It is currently Thu Mar 28, 2024 3:36 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Thu Nov 13, 2014 1:13 pm 
Offline

Joined: Tue Nov 11, 2014 3:35 pm
Posts: 5
Hei,

jeg ønsker å dele min erfaring med Fredrikke Lynum som brukes som sakkyndig og barnevernets psykolog. Jeg leser på internett at hun er en av de mest beryktede psykologer så det finnes sikkert flere som har blitt skadet av henne. I min sak var hun sakkyndig psykolog i rettsak.

Jeg begynner min fortelling med å si at jeg har vunnet mot henne til tross for hennes desperate forsøk på å skade meg og mitt barn. Min intensjon er å få fram det ondskapet Fredrikke sprer blant barnefamilier og gi noen råd til alle som blir urettferdig behandlet av barnevernet og slike psykologer. Når jeg kom bort i dette selv har jeg lest mye på nettet, blant annet om Lynum, og ser hvordan systemet knuser familier i Norge. Jeg er en ressurssterk person og i tillegg fikk jeg støtte fra andre fagpersoner, men er man ikke veldig sterk og kanskje har noen utfordringer i livet har man ingen sjanse til å vinne mot dem. Hjelp får man i hvert fall ikke.

Vår sak handlet om barnefordeling. Jenta er 9 år gammel og har meget anstrengt forhold til sin far. Det er en lang og stygg historie bak så jeg går ikke i detaljer. Sier bare kort at far har aldri vært far for jenta og dukket opp med mange krav når hun var 8 år gammel, noe jenta ikke var klar for.

Vi har vunnet til slutt, men ble utsatt for forferdelig behandling fra Lynum og barnevernet. Jeg selv søkte hjelp hos BV da barnet visste meget bekymringsverdige tegn i begynnelsen av rettsaken. Jeg trodde at barnevernet var der fro å hjelpe barn og ba om hjelp og råd. Ført virket de positive og anbefalte meg en dyktig familiekonsulent som skulle hjelpe oss. Senere ble de påvirket av Fredrikke og startet å motarbeide meg og barnet etter instruks fra Lynum. De snudde totalt etter en telefon fra henne. Mareritt varte ett år og gikk utover barnet i stor grad.
Det som er meget skummelt i barnefordelingssaker og barnevernssaker at slike psykologer respekteres blind, ingen stiller noen spørsmål ved deres kompetanse eller personlige intensjoner.

Lynum har bestemt seg på forhånd at far skulle vinne fram med alle sine krav og truet barnet med dommeren og politi, hun skriket på barnet. Hun oppførte seg aggressivt og truende- det er ingen psykologisk metode i hennes fremgangsmåte, hun klarer ikke å kommunisere med barn i det hele tatt.

Det ble gjennomført et samvær med far der Lynum var til stedet for å observere. Barnet fortalte etterpå at Fredrikke var levende opptatt av å få henne til smile, spise is, spille sjakk for at hun skulle se «hvor bra hun har det hos far». Far sto der med kamera klar for å ta bilder. En smart niåring skjønte med en gang at de skulle lure henne for å ta «glade» bilder og sa det direkte til dem. Dette likte ikke Fredrikke og skriket på henne. Lynum tok parti i saken og prøvde å vare engasjert i samværet mye mer enn far for å kunne dokumentere med bilder etterpå, men mislyktes. En psykolog har ikke lov til å engasjere seg slikt og ta parti, hennes rolle er å observere samspill og ikke være del i samværet.

I rettsmøtet uttalte hun seg foran dommeren at det er ikke så farlig at barnet ikke liker sin far og ikke trives hos han, hun sa «barn må ikke ha det bra hele tiden». Barnet forteller at far ikke gir henne mat og ikke lar henne sove om natten. Fredrikke kommenterte det slikt i dommerens påhør : «det er ikke farlig om barnet ikke spiser en dag eller ikke sover en natt, hun kan spise og sove hjemme etterpå». Hun sa det foran dommeren og dommeren hørte på det med respekt! Er ikke omsorg, dvs mat, søvn, trygghet og hygiene er det grunnleggende BV legger fokus på? Hun var meget klar på at barnet skulle tvinges til tross for vegring og gråting. Samværene ble allikevel stoppet etter klar beskjed og kritikk fra en annen psykolog, familiekonsulent i kommunen og skolen.

Lynum har avvist alle mine forsøk på å ta kontakt for få noen råd. Etter samværene var barnet utslitt og hysterisk og Lynum ikke var interessert i å vurdere hennes tilstand. Hun skulle gi meg en tilbakemelding etter samværet hun har observert, men jeg hørte ingenting. Barnet kom hjem helt ute av form og jeg sendte en høflig melding til Lynum og spurte hvordan det hadde gått, svaret jeg fikk: «det er en lørdagskveld og jeg spiser». Dette er til tross for at i rettsmøte ble det avtalt at hun gir meg en tilbakemelding rett etter samværet hun skulle observere. Barnet har skrevet notater i dagbok og et brev til far som andre fagpersoner kalte for «hjerteskjærende alvorlige tegn», Lynum ønsket ikke å se på den en gang, og bare ignorerte. Det har vært mye mer men skriver ikke altfor mange detaljer her.

Hun har skremt barnet såpass mye at skolen reagerte og da tok jeg kontakt med en uavhengig psykolog. Etter første samtale med barnet sa psykologen at det som Lynum driver på med er hårreisende og kom med sterk anbefaling om å stoppe all samvær under tvang og trusler. Psykologen fortsatt med barneterapi i ca 6 måneder etter kun 2 møter med Lynum.

