It is currently Thu Mar 28, 2024 1:19 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Anita Haug/ Min sak - Mitt liv
PostPosted: Thu Jun 11, 2015 8:32 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
Over mange år har jeg hatt erfaring med barnevernet i Rana kommune.

De tror sikkert at jeg vil gi opp, eller bli for sliten til å fortsette kampen.

Men det er jo slik, at uansett hvor mye jeg forbedrer meg, så vil de alltid finne en ny grunn til å terrorisere.

Om mine erfaringer med dem, kan hjelpe andre, er jeg sikker på.

Jeg har fått trusler om at hvis jeg skriver på nett om saken min, så vil jeg ikke få hjem min yngste sønn.

Men jeg får han jo ikke tilbake.
Den frisk flotte gutten min, har de jo ødelagt livet til, han vil jo bære preg av denne flyttingen resten av sitt liv, så hvem er det som ber meg tie om dette?
Jo de som har brukt han, spyttet på han, og som jeg har erfart tidligere
de som aldri kommer til å følge han godt nok opp!!
Barnevernet!

Jeg er en mamma, jeg er et menneske og jeg har rett til å fortelle, jeg har ingen taushetsplikt!

Jeg har i mange år hatt lyst til å skrive om saken min, for den startet nemlig ikke for 17 år siden, den går lenger tilbake, til den gangen jeg bad om hjelp hos barnevernet - men ikke fikk det.
Jeg var da 14 år.

De hjalp overgriperen ikke meg - men fra den gangen bestemte jeg meg for å klare meg, og det har jeg gjort - og nå har jeg bestemt meg for å ta opp saken min - jeg har tenkt at , nå er mine egne barn så stor, at nå skal jeg ta kommunen for den hjelpen jeg ikke fikk, så får vi se etterhvert om dette er grunnen til at de har terrorisert meg i alle år.

Jeg håper jeg får mange som følger saken min, hovedsakelig så vil den bli skrevet her inne, under denne tråden.

Saken starter fredag 12,juni 2015.

Og det første møtet mitt er hos politiet.

Og under den første etterforskningen, kan jeg ikke skrive så mye om den, det blir en straffesak.

Jeg vet kommunen leser her inne, og jeg vil ikke gi de noe, men etter hvert så vil den bli lagt ut her.

Mvh Anita Haug

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Anita Haug/ Min sak - Mitt liv
PostPosted: Thu Jun 11, 2015 12:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

En honnør til deg, Anita, for dette innlegget og denne planen om publisering i denne tråden.

Selv tror jeg akkurat dette er nyttig, kanskje det beste, for svært mange. Selvfølgelig vet vi ikke hvordan det vil gå. Det er velkjent at barnevernet – og også ofte domstolene – angriper ekstra hardt når en publiserer. De hevder at det skader barna, hindrer barna i å få ro og stabilitet i fosterhjemmene. Jeg tror ikke det er tilfelle. Jeg tror tvert imot at det hindrer barna i å måtte tro at foreldrene ikke bryr seg om dem, ikke prøver å hjelpe dem og få dem tilbake. Jeg tror det er en hjelp for barna å kunne lese eller ellers få vite at foreldrene tvert imot kjemper for dem hele tiden, og at det er all mulig hjernevask og usannhet fra barnevern og fosterforeldre som er usann.

Jeg tror også at det ofte er en hjelp for foreldrene, hjelper dem mentalt på bena, til å stå oppreist og vise at det ikke er en selv som har manglet kjærlighet og offervilje for barna, hjelper dem til ikke la seg kue og bringe til taushet av fordømmelse.

Jeg leste innlegget ditt tidlig i dag og hadde lyst til å skrive et svar med én gang. Men jeg synes det er så tåpelig at "den hyperaktive MHS" hele tiden skal være den siste på alle mulige tråder. Jeg ville gjerne la ditt navn stå som den nyeste. Men samtidig skal det ikke se ut som om ingen leser og setter pris på innlegget ditt. Derfor foreslår jeg nå at du selv snart hopper inn igjen med et nytt innlegg under mitt, så står igjen ditt navn som det mest aktuelle.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Anita Haug/ Min sak - Mitt liv
PostPosted: Mon Jun 15, 2015 4:55 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Ytringsfriheten er til for å stoppe overgripere. At de finner alle mulige undskyldninger for å hindre ytringsfriheten, må man bare regne med.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Anita Haug/ Min sak - Mitt liv
PostPosted: Tue Jun 16, 2015 2:12 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Dec 03, 2012 12:47 am
Posts: 15
Location: Mo i Rana
Tusen takk Marianne Skånland.

Arild det er få som benytter seg av ytringsfriheten, på grunn av trusler.

Først og fremst er det ingen grunn til å si at dette jeg skriver kan skade mine barn, men kommunens omdømme, og det er nok den største grunnen til at de ønsker å stanse meg.

Om de ikke hadde hatt noen grunn til å være redd, så hadde de nok ikke brydd seg med noe av det jeg skriver.

