It is currently Thu Mar 28, 2024 9:50 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Sak kyndigrapport - Vårt barn har grått i 1560 netter
PostPosted: Thu May 05, 2016 9:59 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
VÅRT BARN HAR GRÅTT I 1560 NETTER PGA

SAKKYNDIGRAPPORT

Juni 2012.

Skulle vise seg bli en tøff mnd for familien vår.

Når en sak kyndige ved navn Bente Iren Janson, dukker opp hjemme hos oss,
med en dags varsel.

På grunn av en familie krangel, og en bekymrings melding fra ei i familien vår
kom denne sakkyndige, som egentlig var i Rana på grunn av en annen sak.

Hun snakket med oss alle i tur og orden.
Meg, Far, de 3 yngste.

Denne familie krangelen hadde dagen i forkant gått inn på oss alle.
En del misforståelser hadde skjedd, løgner var blitt fortalt, av de som styrte med konflikten.

Men da disse familiemedlemmene satte far opp mot mor, satte sak kyndige mor opp i mot far,
for et av barna hadde fortalt at far hadde tatt han i øret hele to ganger.

Konklusjonen til denne sak kyndigen, - skremte meg som er mamma ihjel!!

For da hun hadde snakket med alle 3 barna - kom hun til kjøkkenet til meg å fortalte i en KVASS stemme, DU har med å få barna ut herfra snarest mulig!!

Om jeg var klar over at det var en farlig mann jeg bodde sammen med!!

Jeg ble stum!! Og tenkte at her var det sagt noe jeg ikke viste om.

Hun fortalte at barna hadde fortalt at far var voldelig og at om jeg ikke tok barna med ut herfra samme dag, så ville barnevernet hente de!

Selvfølgelig ble jeg redd!!

Jeg ønsket jo ikke at barna skulle bli tatt.

Jeg tok barna mine med å dro til mine foreldre.

Da jeg dro, viste jeg ikke noe om at det samme dag hadde blitt levert inn en bekymringsmelding fra familien til far, på 3 sider.

Så jobben til sak kyndige var å splitte meg og far, slik at han kunne stå fast sammen med familien ang bekymringsmeldingen, og jeg sto alene.

I og med at sak kyndige hadde funnet grunnen til at jeg skulle forlate, så sto vi da plutselig mot hverandre jeg og far.

Vi skulle splittes, etter et ekteskap på da 13 år.

Men det gikk ikke en dag en gang, før barna protesterte - de ville hjem!

Da jeg MÅTTE fortelle de hva sak kyndige BENTE IREN JANSON hadde fortalt meg, var det 3 gutter som så uforstående på meg!

INGEN hadde sagt at far ikke var snill, de hadde fortalt om denne familie feiden, som var, noen kvelder i forkant, og at det ikke var noe gøy å være midt oppi, men hadde en klar mening, om at det hele var ganske dumt av alle voksne som var der!!

Barna tenkte BEDRE en noen av oss voksne!!

Jeg snakket med barna om hendelsen, og sa meg enig med barna at dette var fryktelig dumt, og at det var en krangel ingen var vinnere av, fordi det bare var dumt.

Men yngste sa at hun bare spurte han om pappa og om han bestandig var snill, han hadde sagt ja, men det var et par ganger at han hadde blitt sint på han.

Og han kunne ikke riktig huske hvorfor, men han hadde tatt han i øret kanskje , men det var jo ikke vondt en gang.

(For meg er det viktig å skrive dette slik han sa det, gutten blir stor en dag, og da må jeg stå for det jeg skriver) ( det må også sakkyndige og barnevernet)

Men det barna fortalte meg denne dagen, var at alle voksne hadde vært dumme, og at de ønsket at vi skulle bo hjemme sammen med pappa.

Vi hadde jo det så godt, før dette skjedde - som ikke skulle skje!!

Jeg var fullstendig enig!!

Og det var viktigere for meg å lytte til barna en til barne vernet - og sak kyndige.

Så jeg og barna dro hjem.

Pappa ble veldig glad da vi kom hjem.

Vi hadde tro på at sammen skulle vi klare dette.

Far ble veldig opprørt da han fikk lese denne bekymrings meldingen, noe av innholdet i den var rett og slett for voldsomt for han.
Han sier det den dag i dag, at han har egentlig aldri har vist hvem denne familie medlemmet er eller står for. Han er rystet!!
Han prøvde å snakke med de, prøvde å få de til å tenke over hva de egentlig hadde skrevet - men NEI, de var urokkelige.

