It is currently Tue May 21, 2024 11:52 pm



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: trenger hjelp!
PostPosted: Mon Apr 16, 2012 10:49 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 16, 2012 5:59 pm
Posts: 13
Hei!
"Min korte historie"


Når jeg var ca 14 år så ble jeg flyttet på instutisjon pga mye styr hjemme(mor som drakk).
Pappa har jeg alldri hatt noe med å gjøre.han stakk når jeg var 3 år. Han brukte å banke opp mamma og broren min.
Mamma har opplevd mye vondt i livet,så hun begynte å drikke mye for å glemme
Mamma fikk seg ny samboer så jeg håpte på at ting kom til å bli bedre. Mye ble bedre å mye ble verre. Samboeren brukte ofte å slå oss,husker veldi godt at vi var livredde! På skolen så ble jeg mobbet. Så ting var ikke så enkelt.
Jeg ble utsatt for incest hjemme.
Når jeg var rundt 13 år ble jeg misbrukt seksuelt av en asylsøker over lang tid,han ble anmeldt og bv kom inn i bildet. Så når jeg var 15 år ble jeg flyttet på instutisjon,der møtte jeg personen som ikke burde vært der mn på bupp! Ble fort påvirket,begynte med hasj,amf.
Til slutt så sto jeg fram at jeg hadde et "problem" med dop.
Jeg ble flytta på avrusning,bodde der i ca 3 år. Gikk kjempe bra med meg der! Live hadde snudd seg til noe positivt,gikk skole,hadde et godt miljø rundt meg.
Så flytta jeg hjem. Fikk meg leilighet,jobb. Ting gikk bra! Etter 2-3 år så ble jeg gravid,bv kom inn i bildet å ville at jeg skulle gå på rustesting under svangerskapet for å se at jeg ikke drev med noe. I 8mnd gikk jeg på det,alle testene var negative!
Så ville dem at jeg skulle på mødrehjem mn takka nei.
Dei prøvde å presse på meg masse d.. for at di ville se om jeg var flink som mor.orker ikke å gå inn på detaljer,mn det dem holdt på med var ulovli,dem hadde ikke lov til å gjøre det uten vedtak eller samtykke.så ei uke før jeg fødte så kontakta jeg advokat.dem henla alt med engang. Tida gikk bra,helsestasjonen gravde som bare de mn dem fikk alldri noe på meg.
Nå så har jeg anmeldt eksen min pga vold mot oss,da kom bv inn i bilde me engang. Skal på møte i morrA. Jeg er så frykteli redd for hva dem kommer til å si å gjør.har sluppet unna engang før mn går alldri bra andre gangen!!! Nå vurderer jeg å flytte til spania,eller en anna plass.føle meg desperat! Er det nok me å flytte til en anna plass eller må jeg til utlande.å hvordan i f kan jeg klare de! Litt domt kansje mn er det noen der ute en plass som kan hjelpe meg m råd eller noe!??


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Tue Apr 17, 2012 9:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det finnes jo dessverre intet "offentlig kontor" som hjelper barneverns-flyktninger. Og de som eventuelt har private forbindelser i utlandet, kan ikke utsette dem for angrep eller infiltrasjon fra barnevernet, dessverre, det skjønner du sikkert. Jeg tror ikke det er noen vei utenom at du må klare deg selv, praktisk og økonomisk, eventuelt med støtte fra egne gode venner eller familie.

Lykke til allikevel!


(Forøvrig: Hvis det var din mors samboer som gikk løs på deg, er jo ikke dette incest. Incest gjelder sex mellom bestemte typer slektninger: i Norge i rett opp- og nedadstigende linje, altså med foreldre, besteforeldre, oldeforeldre, egne barn, barnebarn, oldebarn) og mellom søsken, ikke noe annet. (I noen andre samfunn kan også sex med andre typer slektninger regnes som incest.) Bruken av ordet "incest" til nærmest å bety "sex med barn og unge" er svært uheldig, og går på tvers av norsk lov. – - Men dette er naturligvis et annet spørsmål enn det du spør om.)

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Tue Apr 17, 2012 10:09 am 
Offline

Joined: Mon Apr 16, 2012 5:59 pm
Posts: 13
Opplevde incest. Det var min bror......


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 9:33 am 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Har tenkt på å starte ett hjelpe apparat for folk som blir utsatt som deg og meg...Min datter er nå trygg, kan ikke forklare hvorfor. Men det burde la seg gjøre med dere også...Litt vanskelig å kontakte privat, man vet jo ikke hvem som ser på denne siden...MVH..hold ut så ser vi


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 10:50 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Jeg advarer folk mot å ta kontakt med brukere her som vi ikke kjenner, eller vet hvem er. Det siste innlegget til rodkap var av en karakter som innbyr til kontakt. Siden det er alle slags mennesker på dette forumet, som på andre forum, så anbefaler vi ikke folk å fortelle sine historier til andre forummedlemmer, om de ikke vet helt sikkert at de er til å stole på.

Vi har hatt en del inntrengere på forumet, både barnevernsforsvarere som spiller og også barnevernsansatte. Pr i dag er det stor interesse fra det såkalte barnevernet å spore opp barnevernsflyktninger. Derfor må ikke brukerne informere om verken slikt eller egne saker til fremmede. Kan saker ikke sies høyt her på forumet under åpent navn, så kan det heller ikke sies til fremmede.

Noen tror at bare fordi dette er et forum mot barnevernsovergrep så er brukerne greie. Men slik er det virkelig ikke. Her finnes det alt mulig. Du må vite hvem de er med STOR sikkerhet, om du skal betro deg, eller komme med opplysninger om andre.

