It is currently Sun Apr 28, 2024 3:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 12:25 am 
Offline

Joined: Wed Feb 20, 2013 2:15 pm
Posts: 2
Guri Solem Mørset i barnevernet i Malvik kommune har i 20 år splittet og ødelagt familier. Hun må stoppes!

Jeg trenger opplysninger om hennes bakgrunn.
Det jeg vet er at hun er ca. 60 år. Gift Mørseth på Stjørdal.
Hun snakker fint bokmål. Sier at hun ikke kommer fra noe bestemt sted i Norge.
Dette tyder på at det er noe snusk i hennes fortid som hun ikke ønsker skal bli kjent.

Jeg vil gjerne vite om hennes oppvekst, hva hun gjorde i ungdommen, tidligere ekteskap/samboerskap, eventuelle kriminelle handlinger hun har vært tiltalt for og eventuellt dømt for. Kort sagt, jeg vil vite all dritt det er mulig å grave opp om henne.

Jeg er rimlelig sikker på at det finnes noen alvorlig store svin på skauen hos henne. Noe annet vil forbause meg stort.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 1:08 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
I følge loven så har vi ikke mulighet til å grave i folks privatliv offentlig. Det er altså ikke mulig å bruke forumet fullt ut til å grave etter dritt. Men alt som de gjør i sin offentlige jobb, har vi lov å kommentere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 9:44 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
Denne Mørseth vil mest sannsynlig få adgang til å holde frem.

Det barnevernere i svært mange tilfeller gjør, er å handle på tvers av lovgivningen uten konsekvenser.

Dersom det er noen familier som rammes nå og som du kjenner, er det kort og godt ikke noe sjakktrekk å satse på å finne ut om henne.

Det vil være sløsing av tid da slike omtrent sitter i vernede stillinger. Av den grunn vil også fortid være irrelevant.

Det kan man evt. ta i ettertid.

Det viktigste er å verne om barn og familie. På det området er det ikke så mye man får gjort når bv først har folk i kverna. Da vil man som hovedregel befinne seg i en runddans der både barnevern og andre offentlige medsammensvorne konstruerer opp saker i en nådeløs prosess.

Dette ble nå et tips til fokus, men hvordan en vil prioritere er opp til den enkelte.

Les gjerne litt rundt på forumet om mulige løsninger for å berge barna, det er det man må fokusere på først og fremst, for det gjør ikke barnevernerne.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 1:36 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 20, 2013 2:15 pm
Posts: 2
Det er mange andre som jobber konkret med å redde barna. Jeg er ikke nært knyttet til familien, så jeg kan ikke gjøre noe med det.

Problemet er at barna er tatt i fra familien, men det er en ankesak på gang.
Alt tyder på at denne Mørseth handler ut i fra egen interesse og egen vilje, på tvers av loven. Det finnes INGEN reell grunn for å ta barna fra familien. Det er bare synsing og uttalelser som"manglende emosjonelle evner". Dette i tillegg til en "rapport" fra observatør i hjemmet. Denne rapporten er et falsum og har ingen som helst sammenheng med virkeligheten. Vedkommende som skrev den kunne kke møte i fylkesnemda grunnet "sykdom" for da ville vedkommende blitt avslørt som løgner.
Her er det nødvendig å få fram fakta om de som står bak, for dette et en planlagt sak. De har jobbet i over tre år med å få konstruert denne saken.
De lyver konsekvent om at familien har blitt tilbud hjelp, noe som er ren løgn.

Her er det derfor viktig å kunne fremlegge årsaker til at saksbehandler har presset igjennom denne avgjørelsen. Jeg skriver presset igjennom for det er kjent at ansatte i kommunen har fått munnkurv og andre er presset til å slutte i stillingen og flytte ut av kommunen.

Når vedkommende oppfører seg på den måten hun gjør, så er det ikke noe skille i mellom privat og jobbsammenheng.
Her er det en klar sammenheng i mellok hva som gjøres i jobben og mental tilstand hos vedkommende.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 3:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det vil ikke hjelpe det aller minste om man begynner å legge frem mer eller mindre personlige motiver. Det du beskriver, er ingen spesiell situasjon i barnevernssaker. Hvis du så på flere saker, ville du finne alle de samme elementene, og normalt flere av dem i samme sak. Nesten alle saker ligner. Det spiller normalt heller ingen rolle for saksgangen om man aldri så mye viser at barnevernet lyver, selv om man beviser det i retten. Barnevernet får rett selv om de ikke har rett.

Det du oppnår, hvis du prøver å brette ut private ting på et forum, er at du ikke bare diskrediterer deg selv, og forumet, men at det blir tatt skritt til rettslig aksjon mot både forumet og deg selv. I det minste får du en injuriesak på nakken som den injurierte vinner, og familien i den barnevernssaken du prøver å hjelpe, stiller da ytterlig svakt.

På RVB er det ikke tillatt å beskjeftige seg med barneverns-aktørers privatliv. RVB og flere skribenter her har lang erfaring, over saksganger som har løpt opp i flere år, angående ytringsfrihet, bruken av den, og begrensningene på den. Det barneverns-aktører gjør og sier i sitt arbeid, er det derimot lovlig adgang til å referere, jf

Fra to dommer om ytringsfrihet ved EMD samt en fylkesnevnd og Personvernnemnda.
KLAGESAK 2005-03: Klage på Datatilsynets vedtak om avvisning. Personvernnemndas avgjørelse av 9.6.2005
Arild Holta: Brev til Datatilsynet
Sletting av informasjon om beredskapshjem. Personvernnemndas avgjørelse 03.05.2011
PVN-2007-05 Fosterforeldre. Personvernnemndas avgjørelse av 30. oktober 2007
*
Svartelister – forsikringsselskaper og barnevernet
Jeg vet hvordan 'listene' kan forsvinne!
'Listene' - et stykke ned i høyre kolonne her
   
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger opplysninger om Guri Solem Mørseth i Malvik
PostPosted: Sun Feb 24, 2013 4:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Jeg byttet ut denne lenken over
http://dokument.r-b-v.net/datatilsynet_påklage-personvernnemda_vedtak-i-brev-av-070610.pdf
med denne "lurelenken"
http://url.r-b-v.net/bv
siden forumet ikke ville godta den andres særnorske tegn.

Magican4 skrev:
Quote:
Når vedkommende oppfører seg på den måten hun gjør, så er det ikke noe skille i mellom privat og jobbsammenheng.
Her er det en klar sammenheng i mellok hva som gjøres i jobben og mental tilstand hos vedkommende.

Det er ikke vanskelig å se logikken her. Loven tar imidlertid ikke hensyn til denne logikken, når det gjelder hva man skriver om offentlig. Så lenge dette diskusjonsforumet relaterer såpass mye til Norge, og jeg som driver det bor i Norge, så er diskusjonsforumet tvungen til å ta hensyn til norsk lov. Skulle jeg bo utenfor Norge, så vil jeg være knyttet til lover der, og de lovene er oftest ikke friere enn i Norge. En del av dette er da også internasjonale avtaler, som gjelder uavhengig av diverse land.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]