Ikke engang barna tenker de på.

Jeg og min mann bestemte oss for å ta vare på barna, de skulle jo ha det bra, og vi måtte fortsette som før denne familie krangelen.

Vi trodde det hele kom til å roe seg ned.

Jeg jobbet i kommunen, med eldre og demente, så jeg var på jobb hver dag.
Mannen min jobbet i gruve.

En dag jeg kjører hjem fra jobb, når jeg igjen 2 biler, en kommune bil og den andre en politi bil.

Det er ikke så mange som bor bort etter veien hos oss, og jeg skjønte med en gang hvor de skulle.

Jeg kjørte etter skjebnen til barna mine 3 km.

Å tårene mine rant og rant.

Tenk at jeg hadde kastet bort en hel dag på jobb, jeg skulle vært hjemme og hatt de siste timene sammen med mine kjære barn.

Nå fikk vi en halv time på oss til å lete opp litt tøy i en pose, så måtte vi si adjø til våre kjære barn.

Barnevernet hadde fattet akuttvedtak på å fjerne 3 velfungerende barn fordi BENTE IREN JANSON - NORGES best betalte sakkyndig, hadde funnet ut at å ta 1 barn - av 5 barn - i øret 2 ganger, det var så farlig at de måtte fjernes umiddelbart på akuttvedtak!!

Hun hadde ikke engang ventet til undersøkelses saken var ferdig.

De hadde ikke gitt oss noen form for hjelpetiltak, ingenting, vi hadde ikke hørt noe fra de siden hun var her.

Da saken var oppe i fylkesnemnda, like før jul, var ikke sak kyndigrapporten ferdig, da hadde de kun Bente Iren Janson som vitne pr tlf.

Men - da ble øretakingen kalt oppdrager vold.

Det nemnda da dømte oss på var en diagnose barnevernet hadde satt på meg!!


Så havner saken i tingretten, sommeren 2013.

Hvor psykologspesialist ber om å få hente inn epikrisen på min utredning for denne "påståtte diagnosen"

Og det får de tak i - og se det !! Der var det aldri satt noen diagnose, heller aldri var jeg utredet for det heller!!

Så da måtte barnevernet trekke det helt ut fra saken!!

Og da sto barnevernet slukøret tilbake, for da vant vi hjem 2 av barna.

Saken ble anket til lagmannsretten for den yngste.

Som ikke hadde det så bra.

Da de flyttet barna i 2012, ble de splittet.

De to yngste til et beredskapshjem i lofoten, den eldste (hadde medfødte diagnoser, fonologisk dyspraksi og et syndrom )måtte alene til røvika ungdomshjem.

Før tingrettsaken, splittet de de to yngste, også.

Den yngste ble flyttet til utskarpen til de som var med i serien på NRK "til barnas beste"
Grunnen til at de splitter de er fordi den mellomste gutten tar for mye ansvar for den yngste.

Men da de taper i tingretten, så skynder de seg og flytter han etter, slik at statusen skal gå fra "fremdeles i beredskapshjem" til "i fosterhjem"

Og så anker de for han til lagmannsretten.

Så ordner de ny SAKKYNDIG Børge Mattiassen fra tromsø.

Han har samtale med meg, og barna.

Ikke far.

Han har med mandatet sitt, fått alle våre papirer fra barnevernet, så han sier det er IKKE NØDVENDIG Å SNAKKE SÅ MYE MED VERKEN OSS ELLER BARNA - HAN STØTTER SEG TIL DET BARNEVERNET SIER samt BUP og ikke minst, han har jo sak kyndige rapporten fra BENTE IREN JANSON og den støtter han seg på.

Så møter vi da i lagmannsretten, Og BØRGE MATIASSEN har skrevet sin rapport - som en KOPI av den tidligere sak kyndige rapporten - samt barnevernet sine dokumenter som er over 10 år gamle.

Og fra BUP, kommer det dokumenter.

Hvor TEAMLEDER ved barnevernet i Rana Heidi Aronsen har bedt BUP skrive ei bekymringsmelding til dem, slik at barnevernet kan nekte mor og far samvær og telefon kontakt med den yngste gutten.

FORDI Broren til den yngste har fortalt om VOLD I FOSTERHJEMMET!!

