It is currently Sat Apr 27, 2024 10:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Tue Aug 14, 2012 12:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jul 14, 2012 8:54 am
Posts: 91
MH Skånland wrote:
  
Arild Holta wrote:
Jeg tror ikke barnevernet har juridiske rettigheter til å drive med saken lengre, da barnevernsloven gjelder kun i Norge. Er dere i annet land, skal ikke fy-nemnda kunne settes i gang.



Vel, norske myndigheter har vel faktisk juridisk rett til å sende politi til utlandet og føre barna hjem med tvang så lenge man er folkeregister-registrert som bosatt i Norge. Utenlands-oppholdet vil da kun regnes å være midlertidig, som en ferie er det. I alle fall kan de da kjøre fylkesnevnds-sak og få et vedtak om omsorgsovertagelse, og dermed er det i hvert fall sikkert at norske myndigheter har rett til å hente barna hjem til fosterplassering.

De vil nok ikke kunne kommandere de voksne hjem, men barna kan hentes. Eventuelt kan de også få hjelp av politiet på stedet.

  


Såkalt barnevernlov sier: § 1-2. Lovens stedlige virkeområde.

Lovens bestemmelser om tjenester og tiltak gjelder for alle som oppholder seg i riket.

Kongen kan gi forskrifter om lovens anvendelse på Svalbard.

http://www.lovdata.no/all/tl-19920717-100-001.html#1-2

Nå har ikke denne familien faktisk opphold i Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 11:39 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Jaja i dag fikk jeg en tlf fra min sønns psykolog. Han har jo hatt en psykolog nettopp fordi han har opplevd noe traumatisk i Skole hverdagen.
BV har nå begynt å forske ut av hvor vi er og ringte opp min sønn psykolog for å spørre om hvorfor han ikke hadde vært på skolen. Psykologen til min sønn sier svært så lite da han vet hvordan BV holder på han hadde til og med et møte med dem for å sette dem på plass. Men BV kjører sitt eget løp og vil ikke høre på han.
Er ikke dette er tydelig brudd på menneskerettighetene da har da ikke gitt dem noen godkjennelse til at dem skal kunne ringe han og spørre om oss.
Merker at jeg sitter med en stor klump i magen jeg reiser jo også hjem den 1 september for å bli kvitt bolig slik at vi får utvandring.
Ender vel opp med at jeg blir kastet på glatt celle når jeg lander på Norsk jord. Jeg er altså mor i denne saken. Det ene overgrepet etter det andre. but I'm still going strong.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 12:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Du blir neppe kastet på glattcelle. Har jo ikke vert noen fy-nemnd enda.

BV kjører sitt eget løp, ja. De er narsissistiske til det ekstreme.

Når det gjelder somatisk helse så må man bevise at behandling er bra for kroppen. Angående traumebehandling for ungdommer og barn, så finnes det ikke slike bevis. Uten at det betyr at en psykolog som andre kan være en moralsk støtte. Men vitenskapelig eller forskningsbasert er det ikke.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 1:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Nei har ikke vært en fy nemda sak ennå men kan jo hende de prøver seg når jeg er hjemme selv om ikke barna oppholder seg der.
Og de kan prøve seg om de ikke kaster meg på glattcelle kan de jo da dukke opp hjemme hos meg. Men jeg kan vel da nekte dem inngang i mitt eget hus?
Nei dette med en psykolog er vel ikke noe dokumentert på ennå. Men uansett så er han på vårt parti han hadde tatt dem når han hadde møte med BV.
Og han var sint når BV ringte han uansett hva slags opplysninger han enn hadde hatt så hadde han ikke sagt så mye.
Og han viste jo ikke at vi ikke oppholder oss hjemme i Norge lenger. Som han sa han vet hvordan BV holder på, han har selv vært sakkyndig for dem men siden han ikke danset etter demmes pipe fikk han aldri noen flere oppdrag. Nei BV bruker bare de som som støtter dem slik at de kan ta fra flest mulig barn.

