It is currently Tue Apr 23, 2024 11:28 pm



Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 9:42 pm 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Jeg har fått brev fra barnevernet i Båtsfjord att de har leid inn Ole Martin Hejll ved UMA AS for å gjøre en barnevernsundersøkelse etter paragraf 4-12. Kjenner meg ganske liten da jeg er alene far med ei datter på 6.
Jeg har ingen bekymringsmeldinger hos dem som har med omsorgsvikt å gjøre.
Så for meg ser det ut som de har betalt denne mann for å finne noen feil hos meg for å ta min datter. Er det noen dærute som har noen råd?
Har de virkelig lov til å leie inn ett privat selskap for å omhenderta min datter?

MVH rodkap


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Mon Apr 09, 2012 10:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det juridiske er det andre som svarer bedre på enn meg.

search.php?keywords=Ole+Martin+Hejll&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Search

Ole Martin Hejll er kjent for å være en versting. Slike firma lever delvis av å slikke barnevernet opp etter ryggen. Det er jo det som gir inntekten. Det er altså korrupsjon satt i system.

Du har rett til å nekte all kontakt med vedkommende og hans firma. Ingen kan tvinge deg til å være med på noe slikt. Imidlertid kan de drive med "etterforskingen" sin uten din deltakelse. Det er oftest det tryggeste. Selv om ingen ting er trygt i slike situasjoner. Og i vert fall ikke når man har en versting som utreder.

Vi har faktisk ikke annet å anbefale enn å dra fra landet.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 8:49 am 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Takk for svar..

Helt sikker på att jeg kan nekte han å komme inn i mitt hus?
Har tenkt på det..Tenker mann logisk så er det vel bare det "offentlige" som kan komme hjem å gjøre en undersøkelse, men bv kan vel dra han med seg..?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 9:53 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Grunnloven § 102.

Ingen innehar retten til å stige inn i ditt hjem (så sant du ikke lar dem).... Hold fast på det. Å slippe dem inn er starten på slutten for barnet ditt.

http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#102

Ut over det kan du se hvorvidt "fremmede makter" kan "vedta" et "mandat" på ditt og ditt barns vegne.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 10:15 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Juridisk er det ikke noe i veien for å nekte også barnevernet å komme inn.

Grunnloven 102:
Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#102


Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv

1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.

http://lov.r-b-v.net/#art8

Norge er dømt for artikkel 8, over, i menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Er ikke sikker på hvor mange ganger, men kommer på i vert fall to ganger. Den ene var Adele-saken, hvor barnevernet ødela noens liv.

Tross grunnloven og menneskerettighetene mener barnevernet seg være berettiget til å ta seg inn i hjem.

Vi er mange som nekter dem det. De hevder gjerne da at de har rett til ett hjemmebesøk. Jeg ville også nektet det med begrunnelsen at de ikke hadde noen objektiv grunn for å komme. Det har de stort sett aldri. (De kan tro de har det, for de er ofte veldig overbeviste om sosio-babbelet sitt.)

Noen ganger bruker de da politiet.

Da bør man filme hele seansen, og legge det ut på nett. Sammen med den elendige begrunnelsen. Tvinger barnevernet seg inn i hjemmet flere ganger, ved hjelp av politiet, så er det - så langt jeg kan se - omtrent alltid lovbrudd.

Da kan man lære også politiet en lekse om man legger det ut på nett, eller truer med det.

I en domsavsigelse ble det sakt klart fra om at politiet skal sette seg inn i sakene de var med på. De gjør ikke det, og trenger å bli satt på plass. F.eks i akuttsaker, så bryter barnevernet loven i flertallet av tilfellene.

Man trenger å synliggjøre lovbruddene. Her er et Google-søk:

lovbrudd barnevernet

Her er et annet:
barnevernet bryter loven

Som alle kan se, så driver barnevernet med systematiske lovbrudd. Også for slikt bør de motarbeides og angripes knallhart. I tillegg kommer den totale mangelen på faglighet. De er ikke forsknings- og faktabaserte men har mer eller mindre orginale ideer om hva som er bra eller dårlig for barn.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 10:32 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
http://www.barneombudet.no/barnekonvens ... vensjonen/

Barnekonvensjonens art .16 brytes alltid :

Artikkel 16 -
Privatliv, ære, omdømme

1. Ingen barn skal utsettes for vilkårlig eller ulovlig innblanding i sitt

privatliv, sin familie, sitt hjem eller sin korrespondanse, eller for ulovlige

angrep mot sin ære eller sitt omdømme.


2. Barnet har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller

slike angrep.


Det er ellers flere artikler i Menneskeretttsloven. Du er velkommen å kontakte meg på privat melding mht. dette.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 10:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Arild Holta wrote:

Vi har faktisk ikke annet å anbefale enn å dra fra landet.
-rom-


Denne anbefalingen er den viktigste av alle :!:

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 11:19 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Bv krever at du slipper et firma inn i ditt hjem uten at du er forevist noen bekymringsmelding?
Det eksisterer nok en bekymringsmelding som Bv har sendt til seg selv. Du burde verve en advokat og si at du har rett til å se denne bekymringsmeldingen før du slipper et firma inn i ditt hjem. Da vil du i det minste få vite hva de er bekymret for.

De eneste du har "plikt" til å slippe inn er Bvs egne saksbehandlere. Du bør få vite deres navn, og la dem komme på et hjemmebesøk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 11:52 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Skuffet wrote:
Bv krever at du slipper et firma inn i ditt hjem uten at du er forevist noen bekymringsmelding?
Det eksisterer nok en bekymringsmelding som Bv har sendt til seg selv. Du burde verve en advokat og si at du har rett til å se denne bekymringsmeldingen før du slipper et firma inn i ditt hjem. Da vil du i det minste få vite hva de er bekymret for.

