It is currently Thu Mar 28, 2024 5:31 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Thu Dec 17, 2015 9:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg er totalt utslitt og ferdig med dette landet etter å ha brukt barndommen til mine barn (alle undersøkelsene gikk over 6 mnd.) På og motbevise meldinger på meg hvor hensikten kun har vært trakkasering. De mest fantastiske og merkeligste historier har blitt behandlet som sannhet og det har vært min oppgave og motbevise dem. Jeg får fysisk vondt i magen hver gang en bil sakner farten utenfor huset. jeg får panikk når en loddselger ringer på døra. Min eldste har fast oppgave og hente post, for jeg er ikke i stand til å åpne postkassa for å finne brev fra kommunen. Bare jeg ser konvolutter fra dem så gynger det under meg.

De har alderi greid å finne noe feil hos meg, og når de har tilbudt hjelpetiltak så kaller de det akuratt det. For når jeg spør hva for tiltak de mener, så greier de ikke finne på noe jeg trenger hjelp til. Jeg er (eller var) en oppegående dame i full jobb, som desverre fikk barn med en fyr som har funnet ut i samråd med sine foreldre at han kan ødelegge max ved om og om igjen sende meldinger med påstander som ikke henger på greip. At han også har ødelagt barndommen til barna sine bryr han seg over hodet ikke noe om.

Dette er jo en helt gratis metode og kjøre Xen i senk på.

Da den eldste ble 18 gråt jeg hele natten. Endelig var førstemann trygg.

Jeg jobber nå med å finne et anker ute i verden hvor mine barn kan søke tilflukt på kort varsel, om de skal bli utsatt for det samme som meg. For meg har den muligheten ikke eksistert, siden det er barnas far som står bak helvete. Men mine barn og kommende barnebarn skal ha et "safehouse" de kjenner til. jeg selv har fått så nok av verdens beste land og bo i, at jeg kommer til å flytte så snart barna står på egne bein.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Fri Dec 18, 2015 5:01 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det er nok mange som kjenner seg igjen i dette.

Frykten når det ringer på, tanken på om barna skal bli tatt på skolen, osv.

Det skader gjerne nattesøvn og evnen til å tenke. Hodet er "fullt", så prosjekter må ligge.

Osv
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Fri Dec 18, 2015 9:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Sliten wrote:
Jeg jobber nå med å finne et anker ute i verden hvor mine barn kan søke tilflukt på kort varsel, om de skal bli utsatt for det samme som meg. For meg har den muligheten ikke eksistert, siden det er barnas far som står bak helvete. Men mine barn og kommende barnebarn skal ha et "safehouse" de kjenner til. jeg selv har fått så nok av verdens beste land og bo i, at jeg kommer til å flytte så snart barna står på egne bein.
Så godt resonnert! HELT riktig, etter mitt syn! Dette ønsker jeg deg hell og lykke med.

For ikke så lenge siden snakket jeg med en som hadde lykkes i å redde familien unna, foreløpig. Selv om alt går bra for tiden, kom jeg på en formulering: "Du må utforme en Plan B." (Det er noe det ofte kalles i spennings-fortellinger: Hvis den første planen skulle svikte, må man ha en bakdør til en alternativ fremgangsmåte, gjerne en overraskende en.)

Det høres ut som noe av det fornuftigste du kan gjøre, og det vil gjøre dere alle bedre til mote. Det høres ut som det kunne være et sted i utlandet som du/dere gjør dere godt kjent med, så dere vet hvordan dere kan ordne dere der. Kanskje du selv kan flytte dit. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre. Sørg for at det er utenfor rekkevidde av utleverings-avtaler, og for at de som eventuelt søker tilflukt, registrerer seg utflyttet fra Norge.

Når det gjelder x-en og alle x-er som er uenige og det som verre er: Det er ofte helt umulig for utenforstående å se inn i forholdene mellom foreldre og bedømme dem. Like umulig er det for barnevernet, de har slett ikke bedre evner enn vi andre til å bedømme folk. Jeg synes det er dypt tragisk at folk bruker barnevernet mot den andre forelderen, for det er å sende barna inn i stor ulykke. Et barnevern burde ikke være sånn, men er altså slik i praksis at uansett hva foreldrene har å bebreide hverandre, så bør man ikke bringe barnevernet inn i saken; da kommer barna fra asken til ilden.

