It is currently Tue Mar 19, 2024 11:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Tue Oct 16, 2012 1:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
Dette er et barnevernkontor omtalt i media. Riktignok lokalt og altså ikke i større aviser.

Denne tråden viser flere artikler: http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/ ... =2&start=1



Utdrag:

- "Den dagen foreldrene liker deg er det på tide å tenke seg om og finne en annen jobb."

- "Han skal vi ta til nemda for omsorgsovertakelse. Han er en helvetes forbanna skitsekk. Det har jeg hørt all min dag."


- "Må tåle såpass:


"En far og en saksbehandler satt i samtale i et rom som var skilt fra en kjøkkenkrok med en tynn vegg. Idet saksbehandleren går ut for å hente noe , hører denne faren at ansatte snakker om en far som de er så "innmari lei av." Han tror det er ham de snakker om og tar det opp når saksbehandleren kommer tilbake.

Senere, under lunsjen, ber saksbehandleren kollegene dempe seg litt, og forteller om det faren har hørt gjennom veggen.

Da er det at en av de ansatte klapper i bordet og sier: "De må tåle at vi blir lei av dem."

Så begynte alle kollegene å slå i bordet på samme måte."


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Wed Oct 17, 2012 8:22 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
http://www.avisa-st.no/nyheter/article6448085.ece


http://www.avisa-st.no/distriktet/article154448.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Wed Oct 17, 2012 12:05 pm 
Offline

Joined: Thu Sep 06, 2012 8:44 pm
Posts: 14
Stod i lokalavisa her også om barnevernet i ene kommunen her som jeg har de på nakken fra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Sun Oct 28, 2012 9:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Minusprusselusk wrote:


- Jenta mistrives. Hun blir utrygg av bråk og konflikter som oppstår mellom ansatte og utagerende klienter. Hun har ikke kommet noe videre, snarere tvert imot, og hun ønsker selv å komme heim. Jeg opplever institusjonen som en oppbevaringsboks, og frykter at hun vil bli holdt der til hun blir 18 år - altså til barnevernet ikke lenger har plikt til å hjelpe henne. Jeg gikk ikke til barnevernet for å bli umyndiggjort. Heller ikke fordi at jeg ønsket å overlate "problemene" til noen andre.

Når skal foreldre forstå at "barnevernet" ikke har noen hjelp å tilby?

Det er ikke noen hjelp å få barna plassert på institusjon eller i fosterhjem. Det er heller ikke noen hjelp å få barna utredet i barne- og ungdomspsykiatrien, som er helt useriøs. Det settes diagnoser i hytt og pine, diagnoser som tantene må ha suget ut av egne bryst. Det er ren kvakksalvervirksomhet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Sun Oct 28, 2012 11:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
agrippa wrote:
Når skal foreldre forstå at "barnevernet" ikke har noen hjelp å tilby? ..... Det er heller ikke noen hjelp å få barna utredet i barne- og ungdomspsykiatrien, som er helt useriøs. Det settes diagnoser i hytt og pine ...


Akkurat. Foreldre må slutte å dovent tro at de lever i en sivilisert velferdsstat. De må skaffe seg realistisk informasjon om virkeligheten. De lever i en røverstat. Slik som her (skolen vil ha en diagnose fra BUP):

«Vi er enige om at (barnets virkelige navn) skal følge skolens regler inntil han eventuelt får en diagnose», heter det i et referat fra et evalueringsmøte på skolen i 2009.
De som var enige om dette, var rektor, kontaktlærer og inspektør. Verken Per eller foreldrene var til stede på dette møtet, og var ifølge moren heller ikke informert om at det fant sted eller hva som ble sagt der.

– Noen må si ifra: Nok er nok. – Skal det virkelig være sånn at barn fryses ut av skolen fordi skolen ikke tar mobbing alvorlig og mener barnet må utredes for diagnoser?
Sandefjords Blad 17.10./25.10. 2012

OBS: I dette tilfellet fikk skolen allikevel ingen diagnose fra BUP. Tvert imot skal skolen nå granskes for måten de behandler foreldre på. Skjønt hva kommer ut av det montro, når det offentlige skal granske det offentlige? Jeg husker fæle barnevernssaker fra Sandefjord tidligere, hvor kommunen, med sin advokat og sitt barnevern, har vært adskillig skadelig for familier.