2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 3:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
2foreldre wrote:
Er ikke dette er tydelig brudd på menneskerettighetene da har da ikke gitt dem noen godkjennelse til at dem skal kunne ringe han og spørre om oss.


Dere må regne med at skolen har tatt kontakt med Bv for å fortelle at barnet uteblir fra skolestart. Bv kan derfor innhente informasjon fra blant annet psykologen.
Bv har trolig først forsøkt å komme i kontakt med dere, og de velger deretter å ringe rundt for å spørre etter dere.
Det er ikke sikkert Bv oppdager deg når du er hjemme. Men hvis de oppdager deg, vil de trolig mistenke at barnet er i huset. I tilfelle må du bare fortelle at barnet befinner seg i utlandet. Det er barnet de er interesserte i, ikke deg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 4:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Fri Jul 13, 2012 8:20 am
Posts: 62
Ja er nok skolen som har sagt ifra for vi valgte å ikke informere dem om at de ikke kom. Og ja de prøvde å kontakte oss men ville ikke prate med dem.
Ja er jo barna dem er ute etter helt klart og ikke meg. Men da kommer de ikke så langt for de er jo ikke hjemme. Så da kan jeg nekte dem å komme inn døra mi. Og om de da fortsatt tror at barna er hjemme får de taue med seg politiet for en hus ransakelse.
Vet ikke om jeg kan nekte politiet å komme inn kan jeg det? Og jeg tror nok de undersøker hele tiden om det er noen hjemme så de vil nok finne det ut. De gir seg ikke så lett. Det er å tro på julenissen det. Nei til h med hele dette BV systemet.

Og for et tungvint system vi har hjemme i Norge utvandring fra folketrekisteret/skattekontoret får vi ikke men godkjennelse fra helfo at vi ikke lengre er medlem av den Norske folketrygden den kunne vi få slik at vi har krav på medisinsk hjelp her vi er nå.
Skal vi voksne da hjem til Norge er det Landet vi nå er i som må dekke dette. Men ennå sitter da folkeregisteret å holder oss der hjemme jaja om de gir oss utvandring vil dem jo miste noen skatte kr og Norge har vel ikke rå til det. Må jo le litt av det hele da. For et land vi bor i.

Men nå har vi oppholdstilatelse og kan melde oss her nede på folkeregisteret at vi bor her.
Velger da og tro at om BV nå da skal sette inn noen slags former for omsorgsovertakelse så vil det nok bli en kamp mellom Norge og det Landet vi nå tilhører via trygde ordningene her ned.

Føler at vi nå er litt mere trygge, men man vet jo aldri.


2foreldre


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Fri Aug 24, 2012 9:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Vet ikke om jeg kan nekte politiet å komme inn kan jeg det?


Barnevernet kan nektes.

Politiet skal ha ransakningsordre. Egentlig har det vert hevdet at de skal ha en rettslig kjennelse eller dommer som skal godkjenne. I praksis så skriver en jurist på politistasjonen under på at de kan ta seg inn i huset. Uten et slikt skriv kan dere nekte politiet å komme inn.

Forhåpentlig tas slikt opp med lyd eller film. Kan man ta de for ulovligheter, så gjør man det. De forsøker gjerne leke konge på haugen og tar en del snarveier uten hjemmel i lov. Slikt kan brukes mot dem.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Sat Nov 30, 2013 11:48 am 
Offline

Joined: Tue Nov 26, 2013 12:00 am
Posts: 11
Hva ble enden på dette, utrolig irriterende at folk plutselig er borte....?!!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lite Tips til dere som velger å reise fra Landet.
PostPosted: Sun Dec 01, 2013 1:00 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Forumets søketjeneste tilbyr søk på nickene, f.eks nicket 2foreldre.

search.php?keywords=&terms=all&author=2foreldre&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Search

Søketjenesten finner du øverst nesten til høyre.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]