It is currently Thu Mar 28, 2024 4:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sun Jan 19, 2014 5:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
ja det siste du skrev var treffene ,kristelige er de men ikke kristne,de får godt betalt. ja jeg står ved at jeg avstår fra å gå,hun ene kommer visst så blir det ikke så tøft for henne å møte begge foreldrene på engang , Ja vi må vere tålmodige,men av natur er jeg heller utålmodig ,jeg liker å få ting unna når det er noe jeg vil. Men vi kan heldigvis ikke råde over mangt og mye her i livet,det har vi lært.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jan 21, 2014 1:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
May-Britt og Agrippa:

Ja, dere kan utmerket godt ha rett i hva som blir det beste. Ikke oppfatt meg dithen at jeg synes det er galt hvis May-Britt avstår. Men hvis det ikke blir noen orden på at pikene kommer, skal May-Britt ikke ha noen dårlig samvittighet ved å være med på feiringen, hun. Det er uansett bare nonsens at pikene ikke skulle kunne treffe dem alle sammen.

Alt det beste ønskes dere, May-Britt!

Hilsen Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Thu Jan 23, 2014 9:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg undres hvem som har hjernevasket pikene til å tro at det er så skadelig eller farlig å treffe sine kjødelige foreldre? Hva er det som kan være så fryktelig med det? Det skjønner jeg rett og slett ikke, og trolig er det bare nonsense, som alt annet med "barnevern".
May-Britt Tysnes skal selvfølgelig ikke ha dårlig samvittighet, samme hva hun gjør, men jeg synes hun viser uselviskhet ved å sette hensynene til døtrene først.

Nå er det gode nyheter at den ene datteren kommer! (hvis jeg har forstått riktig) Det gode vinner frem.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Mon Jan 27, 2014 12:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
fant et brev som er skrevet av kommunens advokat til vår advokat den gang sakene på gikk.

Det er noen år siden nå,og vi har fått det på god avstand.

Jeg savnet et av barna ekstra mye og barnet bodde i samme bygd som oss. Barnet hadde fått beskjed om at han ikke fikk stoppe opp å snakke med mor visst han møtte henne.Alle vet jo at slikt er å mishandle et barn psykisk,det er skremmende at bv kan gjøre noe slikt.

Jeg møtte barnet etter skolens slutt barnet var redd og kikket rundt om noen så oss.Det hadde rektor gjort fra sitt kontor og ringt bv.så fikk vi dette brevet.

En ber fra denne side om at de på vegne av deres klienter bekrefter at disse først og fremst mor,er innstilt på å overholde de lojalitetskrav som er omtalt i mitt brev til dem av 25mai d.å.

Dette gjelder først og fremst kravet om at mor unnlater bevisste henvendelser til x og avstår fra enhver oppsøkende aktivitet i tilknytning til skole og lignende.

Skulle jeg være lojal mot barnevernet slik de for frem,barnet kom seg ut av fosterhjemmet 14 år gammel,og har ikke villet ha noe kontakt med dem siden.Idag er han en voksen mann med god utdannelse,men han har hatt det tøft.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jan 28, 2014 4:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
først og fremst mor,er innstilt på å overholde de lojalitetskrav som er omtalt

Det er like tåpelig som det er kynisk.

Jeg kan love at de ikke hadde fått noen slags lojalitet fra meg om de hadde ødelagt så grotesk. Tvert imot tror jeg ikke de ønsker tenke på virkemidlene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sat Feb 01, 2014 3:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Skulle jeg være lojal mot barnevernet slik de for frem,barnet kom seg ut av fosterhjemmet 14 år gammel,og har ikke villet ha noe kontakt med dem siden.Idag er han en voksen mann med god utdannelse,men han har hatt det tøft.


Foreldre skal da først og fremst være lojale mot barna sine, ikke mot skjøgene i "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sat Mar 01, 2014 10:16 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Jeg husker og flere ganger vi kjørte til Farsund for å besøke den eldste sønnen vår på 15 år da. En gang kom vi da til skolen for å snakke med rektoren og hun var så sint at hun kjeftet oss og ga ordre at vi måtte ringe først og hun meldte fra til myndighetene. Mens vi var på vei hjem igjen så vi politiet kom kjørende for å ta oss.

En annen gang traff vi ham etter skoletid. Vi fikk pratet litt. Så kom en liten gutt forbi og vår sønn var så redd at vi måtte gå igjen.

Norge er ett brutalt land når det mishandler barn sånn. Og ingen reagerer, omtrent ingen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Wed Mar 12, 2014 9:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
så var det en vellykket feiring av farmors 90 års dag hun ene av dem kom,og hun hadde vi ikke sett på 7 år, men det var som vi snakket med henne i går, blod er tykkere enn vann. hun smilte mest av alle, hun den bort komne, virket som hun fant tonen og følte seg hjemme, det var sang og musikk, god mat og alle gledet seg over samværet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Fri Jul 11, 2014 10:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
i dag har jeg fått se et bilde, og noe, et sterkt savnet barn, har skrevet nylig. Der står, gratulerer med dagen, og barnet mitt skriver, så heldig jeg er som får lov å kalle deg for mammaen min.

Mammaen min er barnet mitt sin fostermor hun var nesten 6 år da hun flyttet dit og nå har barnet vert voksen en god stund.

Har sett barnet en gang nylig på de siste 7 år har invitert barnet mitt hjem der hennes mor og far bor, nå er det sommer og fri men hun kommer nok ikke. hun kjenner oss heller ikke vi hadde mangen såkallte rettsaker mannen min og jeg.Der vi ble trampet ned i sølen av barnevernet i sokndal kommune nå er det slått sammen med Egersund kommune.

