It is currently Thu Mar 28, 2024 3:48 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Tue Jun 04, 2013 1:40 pm 
Offline

Joined: Tue Mar 05, 2013 3:11 pm
Posts: 8
Hei jeg har så lyst og filme noen med skjult kamera for min egen del! Bare for og ha alt det dumme de sier slik at jeg slipper og plage meg selv med. Nei det er ikke mulig! Det må være meg det er noe galt med! De kan ikke virkelig ha svart det!

Bare ha de på film for min egen del altså eller om det blir nødvendig i en rettsak. Kan ha skjult kamera i vesken.


håper noen har gode tips om slikt kamera. møter noen ganger på ulike mennesker og har flere situasjoner jeg i ettertid skulle gitt ekstremt mye for og ha på film! Jeg har dessverre kommet i den situasjonen at folk innrømmer ting til meg som at de har begått seksuelle overgrep mot egne fosterbarn! Slikt er jo så vanskelig uten skikkelige bevis. da folk har vanskelig for og tro det er sant!!!!!!! svært vanskelig for og tro det er sant!!! det har egentlig jeg også, selv om en kan komme i situasjonen at en vet kan det likevel være vanskelig og tro det selv, og forstå at det går an at det er slik som det er.

Jeg håper noen her har noen tips om skjult kamera, eller båndopptaker.


hva bruker dere?

Det er helst skjult kamera jeg vil ha da hvor jeg kan filme at de sier det. tenkte at det går an og sy en veske eller noe og legge kameraet nedi så sant linsen ikke er så stor at lyser kamera!!! Men linsen er stor på de fleste kameraer.

håper noen her hjelper meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Wed Jun 05, 2013 12:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Du trenger ikke masse avansert utstyr.
Du kan gjøre opptak med de fleste mobiltelefoner i dag eller du kan kjøpe deg en diktafon, noe de fleste elektrobutikker har.

Lydopptak er også lovlig å gjøre uten å informere de tilstedeværende, så lenge du selv deltar i samtalen.

Klikk på "straffelovens § 145a" under signaturen min.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Wed Jun 05, 2013 11:58 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Man finner sikkert noe billig på DX.com? Fri frakt. Men ofte lang leveringstid.

https://www.google.no/search?q=hidden+c ... e%3Adx.com

Men kvaliteten kan være noe dritt. Se etter varer som folk har kommentert en del. (Kommentarfeltet er ofte ikke brukt. Da er varen mer usikker.)

Varer under kr 200,- er tollfrie. Hentes på posten eller i postkassa.

Varer under tusen må man betale toll/avgifter for.

Varer over kr 1000 må man hente på nermeste tollstasjon.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Wed Jul 09, 2014 3:42 pm 
Offline

Joined: Tue Jul 08, 2014 4:08 pm
Posts: 2
Jeg har lert meg at det er veldig viktig at dokumentere saker og skrive referat i kontakter med BV. Jeg har ikke testet med bildopptak men har testet med lydopptak fra diktafon. Har brukt en Sony IC Recorder ICD-UX532 som har veldig bra mikrofoner og inbygget usb.

Har den ofte i en lomme utenpå en skolesekk eller open jakke lomme som man henger av seg. Sitter man helt stille og rolig kan man også ha den i lommen til skjorten. Men den må vare stille for at få bra lyd og ikke dekkes for mye. Men har lommen en åpning så får man med allt lyd i et rom. Sen hjemme kopierer jeg en backup over til en datamaskin og sen lytter jeg og skriver ner et referat ifall jeg trenger det seinere.

Datatilsynet sa at man får ta opp uten at si noe om det er for privat bruk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Sat Jul 12, 2014 12:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Dx.com selger mye dårlig, men også en del brukbart. Prisene er gode og inkludert frakt til Norge. Ofte lang leveringstid.

Denne er anbefalt, uten at jeg vet hvor god den er...

http://www.dx.com/p/mini-usb-2-0-rechar ... 8EY7PiDg6I

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: tips bruke videokamera, båndopptaker
PostPosted: Sun May 10, 2015 7:14 am 
Offline

Joined: Sun May 10, 2015 2:14 am
Posts: 8
Jeg fikk også beskjed om at filming under samvær ikke tillates. Det er klart det, da ville jo alle i retten se alle barnevernets løgner i farger og bevegelser og kjærligheten mellom mor og barn - som de fullstendig hjerterått har skilt.

Har også vurdert å smugfilme med telefon under samvær og vise i retten. Får se hva jeg tør. Å samarbeide, være blid og imøtekommende, bevise på alle mulige måter at man er en god og kjærlig mor og følge alle barnevernets innskytelser, fungerer dessverre ikke i det hele tatt.

Det eneste positive er at det irriterer dem grenseløst at jeg virker blid, sterk og særdeles frisk til tross for deres langvarige terrorisering og angrep for å få meg til å ta selvmord.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]