It is currently Sat Apr 27, 2024 5:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperger
PostPosted: Sat Aug 17, 2013 8:21 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Gutten går i barnehage med min yngste. Hele saken er basert på bekymringsmelding fra helsestasjon og observasjoner av BV. Risiko for fremtidig omsorgsvikt..

http://milla87.blogg.no/1376688371_kamp ... verne.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Sat Aug 17, 2013 2:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Frykt for fremtidig omsorgssvikt.

En sinnsyk frase, et åndssvakt "fag", en vanvittig praksis.

Ville en kirurg amputere høyre arm og venstre bein, på et barn, fordi en barnevernsansatt med åpenbare vrangforestillinger, føler "frykt for fremtidig beinbrudd" i nettopp denne høyre armen og det venstre beinet ...?

Ville en tannlege trekke alle tennene på en 12-åring, fordi en maktsyk barnevernsansatt blir provosert når h*n ikke greier å presse foreldrene til å følge "anbefalt diett" til punkt og prikke ...? Ville tannlegen akseptere å trekke alle barnets tenner, fordi en sinnssyk barnevernsansatt synes det er et passende tiltak fordi h*n "føler frykt for fremtidig tannråte" ..?

Nei. Kirurgen og tannlegen ville be om å få den sinnsyke barnevernsansatte mentalundersøkt, og eventuelt innesperret på ubestemt tid. Slike folk har ingenting ute i samfunnet å gjøre.

Men når det gjelder å påføre barn psykiske traumer ved unødvendige omsorgssovertakelser, med stor fare for å påføre barnet livsvarige og hemmende hjerneskader ... da setter Staten hele maktapparatet inn.

På å presse igjennom vanvittige tiltak. Tiltak som overhodet ikke står i forhold til den barnevernsansattes mer eller mindre innbilte "frykt for fremtidig omsorgssvikt".

Jeg blir så steke hakkandes forbannet.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Tue Aug 20, 2013 10:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
mater familias wrote:
Men når det gjelder å påføre barn psykiske traumer ved unødvendige omsorgssovertakelser, med stor fare for å påføre barnet livsvarige og hemmende hjerneskader ... da setter Staten hele maktapparatet inn.

(…)

Jeg blir så steke hakkandes forbannet.

Ja, det er nettopp hva de gjør. Barna får uopprettelige skader.

Et annet stort problem:

Miljøpåvirkning kan deles opp i diverse som f.eks i hva andre barn påvirker, hva samfunnet rundt påvirker, og hva foreldrene påvirker.

Eks: Barn påvirkes sterkt av andre barn mht dialekt. I tenåra påvirkes de sterkt av de andre barna mht klær, hårfrisyrer og andre moter.

Hva er det da foreldrene påvirker barna med? Jo, MORAL. De fleste barn mottar mer eller mindre automatisk foreldres grunnleggende forestillinger rundt rett og galt. (Gjerne knyttet til en religion.)

Når da barnevernet fjerner denne påvirkningen, så får vi mennesker med moralske mangler kombinert med skader på hjernen som ikke sjelden minner om ADHD, med imulsivitet, konsentrasjonsproblemer, manglende tålmodighet. Det er mange andre utslag også.

Tenk på kombinasjonen manglende moralsk intuisjon og et ADHD-lignende sinn. Det MÅ gå galt. Så ser vi da også at fengslene fylles opp av barna barnevernet tok. De ble skadet for livet og frastjålet deler av sitt moralske kompass.

Det er selvsagt ikke alltid det går slik. Men alt for ofte til at man kan skylde på tilfeldigheter.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 7:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Oppdatering

Barnevernet holder fast på sitt, og foreldrene skal i fylkesnemda i begynnelsen av desember. For å ytterligere legge press på en allerede hardt prøvet familie, har de nå gått inn i forholdet mellom far og hans sønn fra et tidligere forhold og sagt det slik til det barnets mor; Hvis gutten overnatter hos sin far så går vi inn for omsorgsovertakelse av han også. Videre har de satt besteforeldre opp mot foreldre og gjort sitt sedvanlige splitt og hersk arbeid.
Jeg har rådet familien til å forlate landet, men de har desverre tro på at de kan vinne saken.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 9:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Vil heller ikke de lese om andres erfaringer? - Det er en lettvinthet blant folk, som ikke er til å tro når det gjelder så viktige ting.

