It is currently Tue May 21, 2024 7:36 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: BV saken henlagt
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 4:12 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Da var det verdt å ta kontakt med en Norsk Advokat hjemme i Norge. Nå har de henlagt saken og vi har fått dette skriftlig så lenge vi oppholder oss i utlandet. Men som det står om barna kommer hjem til Norge så vil de så fint ta opp saken igjen. Uansett hadde vi ikke planer om å komme hjem til Norge i det hele tatt.
Man kan jo ikke stole helt på dette BV da men håper de lar oss være i fred nå som vi har dette skriftlig.

Så da føler jo jeg meg litt tryggere mens jeg er hjemme her i Norge for å ordne med praktiske ting.

Da nytter det så absolutt og bare forsvinne bort vekk fra Norge. Selv om de kan gjøre alt det dem vil.

Så igjen vil jeg anbefale andre å gjøre det samme valget som det vi gjorde.

2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 4:54 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Gratulerer med seieren så langt!

Fryktelig at folk må flykte fra landet for å få fred!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 5:02 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
Godt å høre, 2foreldre! Veldig godt. :)

Men, de har tatt fra dere landet deres, og det er fryktelig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 6:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Ja fryktelig at man må rømme landet for å få fred. Og takk. Og ja de har tatt fra oss landet men det er ikke så viktig for oss. De fikk ikke tatt fra oss det kjæreste vi har nemlig barna. De fikk ikke skilt oss, men det som er ille er jo at nå går de jo da på en annen familie. De kan jo ikke tape ansikt.
Vi er jo utsatt for et statlig overgrep men de lar oss være i fred, mye mulig BV skjønner at dem har gjort en stor brøler da de som virkelig har sviktet Største gutten våres har blitt anmeldt nemlig skolen som aldri hørte på oss som foreldre da vi ville ha tiltak fordi han opplevde vold av to medelever. De er anmeldt på brudd på opplæringsloven og fordi en lærer har oppfordret til å utøve vold mot sønnen våres.

Det var da det hele startet for oss skolen meldte oss til BV og de gjorde et komplott mot oss som foreldre.

Så får vi nå se om vi vinner frem overfor skolen og skoleeier når saken kommer opp for retten. For ja vi går rettens vei selv om vi bor i et annet land.
Det er på tide nå at noen får ta konsekvensene for det dem gjør. Jeg vil iallefall kjempe selv om jeg vet det er vanskelig men vi har så mange beviser på vår side og fikk medhold fra fylkesmannen at skolen har brutt opplæringsloven.

Har iallefall lært meg at BV, skole, helsesøster, lærere dekker over hverandre etter det vi har opplevd. Men har tatt opp hvert møte og har andre beviser for at vi snakker sant.

Føler meg iallefall ikke lengre på flykt fra vårt eget land da de valgte å henlegge saken.
Slik det har blitt i Norge så er nok ikke det et land å bo i for oss allikevel. Regjeringen sier jo så kjekt at det er jo staten i dag som eier våres barn. Det er jo ikke slik det skal være. Tror heller ikke det blir lettere med årene regjeringen skriker jo ut at BV skal få flere midler og mere makt. Så med tiden vil staten borføre ennå flere barn og ta ennå flere liv. Jeg vil være med i kampen mot å få BV fjernet. For det som skjedde med oss kan skje med hvem som helst.

2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Thu Sep 06, 2012 6:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Så vil vi takke dere alle sammen for gode råd vi har fått underveis. I vårt tilfelle hjalp det at vi gikk ut av den norske folketrygden og meldte oss som innflytter i det nye landet selv om vi ikke fikk meldt utflytting fra selve folkeregisteret.
Vi kunne vise til at vi hadde meldt oss som innflytter i nytt land. Uansett om man hadde fått utvandring så hadde man jo skattet til Norge i 3 år etter utflytting.
2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Fri Sep 07, 2012 8:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Imponert er jeg over alt dere har gjort. Gratulerer så langt!

Forsvinn helst ikke fra forumet, men la andre få vite hvordan det går etter hvert, med rettssak mot skolen osv.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Fri Sep 07, 2012 9:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
2foreldre wrote:
Største gutten våres har blitt anmeldt nemlig skolen som aldri hørte på oss som foreldre da vi ville ha tiltak fordi han opplevde vold av to medelever. De er anmeldt på brudd på opplæringsloven og fordi en lærer har oppfordret til å utøve vold mot sønnen våres.

Det var da det hele startet for oss skolen meldte oss til BV og de gjorde et komplott mot oss som foreldre.

Så får vi nå se om vi vinner frem overfor skolen og skoleeier når saken kommer opp for retten. For ja vi går rettens vei selv om vi bor i et annet land.
Det er på tide nå at noen får ta konsekvensene for det dem gjør. Jeg vil iallefall kjempe selv om jeg vet det er vanskelig men vi har så mange beviser på vår side og fikk medhold fra fylkesmannen at skolen har brutt opplæringsloven.

Har iallefall lært meg at BV, skole, helsesøster, lærere dekker over hverandre etter det vi har opplevd. Men har tatt opp hvert møte og har andre beviser for at vi snakker sant.

Regjeringen sier jo så kjekt at det er jo staten i dag som eier våres barn. Det er jo ikke slik det skal være. Tror heller ikke det blir lettere med årene regjeringen skriker jo ut at BV skal få flere midler og mere makt. Så med tiden vil staten borføre ennå flere barn og ta ennå flere liv. Jeg vil være med i kampen mot å få BV fjernet. For det som skjedde med oss kan skje med hvem som helst.

2foreldre


For å ta det første sist; Foreldre har forrang etter Barnekonvensjonen. Staten eier ingen barn.

Skole m. annet off. personell bruker dumpingparagrafen i Opplæringsloven, § 15-3, når de selv bryter loven.

På denne måten kvitter de seg med brysomme (les: gode foreldre) foreldre som stiller krav og utfordrer deres mangler, blant annet mangel på integritet og det å følge lovene.
Slike brudd på Opplæringsloven som du refererer til er veldig alvorlig og vondt - for barnet og foreldre.


Det er bare "kinkig" for skole/skoleeier. Regner med dette gjelder Oppll. kap. 9a-1-3.

Så da er regnestykket ikke så vanskelig..... for den som kjenner off. forvaltning...

Å bryte en lov er vurdert å være en kriminell handling, så jeg håper dere har levert anmeldelser på skole og de andre.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Sat Sep 08, 2012 7:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Ja svane dette er opplæringsloven kap 9a som du sier. Dette er helt tydelig en kriminellhandling og dette er anmeldt. Så får vi så hvordan Politiet tar saken men som regel blir slike saker henlagt. Men vi kan jo håpe dette blir gransket i siden vi vant frem hos fylkesmannen at skolen og skole eier har brutt denne loven. Få en stopp på det hele.
Sak blir det jo uansett vi har en god advokat som har satt seg inni denne type saker. Og var hun som fikk saken henlagt hos BV selv om vi må være i utlandet.
For uansett om vi skal vinne frem tør vi nok ikke komme hjem igjen. Man vet jo aldri hva Bv gjør om vi skulle gjort det. De hadde nok gått til angrep på oss som foreldre.

hilsen 2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BV saken henlagt
PostPosted: Sat Sep 08, 2012 7:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Takk Skånland. Vi skal holde dere oppdaterte. Vil ikke forsvinne fra forumet vi vil være her :)

Hilsen 2 foreldre


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]