Om en fosterfar som slår den yngste på da 8 år, med knyttet neve, ved matbordet, sparker gutten på 8 år i skrittet, fordi han krangler med deres ekte datter, og slår en gutt på 8 år med skistav for å få han til å yte bedre på SKI!!


Og da passet det ikke for fostermor at guttene skulle hjem mer, eller snake med de.
Hun som hver dag i over 1 år, går etter guttene og roper til dem at deres mor er psykisk SYK.

En lærer forteller i retten om en gutt som blir dårligere og dårligere, på skolen - fordi fostersøsteren, går etter han, og kaller han for så stygge ting at hun ikke kan gjengi det.

Han kjær ber læreren om hun kan være så snill å ta han bort der i fra!!

Barnevernets Heidi Aronsen er ikke på noe tidspunkt bekymret for gutten - i fosterhjemmet!

Hun ber BUP skrive en bekymringsmelding på foreldre de aldri har møtt!!

Og det gjør de uten å blunke!!

I den er tilogmed fosterfar blitt diriktør i BOLT, hvor han jobber som snekker.

Overdrivelsene er STORE og mange!!

I lagmansretten møter vi på HELGE NJØS.

Han har jobbet i fylkesnemnda i nordland i mange mange år, og har også vært i 2 av våre saker tidligere.

Så da jeg så han satt der ble jeg meget opprørt.

Men jeg hadde tro for at Lagmannsretten var et ledd i rettsystemet som i alle fall måtte dømme rett.
Men da jeg skulle levere en foto album av barna til de og de så ned på meg, med et nedlatende blikk, og spurte meg om hva de skulle med det??

Da viste jeg at rettsaken var bare en klisje, de hadde allerede bestemt seg.

De gav oss ikke minste tilbake - de klarte ta den mellomste igjen.

Pga sak kyndige rapporten til Børge Matiassen og den bekymrings meldingen fra bup som var et bestillingsverk.

Så var det å vente på ny sak.

ET ÅR.

På dette året får vi ikke møte den yngste, den mellomste blir flyttet fra fosterhjemmet etter at han har sagt fra om vold, da må han på ungdomshjem i Bodø.

Mellomste hadde konfirmasjon i Mai, ingen i familien fikk han ha på sin store dag, for det passet seg ikke for fostermor.
Hun hadde planlagt å ha festen sammen med en annen i familien som hadde konfirmant.

Men det rareste var jo at en uke etter konfirmasjon - så blir gutten flyttet!!

Det måtte være et betydelig beløp de fikk for å holde konfirmasjon ettersom de måtte vente.

Lille gutt ble alene i et voldelig fosterhjem, og INGEN BRYDDE SEG!!

Unntatt vi i familien, men vi fikk ikke lov å se han eller å snakke med han.

Han hadde tilsynsfører 4 ganger på 3 år.
Å i rapporten står det -

Jeg vil bare hjem - jeg har fortalt til barnevernet - Heidi Aronsen at jeg vil til mamma og pappa, men hun hører ikke på meg!!

EN gutt på 8 år blir 9 år - og sier i et helt år, JEG HAR SAGT TIL HEIDI ARONSEN AT JEG ØNSKER Å SE MAMMA OG PAPPA, JEG VIL HJEM - MEN HUN HØRER IKKE PÅ MEG!!!

Så kommer vi i Fylkesnemnda.

DA MØTER SAKKYNDIGE BØRGE MATIASSEN opp som VITNE FOR BARNEVERNET???

Men han skal sitte der under hele forhandlingen??

Barnevernet stiller også opp med ny kommuneadvokat.

OG de har med en advokat student - som de ber om tillatelse å ha med, for å lære!!
Veronika Sjåeng.

I avhør sier Heidi Aronsen, at det er ikke vold i fosterhjemmet.

Og for det meste svarer hun, NEI DET MÅ DERE SPØRRE SAKKYNDIGE OM NÅR HAN SKAL VITNE PÅ SLUTTEN.

Men før vi kommer i saken i nemnda - har barnevernet gått med på at mellomste gutt skal flyttes hjem!!
Fordi han fungerer så godt.

På spørsmål om hvorfor de kan flytte hjem en gutt på 15 og ikke en gutt på da 10, svarer Aronsen - han på 15 kan forsvare seg selv mot vold fra far????