Vel vel, barnevernet vinner altså frem med sin "tro" på at Asperger, autisme, adhd og de aller fleste sykdommer og problemer skyldes foreldrene. Og det norske folks barn får den skjebne folk passivt lar dem til del.

  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Thu Sep 26, 2013 12:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Vel vel, barnevernet vinner altså frem med sin "tro" på at Asperger, autisme, adhd og de aller fleste sykdommer og problemer skyldes foreldrene. Og det norske folks barn får den skjebne folk passivt lar dem til del. 


Men er Asperger syndrom og adhd virkelige sykdommer eller er de innbilte sykdomstilstander for å forklare diverse mangler og avvik?

Mange foreldre påstår at barnet har adhd eller Asperger. Kan ikke dette være et skalkeskjul for symptomer på svikt i oppdragelse og omsorg?

Foreldre sykeliggjør sine barn og gir dem en diagnose. Er dette virkelig så bra?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Thu Sep 26, 2013 2:57 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
jeg har ADHD, og for MEG er det ekte nok for å si det sånn.
har derimot liten tro på at noe slikt stammer fra oppvekst, miljø el, er kun slik jeg er født, på godt og vondt.

det har vært mistenkt ADHD på vesla mi i alle år, samt asperger på poden. jeg har valgt å ikke utrede der altså, av mange grunner, og begge klarer seg helt fint nå. (vært litt opp og ned med poden sosialt, men finnes jo uansett ingen kur mot aspergers, så en diagnose ville ikke vært annet enn akurat det)

okke som, siden jeg Har ADHD, og datters far hadde ADHD da han levde, samt min sønns far trolig har aspergers, og siden ADHD og aspergers ofte følger hverandre, så er det godt mulig genene har mye å si.

mye babbel fra meg nå (ADHD >.< ) , beklager det, men altså: jeg i mitt tilfelle har garantert ikke ADHD pga oppvekst el, er kun meg jeg:)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Thu Sep 26, 2013 3:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
agrippa wrote:
MH Skånland wrote:
Vel vel, barnevernet vinner altså frem med sin "tro" på at Asperger, autisme, adhd og de aller fleste sykdommer og problemer skyldes foreldrene. Og det norske folks barn får den skjebne folk passivt lar dem til del. 


Men er Asperger syndrom og adhd virkelige sykdommer eller er de innbilte sykdomstilstander for å forklare diverse mangler og avvik?

Mange foreldre påstår at barnet har adhd eller Asperger. Kan ikke dette være et skalkeskjul for symptomer på svikt i oppdragelse og omsorg?

Foreldre sykeliggjør sine barn og gir dem en diagnose. Er dette virkelig så bra?


Du stiller gode spørsmål her.

Først, jeg tror vi må erkjenne at medfødt sårbarhet, svekkelser og skader, gir og kan gi, patologiske tilstander i hjernen. Nevrobiologiske svakheter eller skader, er fysiske forandringer i hjernen. Og forekommer over et bredt spekter av alvorlighetsgrad. Mange med Asperger-diagnose, er normalt velfungerende på de fleste områder. Og i mange tilfeller og på enkelte områder, mer velfungerende enn hvermannsen.

Eksempler:
- Mødre ble kalt "kalde" og fratatt sine autistiske spedbarn. Med dagens kunnskap, vet vi at de samme mødrene er følelsesvarme og omsorgsfulle overfor sine friske spedbarn. Her har legevitenskapen konkludert med at manglende normal respons fra spedbarnet, forårsaket det man oppfattet som "kulde" hos mor. Det betyr at autistiske spedbarn er født med en svakhet eller sårbarhet i hjernefunksjonene.

