It is currently Thu Mar 28, 2024 3:31 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Fri Jul 12, 2013 9:24 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
å vell..
Får bare satse på at jeg finner ut av økonomi når vi har kommet oss sørover, lite jeg kan gjøre nå uten at noen vil få mistanke tror jeg.

Hører at Fylkesnemda el har tatt over for overformynderiet, så penger oppspart der er vel bare å glemme også..?
Tør jo ikke kontakte dem og spørre før man er på trygg grunn>.<

Så mye styr og så liten tid. Ser fram til roligere dager..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Fri Jul 12, 2013 9:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Når du er trygt etablert og eventuelt skal ta kontakt med norske myndigheter for å få utbetalinger du har rett til, så overvei da å få en handlekraftig advokat (norsk) til å gjøre det, hvis du kan finne penger til det. Med andre ord: La alt gå skriftlig, uten noen direkte kontakt. Men det er ikke godt nok å bruke en advokat som uttrykker sympati og forståelse - prat er billig, og sympati og forståelse og erklæringer er bare den vanlige reklamen de fleste bruker for å få klienter. Det må være en advokat som overhode ikke innbiller seg at norske myndigheter er rimelige eller fornuftige i barnevernssaker, en advokat som har vist i praksis at han/hun er entydig og prinsippfast og konsekvent på de barnevernsforfulgtes side, og som har forstått til grunnen hvor skadelig og farlig barnevernet er.

Når jeg sier norsk advokat og ikke utenlandsk, så er det fordi folk i andre land - iallfall sydlige europeiske og fjernere - erfaringsmessig overhode ikke vil tro eller forstå at alt det norske velferdsstat-pratet er ren løgn når det kommer til barnevern.
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Fri Jul 12, 2013 9:56 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
takk for tips.
Og ja, kommer ikke til å gjøre noe forhastet, det er sikkert.
Antar og håper at Familien min vil kunne hjelpe med slikt når den tid kommer, finne advokat osv.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Jul 13, 2013 8:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Det må være en advokat som overhode ikke innbiller seg at norske myndigheter er rimelige eller fornuftige i barnevernssaker, en advokat som har vist i praksis at han/hun er entydig og prinsippfast og konsekvent på de barnevernsforfulgtes side, og som har forstått til grunnen hvor skadelig og farlig barnevernet er. 


Selv om advokaten i utgangspunktet er skeptisk til det såkalte barnevernet og ser hvor mye det herjer, så er det begrenset hva advokaten kan gjøre, for uten betaling vil ikke advokater jobbe.

Det beløpet som advokater gis for å bistå klienter i såkalte barnevernssaker, er så lavt at advokaten bare gjør et absolutt minimum. Hvis saken er tung og omfattende, så vil ikke advokaten kunne bruke den tiden som trengs på å sette seg inn i sakens faktum, og kjenner man ikke sakens faktum, er det vanskelig å lage en god prosedyre.

Vi har fått et system hvor foreldrene og barna i virkeligheten er overlatt til seg selv mot den mektige kommuneadvokaten, som selvfølgelig ikke har tilsvarende begrensninger som private part.

Det er nok mange advokater som tar barnevernssaker utelukkende for å ha en fast, sikker inntekt. Det er levebrødet deres, og advokater forventer som kjent, å tjene minst en million i året. Da sier det seg selv at advokaten ikke kan bruke så voldsomt mange timer på hver klient.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Jul 13, 2013 10:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Tanken er jo ikke at "fortvilet alenemor" skal engasjere advokat for å drive en barnevernssak. Det gjelder å få igjennom eventuelle utbetalinger, fra NAV eller hva det måtte være, på et tidspunkt da hun og barnet er trygt bosatt i utlandet. Men selv om en advokat ikke skal drive en barnevernssak for henne, er det fortsatt viktig at advokaten er blant de få som til fulle vet hvordan barnevernet opererer, ellers vil han gjerne plage moren med at hun jo "kan komme tilbake for å ....", hvis han ikke kan/vil forstå hvor viktig det er å holde på den friheten hun har sørget for.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Jul 13, 2013 12:04 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
En ting er trygd osv.
En annen og langt viktigere er barnets arve-penger (HØY sum), som staten "passer på" på høyrentekontoer.