Ovenstående artikkel er lenket til inne i denne:
Foreldre som vil ha slutt på mobbing - blir selv meldt til barnevernet
Sandefjords Blad 19.10.2012

som står lenket til her:
Foreldre mot mobbing anmeldes til barnevernet av skolen
RVB 21.10.2012
  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Sun Oct 28, 2012 5:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Var det som skjedde med oss største gutten opplevde mobbing og skolen sendte bekymringsmelding. Har via våres Advokat i norge nå få se de hemlige papirene BV skriver og det er helt utrolig. Ingen ting av det dem skriver stemmer og det kommer frem mye løgn. Huff og huff vil igjen bare si til dere der BV kommer inni bilde kom dere så fort som mulig bort fra landet. Selv skjønner jeg jo at selv om det i vårt tilfelle var frivillig så kunne advokaten si at utifra de løgnene de hadde kommet med betydde det omsorgsovertakelse så fort en sakkyndig hadde vært hjemme hos oss. Heldigvis lever vi trygt og godt nå. Bare rettsaken mot skolen som står for tur.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Tue Nov 13, 2012 3:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Minusprusselusk wrote:
Dette er et barnevernkontor omtalt i media. Riktignok lokalt og altså ikke i større aviser.

Denne tråden viser flere artikler: http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/ ... =2&start=1

Og tråden oppdateres. Et skremmende myndighetsmisbruk blir blottlagt, det er verdt å følge med.

Til tross for ofentlig avslørte og beviste løgner, dokumentfalsk, lovbrudd og myndighetsmisbruk ... fortsetter rådmann i Orkdal, Grethe Metliaas, å bagatellisere lovbruddene.

Fra innlegg #8722; gjennomgang fra "uhildet" ekstern advokat: "Marcus Amdahl avslutter sin rapport med at hans gjennomgang tyder på at barn eller foreldre ikke «har lidt vesentlig rettstap». "

Slik kan advokat Amdahl, som tidligere har representert en far med sammenfallende interesser med barnevernet i Orkdal ... åpent bagatellisere at det å bli fratatt egne barn urettmessig ... ikke skal regnes som et "vesentlig rettstap".

Mannen må være ravende gal. Og uegnet som advokat.

Myndighetsmisbruk = ikke vesentlig rettstap ... må da stå til stryk på juridisk embetseksamen ...? Hvor er advokatforeningen ...?

Det blir ikke slutt på disse lovbruddene før de får direkte følger for myndighetsmisbrukerne ... dvs straffeforfølgelse, tap av stilling osv for de offentig ansatte forbryterne.

Det må komme dit hen.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Tue Nov 13, 2012 10:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
mater familias wrote:
Myndighetsmisbruk = ikke vesentlig rettstap ... må da stå til stryk på juridisk embetseksamen ...?

Hvor er advokatforeningen ...?

Trolig på barnevernskurs. Advokatforeningen holder (eller holdt i hvert fall på med det tidligere) hvert år kurs i barnevern, med storartede kursledere; jeg mener å huske at selveste Kari Killén var deres foreleser ett av årene.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Wed Nov 14, 2012 7:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
MH Skånland wrote:
Trolig på barnevernskurs. Advokatforeningen holder (eller holdt i hvert fall på med det tidligere) hvert år kurs i barnevern, med storartede kursledere; jeg mener å huske at selveste Kari Killén var deres foreleser ett av årene.

  

Trist at så mange selger sjelen og integriteten sin, for å grafse til seg penger på bekostning av uskyldige barn og familier.

Minner om tråden som følger utviklingen i Orkdal; http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/ ... 6&posts=38

Sør-Trøndelag 14. nov 2012; Ordfører ville kaste underskriftslister i søpla :

"Orkdalsordfører Gunnar H. Lysholm ba mandag om at underskriftslister for et bedre barnevern ble revet i stykker. "

"– Er det din oppgave som ordfører i Orkdal å ha overoppsyn med praksisen på private kjøpesenter?

– Jeg synes at det er det i denne saken. Som ordfører er jeg også personalansvarlig for ansatte i Orkdal kommune. At ansatte angripes ved underskriftslister som ligger ute i kommunens kjedeforretninger, synes jeg at jeg har rett til å gjøre noe med. At man lager en hetsbetont kampanje mot et barnevern som har det vanskelig for tiden, synes jeg er et betydelig overtramp."


Ordføreren har vist sitt sanne ansikt. De ansatte er viktigere enn barnevernsofrene.

Ofrene må politianmelde navngitte ansatte, gi detaljert og konkrete beviser på myndighetsmisbruket de har vært utsatt for, og kreve erstatning for skader og tap fra Orkdal kommune.