Lynum fikk høre at det er en annen psykolog i bildet og kalte meg for intens og desperat. Hun har skrevet en rapport om barnet og hennes situasjon hjemme og på skolen etter 2 møter med meg og barnet. I følge rapporten vi sliter totalt på alle områder, jenta sliter på skolen og sosialt, og til og med ikke vil bo sammen med meg (sin mor). Dette var et skriv full av tull og løgner. Viktig å presisere at Lynum har aldri snakket med skolen eller innhentet andre typer opplysninger om barnet, hun bare fant på alt selv. Det som også overrasket meg var hennes skrivestil, denne var langt fra profesjonell. Usammenhengende drittkasting og ingen profesjonell oppbygging eller begreper. Viktig å påpeke at hun opplyste i rapporten at hun avslutter sitt oppdrag fordi moren ikke stoler på henne og går til en annen psykolog. Dette viser også hvor feig hun er som ikke tåler å bli faglig utfordret. Det er en ting å tråkke på «stakkars» familier, men en annen ting når det er flere andre fagpersoner involvert. I begynnelsen av vår kontakt ga hun meg klar beskjed om at jeg ikke skulle bruke advokat eller andre fagpersoner.

Det første jeg gjorde når jeg fikk rapporten er at jeg leverte den til skolen og ba om kommentarer. Skolen var totalt uenig med hennes beskrivelse av barnets skole og sosial situasjon og har skrevet sin uttalelse om hvor bra barnet har det på skolen og sosialt og hvor bra oppfølging hun får hjemmefra.

I ettertid fikk jeg flere uttalelser fra den andre psykologen som hjalp barnet å bearbeide alt hun var utsatt for. Disse strider også totalt med det Fredrikke hadde skrevet.

Parallelt har det pågått barnevernssak som jeg har selv involvert med håp om å få hjelp. Når Lynum hørte at jeg hadde tatt kontakt med barnevernet sa hun til meg i en rettsal foran dommeren: «jeg skal ringe og snakke med dem så får du se». Etter hun har snakket med dem ble barnevernet meget negative til meg og barnet og har også skrevet en rapport som ligner veldig på Lynum sin rapport. Etter det involverte barnevernet et privat firma for undersøkelse og veiledning hos meg og far. Undersøkelsen hadde visst at det er absolutt ingen grunnlag i det Lynum og BV skrev først og at situasjonen nemlig er helt motsatt. Det ble avkreftet alle bekymringer hjemme, avkreftet mulighet for sabotasje og manipulering fra min side, samt fremhevet godt fars holdninger til datteren som forklarer mye av barnets vegring. BV likte ikke et slikt resultat og avsluttet veiledning brått 4 måneder før fristen. I sin avsluttende rapport valgte de allikevel ikke få frem at undersøkelsen og veiledning fra deres egne oppnevnte veiledere snudde saken totalt.

Det som er skummelt med dette er at sakkyndig og BV har altfor mye makt og ingen kontroll. Så lenge man er «sakkyndig» eller «barnevernet» så blir man stolt blind på. Lynum oppførte seg aggressivt og truende mot meg foran dommeren, skreik på meg og barnet og dommeren mente at det var helt greit siden hun har «30 års erfaring».

Dommeren ble tydelig påvirket av Lynum og BV sine uttalelser som kom i begynnelsen, men kunne ikke se bort fra skole, en familiekonsulent i kommunen, barnevernets oppnevnte veiledere som har undersøkt saken upartisk og avsluttet med helt andre formuleringer og en annen psykolog. BV veiledere og psykologen var med i rettsaken som vitner og det er kun det som hjalp meg og barnet. Uten dem hadde vi ikke hatt sjanse til å vinne og barnet hadde blitt knust.

Det er tydelig at Fredrikke sin intensjon var å hjelpe far uansett hvilke konsekvenser det skulle ha for barnet, men hun har gjort så dårlig jobb og presset barnet så hardt at hun har ødelagt forholdet mellom far og datter totalt. Den andre psykologen og BV sine veiledere kritiserte hennes metode og anbefaler en helt annen fremgangsmåte for å bygge forholdet mellom far og datter forsiktig. Så i praksis hun har også ødelagt mye for far.

Mitt råd til alle som havner i problemer med BV eller sakkyndige: Ikke vær redd for å utfordre dem. Søk hjelp andre steder. De blir sinte for de tåler ikke å bli utfordret, men de må ta hensyn til andre faglige vurderinger. Hvis ikke offentlige vil hjelpe dere eller om det er lange ventetider gå til de private. Det finnes fornuftige folk så finn dem og ikke la den mafien å ødelegge for dere og barna deres. Advokat det er det første dere må skaffe.

Jeg skal nå sende klage til psykologforeningen og Helsedepartamentet med all dokumentasjon jeg har, blant annet skole sine uttalelser, psykolog uttalelser, uttalelse fra BV sine veiledere samt Fredrikke sine meldinger til meg. Om det finnes flere som har blitt skadet av henne og ønsker å være med på å prøve å fjerne henne fra listene så kontakt meg. Jeg er interessert i alle relevante erfaringer og lurer på om det finnes noen muligheter å få kontrollinstanser å se seriøst på dette eller er det helt håpløst?

BV sa til meg en gang at de som klager på BV og sakkyndige er «tapere» fordi de har mistet sine barn og da er det ikke rart at de er bitre og klager. Med denne holdningen er det tydelig at de tar ikke klager på alvor.

I min situasjon har jeg ikke mistet barnet og vant i BV saken og rettsaken selv om dommeren ble sterkt påvirket av makten denne psykologen har. I tillegg har jeg mye bra dokumentasjon som gir helt annet bildet og kritiserer Lynum sin metode. Jeg håper at det er bedre grunnlag og at jeg klarer å få instansene å se nøye på dette. Psykologen som hjalp oss gjennom dette, støtter meg også i klagene.

