It is currently Thu Mar 28, 2024 1:35 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Et barn En mamma / ADHD blir OVERGREP
PostPosted: Mon May 09, 2016 9:53 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
ET BARN EN MAMMA

Du lå på brystet mitt veldig liten var du da du fikk barne astma.

Til å begynne med trodde leger det var falsk krupp, men alle tiltak
gjorde bare alt verre.

Og jeg hadde ingen erfaring med ASTMA, så den flasken med melk, på kvelden, førte til flere anfall, og sengetøy bytte.
Jeg sluttet skolen for å være hjemme sammen med deg, og begynte å jobbe, nær hjemmet.

Det gikk en stund, men det ble for tøft å være på jobb, å det å være våken om natten sammen med deg.

Så jeg valgte å være hos deg.
Hver kveld la jeg deg på nyvasket rom, - lekene hadde du i stua.
Jeg passet på å lufte ut, både på rommet ditt og hele huset om dagen.

Slik at det skulle være bra for deg.

Vi tok små skritt, lærte oss sammen å takle dette og ja du ble svært knyttet til mamma.

Hver natt tok jeg deg opp, etterhvert fikk du atma medisiner, men da du fikk anfall, var det mamma som klarte roe det ned.

Du ville sove på brystet mitt, med begge hendene mine trygt på ryggen.

Da sovnet du trygt, pustet jevnt, og mamma halvsov, halvt sittende - Ja jeg passet på deg skatten min.

3 år av ditt liv hadde du barne astma.

Og vi ble flinkere og flinkere å takle dette sammen.

Så begynte du på skolen, hvor du måtte slite med lese og skrivevansker, som igjen utviklet seg til ADHD.

Du fikk andre vansker også, som førte til at DU skatten min og Mamma var og ble et team.


Sammen skulle vi lære oss og takle all motgang i et system som var umulig!!

Et system som trenerte alle de forespørsler vi hadde.

Lærere prøvde, noen mislyktes men en nådde inn - og dere mestret sammen, å jeg var så utrolig stolt av deg.

Så skulle systemet utrede deg.

Leger skulle undersøke.

Plutselig var vi inne i en vond karusell - som heter BARNEVERNET!!

Men de fant ut at ADHD din skulle kalles overgrep - fra den av foreldrene som ikke du bodde til daglig.

Men vi fant etterhvert ut, at dette gjorde de kun, for å skape arbeidsplass til flere i barneverns industrien.

For barnevernet anmeldte den andre av foreldrene dine, men det ble henlagt.

Så snudde familien til den andre forelderen sin familie seg mot deg, og kalte deg for "ikke deres bar"

Så ble du tvunget til gen test -

Men det var ikke det vondeste, det vondeste for deg var at alle ble uenige!!

Barnevernet gjorde alt for å snu alle mot hverandre og til sist gikk det ut over deg og dine søsken.

Voksne er så dumme av og til, de tror de skal ramme hverandre med å bruke barn- men det er ikke oss vosne det rammer - når barnevernet er involvert!!

Det rammet dere alle.

Du ble etter hver utagerende, fordi du ikke klarte skjønne alt , som de voksne bestemte over hodet på deg.

Og du savnet din andre foreldres familie, du hadde så lyst å fortelle de at det var ikke din skyld!!

Det var denne legen, og dette barnevernet, som snudde livet ditt opp ned.

Kanskje det kan sies at på grunn av alt av problemer du fikk av barnevernets behandling så utviklet du ADHD lignende tilstander - for utryggheten og den alvorlige utageringen kom etter de begynte å skremme deg og din søster.

Men vi viste bedre DU og mammaen din.

Vi viste hele tiden hva som virket, hva som hjalp deg, og alt dette måtte være under trygge omstendigheter.

Du ble sårbar for stress, og du ble sårbar for urettferdighet.

Jeg så en trygg og god gutt, utvikle seg til å være redd og hjelpeløs.

Du var så redd, fordi du hadde fått trusler av både barnevern og fostermor.

