It is currently Thu Mar 28, 2024 8:40 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: sak uten bevis?
PostPosted: Tue Jul 09, 2013 3:25 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Hei..

vet dette er et litt svevende spørsmål, men her kommer det..

Kan BV dra noen til retten og faktisk få omsorgen for barna om det ikke finnes ETT eneste bevis på omsorgssvikt?
Alt de har er en lærers ord. (hun elsker å sende bekymringsmeldinger ser det ut til)

kan fortelle at grunnlaget er kun småting, som for eksempel: "13 åringen lukter til tider svett" og "13 åringen lager matpakke selv"
(legen rullet med øynene, sier etter sjekk av barnet at læreren er problemet, ikke gutten)

saksbehandler fra BV har ikke barn eller erfaring med dem (hennes egne ord), og ærlig talt, gutter i den alderen (selv om de dusjer hver morgen) VIL lukte svett nå og da, samt jeg ser ingen skade i at han lager matpakke selv..(noe han insisterer på..)

må ærlig inrømme at jeg sliter med å ta dette seriøst.. (det gjør alle jeg har vist papirene til også.)
men samtidig bekymrer jeg meg jo, kan de virkelig vinne en slik sak??
(advokaten min sliter med å ta dette alvorlig også, men jeg vil gjerne høre hva andres erfaring er)

(mulig dette er feilplassert på forumet, i så fall beklager)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 9:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Hei..

vet dette er et litt svevende spørsmål, men her kommer det..

Kan BV dra noen til retten og faktisk få omsorgen for barna om det ikke finnes ETT eneste bevis på omsorgssvikt?
Alt de har er en lærers ord. (hun elsker å sende bekymringsmeldinger ser det ut til)

kan fortelle at grunnlaget er kun småting, som for eksempel: "13 åringen lukter til tider svett" og "13 åringen lager matpakke selv"
(legen rullet med øynene, sier etter sjekk av barnet at læreren er problemet, ikke gutten)

saksbehandler fra BV har ikke barn eller erfaring med dem (hennes egne ord), og ærlig talt, gutter i den alderen (selv om de dusjer hver morgen) VIL lukte svett nå og da, samt jeg ser ingen skade i at han lager matpakke selv..(noe han insisterer på..)

må ærlig inrømme at jeg sliter med å ta dette seriøst.. (det gjør alle jeg har vist papirene til også.)
men samtidig bekymrer jeg meg jo, kan de virkelig vinne en slik sak??
(advokaten min sliter med å ta dette alvorlig også, men jeg vil gjerne høre hva andres erfaring er)

(mulig dette er feilplassert på forumet, i så fall beklager)


På spørsmålet ditt, om det er mulig for barnevernet å trekke noen for retten og overta omsorgen for barnet uten at det finnes ett eneste bevis, vil jeg svare et klart JA.

Det skjer hele tiden, i flesteparten av sakene.

Bevisene er vurderingene til de ansatte i barnevernet, så om de mener at barnet skal tas, så vil nemnda og retten gi medhold. Slik fungerer det.

Domstolene stoler tilnærmet 100 % på kvinnene i barnevernet. Det oppstår et symbiotisk forhold mellom domstolene og forvaltningen i såkalte barnevernssaker.

Dommerne er utpreget antagonistiske overfor foreldrene, som anses skyldige uten at det foreligger andre bevis enn magefølelsen til barnevernkonsulenten.

Det er nettopp slike småting som svettelukt etc. som vil utgjøre trådene i en oppdiktet historie om alvorlig omsorgssvikt. Du kan regne med at de fagkyndige psykologene vil se veldig alvorlig på dette med svettelukt og forbinde det med en alvorlig svikt i din omsorgsevne. Barnevernet klarer sikkert å på frem noen flere detaljer, også. Kanskje vil de påstå at gutten din luktet tåfis.

Det er faktisk ikke mer som skal til for å bli fratatt barna. Barnevernet vil selvfølgelig ikke si at gutten ble tatt på grunn av svettelukt. Det vil hete seg at han har vært utsatt for alvorlig omsorgssvikt i form av manglende emosjonell og fysisk oppfølging.

Matpakkeproblrmatikk er en gjenganger i alvorlige barnevernssaker. Det at gutten smører sin egen matpakke vil bli tolket som at det er han som er forelder for deg, og dét er alvorlig omsorgssvikt.

Håper dette var til hjelp for deg. Varsler barnevernet at det vurderer omsorgsovertagelse, så har du bare en redning, nemlig eksil. Det er ingen mulighet for å vinne mot barnevernet hvis det først har bestemt seg for å ta barnet ditt, for domstolene samarbeider med barnevernet.

