It is currently Thu Mar 28, 2024 9:39 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 18, 2013 9:40 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Er så slitsomt.. Er jo ikke lenge siden jeg var naiv nok til å tenke som så, at jeg ikke trengte bekymre meg, siden jeg ikke har gjort noe galt, men vet jo bedre nå..

Selv hvilepulsen min er skyhøy for tiden.
Har så lyst til å fortelle verden min historie, vise fram de vanvittige anklagene, samt info jeg har samlet som viser hvor ustabile hyenene i denne saken er, men enda en dag må jeg holde munn for å unngå at hyenene skal rive ned veggene her..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Mon Jul 22, 2013 12:42 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Hvem og hva er du, fortvilet alenemor??

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Mon Jul 22, 2013 1:00 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Hei.
Vil hverken nevne mitt eller barns navn her nå siden vi ikke er på trygg grunn enda, men kan fortelle at jeg er en mor med bv på nakken.
Har visstnok Skjev-brødskive-syndrom, el, og siden jeg ikke kastet barna etter bv-damen da hun foreslo fosterhjem, men sa blankt nei, så blir det sak i fy-nemda før jul, da den barnløse bv-damen mener at jeg ikke duger som mor lenger.

Om ikke lenge kan jeg fortelle deg mye mye mer, men før øyeblikket er vi enda i Norge, så tør ikke si for mye enda.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 25, 2013 1:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Desto nærmere opp til en fy-nemnd, i desto større grad opplever myndighetene barnet ditt som sitt. Husk at barnevernet gjerne vinner 90% av disse. Da er du allerede stemplet som helt udugelig. I myndighetenes øyne er du en som ikke kan ta deg av barn, og som nå rømmer med barnet. De vil da argumentere med at det er en fryktelig situasjon for barnet.

Dette er en veldig farlig situasjon for deg og barnet. Myndighetene kan finne på å forteller hva som helst om deg til de i det nye landet. Er det fylkesnemnd på gang, så kan det være for sent. Jeg kan vel bare si at da må du komme deg bort fortere enn fortest! Så vil kanskje fylkesnemnda avvise saken med at barnevernsloven gjelder i Norge?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 25, 2013 3:40 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Ja, jobber med saken (skulle vært rik ja), forhåpentligvis kun dager igjen.
altså vekk noen mnd Før Fy-dato.

bv ser ikke på situasjonen som akutt, men jeg drar uansett. Har jo forstått nå, at selv om man er så heldig å vinne en slik sak, så vinner man jo egentlig bare MERE stress med bv, før man til slutt taper.

Og ja, overasker meg ikke om myndighetene prøver seg, selv etter at man har dratt, men den tid den sorg.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 25, 2013 3:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Hvis de har bestemt seg for å ta barnet ditt, er det bare å dra kvikkere enn kvikkest.

Det er andre her på forumet, som har fått det samme rådet som deg og så unnlatt å følge det. Nå klager de sin nød på facebook over hvor tungt livet er uten barna.

Får "barnevernet" minste lille mistanke om at du planlegger monarki-flukt, så vil sjefskjerringen fatte et akuttvedtak. Det rykker i den ene hengepuppen - de er veldig følsomme sånn.

Så slutt å skrive: Kom deg avsted! (Da jødene skulle tas høsten 1942, var det mange som ble advart. Bare de som gikk i dekning for så å komme seg over svenskegrensen, reddet livet. Du er i samme situasjon. Nøling kan koste deg barnet ditt.)

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Thu Jul 25, 2013 3:58 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
ja, er klar over det, dessverre koster fly penger, og når man må planlegge slikt i smug samt ikke eier nålen i veggen, vel..
Jobber hardt med saken, så er snakk om dager nå heldigvis, er absolutt ikke nøling det står på, heller det at jeg neppe tror vi får gratis haik med fly.
Tør jo ikke spørre noen om hjelp heller, ikke før man er på trygg grunn.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Tue Jul 30, 2013 5:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Husk flyttemelding i konvolutt! Viktig! Det er beviset for at du faktisk er utflyttet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Wed Aug 07, 2013 10:01 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2010 8:33 pm
Posts: 31
Send flyttemeldingen rekommandert samme dag som du forlater landet da har du bevis for når du sendte det også.

Ang NAV og BV samarbeid så kan jeg bekrefte at de samarbeider og ja det er bare en av de mange brikkene de bruker mot foreldrene når de begir seg etter barna, for vips plutselig har du ikke råd til å være en god mor lengre heller.

BV er slue å vell så det å de trenger ikke bevis eller sanning for å vinne en sak, mangler de noe å bruke ja da dikter de opp ting, å de går også så langt at de leverer inn falske politi anmeldelser på foreldre for å få som de vil.

Dersom dere ikke har råd å reise med fly kan dere også reise med tog det er ofte rimligere men tar selvsagt lengre tid.