Staten må våkne en gang og innse at EN person kan ikke avgjøre hva som er best for hele familier. Det er kompetanse, personlige intensjoner, livserfaringer med mye mer som påvirker oss alle. EN person kan ikke ha så stor makt ved livsviktige avgjørelser som skader folk for livet. Man sier at Norge er det beste landet for barn, men det er langt fra sannheten. Systemet jobber OFTE mot barn og deres beste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Nov 14, 2014 1:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Når det gjelder barnefordeling, så må jeg be eventuelle debattanter om å IKKE diskutere det. Dette da forumet er for barnevernsaker.

Private forhold om psykologer og andre må man ikke dele, om det ikke er offentlig kjent. Det er svært lett å komme på kollisjonskurs med loven (personvern) i slike tilfeller.

Angående psykologi som fag.
En liten sammenligning:

Om leger snakker man om..

1. Legevitenskap
2. Legekunst

Problemet med psykologer er at de mht vitenskap (jfr 1. Legevitenskap) står så mye mye svakere. Det handler altså om "sjelekunst". Og slikt kan få mange underlige utslag, hvor de mest politisk korrekte og/eller jordnære gjerne oppleves som mest fornuftige.

Kan lese litt mer om dette f.eks her:
http://www.barnasrett.no/handbok.htm

Fredrikke Lynum har gjort seg upopulær, og kan takke seg selv for det.

Mammaen wrote:
Hei,

jeg ønsker å dele min erfaring med Fredrikke Lynum som brukes som sakkyndig og barnevernets psykolog. Jeg leser på internett at hun er en av de mest beryktede psykologer så det finnes sikkert flere som har blitt skadet av henne. I min sak var hun sakkyndig psykolog i rettsak.

Jeg begynner min fortelling med å si at jeg har vunnet mot henne til tross for hennes desperate forsøk på å skade meg og mitt barn. Min intensjon er å få fram det ondskapet Fredrikke sprer blant barnefamilier og gi noen råd til alle som blir urettferdig behandlet av barnevernet og slike psykologer. Når jeg kom bort i dette selv har jeg lest mye på nettet, blant annet om Lynum, og ser hvordan systemet knuser familier i Norge. Jeg er en ressurssterk person og i tillegg fikk jeg støtte fra andre fagpersoner, men er man ikke veldig sterk og kanskje har noen utfordringer i livet har man ingen sjanse til å vinne mot dem. Hjelp får man i hvert fall ikke.

Vår sak handlet om barnefordeling. Jenta er 9 år gammel og har meget anstrengt forhold til sin far. Det er en lang og stygg historie bak så jeg går ikke i detaljer. Sier bare kort at far har aldri vært far for jenta og dukket opp med mange krav når hun var 8 år gammel, noe jenta ikke var klar for.

Vi har vunnet til slutt, men ble utsatt for forferdelig behandling fra Lynum og barnevernet. Jeg selv søkte hjelp hos BV da barnet visste meget bekymringsverdige tegn i begynnelsen av rettsaken. Jeg trodde at barnevernet var der fro å hjelpe barn og ba om hjelp og råd. Ført virket de positive og anbefalte meg en dyktig familiekonsulent som skulle hjelpe oss. Senere ble de påvirket av Fredrikke og startet å motarbeide meg og barnet etter instruks fra Lynum. De snudde totalt etter en telefon fra henne. Mareritt varte ett år og gikk utover barnet i stor grad.
Det som er meget skummelt i barnefordelingssaker og barnevernssaker at slike psykologer respekteres blind, ingen stiller noen spørsmål ved deres kompetanse eller personlige intensjoner.

Lynum har bestemt seg på forhånd at far skulle vinne fram med alle sine krav og truet barnet med dommeren og politi, hun skriket på barnet. Hun oppførte seg aggressivt og truende- det er ingen psykologisk metode i hennes fremgangsmåte, hun klarer ikke å kommunisere med barn i det hele tatt.

Det ble gjennomført et samvær med far der Lynum var til stedet for å observere. Barnet fortalte etterpå at Fredrikke var levende opptatt av å få henne til smile, spise is, spille sjakk for at hun skulle se «hvor bra hun har det hos far». Far sto der med kamera klar for å ta bilder. En smart niåring skjønte med en gang at de skulle lure henne for å ta «glade» bilder og sa det direkte til dem. Dette likte ikke Fredrikke og skriket på henne. Lynum tok parti i saken og prøvde å vare engasjert i samværet mye mer enn far for å kunne dokumentere med bilder etterpå, men mislyktes. En psykolog har ikke lov til å engasjere seg slikt og ta parti, hennes rolle er å observere samspill og ikke være del i samværet.

I rettsmøtet uttalte hun seg foran dommeren at det er ikke så farlig at barnet ikke liker sin far og ikke trives hos han, hun sa «barn må ikke ha det bra hele tiden». Barnet forteller at far ikke gir henne mat og ikke lar henne sove om natten. Fredrikke kommenterte det slikt i dommerens påhør : «det er ikke farlig om barnet ikke spiser en dag eller ikke sover en natt, hun kan spise og sove hjemme etterpå». Hun sa det foran dommeren og dommeren hørte på det med respekt! Er ikke omsorg, dvs mat, søvn, trygghet og hygiene er det grunnleggende BV legger fokus på? Hun var meget klar på at barnet skulle tvinges til tross for vegring og gråting. Samværene ble allikevel stoppet etter klar beskjed og kritikk fra en annen psykolog, familiekonsulent i kommunen og skolen.

