It is currently Tue Apr 23, 2024 11:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 2:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
En hilsen til deg, May-Britt. Ja heldigvis, ingen kan holde barna fanget og forvist i all evighet. Jeg har tro på at dere alle kommer til å samles igjen, og samles i minnet om Sigbjørn.

Hilsen
Marianne

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 7:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå er det en stund siden jeg sist skrev noe her inne. Snart er det vår og vi går allt mot lysere tider.

Hos oss nærmer det seg 2 års dagen for Sigbjørn Andreas sin tragiske død. Går rundt å tenker mye på at hadde ikke han havnet i barnevernets klør.Så hadde han levet i beste velgående og gått 2 året på videregående nå.Han hadde søkt seg inn på allmennfag linjen før han døde.

Det er vondt å møte på ungdommer på Sigbjørn sin alder, ser ham for meg da hvordan han ville ha vært nå i sitt 18 år. Her om dagen spillte noen fotball,og de var en fin gjeng et par av dem hadde håret slik som Sigbjørn.Da stod jeg bare å tenkte på Sigbjørn ,å det var der du skulle vært i kveld gutten min.

Men jeg visste så altfor godt at at Sigbjørn ligger i graven.Der endte han sitt unge liv fordi han ble påført så mye psykisk smerte av barnefjern systemet.
Var i et møte for litt siden med saksbehandler i kommunen,og jeg kunne ikke unngå å legge merke til forakten hennes.Det stod skrevet i pannen hennes FORAKT for Sigbjørns foreldre, og spesiellt for moren.Jeg sa det rett ut til henne ,at hun ikke klarte å skjule det for meg ,og hun ble helt stum da jeg sa det.
Ja, hun stod jo i rettsalen i fylkesnemda i des 06 og sa at hadde min mann skillt seg fra meg så skulle de nok funnet på noe.Det vil si da skulle de ikke ta barna fra ham.
Hun hadde en forestilling om at min mann var mere medgjørlig enn meg,og noen av mine tenårings døtre klaget på meg.Det gikk jo rett hjem og ufiltrert inn hos saksbehandler.Hun slukte allt ,men er det ikke ofte moren som får mest medfart av døtrene sine i den alderen?
Det har hun vel ikke fått med seg fra lære bøkene.

Men til fylkesnemd saken skrev saksbehandler ting tatt rett ut av læreboken barnet hadde lært seg flere overlevelses strategier.

Det må i fremtiden bli slutt på at sakkyndige blir brukt i barnevernssaker.Sakkyndige kommer med nedsettende karakteristikker av sine ofre. som eksempel at de er umodne og mangler empati. Dette gjør de sakkyndige ved å bryte elementære krav til hva som kreves for å gi karakteristikker av personer.
I sakkyndige rapporter slenges nedsettende vurderinger av ofrene frem uten det vises til tilstrekkelige antall klare eksempler på at personen er slik den sakkyndige hevder. For eksempel påstanden at personen er umoden eller mangler empati.
Dersom det vises et eksempel eller 2 er ofte saken tatt ut av sin rette sammenheng.
Om personen konkrete oppførsel den gang kan forklares ut fra forhold i omgivelsen som en menneskelig reaksjon på andres adferd ses det bort fra.
I tillegg bruker de sakkyndige eksempler som er uriktig, ja til dels ondskapsfullt løgnaktig beskrevet.
De trekker fra det positive ved personen de skal stjele ungene ifra. Feil og mangler blir overdrevet og forstørret.
På den måten kan en sakkyndig skrive hva som helst om hvilket som helst menneske. Det er de sakkyndige det norske rettsapparatet bygger avgjørelsene sine på.