Lykke til hva du enn måtte gjøre, vi er selv en familie som har flyttet til Spania for å slippe det maktsyke BV i Norge

_________________
Har vunnet over BV 2 ganger på et halvt år... Flyttet til Spania da vi forsto at BV var begynt å undersøke for en runde nr 3 i retten, så nå er vi frie fra de maktsyke BV og kan kose oss sammen slik en familie skal gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sat Sep 21, 2013 4:49 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
liten oppdatering nå som jeg har internett:

vi dro kort etter mitt siste innlegg, papirene er i orden, samt barna begynte på spansk skole når ferien var ferdig.

Kan si det er en stor lettelse å være vekk fra Norge, selv om det var tøft å forlate familie og venner.

har begynt å komme i orden her nede (GC) nå, og ingen av oss har angret overhodet.

Ang saken, så vet jeg ikke mer, annet enn at advokaten har meldt fra til Fy-nemda at vi har flyttet.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 2:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
liten oppdatering nå som jeg har internett:

vi dro kort etter mitt siste innlegg, papirene er i orden, samt barna begynte på spansk skole når ferien var ferdig.

Kan si det er en stor lettelse å være vekk fra Norge, selv om det var tøft å forlate familie og venner.

har begynt å komme i orden her nede (GC) nå, og ingen av oss har angret overhodet.

Ang saken, så vet jeg ikke mer, annet enn at advokaten har meldt fra til Fy-nemda at vi har flyttet.


Så godt å høre at dere har kommet dere i sikkerhet trygt utenfor grensene til sosialdiktaturet Norge!

De gærne sosialkjerringene klør nok i fingrene etter å få fatt på barna og plassere dem hos en av sine utvalgte slavedriverfamilier, men de kan ikke nå dere nå.

Det er trist at eksil er eneste utvei når sosialdiktaturet angriper. Slik skal det ikke være. Det er jo vårt land, og vi har rett til å leve i fred uten disse halvtomsete fascistkjerringene, som lever godt på statens regning, offentlig ansatte som de er.

Jeg håper flere følger ditt eksempel og redder barna i sikkerhet fremfor å ta den enorme risikoen at det skal gå bra i barnevernsnemnda til Departementet. Det gjør det sjeldent, og klarer ikke kjerringene det på første forsøk så samler de sammen noen halvgale psykologskruller og ber dem skrive en rapport om hvor uendelig uskikket og psykisk ustabil moren er. Da er saken klar som glass for dommeren, som tar alt som psykologene skriver for objektiv sannhet.

Jeg skulle bare ønske jeg hadde tatt samme avgjørelse som deg. Det gjør så vondt å vite at jeg kunne ha reddet barna mine om jeg bare hadde lyttet til den indre stemmen, som bad meg dra. Nå er det for sent. Barna lever i fangenskap og forsørger en familie som ellers ville vært på NAV.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 4:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
fortvilet alenemor wrote:
vi dro kort etter mitt siste innlegg, papirene er i orden, samt barna begynte på spansk skole når ferien var ferdig.

Høres bra ut! Det er en lettelse når folk drar!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 6:04 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
er godt å være vekk fra alt det der, men skal innrømme at jeg følte meg bra liten her i verden når flyet landet og jeg sto på ukjent øy med 2 barn og 3 bagger med klær osv i.

Heldigvis ble vi varmt mottatt her nede, samt det hjalp når vi endelig kunne puste ut og vite at vi var langt vekk fra de personene.

De første ukene holdt jeg pusten, ventet nesten på at damene skulle finne ut av hvor vi var og så komme etter oss, selv om vi dro fullt lovlig, følte meg rett og slett kriminell på en måte.

Nå har vi begynt å komme godt i orden her nede, barna har fått venner og begge trives på hver sin spanske skole.

Advokaten ser ut til å forstå Godt at vi dro, og har kun vært hjelpsom hittil.

Foreldrene mine fikk jo et sjokk da jeg fortalte dem hele historien, og de insisterte på å prate med damen fra Bv, i håp om å ordne så jeg og barna kan bo trygt i Norge. Først fikk de beskjed om at HVIS jeg og barna kom tilbake, og flyttet hjem til foreldrene mine, så ville ikke barna bli tatt, men senere samme dag fikk de tlf fra en annen dame som fortalte at slike løfter kunne de ikke komme med alikavel.
(jeg hadde absolutt ikke noe håp ang de samtalene, men synes det var viktig å involvere foreldrene mine siden de gjerne ville prøve.)

hva som skjer vidre ang saken vet jeg altså ikke enda, men satser jo på at vi er trygge nå.

Jeg har spurt meg rundt her nede, ang barnevern osv, og samme svar hver gang; vi har ikke noe å bekymre oss for når det kommer til spanske myndigheter, for alle "ser jo at barna mine har det bra".


