It is currently Sun Apr 28, 2024 3:11 pm



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: bv mm
PostPosted: Wed Mar 27, 2013 11:11 am 
Offline

Joined: Tue Mar 26, 2013 5:11 pm
Posts: 6
Er det noen som kan sende meg listen over hvem jeg skal "passe meg for "i aust Agder, nærmere bestemt Arendal? Tenker da på jordmødre, helsesøstre, bv, skole, lege,? Noen adv som som er gode og gjerne liste over de som ikke er gode.Min datter er gravid og vi trenger sårt hjelp da vi nesten er helt sikre på at det blir problemer med bekymringsmld.Hvor kan jeg rapportere om en jordmor som ikke er ok og som jobber på Arendal sykehus?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv mm
PostPosted: Wed Mar 27, 2013 11:31 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
laitoma wrote:
Er det noen som kan sende meg listen over hvem jeg skal "passe meg for "i aust Agder, nærmere bestemt Arendal? Tenker da på jordmødre, helsesøstre, bv, skole, lege,? Noen adv som som er gode og gjerne liste over de som ikke er gode.Min datter er gravid og vi trenger sårt hjelp da vi nesten er helt sikre på at det blir problemer med bekymringsmld.Hvor kan jeg rapportere om en jordmor som ikke er ok og som jobber på Arendal sykehus?




Som hovedregel MÅ dere passe dere for alt av offentlige "tjenester".
Når det gjelder offentlige "tjenester" som helsekontroller for barn, så er disse fremmet som tilbud, altså kontroller hos jordmor,lege osv.

Dvs. frivillig og gratis...Når det kommer til stykket viser det seg at dette med frivillighet er en bløff.

Derfor: dersom du ikke benytter deg av det glade, gode tilbud er det garantert av barnevernet merker seg det. Og kommer på din dør eller med en skriftlig henvendelse.

I praksis er det egentlig uvesentlig om du benytter det ene eller det andre, eller alt eller ingen ting.

Såkalt barnevnern tar barn på alt ovenstående- på alt hva de makter å konstruere og aller mest det som ikke eksisterer...

Så, for å trygge barnets fremtid sier jeg som de fleste andre her: DRA UT AV NORGE. Før barnet er født.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv mm
PostPosted: Wed Mar 27, 2013 3:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Bjørn Erik, her på forumet, styrer med "svartelistene". På Facebook: Bjørn Erik Bjorbekkmo.

Ellers er det som det er uttrykt: Barnevernet er ille over alt.

Advokater flest er nyttige idioter for barnevernet. Jeg kommer ikke på noen som har utmerket seg i deres del av landet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv mm
PostPosted: Thu Mar 28, 2013 10:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
laitoma wrote:
Er det noen som kan sende meg listen over hvem jeg skal "passe meg for "i aust Agder, nærmere bestemt Arendal? Tenker da på jordmødre, helsesøstre, bv, skole, lege,? Noen adv som som er gode og gjerne liste over de som ikke er gode.Min datter er gravid og vi trenger sårt hjelp da vi nesten er helt sikre på at det blir problemer med bekymringsmld.Hvor kan jeg rapportere om en jordmor som ikke er ok og som jobber på Arendal sykehus?


Dere bør passe dere for å utlevere dere ved å snakke om personlige problemer og lignende. Hold en høflig tone og ikke la dere lokke til "betroelser". Da får det offentlige "hjelpeapparatet" færre knagger å henge sine overdimensjonerte bekymringer på. Husk at de offentlige tjenestepersonene ikke er deres venner. De er statens kvinner og menn, og oppgaven deres er å ivareta interessene til staten, ikke dere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv mm
PostPosted: Tue Apr 09, 2013 6:45 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Kan bare støtte siste utsagn her, det er utrolig viktig å ikke gi dem noe å gå på. Gråter du, har du emosjonelle problemer. Blir du sint, hever stemmen eller lignende, da mangler du impulskontroll. Synes du ting er vanskelig, da trenger du hjelp, en hjelp BV bestemmer, ikke du.

Utrolig viktig å holde tann for tunge. Alt du sier til en offentlig person kan brukes imot deg. Hvis dere er redd for problemer, oppsøk privatpraktiserende personer.
Møt opp på helsestasjon, men ikke snakk om mer enn "hverdagslige" problemer.

Lykke til


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: bv mm
PostPosted: Wed Apr 10, 2013 12:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
"Møt opp på helsestasjon, men ikke snakk om mer enn hverdagslige problemer."

Vil ikke si det er så enkelt... Hvis helsestasjonen og Bv er bekymret for forholdene i hjemmet, vil det bli ekstrakontroller hos helsestasjonen og ekstrabesøk av Bv.
Jordmor på helsestasjonen kan godt "foreslå" ekstra oppfølgingssamtaler på hennes kontor. Samtaler som du takke ja til. (Jeg sa nei til disse samtalene.)
Og på disse samtalene blir det forventet at mor skal snakke om forholdene i hjemmet. Helsestasjonen mener de har plikt til å kartlegge forholdene i hjemmet, og hvis det er stor bekymring kan det bli meldt til Bv hvilke spørsmål du ikke svarer på, og hva du ikke ønsker å snakke om.

Etter fødselen blir det sannsynligvis å starte hos en helsesøster med beskjed om at mor er meldt til Bv! (Ikke bra.)
Mor må krysse av på et skjema om svangerskapsdepresjon. Skjemaet har spørsmål om mor noensinne har tenkt på å skade seg selv eller barnet (dette er kanskje et skjema som alle må svare på.)

Hvis mor er stemplet som psykisk syk, hjelper det ikke om hun tar seg av barnet, da helsestasjonen og Bv sannsynligvis vil kreve forebyggende hjelpetiltak.
Og prøver mor å bruke sin rett til å slutte ved helsestasjonen, risikerer hun å bli innkalt til samtale med lederen for helsestasjonen! Hvis helsestasjonen bestemmer seg for å være tøffe, kan de være veldig tøffe.

Slutter man ikke ved helsestasjonen, vil det bli sendt melding til skolen når barnet begynner der. Puh... hvordan komme seg unna? Mor kan plutselig sitte der med omfattende hjelpetiltak i fanget, pluss videremelding til skolen når den tid kommer. Fangarmene fra det offentlige kan være lange...

Så jeg liker ikke tanken på at en mor som er stemplet på et eller annet vis, skal melde seg ved helsestasjonen. Det dumme er at en førstegangsmor selvsagt kan ha bruk for noe veiledning, om ikke annet for å skape trygghetsfølelse.

Men få helst veiledningen andre steder, betal gjerne for å få veiledning, om nødvendig!
Kjøp en egen babyvekt, så babyen kan veies når som helst hjemme.
Vær framfor alt oppmerksom på at det kreves ansiktsmimikk fra mor når hun snakker til babyen. Forsøk alltid å ha et samspill med babyen, spesielt på legekontor og andre offentlige steder. Mor bør ikke være sjenert.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]