It is currently Sat Aug 16, 2025 5:41 am

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Barnekidnapping"
PostPosted: Mon Jul 04, 2011 3:26 am 

Hei jeg er ny bruker her.

Har mine erfaringer med barnevernet, og som resultat av det har jeg i 12 år nå levd i daglig frykt for at de skal komme og forsøke røve mine barn igjen.

Våkner ofte om natten og tror det verste, badet i svette. Jeg er lei av å leve slik og føler det er på tide å overvinne denne frykten.

Skal med tiden dele min historie.
Det jeg har lyst til å dele nå, er saken som har versert i VG om den polske familien som reddet sitt barn ra barnevernet.

Den 29/6-2011, leste jeg i VG om en polsk jente som forsvant fra ett beredskapshjem.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10088186

Jeg fulgte denne saken som jeg har fulgt liknende saker opp gjennom tiden.
Igjen ble jeg skremt av ensidigheten i fremstillingen.
Bare utrykket «Foreldre som kidnapper sine egne barn» forekommer meg komplett meningsløst.
Mange spørsmål stiller jeg undervegs.

Av det som har kommet frem, så er begrunnelsen for at BV tok barnet følgende «barnet virket trist». Foreldrene har forklart dette med at barnets bestemor døde på ett sykehus. BV uttaler seg ikke, og som sedvanlig viser debatt om saken at mange mener at det ligger mer bak enn vi ser.

BV tok barnet ikke etter dom mem etter ett hastevedtak. Dvs etter ett vedtak avgjort av en ansatt og en lokal BV leder.

Den Polske ambassade ber om unnskyldning på vegne av en av sine ansatte som den norske stat mener har gått ut over sin bemyndigelse. (Hun hadde involvert seg personlig) og sendt ett brev til BV (som aldri ble besvart). Hun har attpåtil kalt BV for «hitlerjügend.».i ett annet fora. Saken kan få følger for denne ansatte.

VG har vannet ut artiklene med innhold om detektiven som «kidnappet» barnet på vegne av foreldrene. Som om denne persons fortid med mer skulle beskrive foreldrene. Med en suspekt detektiv så er det ikke usannsynlig at også foreldrene er suspekte virker som ett budskap. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10096149

Så er saken over. Jeg er mer redd enn noen gang, sliter med å sove. Spørsmålene kverner i hodet.

Hvorfor finnes det ingen muligheter til å kommentere under noen artikler i VG
Er dette etter direktiv eller ønske fra fra BV?

Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved BV's hastevedtak om å fjerne ett barn fra skolen for så å gjemme det fra dets egne foreldre?

Var det virkelig fare for at barnet ville bli vesentlig skadelidende om barnet ble i hjemmet?

Hvorfor slår man seg igjen til ro med at «det er sikkert noe mer som ligger bak» ?

Tilbake sitter en Polsk familie, de har fått tilbake sitt barn, men de har måttet forlate sitt hjem, sitt arbeid og sin vennekrets. De har for resten av sitt liv innskrenket bevegelse frihet. De har jo «kidnappet» sitt eget barn, en forbrytelse som har en strafferamme på 10 år. De og barnet må slite med denne hendelsen resten av livet. Saken har økonomiske og psykiske følger. Familien vil av mange for alltid bli stemplet som dårlige foreldre.

Når polens konsul Marek Pedzich beklager brevet sendt til BV som forøvrig aldri ble besvart av BV da får jeg mest lyst til å gråte. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10096238

Jeg skulle så inderlig ønske ambassaden på vegne av denne familien gikk til sak mot dette lokale BV, forlangte få innsyn og begrunnelse for at nettopp dette barn ble tatt i fra foreldre venner og sin sosiale krets. Fantes det noen reell grunn ? Eller var det fordi familien virket svak, var i en såkalt faregruppe (utenlandsk) ?.

Om BV uten tungtveiende grunn tok barnet så er det nemlig ikke ubetimelig å si at de i denne saken oppførte seg som Hitlerjugend, Og den polske ambassade har dermed ingen ting å unnskylde.

Jeg skulle ønske det somaliske miljø, polske familier i dette land, ja alle familier hvor en av foreldre er utlending leste statistikken som viste overhyppigheten av BV's innblanding i nettopp slike familier.

Skulle ønske noen oppfordret og støttet denne polske familien moralsk og økonomisk til å gå til sak mot BV.

De er nemlig i en posisjon som vi andre i dette land ikke er. De er nå i ett land hvor de er ganske trygge for videre falske beskyldninger. Faren for at deres barn igjen uberettiget skal bli tatt av BV er minimal.