De eneste du har "plikt" til å slippe inn er Bvs egne saksbehandlere. Du bør få vite deres navn, og la dem komme på et hjemmebesøk.



FEIL, Skuffet! Det finnes ingen plikt til å slippe inn noen saksbehandlere!


Heller ikke
Ole Martin Hejll fra firmaet UMA - SELV OM det skulle dukke opp en "bekymringsmelding". 8+(

Glem advokater også! Som hovedregel anbefaler disse å slippe inn og vil bistå barnevern med å få sak kjørt. Ergo har du bare deg selv å stole på- OG en viss anbefaling lenger oppe!

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 11:56 am 
Offline

Joined: Mon Apr 09, 2012 8:57 pm
Posts: 10
Jeg har kontaktet advokat som har sendt dem ett brev hvor han skriver: Jeg har gått igjennom saksdokumentene till dere (bv). Dere har ikke gitt noen begrunnelse for å gjøre en undersøkelse etter paragraf 4-12.
Min advokat har bedt om innsyn i alle dokumenter.
Han sier till meg att de ikke bruker å gi allt når man kommer selv.

Jeg tror de to gamle kjærringan har gjort opp sine egne meninger. Ho ene er en pillespisende person som burde gått av med pensjon for lenge siden (hennes sønns ord).
Andre er en gammel amfetaminist og skapdranker, småe forhold her oppe i nord.

Jeg er litt urolig ang habilitet till min advokat da han leier lokaler i samme bygning som komunen har mange interesser. Jeg mente att vi burde få stoppet hele undersøkelsen da de ikke har gitt begrunnelse.
Finns det noen som har en bra advokat å anbefale?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 12:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg håper at advokaten får stanset barnevernet. Det eneste trygge er å avvise dem fullstendig og ikke la dem få det minste innpass. Det er imidlertid alltid en risiko for at advokater anbefaler samarbeid med barnevernet, men det ville de saktens ikke anbefalt for seg selv og sine egne.

Vær oppmerksom på at den automatiske retten til fri advokat blir utløst først når barnevernet fremmer sak om omsorgsovertakelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 12:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Mener det er bedre å få ett hjemmebesøk av Bv sine saksbehandlere enn å få slått inn døra av politiet.
Men hvis mange nok nekter besøk av Bv, kan det hende at politiet blir lei av å bli kommandert rundt av Bv?
Vi har ennå ikke kommet dit, dessverre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 12:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Nina wrote:
Jeg håper at advokaten får stanset barnevernet. Det eneste trygge er å avvise dem fullstendig og ikke la dem få det minste innpass. Det er imidlertid alltid en risiko for at advokater anbefaler samarbeid med barnevernet, men det ville de saktens ikke anbefalt for seg selv og sine egne.

Vær oppmerksom på at den automatiske retten til fri advokat blir utløst først når barnevernet fremmer sak om omsorgsovertakelse.


Fullstendig avvisning bør foregå pr. brev. Ingen telefoner og ingen "besøk" hjemme eller på kontoret da slike situasjoner kun bidrar til ytterligere konstruksjon av en "sak".

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 1:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Skuffet wrote:
Mener det er bedre å få ett hjemmebesøk av Bv sine saksbehandlere enn å få slått inn døra av politiet.
Men hvis mange nok nekter besøk av Bv, kan det hende at politiet blir lei av å bli kommandert rundt av Bv?
Vi har ennå ikke kommet dit, dessverre.


Du kan vel ikke "mene" på andres vegne, Skuffet?

Da er man jo selv med på å la barnevernet få konstruere sak - dersom man slipper dem inn. Hvert eneste "hjemmebesøk" gir r a p p o r t e r i n g og synsing.

Dette er igjen med på å bygge opp de løgnene som fører til sak.

Det kan barnevernet forsåvidt klare uten både hjemmebesøk og sakkyndig. Dersom barnet f.eks går i barnehagen vil de kunne bruke barnehagen som "vitne" . Men saken er likevel mye tynnere. Det er ikke dermed sagt at § 4-12 er unngått.

Trådstarter må belage seg på forfølgelse uansett. Poltiet har heller ingen adgang til private hjem etter grunnloven § 102.

Om politiet løper for barnevernet og bryter seg inn i et hjem har både barnevernet og politiet brutt de lover som gjelder og begått en kriminell handling. Denne kan selvfølgelig anmeldes, men henleggelsesprosenten = 100%.

Saken forholder seg slik at ingen "i offisiell tjeneste" har noen som helst anledning til å bryte seg inn i noe hjem og langt mindre avhøre eller bortføre noe barn. Dette finner man støtte i i både Menneskerettighetene og i Barnekonvensjonen- da ved siden av Grunnloven.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ole Martin Hejll UMA as
PostPosted: Tue Apr 10, 2012 1:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg er enig med Svane.

Den enkelte må selvsagt selv gjøre vurderingen, men etter min erfaring kommer man best ut ved å avvise dem fullstendig. Gjør det skriftlig i god tid før det meldte hjemmebesøket.

Hva kan man risikere? Dersom barnevernet er "virkelig bekymret", risikerer man at de fatter akuttvedtak og henter barnet i barnehagen/på skolen. Imidlertid skal man vite at barnevernet har begrenset dokumentasjon til å kunne vinne frem i nemnda/retten.
Dersom man derimot møter dem på halvveien, inviterer dem hjem for å vise dem at de er bekymret uten grunn, så gir man dem en hjelpende hånd: de begynner med å produsere "bevisene" som de senere vil bruke mot familien. Man får ikke korrigert feilaktige opplysninger som de har notert seg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 28 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]