Dette er en politisk ideologi som gjennomsyrer hele landet. Den har klare fascistiske overtoner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 12:53 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Herlig..
Hadde på følelsen at vår situasjon ikke er mye uvanlig, men det må da finnes saker hvor Rettssystemet IKKE faller for alt våset BV kommer med?

Så hva gjør man? om man ikke kan rømme til Spania osv mener jeg?

Anse saken som tapt på forskudd?

Igjen, jeg sliter med å ta BV seriøst, og vil helst ikke tro at Retten tar side uten bevis..
Har en Advokat som kun jobber med slike saker som dette og han virker for så vidt rolig and denne saken, men jeg aner ærlig talt ikke hva jeg skal forvente av dette sirkuset..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 2:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Kan BV dra noen til retten og faktisk få omsorgen for barna om det ikke finnes ETT eneste bevis på omsorgssvikt?

Ja. Det finnes mengder med mennesker hvor barnevernet kun hadde alt fra for tykke brøskiver til svettelukt og lignende. Dette forklarer da barnevernet med sine ord for svikt hos foreldre, og, vipps, så har man fordekt saken med "faglige" begrep som karakteriserer fordrene/forelderen.

Det er disse "faglige" begrepene dommerne er nyttige idioter for. Svettelukt kan omformuleres til manglende oppfølging fra foreldre eller til stress hos gutten. Dette kan underbygges med at han har "for mye ansvar", jfr lager nistemat selv.

All kontakt med barnevernet kan brukes for å lage denne type assosiative "sammenhanger".

Men skulle dere være heldige, så reagerer barnevernet utfra magefølelse som forsvarer dere. Da vil de se bort fra slikt vås. Problemet er at det KAN brukes, og at dommere og politi TILLATER det å bli brukt.

Barnevernet vinner gjerne 90% i fylkesnemnden. Da er det for sent å rømme. Å gamble med at man skal være blandt de 10% som vinner, er lite lurt.

Velger barnevernet å sette inn "kun" såkalte hjelpetiltak, så er vel sjansen rundt regnet mellom 20 og 25% for å miste barnet.

Velger barnevernet å sette inn tiltak som helgeavlastning, altså tiltak hvor barnet er ute av hjemmet deler av tiden, så er det en svært høy sjanse for at man i løpet av det neste halvåret har mistet barnet.

Nekter man å samarbeide med barnevernet, så kan det fort ende opp i akuttvedtak. 80% av barna blir tatt med akuttvedtak.

Dette er ikke absolutte tall, men varierer veldig med hvem som er barnevernspedagog, trynefaktor, hvilke assosiasjoner saken deres gir barnevernspedagogen, ol.

Hva strategien skal være i det enkelte tilfellet, er umulig å si, siden dette ikke er vitenskap og forutsigbart, eller bygd på objektive begrunnelser.

En stor del av de såkalte bekymringsmeldingene til barnevernet går i søpla. Vi får håpe din er en av dem, eller at det såkalte barnevernet ikke begynner å liksomnøste trådene for å liksombevise et eller annet.

Jeg har diskutert en del med barnevernere. Det er en underlig opplevelse. Jeg tror det er litt slik at den vinnende oppskrytte part, ikke føler behov for grundig tenkning. Det er de som har noe å tape som er tvungne til å tenke grundig. Dette preges barnefjernerne av. Man kan bevise saker for dem, uten at de enser det. De har bare rett.

Hadde de hatt en form for grundig metodikk de hadde jobbet etter, så kunne det hjulpet litt, men det handler gjerne om en magefølelse de er opphøyd til helter for å ha. Da blir det intellektuelle nivået deretter, med påfølgende karaktermord og ødelegging av barn og voksne.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 2:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
fortvilet alenemor wrote:
Har en Advokat som kun jobber med slike saker som dette og han virker for så vidt rolig

Det er ikke vanlig at advokatene utstråler empati eller bekymring.

Skulle advokaten vise fortvilelse på dine vegne, så kan det føre til at du gir opp saken. DET er absolutt ikke lønnsomt for advokaten. Advokaten tjener penger på at du kjemper - med hans/hennes hjelp.

Det er ikke for ingen ting at barnevernsofrene ofte viser advokatene forakt. De blir systematisk lurt til å kjempe (for advokatens inntekt), der de burde rømme landet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 3:28 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
takk igjen for svar.

Vel. kan jo si at ting har allerede begynt å peke totalt feil retning ang BV her,
og Jeg har ingen planer om miste øyestenene mine pga EN ustabil dame..

Vel... saken er klar nok den.. eneste sikre valg er et Adios til BV..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 9:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Hvis din advokat arbeider med barnevernssaker hele tiden og allikevel tar det rolig, istedenfor å fortelle deg hvor alarmerende enhver barnevernssak er for den angrepne familie, er det meget illevarslende: det betyr at advokaten hopper med barnevernet og myndighetene i sak etter sak.