Med andre ord de kan kjempe uten frykt.
De kan også kjempe for sannheten alene og altså med større troverdighet enn en familie som «bare» vil ha tilbake sitt barn.
Saken har allerede fått en høy profil i noen media, og om de går til sak så vil kanskje også folk som ikke "vet" hvordan BV jobber få ett innsyn.

Jeg skulle ønske denne ene familien kunne få tilbake sin «ære». Om barnevernet ble «tvunget» til i ordinær rett å legge frem deres begrunnelse for «at barnet var i fare for å bli vesentlig skadelidende ved å bli i hjemmet» da ville i det minste familien få ett svar.

Mitt ønske kommer nok ikke til å bli oppfylt. Denne saken blir nok bare en av mange som går i glemmeboken. Jeg observerer og min frykt blir ikke mindre.

Profile  

Post subject: Re: "Barnekidnapping"
PostPosted: Mon Jul 04, 2011 6:31 am 
Superposter

libera_nos wrote:
Hvorfor finnes det ingen muligheter til å kommentere under noen artikler i VG
Er dette etter direktiv eller ønske fra fra BV?

Hvorfor er det ingen som stiller spørsmål ved BV's hastevedtak om å fjerne ett barn fra skolen for så å gjemme det fra dets egne foreldre?

Var det virkelig fare for at barnet ville bli vesentlig skadelidende om barnet ble i hjemmet?

Hei Libera_nos,

du stiller viktige og betimelige spørsmål.

VG er en avis som synes å støtte "barnevernet" i tykt og tynt. Avisen ønsker ikke negative kommentarer til sine propaganda-artikler om "barnevernet", det er nok årsaken til at det ikke er mulig å kommentere Goebbels-artiklene deres, som hyller "barnevernet" og virker kvalmende på folk flest. La vær og kjøp VG. La bv-fascistene få føle markedsmakten på kroppen.

Jeg tviler sterkt på at barnet ville blitt vesentlig skadelidende ved å forbli i hjemmet. De aller fleste hastevedtak er simpelthen ulovlige legitimerte barnebortføringer. Barnevernsleder burde vært buret inne, som den kriminelle person han/hun faktisk er. Men offentlige kidnappinger er i dette landet tillatt. De omtales uten unntak som "omsorsgsovertagelser", selv om de er brutale kidnappinger. De som har lest hvordan barn reagerer på å bli bortført, vil gråte av beskrivelsen. Det er hjerteskjærende hva som skjer når den skrullete "barnevernsleder" bestemmer seg for å fatte et av sine akuttvedtak. Kvinner skulle aldri hatt slik makt. Barnevernsleder har mer makt enn statsministeren og kan bortføre barn etter eget forgodtbefinnende. Og tro meg, disse kvinnene synes totalt å mangle moralske skrupler. De kunne ha jobbet i Hitlers dødsleire og fremdeles innbilt seg at de gjorde en god jobb. Vi har et gjennomkorrupt og fascistisk barnevern i Norge. Barna bortføres og traumatiseres, og motivet er penger, intet annet. Penger og makt.

Vi er mange som stiller spørsmål ved "barnevernets" tusenvis av falske hastevedtak, men vi blir ikke hørt. Vi mangler politisk innflytelse. I Norge er det politisk korrekt å dyrke staten, for nesten samtlige nordmenn er avhengige av staten. Vi tror staten er vår mor. Dette budskapet får vi inn i samtlige kanaler. Alle gnåler om at skrullene i "barnevernet" gjør "en viktig jobb" mens de utelukkende dyrker seg selv. Det er Potemkins kulisser. Ved å skyve barna foran seg kan disse moralsk forkvaklede ansatte begå de verste overgrep. De nyter å bruke makt. Akuttvedtak gir "barnevernsleder" en sterk orgasme, og hun hylles av de andre bv-hurpene på kontoret. De føler seg så viktige, så viktige, disse små kvinnene, og det er så uhyre viktig for dem å være viktige. Endelig kan de sparke moren i ansiktet, og det har de lengtet etter. Gjett hvem som møter opp i retten for å nyte triumfen og glede seg over morens fortvilelse?

Alle som har sett de ansatte i "barnevernet", vet at de må frykte disse omnipotente dummingene som har så skyhøye tanker om seg selv. Dessverre har denne institusjonen fått slik enorm makt fordi det er viljen til LO. Det dreier seg om offentlige arbeidsplasser, og pampene i LO forteller oss at landet går under om ikke alle norske kvinner har en kontorstol å plasssere sin fete bakende på. Denne kontorstolen skal helst stå i en offentlig bygning. Landet blir rasert om ikke så skjer. De fleste nordmenn er så fordummet at de tror på dette toskete budskapet. De er flasket opp på Gerhardsen-sosialisme, Obos-blokker og et nedslitt helsevesen, som de tror er verdens beste fordi det er offentlig.