For ikke å miste den lille tiden du skulle få sammen med dine foreldre og søsken, så måtte du følge det de sa til punkt og prikk.

Det førte til at du begynte å skjule problemene dine.

Du var redd noen skulle oppdage at du slet.

Men mamma så - og mamma snakket med deg og du med meg.

og etterhvert kunne du tørre si ting til meg, om jeg bare lovet ikke å si noe til fostermor eller barnevern.

Du begynte å rømme, men hjem kunne du ikke dra, da mistet du samværene - og du begynte å snakke med andre en mamma - slik at jeg ikke skulle vite noe.

Du var så redd for at du skulle bli straffet da, og miste tid sammen med oss hjemme.

Til slutt fikk du komme hjem.

Etter 2 år borte.

Men du var sint på systemet, sint på barnevernet, sint på alle som gjorde deg vondt - og sint på urettferdighet!!

I fosterhjemmet hadde du opplevd vold, og du hadde utviklet nye problemer.

Så alvorlige at vi etter et år, måtte be om hjelp til deg, slik at du ikke skulle dø av det.

Du fikk hjelp, og mest av alt, du ble utredet - og JA slik vi trodde allerede i 2 klasse - og det du selv hadde trodd hele tiden og bedt om hjelp til - du hadde ADHD, på 2 året i yrkeskole utdannelsen fikk du ADHD medisin.

Du gikk fra 2 ere opp til 4-5 og 6 i karakterer.

Du ble roligere, men det hadde også sine bakdeler, dette med medisiner.

Jeg spurte deg om du ikke var glad - fordi karakterene dine var blitt bedre -

Du så SINT på meg og svarte NEI!!

Nei mamma jeg er ikke glad, for det der BARNEVERNET har ødelagt hele skolegangen min!!
De ødela hele barndommen min - FOR DENNE HJELPEN - den kunne jeg fått for lenge siden.

OG SÅ kunne alle også - vært venner - en ordentlig familie!!

Gutten klarte skolegangen, men fikk ikke læreplass.

Barnevernet søker ALDRI barn inn på særskilt grunnlag - jeg trodde det ettersom han hadde særskilte behov, og da kan han stryke i to fag.

Hadde han blitt søkt inn, med diagnosen ADHD og fått særskilt grunnlag så hadde han mestret.

Men de tenker nok ikke slik som mamma.

Det å mestre betyr alt for et barn!!

Så ble han gående hjemme da.

Fikk små sommerjobber, og gikk uten inntekt resten av året.

Han søkte og søkte på NAV - men så lenge han bodde hjemme - til tross for at han ikke gikk skole -
så fikk vi skriftlig beskjed på NAV at han fikk ikke en krone før han hadde fylt 23 ÅR!!

Det var fornedrende - så jeg stakk til han penger slik at han skulle slippe nederlaget å spørre.
Jeg kjøpte klær, slik at han skulle se ordentlig ut, om han skulle søke jobb.

Jeg betalte delvis oppkjøring til bil, og kjøpte biler til han, slik at han ikke skulle falle utenom.

Han klarte seg bedre og bedre og jobbene han fikk, varte lengre og lengre.

Men en dag, så ble de tre yngste søsknene flyttet.

Av BARNEVERNET!!

Det gjør at gutten faller sammen igjen - han trodde aldri det kom til å skje - det skulle ALDRI skje!!

Den yngste gutten, som var veldig lik han - gutten som han hadde hjulpet mamma og ste pappa med, med fritidsinteressen motorcross - lillebror som vi forebygget skulle gå gjennom det samme - han hadde mestret skolen - men hadde overaktivitet.

Han måtte ha fritidsinteresser for å klare dagene, hvor han var i full vigør!!

Og storebror, var det store forbildet.

Så blir lillebror utsatt for vold i fosterhjemmet, han bodde i - storebror ser lillebror som han elsker så høyt bli en skygge av seg selv!

Han kjører ut med gave til lillebror, - å opplever da en lillebror som blir så ufattelig glad, han vil ikke at storebror skal dra - og han vil være med han hjem!!