Lynum har avvist alle mine forsøk på å ta kontakt for få noen råd. Etter samværene var barnet utslitt og hysterisk og Lynum ikke var interessert i å vurdere hennes tilstand. Hun skulle gi meg en tilbakemelding etter samværet hun har observert, men jeg hørte ingenting. Barnet kom hjem helt ute av form og jeg sendte en høflig melding til Lynum og spurte hvordan det hadde gått, svaret jeg fikk: «det er en lørdagskveld og jeg spiser». Dette er til tross for at i rettsmøte ble det avtalt at hun gir meg en tilbakemelding rett etter samværet hun skulle observere. Barnet har skrevet notater i dagbok og et brev til far som andre fagpersoner kalte for «hjerteskjærende alvorlige tegn», Lynum ønsket ikke å se på den en gang, og bare ignorerte. Det har vært mye mer men skriver ikke altfor mange detaljer her.

Hun har skremt barnet såpass mye at skolen reagerte og da tok jeg kontakt med en uavhengig psykolog. Etter første samtale med barnet sa psykologen at det som Lynum driver på med er hårreisende og kom med sterk anbefaling om å stoppe all samvær under tvang og trusler. Psykologen fortsatt med barneterapi i ca 6 måneder etter kun 2 møter med Lynum.

Lynum fikk høre at det er en annen psykolog i bildet og kalte meg for intens og desperat. Hun har skrevet en rapport om barnet og hennes situasjon hjemme og på skolen etter 2 møter med meg og barnet. I følge rapporten vi sliter totalt på alle områder, jenta sliter på skolen og sosialt, og til og med ikke vil bo sammen med meg (sin mor). Dette var et skriv full av tull og løgner. Viktig å presisere at Lynum har aldri snakket med skolen eller innhentet andre typer opplysninger om barnet, hun bare fant på alt selv. Det som også overrasket meg var hennes skrivestil, denne var langt fra profesjonell. Usammenhengende drittkasting og ingen profesjonell oppbygging eller begreper. Viktig å påpeke at hun opplyste i rapporten at hun avslutter sitt oppdrag fordi moren ikke stoler på henne og går til en annen psykolog. Dette viser også hvor feig hun er som ikke tåler å bli faglig utfordret. Det er en ting å tråkke på «stakkars» familier, men en annen ting når det er flere andre fagpersoner involvert. I begynnelsen av vår kontakt ga hun meg klar beskjed om at jeg ikke skulle bruke advokat eller andre fagpersoner.

Det første jeg gjorde når jeg fikk rapporten er at jeg leverte den til skolen og ba om kommentarer. Skolen var totalt uenig med hennes beskrivelse av barnets skole og sosial situasjon og har skrevet sin uttalelse om hvor bra barnet har det på skolen og sosialt og hvor bra oppfølging hun får hjemmefra.

I ettertid fikk jeg flere uttalelser fra den andre psykologen som hjalp barnet å bearbeide alt hun var utsatt for. Disse strider også totalt med det Fredrikke hadde skrevet.

Parallelt har det pågått barnevernssak som jeg har selv involvert med håp om å få hjelp. Når Lynum hørte at jeg hadde tatt kontakt med barnevernet sa hun til meg i en rettsal foran dommeren: «jeg skal ringe og snakke med dem så får du se». Etter hun har snakket med dem ble barnevernet meget negative til meg og barnet og har også skrevet en rapport som ligner veldig på Lynum sin rapport. Etter det involverte barnevernet et privat firma for undersøkelse og veiledning hos meg og far. Undersøkelsen hadde visst at det er absolutt ingen grunnlag i det Lynum og BV skrev først og at situasjonen nemlig er helt motsatt. Det ble avkreftet alle bekymringer hjemme, avkreftet mulighet for sabotasje og manipulering fra min side, samt fremhevet godt fars holdninger til datteren som forklarer mye av barnets vegring. BV likte ikke et slikt resultat og avsluttet veiledning brått 4 måneder før fristen. I sin avsluttende rapport valgte de allikevel ikke få frem at undersøkelsen og veiledning fra deres egne oppnevnte veiledere snudde saken totalt.

Det som er skummelt med dette er at sakkyndig og BV har altfor mye makt og ingen kontroll. Så lenge man er «sakkyndig» eller «barnevernet» så blir man stolt blind på. Lynum oppførte seg aggressivt og truende mot meg foran dommeren, skreik på meg og barnet og dommeren mente at det var helt greit siden hun har «30 års erfaring».

Dommeren ble tydelig påvirket av Lynum og BV sine uttalelser som kom i begynnelsen, men kunne ikke se bort fra skole, en familiekonsulent i kommunen, barnevernets oppnevnte veiledere som har undersøkt saken upartisk og avsluttet med helt andre formuleringer og en annen psykolog. BV veiledere og psykologen var med i rettsaken som vitner og det er kun det som hjalp meg og barnet. Uten dem hadde vi ikke hatt sjanse til å vinne og barnet hadde blitt knust.

Det er tydelig at Fredrikke sin intensjon var å hjelpe far uansett hvilke konsekvenser det skulle ha for barnet, men hun har gjort så dårlig jobb og presset barnet så hardt at hun har ødelagt forholdet mellom far og datter totalt. Den andre psykologen og BV sine veiledere kritiserte hennes metode og anbefaler en helt annen fremgangsmåte for å bygge forholdet mellom far og datter forsiktig. Så i praksis hun har også ødelagt mye for far.

Mitt råd til alle som havner i problemer med BV eller sakkyndige: Ikke vær redd for å utfordre dem. Søk hjelp andre steder. De blir sinte for de tåler ikke å bli utfordret, men de må ta hensyn til andre faglige vurderinger. Hvis ikke offentlige vil hjelpe dere eller om det er lange ventetider gå til de private. Det finnes fornuftige folk så finn dem og ikke la den mafien å ødelegge for dere og barna deres. Advokat det er det første dere må skaffe.