SLIK FUNGERE DET NORSKE BARNEVERNSDIKTATURET

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE Sakkyndige
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 8:10 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Slik du beskriver de sakyndige og rettsystemet ved barnefjernindustrien er helt slik jeg også opplever den, i tillegg sitter jeg med følelse av av de har maler, gjerne tilbake fra foreldrenes egen barndom, som de fremstetter ut som påstander 20 - 40 år i ettertid, som om den voksne personen fortsatt er og reagerer slik det ville gjordt i barne og ungdomsårene. (Tenker her på skolesaker, BUP og PPT mm)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 9:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Ja, hun stod jo i rettsalen i fylkesnemda i des 06 og sa at hadde min mann skillt seg fra meg så skulle de nok funnet på noe.


De ruinerer mange ekteskap og forhold! Det er ikke grenser for hvilke lidelser de påfører mennesker. De er ganske enkelt grusomme mennesker uten normale egenskaper mht empati og forståelse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 24, 2008 8:23 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,var det ikke en selvfølge de to minste jentene våre fikk samles med familien i konfirmasjonen.? Vi mangler allerede en som ligger i en altfor tidlig grav. Vi må aldrig glemme han var blitt syk av å miste sin familie 10 år gammel

Det makt gale barnevern her i kommunen som vi var utsatt for utsatte gutten for så store psykiske på kjenninger at han ikke så noen fremtid mere.
Han sa han ville hjem han gråt og gråt fikk spise forstyrrelse 13 år gammel da han kun fikk se oss 6 timer pr.mnd.

Vi fikk brev i går fra barnevernet i sokndal kommune at de to minste jentene ikke ville treffe familien sin 3 mai da vi skulle ha familie samvær under tilsyn i et bedehus.

Det er trist vi koste oss sist samvær,så klart de er manipulert og ikke har fri vilje,og de har nok lojalitets konflikt og.Men barnevernet kunne gjort så mye for at de skulle møte oss ,men det gjør de ikke.
Så nå er alle lei seg søsken og vi ,gledet meg sånn til å se dem at jeg tellte ned på dagene.
Fostermoren er vel redd de skal bli interessert i den flotte familien sin.

Så mye urett det blir begått med myndighetenes velsignelse der barns psykiske ve og vel blir oversett.

Bildene av små søstrene ligger enda i lommeboken til Sigbjørn sammen med togbilletten til brusand bofellesskap som det så fint heter.

Da han lå på likhuset på sykehuset og vi var i møte med dem så sa de.Vi visste jo ikke hvilken gutt Sigbjørn var.
Altså de straffet ham med trenings nekt ,og rammet ham på det mest sårbare det som holdt ham oppe,treningen.
Hva hadde han gjort? jo han var stor å sterk så han hadde hjulpet en jente ut av institusjonen som ikke hadde lov den lørdags kvelden.
De ba ham om hjelp de eldre ungdommene,men mandag etter skolen da straffen kom da var ingen andre ungdommer der.Sigbjørn andreas var alene med 5 voksne,og han ble plutselig så lei seg ,som om han ikke var i form.Han gikk ut av stuen med tunge skritt opp på rommet,og de lot ham være alene i over en time.
Da han ikke kunne skille mellom mareritt og virkelighet som han skriver i avskjeds brevet.

Etter at han hadde fått straffen og det siste han gjorde før han gikk i døden var å hjelpe lederen på institusjonen med å rydde kjøkkenet for oppvask etter middagen.Han hadde vært taus og veldig lei seg under den middagen.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 8:48 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Var det de jentene som var hos Sten Sørensen? Var det de som ikke kommer?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg vil bare
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 9:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg vil bare si at jeg har vært her og lest. Og jeg føler med dere. Dette er en helt alldeles skrekkelig hendelse og jeg håper at de ansvarlige en vakker dag vil bli tiltalt for medvirkning til mord.

I tillegg til at jeg blir bedrøvet og lei meg, blir jeg også forbanna sint, og deres historie fungerer nett som bensin på bålet mitt: Barnevernet skal bare vekk. -Ja, og i skrivende stund føles det som om jeg kunne klart veltet hele barnevernet aleine.