- Adhd er også en nevrobiologisk skade/svekkelse/sårbarhet i hjernen. Jeg har selv sett hvor effektivt behandling med amfetaminlignende medikamenter, har normalisert adferden til et barn jeg kjenner. Nettopp derfor er det så viktig at disse barna blir vurdert av helsevesenet, og får den medisinske behandlingen de har rett på. (Men det betyr ikke at medisinering vil hjelpe for alle barn med lignende symptomer. Feilmedisinering og overmedisinering forekommer.)

Så kommer du inn på "symptomer på svikt i oppdragelse og omsorg". Det kan også gi lignende symptomer. Til og med lignende skader. Lignende nevrobiologiske skader i hjernen. Avhengig av barnets medfødte sårbarhetsgrad.

Derfor må ikke ukvalifiserte barnevernsansatte fortsette å ha makt til å fjerne syke barn fra gode familier. Skadene blir bare større, både for barnet det gjelder, og for familiene som rammes av traumatiserende avmakt, sorg og forvilelse.

Barn med autisme- og adhd-symptomer må få helsehjelp. Av helsevesenet.

Nå er det slik at ingen av oss er perfekte. Det gamle afrikanske ordtaket om at "det trengs en hel landsby for å oppdra et barn", er korrekt. Mennesket er et sosialt vesen, barn trenger å oppleve at mennesker er forskjellige. Forskjellighet er et gode.

Forskjellighet er et gode. Ikke bare når det gjelder hudfarge. Men på alle livets områder. Politikerne må se til å få flyttet fokus fra dyrkingen av forskjellighet på kulturell og etnisk basis, og over til å dyrke forskjellighet på individ-nivå. Det "inkluderende mangfoldet" er i ferd med å bli totalt enfoldig.

Hvis vi som individer får lov til å være forskjellige, vil vi også alle sammen forstå at vi kan og skal, utfylle hverandre. For det må vi. For å skape et godt samfunn, må vi hjelpe hverandre og støtte hverandre. Slik vi er.

I dette perspektivet blir det helt himmelropende feil for meg, at barnet skal fradømmes sin familie, sin identitet og slektstilhørighet, pga Asperger hos mor. Det er menneskefiendlig og rett og slett ufattelig, at slikt kan foregå i dagens Norge.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Thu Sep 26, 2013 11:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
mater familias wrote:
Barn med autisme- og adhd-symptomer må få helsehjelp. Av helsevesenet.

Det finnes grader av alt, og miljøet kan være problematisk for enkelte. Eks: Om barn ikke kan sitte stille på skolen, så kan de stemples som "syke" eller med ADHD.

Eller om de sliter med å spre seg over mye - slik skolen er laget - så kan de tolkes til asperger.

Da finnes det TO sider av saken: Skolen og individet.

Når skolen (som ikke er en naturlig institusjon) og individet ikke går sammen - hvorfor stemples da individet som sykt eller diagnoseres, og IKKE skolen/"systemet"?

Man får altså kulturbetingede diagnoser og sykdommer der man like gjerne kunne diagnosert kulturen fordi den var for snever.

mater familias wrote:
Nå er det slik at ingen av oss er perfekte. Det gamle afrikanske ordtaket om at "det trengs en hel landsby for å oppdra et barn", er korrekt.

I gamle dager vokste barn opp på avsidesliggende gårder, fyrlys ute i havet osv. De ble normale voksne mennesker. Kort sagt: Vi har empiri eller fakta som viser at påstanden "det trengs en hel landsby for å oppdra et barn", er feil.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Fri Sep 27, 2013 9:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
Først, jeg tror vi må erkjenne at medfødt sårbarhet, svekkelser og skader, gir og kan gi, patologiske tilstander i hjernen. Nevrobiologiske svakheter eller skader, er fysiske forandringer i hjernen. Og forekommer over et bredt spekter av alvorlighetsgrad. Mange med Asperger-diagnose, er normalt velfungerende på de fleste områder. Og i mange tilfeller og på enkelte områder, mer velfungerende enn hvermannsen.