Jeg skal nå sende klage til psykologforeningen og Helsedepartamentet med all dokumentasjon jeg har, blant annet skole sine uttalelser, psykolog uttalelser, uttalelse fra BV sine veiledere samt Fredrikke sine meldinger til meg. Om det finnes flere som har blitt skadet av henne og ønsker å være med på å prøve å fjerne henne fra listene så kontakt meg. Jeg er interessert i alle relevante erfaringer og lurer på om det finnes noen muligheter å få kontrollinstanser å se seriøst på dette eller er det helt håpløst?

BV sa til meg en gang at de som klager på BV og sakkyndige er «tapere» fordi de har mistet sine barn og da er det ikke rart at de er bitre og klager. Med denne holdningen er det tydelig at de tar ikke klager på alvor.

I min situasjon har jeg ikke mistet barnet og vant i BV saken og rettsaken selv om dommeren ble sterkt påvirket av makten denne psykologen har. I tillegg har jeg mye bra dokumentasjon som gir helt annet bildet og kritiserer Lynum sin metode. Jeg håper at det er bedre grunnlag og at jeg klarer å få instansene å se nøye på dette. Psykologen som hjalp oss gjennom dette, støtter meg også i klagene.

Staten må våkne en gang og innse at EN person kan ikke avgjøre hva som er best for hele familier. Det er kompetanse, personlige intensjoner, livserfaringer med mye mer som påvirker oss alle. EN person kan ikke ha så stor makt ved livsviktige avgjørelser som skader folk for livet. Man sier at Norge er det beste landet for barn, men det er langt fra sannheten. Systemet jobber OFTE mot barn og deres beste.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Nov 14, 2014 10:13 am 
Offline

Joined: Tue Nov 11, 2014 3:35 pm
Posts: 5
Hei,

budskapet mitt med dette er akkurat barnevernet og deres makt uanhengig kompetanse og personlige intensjoner. Lynum er barnevernspsykolog som i mitt tilfelle var sakkyndig. Erfaring jeg delte her er akkurat om hvordan hun påvirket BV i å ødelegge for familie som i utgangspunktet hadde det bra og stabilt.
Min situasjon endte opp ikke like tragisk som mange andre, men kun fordi flere andre fagfolk var engasjert til tross for at jeg fikk klar beskjed om å ikke rådføre meg med andre.
Derfor er det viktig å søke støtte andre steder og utfordre deres manglende kompetanse.

Når det gjelder privat informasjon om Fredrikke Lynum så er denne offentlig kjent, ligger fritt på internett og derfor kan ikke komme i konflikt med personvern. Denne er lagt ut av hennes egne barn som strever mye sterkere enn de fleste barn som har blitt tatt fra sine familier pga "omsorgssvikt" "diagnostert" av Lynum.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Nov 14, 2014 10:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Mammaen wrote:
Når det gjelder privat informasjon om Fredrikke Lynum så er denne offentlig kjent, ligger fritt på internett og derfor kan ikke komme i konflikt med personvern. Denne er lagt ut av hennes egne barn som strever mye sterkere enn de fleste barn som har blitt tatt fra sine familier pga "omsorgssvikt" "diagnostert" av Lynum.


For det første er det private ting. Enhver har rett til beskyttelse for sitt privatliv, også de som opptrer sterkt kritikkverdig i sitt yrkesliv. På dette forumet skal man ikke degenerere til psykologisk diagnostisering slik barnevernets folk gjør. Dette er andre skribenter blitt gjort oppmerksomme på tidligere, og ting de har skrevet om barneverneres privatliv, er blitt fjernet. Det bør gjøres her også. Det er nok av fora på nettet som går over alle grenser i hva de roter sammen, og det underminerer saklig arbeid mot barnevernet istedenfor å styrke det.

For det andre gir ikke opplysninger om privatliv ekstra kunnskap av relevans for den kampen dette forumet prøver å bidra til mot overgrepene. Uansett hva noen måtte synes det "forklarer", så er det saklig irrelevant. Saken er ikke å psykoanalysere barnevernere individuelt ved å fordype seg i deres privatliv, saken er å få dem vekk fra andres privatliv. Det gjør man ikke ved å kaste samme slags skitt tilbake.

For det tredje er denne offentlige tilgjengeligheten noe du sier, ikke noe du påviser med f.eks lenker til åpne kilder, slik at Arild Holta for eksempel kan gå etter i sømmene i hvilken grad det må ansees som offentlig, privat, relevant, sjikanøst, straffbart. At barn eventuelt skriver ting om sin mor, gjør forøvrig ikke dette forumet immunt hverken mot erstatningssøksmål for injurier eller mot straffesak for injurier.

Mitt råd er at du fjerner det relevante avsnittet, og hvis du ikke gjør det, råder jeg til at Arild Holta fjerner det. Det er saktens nok byrder ved å drive forumet her uten at man skal gjøre det lett for myndighetene å rett og slett sperre og fjerne forumet. Det har vært slike saker før, og myndighetene er naturligvis på jakt.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Nov 14, 2014 2:26 pm 
Offline

Joined: Tue Nov 11, 2014 3:35 pm
Posts: 5
det er ikke bare private ting, men hennes livs erfaring som er direkte knyttet til profesjonalitet. Hennes profesjonalitet er direkte påvirket av hennes livserfaring. En økonomisjef kan ikke svindle med skatt privat. En barnepsykolog som har knust egne barn, bør ikke får lov til knuse hundrevis av andre sine barn, men få hjelp selv i stedet. Slike maktfolk må kvalitetssikres og ikke stoles blind på basert på kun formell kompetanse.

Hva slags demokrati vi snakker om i dette landet hvis man ikke kan påpeke fakta? Det kan ikke tolkes som inngrep i det private livet når informasjonen er åpen for alle på internett. Jeg kan gjerne legge ut alle lenkene til informasjon om det er ønskelig. Alt er mer enn åpent, og ikke er mine ord.