Men Fosterfar kommer ut og JAGER vekk storebror!!

Storebror sier til fosterfar at han trodde ikke søsken var nektet besøk dit- de skulle jo bare med gaver.

Men da de ble truet, måtte de forlate - det verste var å vite at lillebror skulle fortsette å være der.

Etter storebror var der, og heller ikke fikk møte den andre broren som bodde der - gikk det nedover og nedover med storebror- han hadde det så fryktelig vont!

Han klarer ikke se dette lenger!!

Det minnet han om tiden han selv ble ødelagt under omsorg av barnevernet.

Han var så sikker på at lillebror også har ADHD!!

Og han har sagt mere en en gang - mamma du tror at jeg har vært ille - vent bare til lillebror kommer hjem - han er 10 ganger sintere en jeg var og 10 ganger galere en meg!!

Bare vent så skal du få se - DU KOMMER TIL Å BLI SKREMT!!

Ja han har vel rett!!

Når et barn ikke blir fulgt opp av de som kjenner barnet, ser tegnene og gir barnet oppdragelse med en kjærlig hånd, da går det galt!!

Når barn blir nektet den fritidsinteressen de elsker og ikke får utløp for aktivitetsnivået, i den form de trenger det - da går det galt!!

Når et barn ikke blir utredet, fordi BARNEVERNET har gitt de så store traumer at det ikke vil være gjennomførbart - da er det ILLE - det er GRAVERENDE!!

Og det vet STOREBROR alt om!!

Han vet det bedre en noen!!

Han føler det så kraftig at dette vil gå galt, at han nesten mister livet sitt igjen!!

PÅ GRUNN AV BEKYMRINGER FOR LILLEBROR!!

KJÆRE BARNEVERN ser dere ikke hvor feil dere jobber!!

DERE ØDELEGGER BARN lenge etter dere har sluppet de fri, dere pirker og skraper opp SÅR!!

DERE ødelegger og ødelegger!!

DET ER INGEN SOM KAN GI DISSE BARNA det samme som de biologiske foreldrene!!

OG VI trenger ikke gå KURS - VI HAR ALLEREDE den kompetansen DERE aldri vil kunne få!!

FORDI - dere følger INGA MARTE - sin bok der hun forteller at ADHD er omsorgsvikt fra foreldre!!

VÅKNE OPP!!

Inga Marte er ingen FAGPERSON - hun tråkker på mange års forsking - hun UTSETTER som DERE en rettferdig UTREDNING!!

DERE stjeler barndommen og skolegangen til BARNA VÅRE!!

DERE SKAPER POST TRAUMATISK STRESS SYNDROM på søsken som ELSKER disse småsøsknene dere NEKTER en TRYGG OG GOD BARNDOM!!

SETTER barna til liksomforeldre, som IKKE VET HVA DE GJØR!!

Å STRAFFE ET SLIKT BARN er FEIL!!

Å IKKE MOTIVERE, IGANGSETTE, STIMULERE, ROSE, FØLGE OPP MED AKTIVITETER, FØLGE OPP VENNSKAP, FØLGE OPP KOSTHOLD og SKOLEARBEID er et OVERGREP!!

DERE er i mine øyne, og vil alltid være i mine øyne OVERGRIPERE!!

DERE har stjålet mine barns barndom, dere har stjålet mine barns liv - dere har ødelagt familien vår!!

DERE har ALDRI gjort noe bedre!!

DERE ØDELEGGER!!

Jeg har en gutt med et syndrom - neste innlegg vil handle om alt dere STJAL fra han!!
Og om rettigheter han fremdeles ikke får av NAV!!
Han har aldri fått noe stønad fra NAV!!
JEG vil også komme med et innlegg om MEG og NAV!!

PS - ADHD er en genetisk ARV i vår familie - vi er ikke alene om å ha det!!

HELDIGVIS er det ikke så veldig RART å ha det i vår familie - vi ser de positive egenskapene med det
DET BURDE ALLE LÆRE SEG!!

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]