Imellomtiden får vi gjøre så godt vi kan for å holde ut og motet oppe. Jeg har f.eks. vært på YouTube... :wink:

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 3:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,en vakker dag skal rettferdigheten seire.Den kommer ikke av seg selv vi må kjempe for den.

Sigbjørn får vi aldrig tilbake,men vet han hadde vert glad for at mamma skriver på barnasrett.Så blir hans barneverns liv skrevet og lest om.

Alle hans søsken har fått brev fra barnevernet at små søstrene ikke vil komme på familie treffet som skal være 3 mai.
Det er noe som er riv ruskende gale når to jenter ikke vil treffe familien sin.Er helt sikker på at de vil innerst inne,og at det må vere vondt for dem ikke å kunne møte oss.
En av brødrene fortalte han var så bekymret for den ene søsteren sin,for hun satt og skar tenner til fostermoren da de var på besøk i fosterhjemmet i vinter.
Tonen var god på treffet og det var helt tydelig jentene var glad for besøk av søsknene.

Etter allt vi har vert gjennom burde barnevernet i sokndal skamme seg,og det finnes ikke grenser for hva vi må oppleve,og det får jo ingen konsekvenser for dem.De kan ture på akkurat som de vil.De har all makt over de to minste jentene.Har Sigbjørn og en annen brors fortelling om hvordan saksbehandler prøvde å sverte familien deres da hun besøkte dem i fosterhjemmene.Det var spesiellt smerte fullt for Sigbjørn han var ikke så god til å ta igjenn,mens han andre broren satte saksbehandler på plass.Sa til henne at det hun fortalte ikke var sant han hadde selv bodd hjemme,men da fikk han til svar at han nok hadde fortrengt det.

Det er ikke barnevern det her ,men det er jævelskap satt i system.!!!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 4:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Når jeg tenker tilbake på møter vi har hatt om at vi ville ha vekk tisynet med små jentene.Så satt der en psykolog fra buf etat i stavanger på møtet.Hun var helt iskald og sa hun opererte liksom bak i kulisssene,og vi hadde aldrig møtt henne.Men hun visste visst masse om oss.Hun sa,at det kunne nok alltid bli VERRE,så vi burde visst vere glad vi fikk se små jentene,og hun fikk jo rett ,det har blitt verre.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 5:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Arild Holta wrote:
Var det de jentene som var hos Sten Sørensen? Var det de som ikke kommer?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dokumentar?
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 5:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg håper at dere med tid og stunder, altså en vakker dag, kan få anledning til å lage deres egen film / dokumentar om saken, og i det minste få lagt den ut på Youtube.

Det er mange videoer der med samme tema og det er visstnok veldig enkelt å få lagt ut bilder i serier sammen med tekst og musikk.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 5:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Når jeg tenker tilbake på møter vi har hatt om at vi ville ha vekk tisynet med små jentene.Så satt der en psykolog fra buf etat i stavanger på møtet.Hun var helt iskald og sa hun opererte liksom bak i kulisssene,og vi hadde aldrig møtt henne.Men hun visste visst masse om oss.Hun sa,at det kunne nok alltid bli VERRE,så vi burde visst vere glad vi fikk se små jentene,og hun fikk jo rett ,det har blitt verre.


Saksmappene blir spredt rundt til alle. Alle som har en eller annen perifer tilknytning til "barnevernet" får tilgang til dine sensitive opplysninger. Psykologer med hjemmekontor får kopi av hele saksmappen sendt hjem til seg slik at deres tenåringssønner kan sitte og more seg med å lese all mulig dr*itt om deg og barna. Det står jo bare dr*itt i bv-saksmappene.

De som jobber med slike saker må være spesielt utvalgt på grunnlag av manglende empati, følelseskulde og total mangel på moralsk ryggrad. Det er de ondes samfunn som regjererer i "barnevernet". Her får de tilgang til mennesker som de kan behandle akkurat som de lyster. Det er i praksis null kontroll. Fylkesmannen er i lomma på Barnetrafficketaten.