Har prøvd a Google info ang slikt, men blir ikke klokere..
Noen som aner hvordan slikt fungerer? Altså, om de pengene står trygt når man skifter statsborgerskap?
Vil jo ikke at staten skal kunne ta pengene heller, men kan ikke akkurat spørre dem før flytting heller..
Er snakk om millioner.
(mulig enda et "sammentreff", men den summen ble offentliggjort Kort tid før BV begynte å prate om omsorgsovertagelse..)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Jul 13, 2013 7:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Til tross for at man flytter til Spania, så er man norsk statsborger, om jeg har skjønt begrepene rett. Men barnevernsloven gjelder kun innenfor Norges grenser. (Selv om de forsøker agere internasjonalt.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Jul 13, 2013 8:14 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
virkelig?
Hva om jeg får jobb der nede da? med hensyn på skatt osv?

Aner virkelig ikke jeg altså, men om man bor der, og får Spansk Statsborgerskap, tilhører jeg både Spania og Norge da eller?

Så utrolig mye å sette seg inn i på så kort tid>.<

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Jul 14, 2013 9:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det viktigste er å redde barna dine. Det andre er underordnet. Det er lett å henge seg opp i alle de vanskelighetene man har i Norge og så utsette utflytting. Men ingenting kan veie opp mot det å bli fratatt barna.

Hvis du drar til Spania, så blir du ikke spansk statsborger, men får "residencia". Det gir deg visse rettigheter. Jobb er det vanskelig med i Spania, så få med deg eventuell trygd.

Men jeg ville heller leve på gaten i Spania enn uten barna mine i Norge!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Jul 14, 2013 11:30 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Ja selvsagt er slikt nedprioritert, kun ting som jeg har tid til å tenke på mens vi venter på passene.

Angrer jo nå på at slikt ikke var bestilt for leeenge siden, men men.

Trekker meg tilbake fra forumet for nå, antar vegger kan ha ører her også>.<
Men kommer snart tilbake for fullt, fra trygg grunn:)

Tusen takk for råd og tips så langt:)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Jul 14, 2013 9:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
fortvilet alenemor wrote:
En ting er trygd osv.
En annen og langt viktigere er barnets arve-penger (HØY sum), som staten "passer på" på høyrentekontoer.

Har prøvd a Google info ang slikt, men blir ikke klokere..
Noen som aner hvordan slikt fungerer? Altså, om de pengene står trygt når man skifter statsborgerskap?


Tror dette dreier seg om at det offentlige har oppnevnt verge for barnet, slik at foreldre eller foresatte ikke skal ha tilgang til barnets midler, før barnet er blitt myndig ved fylte 18 år. Denne ordningen skal sikre at barnets midler ikke skal kunne misbrukes av foresatte.

Jeg kan ikke tenke meg at flytting til utlandet på noe vis skal kunne frata barnet arvede midler.

Barnets midler skal også kunne frigies til viktige formål for barnet, dersom vergen godkjenner formål og beløp.

Jeg er derimot ikke like sikker på at barnets midler ikke kan frigies til f.eks. å dekke deler av barnevernets omkostninger, dersom barnet havner i fosterhjem eller på institusjon.

Det tryggeste er å flytte, for eventuelt å komme tilbake til landet etter at barnet er fylt 18 år.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Jul 14, 2013 11:27 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Takker for svar:)

hmm.. hadde ikke tenkt å skrive mer her før på trygg grunn, MEN, fant jaggu noe på en nettside som ga meg frysninger..