Da jeg bad om hjelp selv da jeg var 14 år, ble mitt møte med førstelinjetjenesten et stort sjokk, et sjokk så kraftig at jeg stoppet å snakke om det som lå til grunn for mine problemer.

"overgriperne" kunne fritt fortsette med overgrepene, jeg fikk ingen hjelp til å stanse de.

Jeg tror mange barn opplever dette i dag også, så lenge ikke " de såkalte hjelperne " lytter, så vil barn fortsatt bli utsatt for overgrep.

Det nytter lite at de flytter de fra det biologiske hjemmet - når behandlingen de får "overskygger" hoved problemet.
Og barna opplever traumer som er ødeleggende for resten av livet, de må bære straffen andre skulle hatt.
Og overgriperen går fri.

Foreldre må stå utenfor å se sitt eget barn gå til grunne, uten å slippe til.

Da foreldre en dag kommer i posisjon er det for sent, det vil ta mange år å behandle senskader og traumer.

Og systemet fortsetter gjerne å traumatisere familier i generasjoner, for å holde de nede slik at de ikke klarer fortelle sannhet.

Denne kampen vi har nå - er jeg glad for på en måte.

Fordi jeg kan fortelle ut fra egen erfaring hvordan det er å være barn, som har hatt opplevelser som ikke et barn skal behøve å ha.

Hvordan det er å ikke bli trodd/ hørt på, noe som de fleste barn under et barnevern system opplever.

Man skulle tro dette hadde blitt bedre, etterhvert som årene har gått, og alle vet at barnevernet er skadelig for barna, for familien og samfunnet generelt.

De roper over seg i media, om andre lands behandling av barn og kvinner, - men hva med Norge selv da?
Behandler de sine innbyggere noe bedre.

Hva skjer med et barn som blir torturert?
Hva skjer med et barn som blir bortført fra sitt hjem, sin familie?
Og hvordan har mor og far det?

Jeg ser også at mengden av barn som blir bortført har doblet seg i løpet av få år.

Og hos barnevernet, har ikke behandlerne tid å følge opp disse barna.

Alt av henvendelser fra foreldre blir trenert, det er graverende at vi ikke har et bedre rettssystem.

Jeg har heldigvis god hukommelse, og ja jeg husker alt, glemmer aldri noe.
Jeg evner å se fra flere sider, og jeg mangler ikke empati.

Det er greit at noen av de som jobber i barnevern systemet, kanskje har utdannet seg i god tro på at de skal forandre "noe" og at de er der for å hjelpe, men det som undrer meg mest, er at de fleste bare "gjør jobben sin"

Dette er ingen vanlig jobb, da ville vi kunne klaget på kvaliteten - og JA det kan vi,
Men uansett klageorgan, så vil vi få til svar, at vi er bare en enkeltsak, og det er noe de ikke bryr seg om.

De tar gjerne barn, på antakelser, av den grunn at de må ta sjansen for at det er rett, selv om de innrømmer at det finnes ganske mange saker som er feil!!

Men hvor er rettsikkerheten når de tar feil?
Når de tar feil, så har de noe som de så pent kaller en sak kyndig.

Han kan gjerne jobbe i fylkesnemnda, tingrett, lagmannsrett, for barnevernet osv.

De får i oppdrag å skrive en rapport, og da ut fra antakelsene, - jeg forstår ikke hvordan dette kan bli troverdig!

Ut fra mine opplevelser, ut fra de erfaringer jeg har, med nå 5 barn, et barnebarn og meg selv, så ser jeg uten å bla i dokumenter, forutsetninger for å beskrive nøyaktig hvordan barnevernet bygger en sak ut fra intet.

Jeg kan beskrive hvordan en behandler jobber.

Jeg kan beskrive smerten hos barna, hvordan de får traumer, hva som går galt.

Jeg kan beskrive ha som menes med ettervern.

Og jeg kan fortelle om senskader, skjevutvikling, og skader.

Jeg kan beskrive i stor skala, hvordan de trenerer barnas behov etter de er blitt voksen, og hvordan de nekter de all form for hjelp, for å ta fra de retten til et eget voksenliv, og egne barn.

Jeg kan beskrive hvordan etater jobber side om side for å sørge for at disse barna aldri skal få lykkes, med mindre de skryter av barnevernet, da kan de få omtrent alt de peker på.

I dag ser jeg at jeg kan med min erfaring, sette ord på opplevelser.

Jeg kan jo tenke at det var dette jeg ble formet til - at dette skulle bli min livsoppgave.

Noen kaller meg et løvetannbarn - Jeg kaller det styrke.

Alle mennesker har et valg, de kan enten la seg knekke, eller se på ondskapen som uintelligent.

Jeg har ingen respekt for mennesker som klarer å ødelegge et barn, for penger!

Det sier alt om den dårskapen som er i dette systemet!!

Anita

_________________
Mamma til 5 bestemor til 5 <3 ---- 5 barn, og 1 barnebarn, har i tur og orden blitt stjålet av Rana barnevern


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]