Det er ytringsfrihet i Norge, og det bør være lov å reflektere høyt over informasjonen som er lett tilgjengelig.

Hovedpoenget med mitt innlegg er allikevel ikke dette, men at man som opplever press fra inkompetente maktmennesker bør aktivt søke hjelp ved siden av.

Jeg føler også at det er litt spesielt å få så mye kritikk på denne type nettside. Jeg er en av de få som har klart å vinne mot barnevernet og Fredrikke Lynum som desperat forsøkte å ødelegge for meg. Med dette ønsket jeg å støtte de som strever med barnevernet og dele mine positive erfaringer.

Innlegget mitt handler ikke om barnefordeling, men om opptreden og maktmisbruk til barnevernet. Dere kan gjerne slette mitt innlegg om dere ikke ser relevans i erfaringer med positive utfall.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Nov 14, 2014 6:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 

Det avsnittet det dreier seg om, er en psykologisering over forholdet mellom psykologen og hennes barn, og det er naturligvis privat. At dette ikke er privat, er din mening, og det er ikke nødvendigvis identisk med en domstols mening.

Bortsett fra det usaklige i å ville debattere eller brette ut en aktørs private forhold til sine barn, fører det også med seg en oppfatning av at du, eller noen her, har noe med å måle foreldre mot hverandre. Det er ikke bra, det er nettopp slikt barnevernet gjør: "Du er god nok", "Du er ikke god nok", "Han er en dårligere far enn naboen". Det er ikke opp til oss å vurdere foreldre på den måten; barn fortjener ikke å berøves sine foreldre selv om andre ser ned på foreldrene (eller på barna).

Kritikk er det mye av i dette forumet; det er slett ikke rett frem for hva som helst. Det vil du se hvis du leser på forumet, og det er slett ikke bare jeg som kritiserer. Hvorvidt det kommer kritikk her, kommer helt an på hva du skriver og hva slags virkning og formål det ser ut til å ha. Som du vel har sett, er dette ikke et forum hvor alle meninger og forslag bare nikkes til. Ditt innlegg er godt og opplysende, synes jeg, bortsett fra det ene avsnittet om hennes egne barns forhold til henne. Men når det først er spørsmål om kritikk eller om å være enig i dine forslag, så er det faktisk slik at det du anbefaler: å finne andre fagfolk og gå til advokat umiddelbart, er det svært mange andre som har gjort med dystre resultater. At du har lykkes, er et hell du bør takke din skaper for; det gjør deg ikke mere sakkyndig enn de mange som har prøvet tilsvarende, eller helt andre veier, og er blitt slaktet. Så hvis noen sier deg imot når det gjelder fremgangsmåte, er det bare å forstå at det ikke finnes noen vei som med noen sikkerhet fører til godt resultat. Det er meget bra at noen har suksess, det er et lyspunkt. Men hadde det funnets noen "riktig" vei, ville den forlengst vært oppdaget og kjent, og tragediene ville ikke eksistert. Å vinne mot barnevernet er i den store majoritet av tilfellene faktisk tilfeldig, med en sannsynlighet på mellom 70 og 95 prosent for å tape, uansett hva man gjør.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Sat Nov 15, 2014 12:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det er nyttig å få frem kritikk mot Fredrikke Lynum.

Slik avsnittet om det private stod her, så er det nok ulovlig. Derfor fjernet jeg det.

Nå er det ikke mulig for folk flest å vite hvor lovens grenser går. Problemet er ikke bare lovens grenser, men lovens anvendelse. Dommere påvirkes av det som er politisk korrekt. Jeg har fått lovstridig dom før, og blitt nektet å anke. Når det gjelder det såkalte barnevernet så strekker dommerne seg så langt de kan for å være barnevernets nyttige idioter.

Når det gjelder det prinsipielle temaet om hvorvidt barn er et produkt av deres foreldre, så sier moderne forskning at ca 70-80% av psykiske helseproblemer skyldes arv. Vi er opplært med at det skyldes foreldre og miljø.

Spesielt moral eller normer kommer fra familiens miljø. Men også der er det store sprik. Alle kjenner til utsagn som "tenåringen kom i dårlig selskap,..."

Vi er opplært med at barnas væren sier mye om foreldrene. Det er imidlertid svært varierende. Hvilket også forskningen pr i dag viser.

Dette forteller også at det såkalte barnevernet tar fullstendig feil. Basert på foreldrenes liv og masse vås, "leker" de at de kan lage prognoser for hvordan det skal gå med barna. Det er de overhode ikke istand til. Ikke hjelper det å stikke av med barna, når arven er genetisk og ikke primært miljøbasert.

Den kliniske psykologien er barnefjernernes hjelper nr 1. Ved hjelp av den kliniske psykologien og egne "vurderinger" gjør de en helt elendig jobb. I Danmark sjekket man dette, og fant at prognosene for barnevernsbarn var ca 3 ganger verre enn for barn som vokste opp med rus. Undersøkelsen var stor nok til å bevise elendigheten.

Dette forteller at det ikke finnes en enkel kobling mellom hvordan barn blir/ble og hvordan foreldre er/har vert.

Kort sagt: Kulturen vår, inkludert psykologene og barnevernerne, er bevist å ha tatt feil mht det vi gjerne kaller miljødeterminisme og en stor tro på at miljøet er hovedårsak til at folk blir som dem blir. Arven fra Freud holdt ikke mål.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Sat Nov 15, 2014 10:44 am 
Offline

Joined: Tue Nov 11, 2014 3:35 pm
Posts: 5
Skånland, du gjør deg her til dommer over hva som er rett og galt, hvilket motstrider din argumentasjon om hva du mener konstituerer et overtramp i min tekst. Dette handler ikke om personvern eller psykologisering, det handler om kompetanse. Uansett hvilke etiske grenser du føler det rører ved, så gir det relevant grunnlag for refleksjon over hvilken makt man tildeler mennesker. Det er en rekke yrker hvor subjektkretsen innsnevres basert på vandel eller opptreden utenfor det profesjonelle liv. Poenget er at en persons egnethet skal vurderes med grunnlag i realiteter, og at enerådende makt må utvannes gjennom kvalitetssikringsordninger.