De har onde og kalde blikk. Det er rett og slett Djevelen man møter. Og disse skal liksom "verne" barna. Djevelen er den største løgneren av dem alle. Løgneren er et av tilnavnene hans, og barnetraffickerne lyver like naturlig som de puster.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 5:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
(...)
Løgneren er et av tilnavnene hans, og barnetraffickerne lyver like naturlig som de puster.


I den siste rettsaken, så vi dette. De løy så snart det passet dem.

Var det noen trettenåringer hjemme hos oss ble det spurt om? - Nei, svarte Abel.

Hvor gammel var du når de var hjemme hos dere, ble min sønn spurt om. - 13 år svarte han.

Dommeren fikk bevis for løgn, men tok det like avslappet som andre trekker pusten.

De var med rette flaue fordi de hadde kledd seg slik at man så hele "puppstellet"... så da var det bare å lyve.

Anne Lise Bangsund kunne ikke komme med noen forklaring på hvorfor hun ikke hadde levert ut dokumentene. Dokumentene hvor det stod at hun skåret høyt på psykopati, bl.a som følge av min beskrivelse av henne. Hun løy om at det ikke fantes noe slikt dokument. Og demonstrerte motiv for å hindre at dokumentene/bevisene i saken ble levert ut.

På tross av dette skriver dommeren at det var ingen grunn for å betvile at de hadde rett i at vi hadde hengt opp så mange plakater om dem som de sa. De som bevisligen løy ble behandlet som de ærlige av den amoralske dommertosken. Antallet de hevdet var det totale antallet plakater, altså inkludert mengder med plakater som lå langt innenfor lovligheten.

Under slike forhold kan man rett og slett ikke ta det såkalte rettsvesenet seriøst.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 5:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,det er de som er hos Sten Sørensen og han er prest i en fri kirke.

Satan står for løgnen,og han vil hindre barna i å hedre sin mor og far.

Når en er fosterforeldre så er ikke det å være barnas egentlige foreldre.Vi føler ungene våre er kidnappet,og det føles som en straff og ikke få møte dem.Vi er bekymret for deres mentale helse,og utvikling fremover.Det er viktig å kjenne sitt opphav,og ha kontakt med familien.Det har til og med retten sagt,men det hjelper jo ingenting.Dommeren i sist rettsak sa,han forstod veldig godt vi ville treffe barna våres.
Spesiellt sårt er det at alle søsknene har fått beskjed om at de ikke vil treffe dem heller.De hadde alle gledet seg,og det siste familie trEff var jo så vellykket.Jentene fikk gaver av oss,og de smilte fra øre til øre når vi tok farvel,og vinket til de ikke kunne se oss mere.
Hun minste fortalte til psykologen sin at hun gikk opp på en fjell knaus på skolen,og der prøvde hun om hun kunne se hjem til sin pappa.Det ble fortalt v lærerene at hun ofte fallt vekk i timene ble fjern i blikket.JA,SÅNN ER DET VEL FOR EN JENTE PÅ 10 ÅR SOM SAVNER SIN PAPPA SÅ MYE.hUN FORTALTE OGSÅ AT HUN OM KVELDEN GRÅT OG SATT SEG OPP I SENGEN SIN,SÅ PRØVER JEG Å SNAKKE TIL DEG PAPPA,SA HUN I TELEFONEN,MEN VI FÅR BARE RINGE JULAFTEN OG BURSDAGEN HENNES.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 6:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Jeg bare lurte på om du har prøvd å få saken deres opp politisk i kommunen deres? Jeg har hørt at man kan prøve det, at man muligens har krav på dette. Men jeg er ikke helt sikker. Hvis du får gjennomslag, så må saken gjennomgåes med politikerne i et eller annet utvalg, tror jeg. Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men du kan jo begynne med å kontakte ordfører eller et politisk parti i kommunen og forhøre deg.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]