It is currently Sun Apr 28, 2024 1:02 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Thu Nov 08, 2012 10:11 pm 
-


Last edited by maritamor on Fri Nov 09, 2012 12:05 am, edited 1 time in total.

Top
  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Thu Nov 08, 2012 11:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Er ikke meningen å fornærme noen, men det høres sikkert både provoserende og dumt ut det jeg nå skal svare. Meningen er å få deg til å tenke litt forbi "det vante" og de forestillingene du har blitt tillært. Det kan gi deg noen bekymringer mindre. Men, barnevernet bør absolutt bekymre deg! Sjansen for å miste barna er vel rundt 20%, sånn generelt, når man får tiltak derfra.

maritamor wrote:
Min sønn har slitt med masse problemer psykisk pga...fars oppørsel tidligere.

Hvordan vet du årsaken? Er det fordi vår kultur og autoritetene har lært deg opp med en slik forklaringsmodell at far er årsak?

Hva om sterke viljer og sterke følelser er arvelig, og at slikt skaper konflikt?

Jeg kan gjerne tro at far er medvirkende årsak. Problemet er bare at den mer eller mindre miljødeterminismen vi er opplærte med knuses av forskning.

maritamor wrote:
Min sønn ble totalt annerledes i ungdomaskolen,volsom,sint,brukte hasj og alkohol.
han bannet og de fleste reagerte på hans oppførsel og den hurtige forandringen.

Vet om en del slike gutter. De fleste har allerede begynt å roe seg og er enda ikke 20 en gang...

maritamor wrote:
Tok kontakt med alle rette instanser....ungdomskontakten,lærer,politi,barnever.

Hmm. Høres ut som en voldsom tro på systemet.

Kjenner du til at disse noen gang har dokumentert sin effektivitet? Eller er det mye ideologiske ideer og "tidsriktige" påfunn?

maritamor wrote:
Da far ble kastet ut ble sønnen min avhørt på barnehuset som sa min sønn var traumatisert og måtte få hjelp av bup øyeblikkelig.

Ja, de sa nok det. Hvilke beviser har de for slike overbevisninger? Er ikke bare dette underlige særtrekk i vår kultur som man kommer til å le av i framtiden?

maritamor wrote:
Noe jeg gjorde og ble stevnet....det endte med at jeg hadde ett vitne fra bv som var dyktig og stod for det de hadde sagt til meg og i brevet jeg hadde fått...mens bv sjefen plutselig dukket opp som x vitne......

Splitt og hersk, er stadig BVs teknikk. To foreldre i konflikt, er to som gir BV argumenter for makt over den andre. Da kan BV ta barna lett når det passer dem. De har jo argumenter mot begge foreldrene.

maritamor wrote:
Imens hadde da min sønn gått til behandling fått medisiner mot depresjon og diagnose.......det gikk bra med han på vg osv.....men da de små begynte å ha samvær igjen så plaget dette min sønn.

Les grundig bivirkningene av medisinene mot depresjon. Stygg lesing. Man finner myndighetenes egen info om man søker (Google) på nett etter følgende mal:

paracet bivirkninger

Da finner man f.eks felleskatalogen.

maritamor wrote:
Min sønn stakk av og nektet å bo hjemme og kontaktet barnevernet,han ville bo i fosterhjem sa han.

Er det så underlig at unge søker det de tror er friheten? spesielt om de er i kraftig opposisjon til foreldrene? Sterke viljer og sterke følelser er arvelig. På samme måte som nesefasong, kraftig kropp, etc er arvelig.

maritamor wrote:
Men så har jeg begynt å lure....jeg er vel naiv for jeg føler at dette går greit,men folk har nå skremt vannet av meg.

Tilfeldighetene rår. Du har nå - i barnevernets øyne - bevist at du ikke klarer å ta deg av barn, og det er opp til tilfeldighetene om de finner på noen galskap.