Holta, ettersom du føler deg fri til å slette innhold, oppfordrer jeg deg til å slette hele innlegget. Dette var et forsøk fra min side på å støtte deres kamp, og motivere de som i dag kjemper om at det faktisk er mulig å vinne over systemet. Dette opplever jeg som uvelkomment, ettersom Skånland forsøker å bagatellisere at det er mulig å vinne frem. Det er en nederlagstro som demotiverer de som trenger støtte. Videre inntar dere posisjon hvor dere overprøver andres innlegg ved direkte inngrep i deres tekster, basert på feilslutninger. Litt av en metode. Til slutt er jeg uenig med deg, Holta, at dommere gjør alt de kan for å løpe barnevernets ærend. Dette handler om kompetanse, kompetanse, kompetanse. Hvis ikke det er utgangspunktet for en debatt, er det nytteløst å støtte opp om deres kamp.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Sat Nov 15, 2014 3:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Mammaen wrote:
Skånland, du gjør deg her til dommer over hva som er rett og galt, hvilket motstrider din argumentasjon om hva du mener konstituerer et overtramp i min tekst. Dette handler ikke om personvern eller psykologisering, det handler om kompetanse.

Dette er tøv. Om du skal oppdage hva du ikke skjønner, så må du forstå det motparten hevder - og hvorfor vedkommende hevder noe. Og det må du bruke en del tid på.

På dette forumet er det kommentert flere hundre forskningsstudier. Det ligger mengder med norske dommer og menneskerettighetsdommer her. Bak arbeidet her ligger direkte et tusentalls skjebner (personer noen av oss har sjekket sakene til). I statistikken ligger titusener av menneskers skjebner. Vi er folk her som har arbeidet med problematikken i 20-30 år. Inkludert juss om ytringsfrihet. Osv.

Det er litt underlig med alle disse som kommer inn på forumet med holdninger om at de vet bedre. Er vi virkelig så dårlige at folk kan ta oss igjen med et år eller to med kjennskap til en sak eller to?

Siterer fra dr. scient Åge Simonsen (lenken jeg anbefalte lengre opp):

"For en person med akademisk utdannelse, som er trenet i vitenskapsteoretiske og vitenskapskritiske vurderinger og logisk tenkning, er det begredelig å lese saksdokument fra barnevernssaker, (...)"

Jeg gjentar: [personer] som er trenet i vitenskapsteoretiske og vitenskapskritiske vurderinger og logisk tenkning (...). Hva betyr dette? Har du noe å lære av disse menneskene som i tiår studerer barnevernsproblematikken på høyeste nivå?

Men du har rett i at kompetanse er en nøkkel. Dette i betydningen fakta og forskningsbasert.

Problemet med den kliniske psykologien er mangel på fakta- og forskningsbasering. Det gjelder enda mer det såkalte barnevernet.

Der står mye av arbeidet: Overbevise de tusener på Facebook som er med i gruppene mot barnevernsovergrep og familieødeleggelse at mye av kampen består i å kreve reell faglighet eller reell kompetanse basert på høy evidensgrad.

Mot oss har vi gjerne de som har litt erfaring, men som tror de har gjennomanalysert problemstillingen. Det har de ikke. Det er ikke gjort med to-tre år og personlig erfaring. Her finnes komplekse kulturelle problemstillinger som man selv er en del av.

Mammaen wrote:
Holta, ettersom du føler deg fri til å slette innhold, oppfordrer jeg deg til å slette hele innlegget.

Jeg er ikke fri til å bryte loven. Selv ikke om du vurderer at vi har feil i vår juridiske forståelse. Dersom du leser deg opp på forumet, så vil du oppdage at problemstillingen er grundig studert her på forumet.

Rent personlig så kunne jeg latt det stå. De fortjener det så inderlig. Men det er altså ikke min mening som teller. Jeg må beskytte forumet fra politi og rettsvesen.

På forumet ligger også sakene hvor vi har kjempet mot datatilsynet og personvernnemnden. Myndighetene angriper forumet der de kan.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 2:57 pm 
Offline

Joined: Tue Nov 11, 2014 3:35 pm
Posts: 5
Hei igjen,

"Rent personlig så kunne jeg latt det stå. De fortjener det så inderlig. Men det er altså ikke min mening som teller. Jeg må beskytte forumet fra politi og rettsvesen."

takk for deres forklaringer. Jeg forstår bedre hva dere mener.

Jeg sier ikke at jeg vet bedre, det gjør jeg ikke. Mitt ønske er å oppmuntre litt. Jeg vil også si at selv om jeg ikke tapte denne gangen så er jeg totalt sjokkert over måten de håndeter mennesker og BARN på. Dette basert på min erfaring og noen rundt meg. Dette gjør at jeg ønsker å være med kampen.

Det som sjokkerte meg mye var når jeg fortalte BV at Lynum var meget beryktet og at hennes frmgansgmetode var skadelig for barnet (dette var registrert av skole og en annen psykolog). Svaret fra BV var at "det er naturlig at de som sine barn -tapere-klager". De tar ikke klager på alvor engang!

Har dere noe innspill om det er nyttig å sende klage på Lynum til Psykologforenningen og Helsedepartamentet og klage på BV til Barne-og-Likestillingsdepartementet eller er det helt nytteløst?