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Sun Jan 03, 2016 12:20 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
I mitt tilfelle følte jeg hele tiden at jeg gikk på nåler og måtte spille et spill. Hvert eneste trekk måtte tenkes i gjennom. Alt jeg ble beskyldt for var helt normale ting, men utbrodert og snudd fullstendig på hodet. Mine barn har lidd hele barndommen under dette konstante fokuset på dem. Jeg vil bare ha med at jeg aldri startet med å ta igjen med samme mynt. Jeg følte at om jeg kom til å gjøre det ville det beviselig ha vært noe galt med omsorgen. Om begge foreldrene meldte den andre til barnevern i hytt og pine.

(En annen ting er at jeg har bunkevis med dokument som viser ovenfor barna hva som har hendt og hvorfor...Når den tid kommer at de er voksene nok til det.)

Mine barn har av den gunn aldri kunnet være uten for døren etter kl 19.00 selv om alle andre barn i nabolaget var det. Jeg måtte hele tiden være ekstremt streng på alt. For selv om det dreide seg om anonyme meldinger, som jeg egentlig var klar over hvor kom fra så kunne jeg aldri vite 110%. På en liten plass bryr veldig mange seg mye mer om naboen enn seg selv. I hvert fall når det dreier seg om en som er ny i bygda (noe xen ikke er). Mine barn har opplevet å ha en glad litt småsprø mor (i possitiv forstand) til å få en superstreng fortvilen bich.

Da den første melding kom rett etter samlivsbruddet ringte jeg en venninde som har jobbet i barnevernet en mannsalder. Jeg er overasket over at det ikke er nevnt her så mye. Det første hun sa var: IKKE TAKK JA TIL HJELPETILTAK! Uansett hva de sier det er ikke hjelpetiltak men overvåkingstiltak.

Hver eneste gang sammarbeidet jeg og sammarbeidet jeg til jeg ble blå i annsiktet. Å hver gang ble det siste møtet slik: "Vi kan tilby deg hjelpetiltak." hvor jeg spørr "til hva da?" De svarer: "Hjelp med lekser." Hvor jeg spørr: "Hvorfor det? Det har jo kommet fram at barna gjør lekser hos meg?". De: "Ja, det stemmer jo". Da får vi skrive at du ikke ønsker hjelpetiltak da, også trekker vi oss tilbake og ser om vi må gå for omsorgsovertakelse. Å hver gang ble konklusjonen at det selvfølgelig ikke kunne sees noen grunn til det.

Beklager at jeg skriver selvfølgelig, for jeg har selvfølgelig forstått at det rett og slett er flaks at jeg har greid å plukke alle beskyldningene i småbiter. Så ekstremt mye er helt umulig å motbevise. Synsing, lukter, flekker, sent i seng, Hvordan i alle dager motbeviser man slikt? Alt er renspikka løgn, og du har ingen du kan ta tak i å sette til veggs. De er beskyttet av anonymitet, selv når alle er fullstendig klar over hvem som står bak. Så må vi sitte der å late som vi ikke vet hvem det er?

Det er enklere å bli annklaget for et mord når du ligger alene hjemme å sover! Det må finnes et lite fnugg av bevis for å kunne dømme deg håper jeg.

Det artige er jo når sak 4-5-6 dukker opp, og du har renvasket deg for tidligere beskyldninger. Da starter det opp med : "Ja vi ser jo at situasjonen din ikke har blitt noe bedre". !!!!! Nei! En x er faktisk en x helt til en av oss dør.... Skal jeg le eller gråte?

Å.... nei, en kan ikke sette alle meldingene i sammenheng. En må behandle det som en ny separat sak.

Min mening er at det må gjøres ulovlig å melde folk til barnevernet hvor det tydelig er trakkasering som er målet! Trakasering eller hevnmotiv. Om disse sakene tas ut av barnevernsystemet så hadde mange blitt arbeidsledige. Det er jeg hellig overbevist om.