Norge har så mye olje at man trenger ikke å være smart. Vi holder oss utenfor resten av Europa, for vi vil bevare all den deilige offentlige "velferden". "Barnevern" er en viktig del av "velferden", som vi tror vi ikke klarer oss foruten. Alle som støtter "barnevern" blir dessuten øyeblikkelig helgengjort; De får bokstavelige talt en glorie om hodet. De som ikke liker "barnevern" blir fremstilt som demoner, som spiser småbarn og tramper på LO's fane. Slikt er forræderi i Norge, og de skyldige vil for all fremtid bli fratatt all kontakt med sine barn, som straff for denne forferdelige forbrytelsen.

Dommere og rettsvesen er like hjernevasket som alle andre. Når spåkonene trer inn i rettssalene, sitter dommerne lydhøre og tror de hører på oraklene i Delfi. Psykologer, pedagoger og andre kan sitte og si sine meninger, og på basis av disse psykologiske og pedagogiske meningene blir barna fratatt sine foreldre.

Hvis man på en eller annen måte kunne få skrudd av pengestrømmen, ville hele "barnevernet" forsvinne av seg selv. Det vil imidlertid kreve at nordmenn blir selvforsynte og må begynne å jobbe. Den kraftanstrengelsen sitter for langt inn for dette late folkeferdet, som foretrekkker de myke kontorstolene i offentlig sektor fremfor hardt arbeid. Derfor vil nok dessverre "barnevern" fortsette å være en vekstindustri, og den eneste veien ut av uføret vil være emigrasjon fra velferdsparadiset. Kun ved å dra i eksil vil man slippe frykten for at barn eller barnebarn skal bli tatt.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

PostPosted: Mon Jul 04, 2011 6:55 am 

Hei er enig med deg.

Jeg ser på BV som en verkebyll. Og fortvilet har jeg i alle disse år lett etter publiseringer som klart viser BV's overtramp av de rettigheter nordmenn flest tror de har.

I denne saken ser jeg ett klart overtramp, jeg er overbevist om at denne familien ble angrepet kun etter synsing. Problemet er å få det frem til massene.
Jeg tenker som så, Her har VG åpnet saken, dersom dette paret går til sak mot BV, og da gjerne ved hjelp av ambassaden som jo allerede er stilt i forlegenhet, så kan kanskje VG bli "tvunget" til å vise ett mer riktig bilde av BV.

Her har vi nemlig en familie som har sine barn, de bor utenfor BV's rekkevidde. Om de går til sak så er det klart for alle at saken gjelder BV's overtramp og ingen ting annet.

Om så det hele kun endte opp som en notis i polske aviser, så ville vi ha hatt ett mektig argument mot pressens ensidighet.

Det er kanskje mulig å tie det norske folk ved å gjemme sannheten, men tror neppe det er like lett å tie det polske folk som lever utenfor BV's rekkevidde.

Jeg skammer meg over Norges behandling av denne familien.

Profile  

PostPosted: Mon Jul 04, 2011 9:27 pm 
Site Admin

-rom-
Vi når titusener på internett. Internett ble for få år siden en større informasjonskanal enn papiraviser.

Den største enkeltkanalen vi for tiden har, er "causen" "Fjern overgriperen, ikke barnet!". Der når vi for tiden litt over 10000 mennesker. En del av de 34000 medlemmene mottar ikke eposter fra "causes.com", som vi er nødt for å bruke for å nå medlemmene. Derfor når vi "bare" godt og vel 10000 mennesker. (Kan nevne at aviser som når 10000 abonnementer, snakker om over 30000 lesere. Her blir det neppe tilsvarende, men det er en del lesere.)

Vil noen skrive, f.eks om denne polske familien, eller summere nyhetsbildet, så kan vi ta imot slikt og legge det ut til nevnte 10000. Vi krever kun at man behersker skriftlig formidling.
-rom-

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Wed Jul 06, 2011 9:35 am 
Rang: Ivrig bruker

Damen ved ambassaden sa til og med at nordmenn får så få barn at de vil stjele polske barn. Det er jo en temmelig sterk uttalelse.

