It is currently Thu Mar 28, 2024 1:24 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 10:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
fortvilet alenemor wrote:
Familien min sliter noe med å forstå nøyaktig hvorfor bv vil ta barna, men igjen, det sliter alle som har innsyn i saken med fra før av, barnevernet er bare "bekymret", gudene veit hva for..

Det er nøyaktig denne "slitingen" som er uproduktiv og ikke gir hverken slagkraft eller sikkerhet. Er det ikke egentlig arroganse overfor mange tusen andre barnevernsofre hvis de avviser å sette seg inn i hva som er skjedd med dem, omtrent som om det ikke er relevant? Si nå fast til familien at de må begynne å LESE; det er det eneste som gir innsikt, ikke all verdens fundering og resonnement basert på ikke-fakta. Jeg har i 20 år nå sett på folk som kaster bort tid og ressurser med slik snusfornuft. Det finnes ikke noe "nøyaktig grunn". Det duger best for barnevernet å la det sveve og stadig finne opp nye "grunner" ettersom situasjonen utvikler seg; når de ikke frem med det ene, eller blir én anklage bøtt på, så kommer de på banen med noe nytt. Nettopp en vag "bekymring" for ingen ting er det som gir barnevernet frie hender til å slakte familier. Til deg: Bli ute til de er 18 år, det er det eneste som duger.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Mon Sep 23, 2013 8:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Agrippa: Føler med deg. jeg var veldig i tvil selv før vi dro, tankene gikk jo til økonomi, samt at jeg var alene med barna osv, kjempeskummelt.
Barna mine er 13 og 10 år, og var Dem som dyttet meg i riktig retning når det gjalt, tryglet om at vi måtte reise vekk, rømme fra de damene. var det som ga meg drivkraft, og heldigvis i tide.
Får bare håpe det ordner seg for deg og alle de som ikke kom seg unna, på en eller annen måte.


Det er én ting de ikke er, og det er damer. En dame er en dannet og kultivert person av hunnkjønn.

Barna dine var så store at de selv bidrog til å påvirke avgjørelsen din. Små barn vil ikke være i stand til dette. De er dessuten så mye lettere å manipulere.

Det er bra du kom deg ut av landet i tide. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt din innsikt. Dessverre stolte jeg på at Norge var en demokratisk rettsstat. Det skulle vise seg å ikke stemme. Og den feilvurderingen må jeg slite med resten av livet. I et diktatur er det ingenting som er logisk og rasjonelt. Alt er ulogisk og irrasjonelt. Dette ble min bane. Jeg forstod ikke galskapen, men trodde at det fantes fornuftige mennesker i Norge som ville se på bevisføringen og forstå at dette var galt. Dessverre er hele makt-Norge syltet ned i den perverse overtroen på at barn har det bra i fosterhjem og at psykologer vet hva de snakker om, selv om de knapt har giddet å sette seg inn i sakens faktum.

Den psykologiske overtroen har fått så solid fotfeste at den har fortrengt vår kristne tro.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Mon Sep 23, 2013 5:37 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2010 8:33 pm
Posts: 31
fortvilet alenemor wrote:
Ja, har innsett såpass nå.
Skulle gjerne ledd av hele greia, men det er til å grine av at "flotte Norge" er slikt det er..


Forresten.. enda et spørsmål..:

Er det logisk å anta at BV kan ha inflytelse ang Nav?
mulig bare et merkelig sammentreff.. Men, Da kaoset virkelig startet med BV, så "rotet" Nav Trygd vekk noen papirer så de måtte "stoppe trygd intill videre"..
Dette var i desember, og selv om jeg har mast og mast, samt sent nye søknader + legeuttalelser osv, så kan de enda ikke si når jeg får penger igjen..
Altså, mulig det er tilfeldig, men det får meg jo til å lure...




Ja det er fult mulig slik gjorde de mot oss også, i håp om å kunne bruke vår økonomi mot oss i retten.

_________________
Har vunnet over BV 2 ganger på et halvt år... Flyttet til Spania da vi forsto at BV var begynt å undersøke for en runde nr 3 i retten, så nå er vi frie fra de maktsyke BV og kan kose oss sammen slik en familie skal gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Tue Sep 24, 2013 9:20 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
takker så mye for ord og tanker.

Venter enda på å få vite hva som skjer videre ang saken, antar advokaten har fortalt FY-nemda nå at vi har flyttet osv.

ang Nav, det at jeg har slitt med dem så lenge, er neppe tilfeldig nei, kom til å tenke på noe hun fra bv sa når hun slapp bomben foran barna; at barna ville "få så mye mer" om de kom i fosterhjem :roll:

Noe bv ikke har tenkt på er jo at siden vi har klart oss uten trygd siden desember, så klarer vi oss da enda bedre her nede hvor det er (etter min regning) omtrent 60% billigere alt i alt, føler meg jo rik her i forhold til i Norge selv om jeg ikke får inn stort hver mnd.

en annen ting.. jeg skulle fått trygd pga diverse fysiske problemer, fibromyalgi, kronisk muskelbetennelser, +++.. Men.. da vi ankom øya, så forsvant de plagene raskt. har ikke hatt noen vondter el overhodet på snart 2 mnd, så nå er jeg på jobb leting for første gang. (har absolutt ikke hatt helse til jobb før)
kan vel kalles hell i uhell? samt om noen spør er jeg "bare" klimaflyktning.