Meldinger fra tidligere samboere må i utgangspunktet anees som falsk. Rett og slett fordi det er realiteten. Synd å si det, men jeg har denne tiden fått kjennskap til at mange av mine venner har opplevet slike meldinger mot seg fra forsmådde xer.

Hvor mye koster disse falske meldingene sammfundet? Vi kunne sikkert ha fødd hele Syria kun på den utgiftposten der (for å sette det på spissen).

Hvor mange opplever å miste barna på dette grunnlaget? Vil jeg kunne beholde mine etter en ny melding? Hva dukker opp da?

Dere som har søkt tilflukt i utlandet og er trygge. Kan dere informere deres mynigheter om hva som fåregår i Norge? Dere må bruke dere selv som eksempel, en familie som har greid dere fint. hvor skole og leger osv. aldri har hatt noe å utsette på dere som foreldre. At barna deres greier seg strålende. Får utdannelse og jobb... på tross av at de burde ha vokst opp i fosterhjem og havnet i en eller annen statestikk...Den ene værre enn den andre.

Takk for at jeg fant dette forumet og fikk skrive her til noen som vet hva for et gjennomrottent system vi har. I verdens beste land å bo i. Til du opplever at beskyttelse, privatliv og rettigheter kun er fine ord på et papir. Som kun er brukenes til å tørke seg bak med.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Sun Jan 03, 2016 2:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Tror mange kjenner seg igjen i dette. De som ikke har vært berørt direkte eller indirekte av barnevernet, har likevel vanskelig for å tro at det kan være slik som "Sliten" her beskriver.

Barnevernets tiltak består av "hjelp" rettet inn mot behov definert av barnevernet selv. Jeg hadde faktisk noen forslag til hva barnevernet kunne hjelpe oss med, men interessen fra barneverntjenestens side uteble. Faglige innspill som ikke støttet barneverntjenestens saksforståelse var de også konsekvent ikke interessert i.

Slik drev man også u-hjelp i gamle dager. Misjonæren eller bistandsarbeideren reiste til Afrika, og kartla raskt de innfødtes behov, ofte uten å spørre de innfødte selv.

Barnevernet definerte hos oss behov for både parsamtaler, veiledning, oppfølging hos psykolog, barnehage til ettåringen, leksehjelp, samtaler med barna på skolen, i en periode daglige kontrollbesøk hjemme, besøkshjem osv. Barna avskydde dem etter hvert.

Vi takket ja til alt. Vi var jo dypest sett livredde. I tillegg trodde jeg en periode at det kanskje kunne komme noe godt ut av tiltakene, og barnevernet "motiverte" oss gjennom å minne oss om at deres bekymring ville øke om vi ikke tok imot tiltakene. På papiret ser dette sikkert meningsfylt ut: Vi har fått hjelp, - mye hjelp.


Etter hvert skjedde det som jeg trodde var utenkelig: Informasjon innhentet gjennom parsamtaler, veiledning, besøkshjem og annet ble samlet, selektert og brukt imot oss. Veilederen som jeg en stund valgte å ha et åpent og tillitsfullt forhold til, videreformidlet negativt vinklede opplysninger til saksbehandlere og mellomledere.

Jeg forsto plutselig at barnevernet bestod av en masse ulike aktører, som når det nærmet seg forhandlinger i nemnda, samkjørte seg og jobbet for det samme: Å oppkonsentrere alle typer negativ informasjon innhentet gjennom saken slik at de skulle vinne forhandlingene.


Tanken signaturen "Sliten" har om oss som har flyttet til utlandet er god; at myndighetene må få vite at det kan gå aldeles greit med barn som har unnsluppet barnevernets planer om oppvekst i offentlig regi. Men det er ingen innenfor systemet som ønsker denne typen kunnskap, og derfor skal det nå også bli vanskeligere for familier å flykte ut av landet. Vi som står her utenfor gjerdet og roper (det er riktignok ikke mange, de fleste holder kjeft og er sjeleglade for at de i det hele tatt kom seg unna) er nok et irritasjonsmoment for barnevernsmyndighetene hjemme i Norge.