Polen vil trekke seg tilbake og tenke litt over saken, for hvis de opprettholder disse anklagene mot Norge blir det faktisk som om våre to land kommer i krig.
Polen er generelt et land der de gamle verdier står sterkt, og regjeringen ville ikke bøye seg for "den nye verdensorden". Ikke lenge etter hendte det en flyulykke der nesten hele Polens regjering omkom.

Dette er neppe den siste "barnekidnappingen" vi vil få se, ettersom stadig flere utlendinger bosetter seg i Norge og barna deres går på skole her. Konflikten mellom somaliere og Bv er kjent, men somalierne har visst ingen fra hjemlandet som kan eller vil støtte dem.
Det må være et problem for Bv at innvandrerne bruker mer ytterliggående metoder når de tar tilbake barna sine.

Profile  

PostPosted: Mon Jul 25, 2011 5:04 pm 
Superposter

Angående å anlegge sak mot barnevernet, som libra_nos skriver om lenger oppe:

Et norsk-østerriksk par fikk saken sin inn i nrk's Brennpunkt, og den er også ellers bra kjent, også fra dette forumet. De klarte til slutt resolutt å dra av gårde til Østerrike i tide, med barna, inklusive den som var tatt og som det skulle føres fylkesnevndssak om.

De gikk senere til sak mot barnevernet, i håpet om å kunne få satt barnevernet på plass slik at de fritt kunne vende tilbake til Norge med barna (faren arbeider i Norge). Moren hadde annonsert at hun ville legge dommen ut eller fortelle om den her på rbv, men forsvant fra forumet uten å gjøre det, skrev bare at hun måtte bruke noen dager på å fordøye og tenke over dommen, hvilket uten tvil betyr at dommen gikk familien imot.

Det er hasardiøst å gå til sak mot barnevernet, for å si det mildt. Man taper, og må betale skyhøye saksomkostninger.

Profile  

PostPosted: Tue Jul 26, 2011 2:01 am 
Rang: Storbruker

Kanskje kunne det hjelpe å starte med å sende rapporter til Strasbourg? Rett og slett gå utenfor det systemet som knuser en.

Bare sende faktabeskrivelser. Et annet sted man kan berette om urettferdighet er fakta til Vatikanet og Paven, det skjer masse menneskerettighetsbrudd fra myndigheten rundt i verden, katolisismen har en annen holding til familien (den minste menighet). De som skriver kort, under en A4 side om den i familien som er revet bort.

Ett brev vekker nok ikke oppsikt, men en jevnlig strøm vil.

Der det finnes katolske kirker kan man eks. skrive anonyme brev, men det skal nok være godt saklige, sete seg inn i kommunikasjonsstilen de har i katolske menigheter og kirker, overfor prester.

Man har mulighet for å legge små bønnelapper til prestene eller bønnegruppene i Oslo Domkirke.

Profile  

PostPosted: Wed Jul 27, 2011 11:15 am 

Jeg spurte en barnevernsarbeider direkte om deres empati var blitt borte under utdanninga. Svaret jeg fikk var at det er jo bare en jobb! Ja, sa jeg, dere har som jobb å ødelegge liv, rive sund familier, gå hjem om ettermiddagen og få lønn for det hver måned.
Min erfaring er at selv om de er småbarnsmødre selv, har de ikke empati eller kan sette seg inn i hvordan foreldre som er under deres makt har det. Og i hvert fall ikke barna!
Dette er hjernevasking av verste slag og som foreldre blir du tvunget til å danse etter deres pipe. Du får minimal med tid til å kan sette inn mottrekk mot vedtaket til nemnda, en nemnd som består av folk som ikke verken bryr seg eller ser virkeligheten. Psykologen som jeg trodde kunne være litt oppegående og kanskje kritisk til hvordan bv hadde håndtert min sak, er psykologilærer på barnevernspedagogutdanninga! Da er løpet kjørt før det er begynt.

Profile  

PostPosted: Thu Jul 28, 2011 12:17 pm 
Site Admin

-rom-
Nannemi wrote:
Psykologen som jeg trodde kunne være litt oppegående og kanskje kritisk til hvordan bv hadde håndtert min sak, er psykologilærer på barnevernspedagogutdanninga! Da er løpet kjørt før det er begynt.

Barneombudet og barnevernstjenestens farlige forestillinger
Quote:
I denne artikkelen viser jeg at det er dokumentert med mangeårig forskning at det barnevernet og den kliniske psykologien driver med er IDEOLOGI. Det er forestillinger, ikke fakta.

Det er ikke for ingen ting vi kaller barneombudet, psykologen Reidar Hjerman, for barnevernsombudet...
-rom-

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]