Nå kan jo rodkap være ok, men så lenge vi ikke vet, og siden vi stadig har inntrengere, så må vi forholde oss til det.

Vær litt paranoid. :wink: Det er tryggest. :P

Med vennlig hilsen Admin.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 1:33 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Joda Admin har rett, jeg har ingen bevis for att jeg er ekte....
Kjenner bare for saken da jeg akkurat klarte meg unna....

Men uavhengig av denne sak så har jeg faktisk tenkt å starte ett eller annet for å hjelpe folk fra bv ets destruktive jobb.

Lykke till


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 1:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det er på mange måter en forferdelig historie du forteller.... likevel er det ingen Bv-sak om din eks bruker vold. Med mindre du slipper ham inn i leiligheten?
Hvis dere ikke har noe forhold, og det bare dreier seg om samvær med barnet, skulle det egentlig ikke være noen Bv-sak. Men selvsagt, en god del av påkjenningen er det psykiske presset. Det er ekkelt å snakke med Bv-ansatte som sier de har fått inn en bekymringsmelding, uansett om denne viser seg å være lite relevant. Hvis du tror at du ikke kan slippe unna dem en gang til, har de allerede vunnet over deg psykisk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 4:41 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 16, 2012 5:59 pm
Posts: 13
Okay! Men hvorfor vil dem da komme hjem til meg? Kan jeg si til dem at dem ikke har noe her å gjøre.har snakket med advokaten min om de mn hun mener at jeg skal bare slippe dem inn?! Eksen min har jeg ordna besøksforbud på.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Thu Apr 19, 2012 7:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det kan være flere grunner - de har vært bekymret for barnet ditt før, og vil derfor se innom på nytt. Kanskje de mistenker at eksen din fortsatt bor hos deg? Bv er på en måte designet for å etterforske foreldre som bor sammen med barna, så andre mennesker som mishandler blir litt utenfor deres område. Det er bra at du har fått ordnet besøksforbud.

Jeg kan ikke se at de egentlig har noen sak, men Bv er eksperter i å finne nye ting å bekymre seg for. De kan også holde undersøkelser i gang lenge om de er veldig bekymret for framtidig omsorgssvikt, det gjorde de hos oss.
Du må bare si nei til å bli vurdert av sakkyndige psykologer, Marte Meo og lignende. Etter hvert vil de sikkert tilby deg "omfattende hjelpetiltak" hvis de anser at du sliter med oppveksten fortsatt. Som innebærer at du bør holdes under overvåkning med jevnlige samtaler (forhør). Du får se hva som skjer... Hvis du er i jobb og barnet går i barnehage, vil de sikkert oppfatte det som positivt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:14 am 
Offline

Joined: Mon Apr 16, 2012 5:59 pm
Posts: 13
Herreguuuud for et stress!
Nesten som at jeg har bare lyst til å slå døra i ansikte på dem XD
Hehe.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
whoppii wrote:
Okay! Men hvorfor vil dem da komme hjem til meg? Kan jeg si til dem at dem ikke har noe her å gjøre.har snakket med advokaten min om de mn hun mener at jeg skal bare slippe dem inn?! Eksen min har jeg ordna besøksforbud på.


Whoppii: Du bør lese andre tråder, så ser du hva bv'et pleier gjøre- og hvordan. Ett eksempel er denne tråden: viewtopic.php?f=146&t=6955

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Skuffet wrote:
Det kan være flere grunner - de har vært bekymret for barnet ditt før, og vil derfor se innom på nytt. Kanskje de mistenker at eksen din fortsatt bor hos deg? Bv er på en måte designet for å etterforske foreldre som bor sammen med barna, så andre mennesker som mishandler blir litt utenfor deres område. Det er bra at du har fått ordnet besøksforbud.

Jeg kan ikke se at de egentlig har noen sak, men Bv er eksperter i å finne nye ting å bekymre seg for. De kan også holde undersøkelser i gang lenge om de er veldig bekymret for framtidig omsorgssvikt, det gjorde de hos oss.
Du må bare si nei til å bli vurdert av sakkyndige psykologer, Marte Meo og lignende. Etter hvert vil de sikkert tilby deg "omfattende hjelpetiltak" hvis de anser at du sliter med oppveksten fortsatt. Som innebærer at du bør holdes under overvåkning med jevnlige samtaler (forhør). Du får se hva som skjer... Hvis du er i jobb og barnet går i barnehage, vil de sikkert oppfatte det som positivt.


Bv'et har IKKE forståelse.
De har heller IKKE "bekymring".

Deres oppgave er å ta barn og forsvare det.
Det klarer de i nesten 100% av de saker de oppretter.

Om barnet går i barnehage/foreldre jobber- så er det uvesentlig. Poenget er at dersom de vil finner de på noe.

Whoppii og barnet er i livsfare. Det er det eneste sikre.

Det er farlig å vente på å "se hva som skjer".

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
Whoppii: Du bør lese andre tråder, så ser du hva bv'et pleier gjøre- og hvordan. Ett eksempel er denne tråden: viewtopic.php?f=146&t=6955


Ja, den tråden sier mye om det som kunne vert sakt i denne saken.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:35 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 16, 2012 5:59 pm
Posts: 13
Oj!! Leie inn folk!!?! Dem gjør virkeli alt for å ødelegge famillier.
Jeg må virkeli slutte å være så naiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: trenger hjelp!
PostPosted: Fri Apr 20, 2012 12:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
whoppii wrote:
Oj!! Leie inn folk!!?! Dem gjør virkeli alt for å ødelegge famillier.
Jeg må virkeli slutte å være så naiv.


Ja. Til alt du skriver.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]