Og da de sier at gutten på 10 har bare et ønske - det er å flytte hjem -

Nei vi har LANDET på at han er så traumatisert, at han må i et nytt forsterket fosterhjem.

DA var minsten flyttet til et midlertidig "BESØKSHJEM"

Ved spørsmål på om han kunne bo i det "besøkshjemmet" videre -
var hennes svar - NEI DET KUNNE HAN IKKE - for barnevernet hadde ikke møtt de, de var ikke godkjente og de hadde to yngre barn.

Slik de så det, så var han så skadet at han måtte bo i et forsterket fosterhjem.

Da sak kyndige kommer og skal avgi sin vitneforklaring, forteller han om en gutt som er blitt TRAUMATISERT av å ha blitt FLYTTET FRA FAMILIEN SIN!

At det er en gutt SOM BARE ØNSKER Å FLYTTE HJEM!!

Men at han støtter seg fullt til det barnevernet mener.

Lillegutten blir - i besøkshjemmet.

Saken kommer opp i tingretten NOVEMBER 2015.

MED TIDLIGERE "STUDENT" Veronika Sjåeng som kommuneadvokat!!!

"besøkshjemmet" blir uken før omgjort til fosterhjem etter to samtaler på barnevernet.

Talspersonen til gutten har GLEMT å spørre gutten om han ønsker flytte hjem - han fikk av barnevernet HEIDI ARONSEN - beskjed om å spørre om hvor gutten ville bo - enten i utskarpen eller i sitt nåværende fosterhjem!!

Den måtte de legge bort - på grunn av feilen!!

Rektoren på skolen der møter opp og sier, at gutten kommer flere dager skitten på skolen, de melder bekymring om dette, men ingenting blir bedre.

Sak kyndig BØRGE MATIASSEN møter også her, som VITNE for barnevernet.

Men etter å ha hørt vitneforklaringer av alle vitner, 3 brødre av minste som forteller om at oppdragervold er så lenge siden at de knapt husker det egentlig har vært noen.

Om et godt hjem.

Om gode foreldre-

Så kan ikke han råde retten til noe.

Barnevernet påstår gutten har tilknytnings skade - det kan ikke han se!!
Han ser en gutt som har fått traumer etter å ha blitt flyttet fra sitt hjem!!
Med mulig medfødt ADHD.

Han ser ingen problem hos foreldre, verken vold å snakke om eller at det feiler mor noe.

Så da blir det opp til retten å bestemme.

VI TAPER SAKEN.

Etter saken, så tror gutten at det endelig er hans tur å flytte hjem.

Men ikke bare forteller barneveret gutten at vi har tapt saken - de forteller gutten at NÅ blir det ikke flere saker - du skal bo her til du blir 18.

Gutten kommer hjem 30 desember.

Han er så syk at jeg og tilsynsfører, må kjøre gutten til legevakta.

Tilsyns fører mener det er uansvarlig å kjøre han til fosterhjemmet så dårlig som han er.

Han forteller om søvnløse netter, hvor han savner mamma og pappa så mye at gråten blir så vond, at alt blir svart, når han slutter å puste.

Han vil ikke ha mat, han får vont i magen av alt.

Han har bedt om å få dra til lege siden han kom til utskarpen, men ingen hører på han.

3 ÅR!!

Han får diagnosen sterk ANGST og Alvorlig AVMAGRING.

Barnevernet sier fremdeles at de ER IKKE BEKYMRET!!

Ikke en gang etter kan kutter seg med kniv en kveld på soverommet sitt i fosterhjemmet, så han må til legevakta og sy, så er ikke BARNEVERNET BEKYMRET!!

Vi anket tingrettens DOM til Lagmannsretten, men etter 6 mnd ventetid, fikk vi AVSLAG!!

Jeg gråter for den stakkars lille gutten min, som ble flyttet fra oss fordi pappa hadde tatt han i øret to ganger!!

Jeg får ikke sove om natten lenger, fordi jeg ligger å tenker på lille gutten min som ligger våken, og vrir seg i smerte, og sorg, puster han -

Jeg er så enormt glad i han, jeg vill tatt på meg alle hans smerter, og det gjør jeg...

Hadde det bare kunne hjulpet han.

Tenk så mye smerte dere sak kyndige spesialister gir barn!!

Er pengene VERD DET!!

BLODPENGER!!!

4 år har gått, og mitt barn har grått i 1560 netter, og jeg gråter med han.

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]