Redd det er eneste farbare vei til å få stoppet, iallfall deler av, maktmisbruket.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ett barnevernkontor som er omtalt i media
PostPosted: Thu Nov 15, 2012 9:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Utdrag fra Orkdalbarnevernets såkalte journalføring:


Fra Orkdal barnevern:

To referat fra samme møte, sitat: En student, som i fjor sommer hadde praksis ved barnevernet i Orkdal, fikk beskjed om å forandre et journalnotat. ST har fått tilgang til både det opprinnelige dokumentet og det som ble skrevet over en måned senere. Fylkesmannen ble varslet om det som skjedde, og dette er en del av grunnlaget for tilsynssaken mot barnevernet i Orkdal. Akuttvedtak. I tirsdagens utgave av ST hadde vi et intervju med «Kristine», som har vært ansatt ved barnevernet i Orkdal. Det var i forbindelse med en sak «Kristine» jobbet med, at en student ble bedt om å forandre et journalnotat. Det nye notatet var utformet slik at det kan oppfattes som om det var til barnevernets fordel. – Det var fattet et akuttvedtak i en sak. Da jeg gikk inn i saken, så jeg at akuttvedtaket måtte oppheves. Jeg ønsket i stedet at det ble undersøkt om det var mulig å legge til rette for at barnet kunne være i heimen, blant annet med bistand fra besteforeldre, forteller «Kristine». «Slik kan det ikke stå». «Kristine» fikk gjennomslag for dette. Men da hun gikk gjennom dokumentene i saken, fant hun et journalnotat som bekreftet fars versjon av hvordan barnevernet hadde gått fram. Blant annet ved ikke å gi ham noen som helst påvirkning i prosessen. – Jeg kontaktet barnevernleder Ellen Wahlmann og sa at «dette dokumentet samsvarer jo med det far forklarer». Da svarte Wahlmann: «Slik kan det ikke stå.» Kort tid etter fikk en student, som hadde praksis ved avdelingen, en kopi av det opprinnelige notatet og en håndskrevet endring som hun fikk beskjed om å skrive inn i notatet. Forandret innledningen. Det er innledningen i journalnotat som skiller de referatene fra hverandre. Det første notatet starter slik: «Formålet med samtale var å informere om at barneverntjenesten fatter vedtak etter barnevernlovens paragraf 4–6, andre ledd.» Denne paragrafen betyr at man foretar akuttplassering uten samtykke, og dette er den mest alvorlige inngripen barnevernet kan foreta. Det andre innledes på denne måten: «Formålet med samtalen var å få en klarhet i om far skulle reise til .... dagen etter. Barneverntjenesten informerte far om undersøkelsen og bekymringen som fremkommer i meldingen, og at barneverntjenesten på bakgrunn av dette vil undersøke saken.» Begge journalnotatene er datert 28. juni, til tross for at det siste er skrevet i august. Uten dokumentnummer. Det nye journalnotatet avsluttes med en intern merknad om at dokumentet ikke skal ha dokumentnummer. – Det at et journalnotat får et dokumentnummer, betyr at det er mulig å få innsyn i det for eventuelle parter. Men når et dokument ikke får nummer, er det ikke sporbart for folk som ikke arbeider i enheten. Det er i realiteten ikkeeksisterende, sier «Kristine» som slår fast at et journalnotat som omtaler et møte mellom flere parter, skal ha dokumentnummer. Varslet Fylkesmannen. Studenten som ble bedt om å lage en ny versjon av notatet, reagerte på dette, og omtalte saken i sin etikkoppgave som ble laget i forbindelse med praksisperioden hos barnevernet i Orkdal. I likhet med «Kristine» reagerte Høgskolen i Sør-Trøndelag (HIST) så sterkt på dette at de klaget saken inn til Fylkesmannen. Veileder varslet. Det var veileder ved HIST, Inger Jacobsen, som tok initiativ til å varsle Fylkesmannen om denne saken. – Vi hadde en student i praksisstudium i Orkdal. En del av praksisstudiet er å skrive om et etisk dilemma. Studenten omtalte det hun oppfattet som en ukultur i tjenesten, og dette med endringen av dokumentet var en del av det. Vi mente dette var så alvorlig at vi varslet Fylkesmannen, forteller Jacobsen. – Hvor ofte avdekkes forhold som er så alvorlige som i dette tilfellet? – Det er ytterst sjelden at studentene opplever slike ting, sier Jacobsen

Referat vedlagt, sitat: Dette referatet ble skrevet først på august i fjor, men er datert 28. juni. Det har en annen start enn det opprinnelige referatet. Det andre journalnotatet avsluttes med en intern beskjed om at dokumentet ikke skal ha dokumentnummer

http://www.navigate3d.no/mbbs22/forums/ ... 6&posts=38

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]