Det virker ikke som om du orienterer deg i all den litteraturen som finnes om barnevernets overgrep. Du bør begynne med å lese på nettet, og med å spørre din advokat hva han/hun har lest om virkeligheten. Begynn med å lese grundig, begge to, på alle seksjoner på BarnasRett, og på NKMR i meny-seksjon Gamla hemsidan. Hvis din advokat "ikke har tid" til dette, men allikevel driver barnevernssaker, er vedkommende ikke noe å stole på.

Å ikke ta angitte beskyldninger alvorlig? Du får kanskje kikke på disse, da:
En uavsluttet liste over grunner gitt av nordiske barnevernstjenester for å berøve barn deres foreldre

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 10, 2013 10:39 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Takk for svar.

Og jo, jeg har da lest og hørt historier, men har vel håpet ting hadde bedret seg:/
(grusomt naiv til tider)

Det er forandret nå, uten tvil..
Leste gjennom listen på linken også, skremmende argumenter de har.
Er ingen tvil overhodet hva jeg bør og skal gjøre for å være på sikre siden oppi dette sirkuset, frykten for å miste barn er mye større enn frykten for å forlate alt her..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 12:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det du sier nå, høres langt bedre ut.
OK, du må omgående slutte med naïv og urealistisk tankegang.

En del her:
viewtopic.php?f=146&t=7340
viewtopic.php?f=146&t=7053
viewtopic.php?p=32518#p32518
viewtopic.php?p=31068#p31068
viewtopic.php?p=31074#p31074

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 8:55 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
takk for all nyttig info.
Holder på med en liste over alt som må gjøres, mye å organisere på kort tid, men skal klare dette.
Har kun nevnt planen til En i kretsen min hittil (en jeg stoler 100% på og som vil hjelpe meg med praktiske ting rundt dette) , og akter å gjøre dette i stillhet for så å ta tyren ved hornet når man står på trygg grunn.
Jeg har ikke stort nettverk her overhodet, og der nede, vel.. ingen, så det blir tøft, skal ærlig innrømme at adrenalinet er høyt nå.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 10:31 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Bra.

Men det nytter knapt å ta tyren ved hornene, hvis det du mener er å fortsette å føre sak mot barnevernet og stole på at retten og andre vil sette barnevernet på plass så de trekker "hornene" til seg og blir ufarlige for dere. Mange tusen barn er ødelagt av barnevernet basert på bagateller og især på løgn. Det hjelper ikke at man kan påpeke det, heller ikke hvis man beviser det i retten.

Derimot kan du, når dere er i sikkerhet, bidra til å hjelpe også andre ved at du for eksempel skriver om saken, publiserer under fullt navn og viser at "slik er det". Mange er redde for å gjøre saken sin kjent. Stort sett tror jeg det er et feil-resonnement: Barnevernet kjenner jo så inderlig godt til dem og saken, og hvis man forblir helt anonym, er man enda mere hjelpeløs enn hvis man lar godtfolk få vite om saken og hvordan den egentlig er. Det stemmer nok at barnevernet er rasende og prøver å hevne seg hvis man gjør saken offentlig kjent. Men de har enda større makt hvis man er helt anonym, da har man jo ikke den aller minste støtte hos noen og er enda mere angripbar. - Vel, tenk på det når dere har etablert et liv i frihet.

Lykke til med alt!

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 1:54 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
hmm gode poenger der.

Og ja, hva jeg tenker å gjøre er å lufte historien så fort man er kommet i orden osv.
Navn osv vil jeg ikke nøle med å gi ut når vi er på trygg grunn, samt vil gjøre mitt beste for at både BV og skole(r) kommer i søkelyset.

Unner ingen dette sirkuset her, og angrer jo på at jeg ikke tok dette valget tidligere, så mye stress som kunne vært unngått.

Stemningen er allerede totalt forandret her i huset nå, fortvilelse er byttet med håp, kan se gnisten i barneøyne igjen, og det varmer hjertet:)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 7:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det aller mest alvorlige man kan gjøre i barnevernets og domstolenes øyne er dette:

- ikke samarbeide med barnevernet.
Het nytter det ikke med halvhjertede forsøk, man skal gjøre alt barnevernet foreslår, om det så er å forlange seg innlagt på lukket psykiatrisk avdeling en seks ukers tid. Hvis det er dette barnevernet mener er til beste for barnet, så må du gjøre det.

- kritisere barnevernet offentlig.
Dette er så alvorlig at jeg knapt nok kan få understreket det sterkt nok: Snakker du stygt om barnevernet, om det så er aldri så berettiget, så får du ikke se barna før de er voksne, hvis du er heldig, for barnevernet vil sette hele sitt enorme apparat i sving for å bakvaske deg slik at barnet ditt tror du er et MONSTER med slange til hale og store klør.