Og ja, jeg husker jo godt de første postene mine på forumet her, hvordan jeg slet med å forstå realiteten. Er sykt at man må beskytte barna ved å pakke noen bagger og reise vekk, skulle jo ikke vært sånn overhodet..

Er bare så lettet over at barna hjalp meg med beslutningen om å dra. (forumet også forresten, helt klart til stor hjelp)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 9:41 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2010 8:33 pm
Posts: 31
Kjempe fint og se at dere har kommet dere bort fra BV nå slik som vi også gjorde ved og flytte, du har nok aldri noen garanti om at de ikke vil blande seg inn igjen dersom du tar barna dine med deg til Norge igjen, men dere får det nok fint i Spania dere også slik som vi har det nå, håper virkelig at alle andre som sliter med BV også tar barna med seg og rømmer landet for desto flere som gjør det desto mer kommer sanningen om BV frem, for BV gir seg aldri så lenge man bor i Norge og da har man valget mellom og miste barna man er så glad i eller å flytte fra alt man har i Norge for og beholde de.

Så stor applaus til deg som faktisk våget å ta det rette men samtidig tøffe valget om å rømme landet for barna dine sin skyld

_________________
Har vunnet over BV 2 ganger på et halvt år... Flyttet til Spania da vi forsto at BV var begynt å undersøke for en runde nr 3 i retten, så nå er vi frie fra de maktsyke BV og kan kose oss sammen slik en familie skal gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 11:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Venter enda på å få vite hva som skjer videre ang saken, antar advokaten har fortalt FY-nemda nå at vi har flyttet osv.


Har du ikke fått bekreftet dette ennå? Jeg håper virkelig du har sendt flyttemelding og kan dokumentere det.

fortvilet alenemor wrote:
ang Nav, det at jeg har slitt med dem så lenge, er neppe tilfeldig nei, kom til å tenke på noe hun fra bv sa når hun slapp bomben foran barna; at barna ville "få så mye mer" om de kom i fosterhjem :roll:


Dette er en standardfrase, som de lirer av seg i alle saker. Den står sannsynligvis i læreboken på barnevernskolen. Grunn til å ta barna: De vil få så mye mer.

Det er en setning som er like vag og uklar som alt annet barnevernet kommer trekkende med for å begrunne overtagelsen.

De som får så mye mer er selvfølgelig "fosterfamilien", som får i kroner og øre, opp til en halv million kroner. Det er fosters, ikke barna, "som får så mye mer".

Barna vil "få så mye mer" i form av rotløshet, omsorgssvikt og stigmatisering.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 11:35 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
flyttemelding osv er i boks ja.
har også fått bekreftet dette via email fra folkeregisteret, så skal ikke være noen problemer der.

åja, hun fra bv sa mye mer i det møtet som kun var drøyt..

hun spurte bla barna om de er lykkelige og har det bra med meg, begge svarte et sterkt "JA".
da ristet damen på hodet og sa : "vel, JEG tror ikke det, derfor skal bv og mamma i retten".

ugh forbanna møkkakjerring.. barna ga aldri noe uttrykk om at de ikke hadde det bra, men magefølelsen til den kjerringa er tydeligvis mer å stole på enn barnas egen oppfatning.
Helt klart godt å være vekk, bare synd jeg ikke fikk sett ansiktet hennes når hun fikk vite vi har flyttet, må ha irritert henne veldig..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 11:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
åja, hun fra bv sa mye mer i det møtet som kun var drøyt..

hun spurte bla barna om de er lykkelige og har det bra med meg, begge svarte et sterkt "JA".
da ristet damen på hodet og sa : "vel, JEG tror ikke det, derfor skal bv og mamma i retten".

ugh forbanna møkkakjerring.. barna ga aldri noe uttrykk om at de ikke hadde det bra, men magefølelsen til den kjerringa er tydeligvis mer å stole på enn barnas egen oppfatning.
Helt klart godt å være vekk, bare synd jeg ikke fikk sett ansiktet hennes når hun fikk vite vi har flyttet, må ha irritert henne veldig..


De ansatte i barnevernet bryr seg ikke en døyt om barnas meninger.

Det er kun når barna - etter flere års isolasjon fra foreldrene - gir uttrykk for at de ikke vil hjem at de blir lyttet til. Men hva kan man vente når barn ikke har fått treffe foreldrene på flere år og blitt fortalt at foreldrene "ikke er gode nok" foreldre av alle som barna er omgitt av?

Denne saksbehandleren vil uten tvil gjøre alt i sin makt for å ta fra deg barna dersom hun på nytt skulle få sjansen til det. De endrer aldri oppfatning, for de er perfekte mennesker som ikke kan gjøre feil. Det har såvidt jeg vet, aldri skjedd at barnevernet har snudd i en sak.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Sep 25, 2013 10:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Den psykologiske overtroen har fått så solid fotfeste at den har fortrengt vår kristne tro.