Retten sa det var viktig at barnet hadde kontakt og kjennskap til egen familie og søskene,det sa de i 2007 da hadde vi siste rettsak

Fostermor sa at barnet nektet å se oss selv om retten sa de måtte bv sa de hadde ikke noe imot at vi skulle få møte barnet da men bv gjorde ingenting i retten for å hjelpe oss med det

i alle tidligere saker var barnet mitt sin fostermor god til å synes synd på seg selv ¨gråte om hvor fælt det var etter at barnet mitt hadde vert hjemme her på besøk. Det fikk barnet nemlig det første halv år etter tvangs flyttingen

barnet var her fra fredag til søndag vi hadde det kjekt og hygget oss sammen som en vanlig familie. da barnet kom ned til fostermor så hadde det reaksjon ved at fostermor ble av vist av barnet,og det taklet ikke fostermor

Hun orket ikke at hjemmet hennes skulle bli en krigs sone sa hun så hun vurderte å si opp barnet visst det fikk komme mere hjem

hvor ego og kynisk går det an å bli og dette vet ikke barnet mitt noe om, det har nok blitt fortalt at vi ikke var istand til å ta vare på de,t og kun hørt barnevernet sin versjon av saken, en sak har 2 sider.

Det er trist at barnet går glipp av å bli kjennt med sine egne rett messige foreldre
barnevernet kjenner intet ansvar.retten ville ikke skrive at barnet skulle treffe oss

retten skrev vi skulle møte barnet 4 ganger i året visst det selv ville,og det fikk vi stadig brev om av Berit Kopperud barneverns leder i sokndal kommune om at barnet ikke ville.Det var tøft å få de brevene vi håpet jo å få se barnet vårt. årene går håper barnet mitt en dag vil ha kontakt med oss.jo eldre baret blir dess mere sjangs har vi .

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jul 29, 2014 3:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
tenkte der er en ting til jeg vil skrive om i vår historie under barnevernets makt misbruk og løgnaktighet . Et av våre barn ble psykisk syk i en alder av 15 årdet ble dramatisk for barnet og oss.Barnet kunne ikke fullføre skolen det skulle begynne på da,skole etter grunnskolen

Vi søkte hjelp hos psykiater og sogar helsesøster i sokndal kommune ble koplet inn. Helse søster skrøt sånn av de frimodige glade og kvikke ungene mine da jeg var der på baby kontroller,så jeg svevet som en stolt hønemor ut av døren hennes hvergang

Da vi havnet på barnevernet var hun den første til å dolke meg i ryggen da var tonen hennes en annen .

Barnevernet åpnet hver rettsak med skriftlig å skrive x psykiske problemer og det var pga foreldrene for det hadde en missfornøyd ten åring i familien sagt til barnevernet
Barnevernet undresøkte ikke noe selv om kring barnet som slet psykisk
i dag har barnet som for lengst er voksen fått en diagnose som er veldig arvelig,og som ikke kan påføres av foreldre

Det er betenkelig at også her begikk barnevernet et overgrep da de for over familiens resursser med en hare labb det var ikke så nøye om hva som var sant og ikke sant.

Vi er heldige som har kommt fra alt dette med vettet i behold,har klart og komme over at vi så ned i avgrunnen i mangen år.Det blir bare mere og mere skremmende det barnevernet gjorde ettersom årene går.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jul 29, 2014 5:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære May-Britt, vi som skriver og leser her på "Redd Våre Barn" vet hvordan dere har det og har hatt det. Vi lar oss ikke innbille noe som helst av de feige etterplaprerne som faller familier i ryggen og "følger med på ferden".

Det er bra at du er med på forumet her. Dine opplysninger er av betydning for andre. Og dere har mange likesinnede som de siste 10-15 årene er begynt å fortelle rundt om på nettet om hvordan barnevernet skjender dem. Dere er ikke alene iallfall, selv om jeg vet at det ikke er en god nok hjelp.

Det du har skrevet om helsesøsteren, burde stå i seksjonen "Når helsestasjonen eller helsevesenet lager helvete" også. Kanskje du kan kopiere innlegget ditt og sette det inn der også? Lag gjerne en ny tråd. Du kan jo for eksempel kalle den "En helsesøster i Sokndal".

Hilsen Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jul 29, 2014 5:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
ja får skrive noe der i den tråden,tror det er viktig jeg har skrevet og fortsatt skriver litt her . Er forundret over hvor mye det blir lest her,og håper det kan hjelpe andre gamle og ny bv offer for barnevernets herjinger og splittelse av barn og foreldre.

Synes det går seint med endringer til det bedre innen barnevern,og når skal politikerne få øynene opp.De er jo stryrende makter og gir bv lov til å holde på som dem gjør.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sun Aug 03, 2014 8:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
De er jo stryrende makter og gir bv lov til å holde på som dem gjør.


Riktig. De har ansvaret - makten -, og svikter det totalt!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Mon Aug 04, 2014 7:02 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Mange media støtter opp om barnevernet,media tar ikke opp barnevernets forbrytelser. Så da kommer det heller ikke ut nok i befolkningen om hva som foregår

Barnevernet selv med bufetat, er gode til å villede og snakke fint om seg selv når de får anledning i beste sende tid på tv

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Fri Aug 08, 2014 11:11 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Tue Jan 16, 2007 5:55 pm
Posts: 57
Jeg har lest gjennom denne tråden og sett at May-Britt Tysnes kommer med et vitnesbyrd som det kunne være nyttig å dele med også utenlandske lesere. Derfor spør jeg om det er greit om jeg skriver et sammendrag av det som fortelles om saken her, på engelsk, og lenker til det på http://www.fampo.no/cps.html.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]