Kommunen vi selv flyktet fra, er overhodet ikke interessert i kontakt med oss nå, noe som kanskje er forståelig. De ønsker imidlertid kontakt omgående når vi vender tilbake, slik at de kan gjenoppta saken vår. Ifølge Fylkesmannen kan vi forvente en objektiv behandling også da. Tilfeldigvis er ingen av oss masochister, men det vet barneverntjenesten allerede, ettersom alle tenkelige og utenkelige deler av vårt seksualliv er kartlagt og beskrevet.

Norge skal være, og er på mange måter et godt land å bo i. Jeg har nå sett og hørt Kongens nyttårstale og aksepterer ikke at landet vårt i realiteten jager oss på flukt, og bruker tilintetgjørelse av familier som et middel til å hjelpe barn.

Barnevernssystemet holder etter min mening ikke en standard som er det norske velferdssamfunnet verdig. Selv om byråkratiet og institusjonene har langt større og skjulte mangler enn vi tror, har vi likevel grunn til å være stolte. Som flyktninger er det lett for oss å føle bitterhet og forakt for vårt eget fedreland. Det blir likevel feil. Isteden bør vi la ærekjærheten for landet vårt anspore oss til å arbeide for en omfattende opprensking i barnevernsetaten, selv om vi risikerer at reformene kanskje ikke kommer tidsnok til at vi selv får nyte godt av dem.

Jeg har stor forståelse for at "Sliten" er sliten, og føler at det har gått hardt utover barnas oppvekst. Det skal sterk psykisk helse til å klare dette over flere år. Man settes i realiteten på sidelinjen i sitt eget liv. Som vi har nevnt så vidt i en annen tråd: Der finnes ingen regler som forbyr barnevernet å holde gående tiltak og undersøkelser som over tid virker utmattende og nedbrytende på familiene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Wed Jan 06, 2016 10:46 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Feb 02, 2013 11:46 pm
Posts: 76
Dette er gjenkjennelig, ja.

Norge er farlig for familier som har hatt kontakt med barnevernet. Det går jo nesten automatikk i at barnevernet går i arv.

Har også erfart dette selv, og nå er det 3. generasjon i vår familie. så det skal mye til at barnebarn skal ha en sjanse her i landet.

_________________
sannheten skal ropes ut over hustakene


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Thu Jan 07, 2016 12:30 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Nei, dette her unner jeg ingen. Mitt beste råd til min datter er "far ukjent", eller enda bedre donor. Å nytt hjemland. Rett og slett til barnets beste. For min tid som mor har vært som tatt rett ut av en krigsfilm, hvor gestapo sirkler rund og alle samler informasjon. Alt fra helsepersonell til naboen. Du vet ikke hvem som er til å stole på, så du kutter sakte men sikker ut alle som kan ha informasjon om deg. Selv om du stoler på at personen selv vil blåse av oppvasken på kjøkkenbenken vet du ikke hvem de igjen tilfeldigvis snakker med. Det tryggeste er å ikke ha noen innenfor døra.

Det har blitt stusset over hvorfor jeg har flyttet en del (i mine unge dager før jeg fikk barn, kunne jeg kaste meg rundt for en kul sommerjobb osv). Etter jeg fikk barn, har jeg bare flyttet den ene gangen (fra Xen). Å da flyttet jeg en km (pga. av barna), ikke tilbake til mine hjemmlige trakter med barndomsvenner og familie.

De koselige møtene på helsestasjonen fra de var små. Jeg fikk helt bakoversveis.Det var jo ført "bøker" av informasjon om ungene. At ungene begge var flinke, og løste disse oppgavene med glans var ikke så viktig. Det at jeg hadde byttet på timer flere ganger for å få det til å gå i hop med videreutdannelsen, og hvorfor hadde sønnen bleieutslett ved et av besøkene? Han har ekstremt sart hud den dag i dag, og jeg må unngå alt av parfyme i klesvask, håndsåpe osv.