Sikkert helt feil plassering på forumet, men er for sliten nå til å lete etter bedre plass (flytt det gjerne altså) , så her kommer noen linker.. (mulig dette ikke er nytt for dere, men pytt pytt pytt..)
-------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.fosterhjem.no/Sporsmal_og_Svar/behov/

"Så flott at dere ønsker å være fosterforeldre og at dere har fullført PRIDE-opplæringen. Jeg beklager at dere føler dere har ventet lenge, og forstår frustrasjonen. "

http://www.fosterhjem.no/Sporsmal_og_Sv ... ler-jente/

"Det er ikke alltid vi har det barnet familien ønsker. Det betyr at det kan ta noe tid å finne riktig barn til riktig hjem."
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hva i svarte??? Er jo ikke bare BV som er forskrudde!
Tydeligvis er det folk der ute som Lengter etter å Tjene penger på å huse andres barn, og attpåtil er det godtatt at de er "frustrerte" når ANDRES barn ikke blir kidnappa fort nok? høres pokkern ut som om de har Krav på å få inn det "perfekte" barn for Familien også O.0

Seriøst??? kan se det for meg:::: Fosterfam:: "Hei, vi ønsker oss en nydelig jente på 5 år, med store blå øyne, SNAREST Takk"

BarneFjernet: "aah, ikke noe problem, vi kaster oss over neste familie vi ser som har et barn som passer dine ønsker!"

(bittelitt vel oppgitt nå>.<)

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Tue Jul 16, 2013 7:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Seriøst??? kan se det for meg:::: Fosterfam:: "Hei, vi ønsker oss en nydelig jente på 5 år, med store blå øyne, SNAREST Takk"

BarneFjernet: "aah, ikke noe problem, vi kaster oss over neste familie vi ser som har et barn som passer dine ønsker!"

(bittelitt vel oppgitt nå>.<)


Slik er det. Det er småbarn med blondt hår og blå øyne som er mest populære. I tillegg skal de være lytefrie.

Du aner ikke hvor forarget domstolene kan bli hvis fosterforeldrene opplever "belastninger". Dette er en jobb som de gjør for penger, men de forlanger heder og ære i tillegg. Men ikke nok med all hederen de får fra de ansatte i barnevernet og deres kumpaner; fosterpersonene krever heder og ære fra foreldrene som er frarøvet sine barn, også!

Det er nesten ikke til å tro. Det minner meg om de kraftige tyske kvinnene som var voktere i dødsleirene. Heldigvis ble mange av dem hengt etter krigen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Jul 17, 2013 9:26 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Ja. Nazi regime.. Ser fram til den dagen man ikke slår hodet i taket bare det ringer på dørklokka.. Teller dager nå, og nervene er i høyspenn. Utad virker alt som normalt heldigvis, men det er tøft å holde fasaden nå, heldigvis ikke lenge igjen.
Er bare så sabla urettferdig alt sammen.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 18, 2013 8:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
Ja. Nazi regime.. Ser fram til den dagen man ikke slår hodet i taket bare det ringer på dørklokka.. Teller dager nå, og nervene er i høyspenn. Utad virker alt som normalt heldigvis, men det er tøft å holde fasaden nå, heldigvis ikke lenge igjen.
Er bare så sabla urettferdig alt sammen.


Jeg kjenner den følelsen. Ringer det på så får man nærmest panikkartet angst, for man frykter at det står to sosialarbeidere med tilknytning til barnevernet utenfor.

Politiet er også begynt å ringe på dørene til folk, da gjerne i tilknytning til såkalte "barnevernssaker", for det er en kjent sak at barnevernet gjør sitt beste for å kriminalisere foreldre med stadige anmeldelser og telefoner om "bekymring".

Politiet ringer alltid veldig voldsomt på. Og hvis du ikke er på pletten innen fem sekunder, så er det like før de river ned døren. Eller de står og kimer på i en evighet for å tvinge folk til å åpne.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]