Det er ikke påvist noen slike sykelige (patologiske) tilstander i hjernen. Det er en hypotese.

Og Asperger er vel ikke en diagnose, men snarere et syndrom?

Når folkeskoleutdannete skal belære oss om medisinske sykdomstilstander, så må det føre galt av sted. Dette er den nye overtroen, etter min mening.

Hva slags syndrom skal man kalle det å ha en feit rumpe og et lite attraktivt fjes? Dette patologiske syndromet kjennetegner jo de fleste som sitter på en offentlig barnevernskontorstol. Dette må utvilsomt skyldes en nevrologisk skade i hjernen som gjør at kvinnene stappe masse junkfood inn i gapet og bruke bil til og fra arbeidet.

Vi kan drive her og sykeliggjøre hverandre i det uendelige. Jeg synes det er lite formålstjenlig.

At folk har latt seg innbille at de har ADHD eller Asperger, jeg kjenner flere som tror de har disse merkelappene, er ikke noe bevis. Det er jo folk som innbiller seg at de kan snakke med de døde, også.

Problemet idag er vel at alle drømmer om å være viktige og "important". Det er ikke nok å bare være et alminnelig menneske - man skal helst utmerke seg. Det fører til at mange lyver på seg egenskaper de ikke har. De later som om de er "eksperter" og har masse viten, som samfunnet angivelig trenger.

Dessuten er hele NAV-systemet basert på at man kan påberope seg en svakhet eller diagnose. Det er snart ikke et menneske i Norge som ikke enten i) har ryggproblemer eller ii) psykiske problemer, for dette utløser penger inn på konto uten at man trenger å jobbe for det.

Jeg tar avstand fra denne utviklingen. Jeg mener den er negativ og skadelig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Fri Sep 27, 2013 10:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
En hel del stoff her:

ADHD - en omstridt diagnose
BarnasRett, samlemappe

Alt du ikke får vite om ADHD og Ritalin
Bok av Elsa Wendel Adalbéron

More discipline - Medicating schoolchildren
Av Joar Tranøy

For mye sukker skaper aggressivitet. ADHD eller ?
Av Marianne Haslev Skånland


Selv tror jeg ikke noe særlig på at det skal dreie seg om veldefinerte sykdommer eller tilstander med bestemt hjernedefekt. Er det sykelig at så mange er rastløse, har vanskelig for å konsentrere seg, kjeder seg? Å behandle det med ritalin kan nok ha sine sider, da heller diett kanskje?

MEN, og det er et stort men: I valget mellom å godta barnevernets diagnose: at alt skyldes foreldre, eller foreldres foreldre, og at barna vil bli storartet harmoniske ved å bli fjernet fra dem, eller: å anta at det skyldes fysisk sykdom (hjernen er jo et organ i kroppen og kan rammes av sykdom og være uperfekt, i likhet med andre kroppsdeler), respekterer jeg at foreldre i kamp mot barnevernets ødeleggelser støtter seg til det siste.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Fri Sep 27, 2013 12:16 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Påstander om hjernen skaper tydeligvis engasjement. Det er bra.

Men nå må dere ikke rette baker for smed her. Det er ikke jeg som påstår at autisme og adhd skyldes nevrobiologisk sårbarhet/svekkelse/skader i hjernen. Det er legevitenskapen som kan påvise en slik sammenheng. Jeg har ingen grunn til å mistro legene på det.

Fysiske hjerneskader kan oppstå på uendelige mange andre måter. Feilernæring og underernæring, som følge av sult, krig og uvitenhet. Surstoffmangel, som kan gi cerebral parese. Slag og støt, ref bokseren Muhammed Ali. Fysiske sykdommer som svulster og kreft kan oppstå i hjernen, og skaper store forandringer i adferd for de som rammes. Hjerneblødning. Og psykiske traumer. Osv.

Vi kan vel ikke benekte at ørsmå fysiske endringer i hjernen, kan gi enormt store utslag på vår evne til å fungere ? For meg vil det bli å benekte vitenskapen.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Sat Sep 28, 2013 11:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
mater familias wrote:
Vi kan vel ikke benekte at ørsmå fysiske endringer i hjernen, kan gi enormt store utslag på vår evne til å fungere ?