Beklager at jeg sier det så rett på sak, og at jeg tramper over vante forestillinger. Får du ytterligere problemer med BV så kommer en del av dine tilvante forestillinger å få seg en del stygge knekk.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Thu Nov 08, 2012 11:27 pm 
-


Last edited by maritamor on Fri Nov 09, 2012 12:05 am, edited 1 time in total.

Top
  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Thu Nov 08, 2012 11:49 pm 
-


Top
  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Fri Nov 09, 2012 12:48 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Høyt oppe på forsiden står det da klart og tydelig at man ikke skal slette innlegg, siden det ødelegger debatten. Det første du gjør er altså å bryte forumets regler.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Fri Nov 09, 2012 6:44 am 
Ja jeg ville slette alt for jeg søkte råd iutfra det jeg sa ikke mere skepsis og angst.
har slåss i 15 år og ingen har tatt fra meg unga selv om x har prøvd med alle skitne midler.....
jeg har gjort som jeg har måttet og følt er rett utfra slik det har vært...jeg orker ikke slikt...spurte om ett råd og ditt er at jeg er ferdig og mest sannsynlig vil miste unga....
bare slett tråden og meg om du vil for jeg føler ikke dette ble rett......


Top
  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Sun Nov 11, 2012 1:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
maritamor wrote:
Ja jeg ville slette alt for jeg søkte råd iutfra det jeg sa ikke mere skepsis og angst.
har slåss i 15 år og ingen har tatt fra meg unga selv om x har prøvd med alle skitne midler.....
jeg har gjort som jeg har måttet og følt er rett utfra slik det har vært...jeg orker ikke slikt...spurte om ett råd og ditt er at jeg er ferdig og mest sannsynlig vil miste unga....
bare slett tråden og meg om du vil for jeg føler ikke dette ble rett......


Kjære Maritamor

Det kan nok være at ingenting blir rett. MEN, du gjør lurt i å høre på de "gamle travere " her selv om det kanskje svir og gjør vondt. Sannheten om barnevernet er ikke pen, det er noe av det styggeste i norsk historie.

Dersom du har små barn er det faktisk best å komme seg langt vekk, dvs. ut av Norge. Det er den eneste måten å redde barna på. Du kan lese tråder om dette på forumet.

Ellers er angsten en veileder. Den er rèell og med god grunn. Det samme gjelder skepsis. Rett begge disse følelsene dit de hører hjemme. Det er ikke mot personer her på forumet. Prøv å tenke på hva du kan gjøre for å fjerne disse . Det vil si at du ikke bør håpe, for det er selvbedrag.

Du må finne praktiske handlinger som er nyttige og gode for dere, og det snarest. Jeg aner ikke hvor langt denne prosessen er, men såkalt bv har helt sikkert opprettet sitt eget "rulleblad" på hele familien- noe som vil forbli der og vokse . Deres rulleblad vil skade langt inn i fremtiden. Dessverre.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Sun Nov 11, 2012 3:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Siste innlegg i denne tråden: viewtopic.php?f=150&t=6204

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Mon Nov 12, 2012 2:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Maritamor med barn vil nok være tryggest om hun dro utenlands. Når et barnweevern begynner å herje så er det som om de bare måker på med skitt og lager seg grunner for å hente barna ut av sitt hjem. Det er jo så alt for mange som har erfart det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Råd søkes av noen med erfaring.....
PostPosted: Fri Jan 04, 2013 7:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2012 12:39 pm
Posts: 54
Vet ikke om dette hjelper maritamor, men har du muligheten til å komme deg ut av Norge med barna, så reis på timen. Husk flyttemelding.
Jeg vil bare si til deg at hadde jeg hatt muligheten til å dra, hadde jeg brukt langt under en time på å starte kjøreturen til helvete bort fra denne korrupte NAZISTATEN!!!

_________________
Kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder!
Da blir livet ei så svært, døden ei heller!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]