Hadde jeg vært klar over hvorfor jeg egentlig var på helsestasjonen da de var små... At det ble nedtegnet ting jeg spurte om, hvordan jeg var kledd osv. Jeg er glad jeg ikke visste. Jeg hadde jo ikke turt å møte.

At far ikke møtte på en eneste kontroll, men at det var jeg som måtte legge om min timeplan for å greie å kombinere utdannelse med små barn?.....Nei, det var over hodet ikke et tema en gang.

Jeg har ikke turt og fortelle til noen hvordan disse årene har vært. Ingen vil tro slikt blir tatt seriøst. Jeg hadde store problem med å ta det seriøst selv, helt til jeg forstod at disse damene her tuller ikke, og de er heller ikke smarte...meget farlig kombinasjon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år
PostPosted: Thu Jan 07, 2016 1:37 am 
Offline

Joined: Mon Dec 21, 2015 9:17 pm
Posts: 10
Damene i "bv" tuller ikke. Og de er ikke smarte. Derimot ligger all makt i deres hender.

Det er farlig å ha vært i kontakt med "bv". Informasjon lagres i databaser og ingen kan forutsi hvordan dette vil bli brukt mot barna når de blir foreldre. Da er det ikke nødvendigvis innholdet, men det faktum at de allerede er registerte i databasene, som brukes mot dem.

Derfor burde alle familier som registeres i databasene, uansett hvor "uskyldig" informasjonen er, flytte så snart de har anledning. Og ikke komme tilbake. Lev i eksil og bytt statsborgerskap.

(Det norske statsborgerskapet risikere barn som har levd mindre enn 5 år i Norge innen fylte 24 år, uansett å miste. Dette er de færreste klar over).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Thu Jan 07, 2016 2:09 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Takk for informasjonen. Det Norske statsborgerskapet er verdt nada! Det er kun en forbannelse. I andre sammenheng velger en om en vil være aktiv. I Iran velger en selv om en vi utsette seg selv for forfølgelse om en ytrer seg kritisk til makthavende.

Her havner en i søkelyset staraks en er forelder. Alle ... selv de som ikke har vært der frykter barnevernet. Det er en "løs kanon" som kan slå alle veier. Å det er nettopp det som er så sinnsykt skummelt! Alle innstangser er på leting etter feil. Alle er pliktig å melde fra. Om et barn neker å åpne munnen hos tannlegen kan det være tegn på missbuk og om det villig åpner munnen å ligger slappt i stolen er det tegn på missbruk. En er pliktig til å melde fra. Og gud hvor viktig det er at du gjør det. Og hvor flink du har vært, og ja da bryr du deg virkelig om dine medmenesker. Om du ikke møter til tannlegetimer utstedet av det offentlige er du også pliktig i å si i fra. Det kan ha noe med omsorgsevenen din og gjøre. Ikke noe med din egen opplevelse av offentlige tannleger og gjøre....les skoletannlege.

At noen velger å betale vanlige tannleger de stoler på å gjøre de offentliges tannlegenes jobb, Det er faktsik grunn til bekymring hos barnevernsdamene. Bare så du er klar over det.

Min private tannlege brukte faktisk hansker.... noe skoletannlegen ikke gjorde.

Hva er grunn til bekymring? Eg barre spyr?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år
PostPosted: Thu Jan 07, 2016 3:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Sparta wrote:
Damene i "bv" tuller ikke. Og de er ikke smarte. Derimot ligger all makt i deres hender.


Jeg måtte le midt i alvoret!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 7 eller 8 meldinger på få år.
PostPosted: Fri Jan 08, 2016 9:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Sliten wrote:
Om et barn neker å åpne munnen hos tannlegen kan det være tegn på missbuk og om det villig åpner munnen å ligger slappt i stolen er det tegn på missbruk. En er pliktig til å melde fra.

Herlig beskrivelse, og faktisk ganske realistisk - så skrullete er det.

Mer om tannleger og barnevern:
Tannleger slår alarm om overgrep

Et stykke ned i tråden hadde jeg et innlegg hvor jeg la inn lenker til tidligere oppfordringer (det er ikke så få!) til tannleger til å bli meldere og detektiver.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]