Dette er ikke et argument, siden vi alle vel er enige i dette. Likevel er vi en del som har en del motforestillinger mot en del diagnosering.

MEN: Det er likevel bedre å argumentere for f.eks genetisk forklarte "sykdommer" og akseptere diagnoser for dette, enn at barna blir tatt av det såkalte barnevernet.

- - -

Vi mennesker har denne underlige opplevelsen av liksom å vite noe når man setter ord på tilstander og væremåter, og en tilsynelatende forklaring… Vi mestrer gjerne ikke automatisk å skille mellom det å ha reelle fakta og det å være overbevist om noe og kombinasjonene av disse. Det krever læring, trening OG vilje til å knuse livsløgnene vi alle oftest har blitt påført. Jo mer ubevisst overbevisningen er, desto større er gjerne opplevelsen av å vite. Kulturens forestillinger og begreper sitter gjerne som klistret mellom ørene våre som selvfølgelige sannheter (gjerne livsløgner) vi aldri vurderer å analysere og plukke fra hverandre.

Men hvor mye er egentlig bygd på solide beviser? All den tid mennesket opplever overbevisningen som sannhet, så bygger vi med beviser PÅ overbevisningen. Dermed er veldig mye av kulturens forestillinger og meninger en blanding av overbevisning og fakta. Fjerner man overbevisningen så faller gjerne den totale forestillingen om den bestemte sak sammen. Mye av det som oppleves som vitenskapelig er gjerne på dette nivået.

Jeg har ikke tall på det, men min subjektive erfaring tilsier at nevnte problemstillinger i praktisk liv, møtes oftest med rasjonalisering.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Mon Sep 30, 2013 10:26 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2010 8:33 pm
Posts: 31
Jeg har selv ADHD og har to barn med samme diagnose, da vi bodde i Norge måtte guttene gå på medisin, for å klare og fungere i det hele og det store, men etter at vi flyttet til Spania å ungene slo seg til ro her, har de ikke trengt medisinen mer, så mye av grunnen til at de ikke fungerte uten medisin i Norge var det maktsyke BV og alt styr ovenfor familien de holdt på med, for tok ikke lange tiden etter at de fikk vite at BV i Norge hadde henlagt alt mot oss siden vi flytta til Spania, at de begynte å få mer hvile og ro i kroppen, jeg vet også selv at dersom man får for lite ro eller bekymrer seg mye for ting så blir ADHD symptomene mye sterkere. Kan også legge til at alle barna har blomstret stort her nede i Spania så vi tok absolutt rett valg ved og flytte hit med de

_________________
Har vunnet over BV 2 ganger på et halvt år... Flyttet til Spania da vi forsto at BV var begynt å undersøke for en runde nr 3 i retten, så nå er vi frie fra de maktsyke BV og kan kose oss sammen slik en familie skal gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernet vil fjerne gutt fra mor fordi hun har Asperg
PostPosted: Thu Oct 03, 2013 2:26 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
ramapamama wrote:
dersom man får for lite ro eller bekymrer seg mye for ting så blir ADHD symptomene mye sterkere

Hvem som helst uten ADHD-diagnoser kan få mer ADHD-symptomer av stress.

Man blir mer ukonsentrert, oppfarende, urolig, etc. Ja, ofte mer utagerende, hårsår osv. Mye av dette vil være likt enten man har den ene eller andre diagnose.

Jeg kan godt tro at det å slippe det vanvittige presset barnevernet er, gir opplevelsen av mindre behov for ADHD-medisin.

Det var et utrolig stort press på barna til Turid og meg å oppleve det såkalte barnevernet. Jeg tror det gikk flere år før en del av barna fikk et avslappet forhold til kommunehuset igjen, hvor det såkalte barnevernet er. BV er stressfaktore som hos mange barn setter "spor" i hjernen for livet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]