Agrippa: Føler med deg. jeg var veldig i tvil selv før vi dro, tankene gikk jo til økonomi, samt at jeg var alene med barna osv, kjempeskummelt.
Barna mine er 13 og 10 år, og var Dem som dyttet meg i riktig retning når det gjalt, tryglet om at vi måtte reise vekk, rømme fra de damene. var det som ga meg drivkraft, og heldigvis i tide.
Får bare håpe det ordner seg for deg og alle de som ikke kom seg unna, på en eller annen måte.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 8:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Til lykke med resultatet så langt, og først og fremst: Honnør for din handlemåte! Du stiller milevis foran de aller fleste av oss når det gjelder både å la kjærligheten til barna føre til besluttsomhet, og å stålsette deg og gjennomføre. Det høres ut til at du har gjort ALT RIKTIG så langt. (Har du husket å melde dere alle ut av (det norske) folkeregisteret?)

*

Så tillater jeg meg å fremføre en kritikk - ikke av hovmot men i håpet om at det tross alt kan være hjelpsomt:

Det gjelder dine foreldre. Det er HALSELØS gjerning å tro at noen som helst samtale med noen som helst myndighet i Norge kan hjelpe i en slik situasjon. Tvert imot gir det barnevernet innsikt i at dine foreldre ikke vet eller forstår noe av realitetene, og at de derfor er enkle å angripe og troskyldig kan narres grundig. Takk og lov at en annen kom til og sa at intet løfte kan gis. Det har vel kanskje gitt dine foreldre den første, bittelille dosen av realitetsdusj. Ellers hadde de kanskje trodd på et løfte? Men det denne andre sa, er usant. Tvert imot kan barnevernet gi alle slags løfter, og gjør det ofte - for eksempel om at de ikke vil aksjonere hvis ... Men de holder jo ikke slike løfter. Hvordan kan man tro på løfter fra en etat som skader barn for livet, og står i fylkesnevnden og retten hver eneste dag i dette landet og lyver så det bare står etter? Barnevernet finner ganske enkelt på at "forholdene har forandret seg til det verre", slik at de "må" aksjonere likevel.

Dine foreldre må ta seg sammen og gjøre det som FOR DEM er det riktige, nemlig det som gir dem en innsikt de totalt mangler, en innsikt som er nødvendig for at de skal backe deg opp besluttsomt og intelligent i årene som kommer, og ikke begynne å gnåle og mase om noen måneder om at "Nå må du komme hjem, da - - - det er jo ikke skjedd noe, og nå vil jo barnevernet se hvor bra det er med barna, og nå har de fått ny barnevernssjef, og nå overdriver du vel litt, og nå er du vel litt hysterisk . . . "

Du bør si til dine foreldre at det er tvingende nødvendig at de LESER i FLERE TIMER HVER DAG, leser de REELLE beskrivelsene av hvordan barnevernet er. De må legge vekk enhver norsk snusfornuft og overtro på rettstat og velferdsstat. De må få nesen ned og ikke innbille seg at de kan resonnere og vurdere seg frem til hva som vil skje på basis av sin almene kjennskap til norsk samfunn. Det at de har vært sjokkert, og har trodd at det hjelper å snakke med barnevernet, er mer enn nok til å demonstrere at de er i et farlig uføre. De får begynne å lese - HVER DAG - på BarnasRett.no og her på forumet, i alle slags forskjellige seksjoner. Og så får de skaffe seg Sverre Kvilhaugs bok, og de må låne på biblioteket John Hollens "Formynderterror". Som de aller fleste i Norge har de unnlatt å sette seg inn i hvordan barnevernet fungerer, unnlatt å forstå at det angår oss alle. De må slutte å belaste deg med ukyndige råd, men sette seg fullt inn i hva som foregår, slik at de kan være til reell støtte for deg isteden.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: sak uten bevis?
PostPosted: Sun Sep 22, 2013 10:29 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
hei og takk :)

ja, har meldt flytting, samt ordnet NIE osv.

jeg ventet som sagt ikke noe ut av den samtalen foreldrene mine hadde med barnevernet, så ingen overraskelser der, men tenkte som så at det kanskje var best å la de selv få møte disse damene og så forhåpentligvis forstå at jeg ikke overdrev slik mine foreldre først tenkte, og det endte som jeg regnet med at det ville.

Tok en del tid for familien min roet seg ned, og de håper jo at ting ordner seg så vi kan flytte hjem, men for nå har de forstått at mas fra dem er det siste jeg trenger nå, så heldigvis er kontakten mellom oss bra.

Familien min sliter noe med å forstå nøyaktig hvorfor bv vil ta barna, men igjen, det sliter alle som har innsyn i saken med fra før av, barnevernet er bare "bekymret", gudene veit hva for..

En ting er sikkert, selv om det var utrolig tøft å pakke og dra slik vi gjorde, så angrer jeg ikke, og barna hyler "NEI" de gangene jeg har spurt dem om de vil tilbake, så for oss 3 var dette rett avgjørelse.

venner og familie må pent bare venne seg til situasjonen, enkelt og greit, har fortalt dem at vi for nå tar ett og ett skoleår av gangen, så får vi se hva framtiden bringer.
Alt jeg vet er at jeg tar ikke med barna til løvens hule uten 100% garanti på at de forblir med meg så lenge de vil, og vi er forberedt på å holde oss unna Norge til barna er 18 om det er eneste løsning, denne trioen skal ingen få ødelegge..

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 63 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]