It is currently Thu Mar 28, 2024 7:05 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Gutten som sultet i hjel i Oslo/ avmagret jente på hytte.
PostPosted: Sun Jan 17, 2016 10:15 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg har tenkt litt på denne saken om gutten som ble funnet avmagret i Oslo. Moren er av pakistansk opprinnelse og med lite kontaktnett. Legen hadde tidlgere sendt bekymmringsmelding til BV, hvor de etter en samtale med mor hadde henlagt saken.

Moren er kjent utilregnig. Det har derfor ikke vært noen rettsak og dom, og vi (folket) har ikke fått innsyn i hva som hendte.

Jeg synes denne saken høres så rar ut. I hvert fall nå som vi har fått denne anorexiahistorien ikke lenge etterpå. De første dagene var all media over dette som gribber, og hadde store overskrifter hvor det kom fram at moren var tilnærmet gal.....men denne moren hadde et sterkt kontaktnett rundt seg som begynte å heve stemmen, og snart kom en helt annen historie fram.

Hva skjedde med den lille pakistanske gutten på 10 år? Her har ingen andre enn skolen og politiet stått fram. Gutten betegnes som stille og skolefink.

Hvordan kan en 10 åring sulte i hjel hjemme? jeg har jo hørt historier hvor småbarn har gnaget hull på melkekartonger når pårørende har dødd i hjemmet, og det har gått dager før andre pårørende har reagert på hvorfor de ikke har hørt fra familien.

Var det derfor mor var hos lege? For å få hjelp til å få gutten til å spise? For så og oppleve alle foreldres mareritt, at det endte opp med bekymringsmelding til BV?

At hun greide å riste de av seg, å satt alene igjen med en sønn som nektet å ta til seg næring?

Ingen sterk famile og vennekrets som kunne hyle opp og tale hennes sak da gutten døde?

Bare spekulasjoner fra min side selvfølgelig. Men jeg mener man kan lese mellom linjene at denne gutten kanskje også led av anorexia. I media nå kan vi lese at barn skjelden utvikler denne lidelsen, men når de får den er den ofte veldig skummel. At de små rammes hardere enn de litt større barna.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gutten som sultet i hjel i Oslo/ avmagret jente på hytte
PostPosted: Mon Jan 18, 2016 12:43 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det som er sikkert, er at ingen bør stole på den offentlige versjonen. De lyver og finner syndebokker på en sjokkerende måte.

Derfor er det positivt med kritiske spekulasjoner.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]