- ikke ta imot hjelpetiltak.
Dette punktet henger sammen med første punkt om ikke å samarbeide med barnevernet. Domstolene ser uhyre alvorlig på foreldre som velger å ikke ta imot tilbud om hjelpetiltak, som det så fint heter. Det hjelper ikke om hjelpetiltaket består av akutt innleggelse på psykiatrisk for både deg og barnet og dere begge føler dere rimelig friske; Du SKAL gjøre som de sier! Hvis de mener det er godt for barnet å bli plassert i barnehage fem måneder gammel, ja så sier du: SELVFØLGELIG, hun/han begynner imorgen! (selv om barnehagen ikke tar imot så små barn)

- protestere på bekymringsmeldingen.
Dette er også veldig alvorlig. Selv om du er meldt for å ha voldtatt barnet ditt analt siden det var fem dager gammelt, så må du alltid innrømme skyld, selv om du er uskyldig. Hvis ikke viser du manglende forståelse for barnevernets alvorlige bekymring, og det er i seg selv omsorgssvikt. Du må alltid vise største forståelse for at barnevernet er bekymret selv når det det bekymrer seg for er det rene vås. Barnevernets bekymring er nemlig hellig, den er er sakrament, og domstolene vil dømme deg for blasfemi om du ikke dyrker denne (alvorlige) bekymringen, for den er alltid alvorlig, for det er lovens krav for å frata deg barnet.

- ikke snakke stygt om barnevernerne.
Selv om barnevernskonsulenten har en feit rumpe og ellers ser ut som en dass, må du aldri finne på å påpeke dette, ikke en gang når hun sier at hun skal ta fra deg barnet ditt. Du må alltid vise den største elskverdighet i omgang med dine plageånder. De kan mobbe, trakassere og plage deg i åresvis, men du må aldri, ALDRI!, la deg provosere. Det er dødssynd nr. 1. Da får du ikke se barnet ditt tidligst på 18-års dagen.

- reise på ferie når barnevernet vil ha deg innlagt på lukket psykiatrisk avdeling.
NEI, NEI, NEI! Du må prioritere oppholdet på den lukkede psykiatriske avdelingen fremfor to uker på fire-stjerners hotell i Alcudia. Du trenger hjelp, må vite, og kan ikke bare reise av sted som et fritt menneske når den flotte psykologkvinnen vil ha deg innlagt. Hun er eksperten, og du er hennes lille leketøy. Så vær snill pike, og la dem sette en alvorlig diagnose på det slik at de så meget lettere kan ta fra deg barnet ditt. Og skulle oppholdet på psykiatrisk ende med utskrivning, så kan du være sikker på at de alltid vil minne retten om: - Ehm, mor har vært innlagt på psykiatrisk.

- ikke ta telefonen når de vil ha tak i deg.
Bad idea. Ikke tro at disse menneskene har vanlig kontortid som andre offentlig ansatte. De har nemlig tilgang til noe som kaller seg Barnevernsvakten. Dette er en ambulerende tjeneste bestående av tidligere narkomane og alkoholikere/pillemisbrukere, som kommer hjem til deg for å sjekke om du har det bra når du ikke tar telefonen. De kan gjerne komme lørdag kveld slik at du risikerer å ha tatt deg et glass rødvin når du åpner døren. Da bærer det rett til fyllearresten, for Barnevernsvakten står i tett forbindelse med Tante og Onkel Politi, som gjerne sprenger døren din med rambukk om du ikke straks åpner.

Dette var bare noen få gode råd til hva du IKKE må gjøre om du vil ha et hyggelig klientforhold til barnevernet. Hvis du bare gjør akkurat som de sier, vil du kanskje få lov til å se barnet ditt en gang i måneden.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Thu Jul 11, 2013 7:48 pm, edited 1 time in total.
Korrektur


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 8:02 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Ja, har innsett såpass nå.
Skulle gjerne ledd av hele greia, men det er til å grine av at "flotte Norge" er slikt det er..


Forresten.. enda et spørsmål..:

Er det logisk å anta at BV kan ha inflytelse ang Nav?
mulig bare et merkelig sammentreff.. Men, Da kaoset virkelig startet med BV, så "rotet" Nav Trygd vekk noen papirer så de måtte "stoppe trygd intill videre"..
Dette var i desember, og selv om jeg har mast og mast, samt sent nye søknader + legeuttalelser osv, så kan de enda ikke si når jeg får penger igjen..
Altså, mulig det er tilfeldig, men det får meg jo til å lure...

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 11, 2013 11:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
fortvilet alenemor wrote:
Er det logisk å anta at BV kan ha inflytelse ang Nav?

Aldri godt å vite med disse…

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]