Det er nå en stor sak laget av Russland til FM angående BV sin virksomhet i Norge som er støttet av noen norske jurister. Kan dere være nyttig om folk fra dette forumet som har blitt skadet av BV er også med på denne saken for å forsterke? Norge er kjent utenfor sine grenser for det brutale arbeidet BV utfører, men det må virkelig gjøres noe stort for å ha sjanse til å kunn endre noe.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Wed Nov 19, 2014 9:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Å sende klage

Høres bra ut! Jeg er blant dem som absolutt støtter at folk klager på psykologer, saksbehandlere, alle slags aktører i barnevernskretser som skader. Etter mitt skjønn vil det være en hjelp i det lange løp hvis du bidrar med en slik klage til psykologforeningen og andre instanser du nevner.

Når man gjør det, trenger man å være forberedt på hva som kan komme, hvordan det kan tenkes å gå, og hvordan man kan hente styrke og utholdenhet. Det er tross alt en langtrukken krig som 'barnefaglige' etater fører mot familier, dette her.

Jeg har en del tanker og råd i den forbindelse som muligens kan være til generell hjelp, og som du kan vurdere om passer. Det meste av dette står nok rundt omkring på forumet her som enkeltheter, men jeg vil prøve å samle ihvertfall noen få ting som jeg ser som sentrale. Jeg starter en ny tråd, som jeg kan kalle "Når man vil stå i krigen mot barnevernet & co" eller noe sånt. Jeg legger den inn her i seksjonen for nye medlemmer, så kan alle skrive. - Lese kan man jo over alt.


  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Thu Nov 20, 2014 11:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Å støtte det russiske barneombudets initiativ

Jepp, konflikten med Russland kjenner vi godt til, og er engasjert i. Det er en god plan å prøve å medvirke. Hvorvidt det er lett å få norske barnevernsofre til å bidra med vitnesbyrd som bærer preg av å være rolige, ikke opphissede, sammenhengende og pålitelige, overfor utlandet, er likevel stadig et avgjørende (og tilbakevendende) spørsmål. Utlandet har så vanskelig, så vanskelig for å tro på hva individuelle nordmenn uten offentlig status eller stilling kan berette om hvor skadelig og løgnaktig norske myndigheter opptrer i spørsmål om barn.
   Men i Russland-spørsmålet kan det stille seg litt bedre, fordi det russiske barneombudet har sagt så tydelig ifra, og sier det samme som norske barneverns-forfulgte også sier.
   Så var det om noen individer eller grupper kan organisere en del barnevernsrammede, norske familier, da, til å gjøre en slagkraftig henvendelse til russiske myndigheter. Det har vært tidligere henvendelser også, blant annet til den russiske ambassade i Oslo, men jeg tror ikke de gjorde særlig inntrykk på russerne. Husk: I Øst-Europa er de svært "hierarkisk" oppdratt og vant – den jevne mann har ofte ingen prestisje eller gjennomslagskraft.

Om Russland-sakene og andre med internasjonalt tilsnitt:
Det står særlig om dette i seksjonen "Internasjonale konflikter og skade på Norges renommé".
Russiske myndigheter: - Norge bryter Wien-konvensjonen
- jeg skal legge inn i den tråden også lenker til tidligere tråder som angår Russland. Les også gjerne fra India-saken, i samme seksjon: Indiske barn konfiskert…, samt RBV's og andres uttalelse til FN, i seksjonen "Høringer og rapporter…" (foreligger bare på engelsk, dessverre, men nyttig): Critical comments ….

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Tue Jan 06, 2015 11:13 pm 
Offline

Joined: Sat Jan 03, 2015 10:25 pm
Posts: 1
Hei!

Vil bare si at jeg synes det er skremmende å lese ditt innlegg med din erfaring med Lynum som sakkyndig. Jeg står midt i en barnefordelingssak der hun ble brukt som sakkyndig og det du skriver er som en gjenfortelling av min sak. Hun støtter far i sin rapport og har kokt sammen en gryte full av løgner om meg som er barnets mor og min omsorgsevne. Rapporten hennes er usammenhengende, rotete og veldig lite profesjonell. Hun har nå sørget for at et barn på 10 år som allerede har hatt en voldsom tøff periode i livet sitt, har opplevd mange relasjonsbrudd og sliter i forhold til sin far, kommer til å måtte bo hos han!! Dette kommer til å ødelegge barnet mer enn det vil stabilisere hennes omsorgsbase, som det så fint står i rapporten. En stabil omsorgsbase hos en person som aldri har stilt opp for barna sine, en person som barna ikke føler seg trygg hos , skal ta hånd om mitt barn, fordi en sakkyndig er partisk og mener å kjenne meg etter samtaler i totalt 6-8 timer! Hennes ord veier tyngre enn ord fra kommune arbeidere innen psykisk helse og terapauter som har hatt med vår familie og barn å gjøre i 8 år!

Hvordan kan et slikt menneske få praktisere og jobbe med det hun gjør? Hun ødelegger barna og de familiene som kommer i hennes klamme hender!

Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg eller flere som har samme erfaring! Dette må stoppes før flere blir ødelagt!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Psykolog Fredrikke Lynum er skadelig for barn.
PostPosted: Fri Jan 09, 2015 1:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Må bare tilføye at "omsorgsbase" er et nyord og et begrep som er ødeleggende for familier og foreldrekjærligheten. Før trengte barna et hjem eller mor eller far. Nå trenger de liksom dette ideologiske begrepet "omsorgsbase" som ikke er synnonymt med hjem og reell foreldrekjærlighet,, men med psyko- og sosio-babbel.

Bare bruk av dette begrepet forteller at Fredrikke Lynum er en fare.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]