Dette er langt på vei sant. Gud byttes ut med psykobabbel fra superstaten.

(Håper dette lar seg forstå:)

Det er en viktig forskjell:
Gud kan ikke fullt ut etterprøves vitenskapelig.
Det kan gjerne psykologien. Mye av den er allerede motbevist.

Dermed kan man si at å tro på Gud er å tro på noe OVER det sansbare, mens å tro på psykobabbelet er å tro på noe som fornekter det sansbare (fakta, empiri, falsifiserte teorier, e.l).

Jeg liker å kalle troen på sosio- og psykobabbel for undertro. Man tror på noe MINDRE enn det som er dokumentert, og utelukker bevisbar virkelighet. Det er altså ren virklighetsfornektelse. Mens gudstro er å tro på noe MER.

Da får vi:
Gudstro er tro på noe MER og KAN være overtro ("virklighetsutvidelse").
Psykobabbel er tro på noe mindre (virklighetsfornektelse) og ER derfor undertro.

Det er idiotisk å fornekte virkligheten, men positivt å ha et søkende sinn åpent for at det kan være noe MER.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Fri Sep 27, 2013 3:08 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
fikk email fra faren til sønnen min nå, han har visstnok fått et brev som sier at saken BV hadde mot meg er nå henlagt.

Venter enda på bekreftelse fra advokat ang det, men så langt så bra, var litt redd de skulle prøve seg siden vi flyttet etter at FY hadde satt rettsdato>.<

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Oct 09, 2013 10:24 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Du har vært fantastisk flink og modig! Du har reddet dine barn og deg selv fra det såkalt velmenende BV. Det står respekt av det du har gjort.
Jeg vet ikke mye om hvordan det er å bo i Spania med barn, men kan tenke meg at de er mer avslappet og holder den individuelle friheten høyere enn her.
Håper det ordner seg med jobb og inntekt, og at dere får en trygg og fin tilværelse de neste årene!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Oct 20, 2013 11:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Diamanten wrote:
Du har vært fantastisk flink og modig! Du har reddet dine barn og deg selv fra det såkalt velmenende BV. Det står respekt av det du har gjort.
Jeg vet ikke mye om hvordan det er å bo i Spania med barn, men kan tenke meg at de er mer avslappet og holder den individuelle friheten høyere enn her.
Håper det ordner seg med jobb og inntekt, og at dere får en trygg og fin tilværelse de neste årene!


Det er kjempefint at hun har klart å komme seg unna, men samtidig er det betenkelig at dette er eneste utvei for å vinne mot "barnevernet". Det burde være mulig å få lov til å bo i sitt eget land når man verken har gjort noe ulovlig eller sviktet på annet vis.

Dette er det sikreste tegnet på at Norge har blitt et totalitært regime; Folk må flytte ut for å få leve i frihet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Oct 24, 2013 4:12 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Saken ble henlagt ja, men hele greia er bittert.
Barna er lykkelige her nede på alle måter, men fullt klar over prisen som de må betale; å være så langt vekk fra venner og familie.

Heldigvis har de fått flere venner her, men slikt fjerner jo ikke urettferdigheten i saken, og ja, det er drøyt når barn blir jaget vekk fra et land på denne måten.

Gutten hadde mange problemer med lærer i Norge, på den Nye skolen her (spansk) derimot, er lærerne helt fantastiske.
Hadde et møte forleden, hvor rektor og lærer fortalte at de var redd guttungen ikke liker skolen, siden han ikke smiler så mye som de andre barna. så spurte de: hva gjør VI galt? hva kan VI gjøre for at han skal trives?"

Jeg fortalte dem at gutten kun er sjenert og forsiktig, Ikke ulykkelig overhodet, og at han kommer smilende hjem hver dag etter skolen, og de ble overlykkelige av å høre det.

jeg ble jo sjokkert selv, i Norge sa jo lærerne slikt som "hva gjør DU galt?", selv om det var trakkasering fra lærer som gjorde gutten ulykkelig..

helt klart mer familievennlige her nede, vi stortrives hvertfall:)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Oct 27, 2013 12:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Saken ble henlagt ja, men hele greia er bittert.
Barna er lykkelige her nede på alle måter, men fullt klar over prisen som de må betale; å være så langt vekk fra venner og familie.


Det er sikkert det som avholder mange fra å ta ditt valg. Det er bittert å måtte leve i eksil. Slik skal det ikke være. Man mister sitt fedreland.

Likevel skulle jeg ønske jeg hadde tatt ditt valg. Dessverre feilvurderte jeg. Jeg hadde aldri trodd at Norge var et slikt galehus, som det viste seg å være.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Oct 27, 2013 10:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
fortvilet alenemor wrote:
så spurte de: hva gjør VI galt? hva kan VI gjøre for at han skal trives?"

Hørtes bra ut! Her er skolen til for lærerne…

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]