It is currently Sun Apr 28, 2024 3:05 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Fri Jul 15, 2011 10:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Disse barna vi snakker om har ingen lys fremtid i møte. de får ikke studielån når de er fosterbarn.


Barna/ungdommene må for all del melde seg ut av "barnevernet" når de fyller 18 år. Da vil de få studielån og kan endelig vende tilbake til hjemmet, som de ble revet ut av.

Ungdommene må takke nei til tilbud om såkalt "ettervern". Da kan de fremdeles greie seg. De aller fleste har foreldre som venter på dem. Det blir som den bortkomne sønnen i Bibelen (Lukas 15, 11-23). Faren holdt stor fest for ham den dagen han endelig kom hjem. Barna som har blitt tatt av "barnevernet" har selvfølgelig ikke syndet, men de vil bli tatt imot av foreldrene på samme måte som den bortkomne sønnen ble det.

Det er håp etter "barnevernet". Kjærlighet vil alltid være sterkere enn ondskap, og Gud kan gjøre mye av ut lite.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Fri Jul 15, 2011 12:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Joda, er enig med deg, det finnes et håp... Men ødeleggelsene BV gjør med et barn er mer graverende enn de skadene barn får fra sine foreldre.
BV har det med å forsøke å danne et styggt bilde av biologiske foreldre, noe som kan få barn til å tvile på sine egne tanker etc... Når barn er i fosterhjem skal foreldrene avskjermes fra barna, type samvær 4 timer i mnd eller mer skjeldent.
Bv ødelegger da psyken til barna og barna blir de skadelidne som lider av dette kanskje resten av livet.....
Tesen min er heller ikke feil... Når ikke barna holder kjeft hele tiden, doper de barna ned med adhd medisin. barna blir da vandt til å bli stimulert med narkotiske stoffer. Når barna runder 18 får de ikke adhd medisinen lenger, og det er da lett å begynne med hasj som noen mener er skikket adhd medisin. Veien videre til sterkere stoffer er kort


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Fri Jul 15, 2011 6:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Alfred wrote:
Arild Holta wrote:
Men er du virkelig ute etter å knuse egne forestillinger, så er ikke dette så dum en plass å begynne.


Foreløpig er det mye forestillinger og lite fakta på bordet her, men venter tålmodig.


Vi diskuterer stadig med folk som nedgraderer fakta til forestillinger - på Origo, Facebook, i avisdebatter, på blogger, diverse fora, etc etc. Og har holdt på med det i en del år. Dette er ikke et sted for slikt.

Dette er et sted for de som aksepterer TEMA
viewtopic.php?t=3
og BRUKERGRUPPE
viewtopic.php?t=481

Jeg har selvsagt et nettverk med folk som kan mye om ADHD og barnevern, men Redd Våre Barn er ikke et sted for folk som ikke har har et lyttende sinnelag, ELLER som ikke tilfører dette forumet det som er TEMA.

Når man har studert en masse forskning og har et nettverk som har vert gjennom et tresifret antall barnevernsaker, og man har studert politikken mht barnevernet over en mengde år, så vet man kanskje noe. Problemstillinger som forestillinger kontra fakta har vi drevet med en del år. Det er jo det som er det store problemet.

Så kanskje det er noen hint som burde oppfattes. Om ikke så er det liten hensikt å debattere.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Fri Jul 15, 2011 8:09 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 10, 2011 12:11 pm
Posts: 9
Arild Holta wrote:
Så kanskje det er noen hint som burde oppfattes. Om ikke så er det liten hensikt å debattere.
-rom-


Kunne ikke sagt det bedre selv. Mao: Den som ikke har konkrete eksempler å vise til kan la være å debattere alskens ikke-tema i forhold til gjentatte nevnte problemstilling.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Sat Jul 16, 2011 10:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Joda, er enig med deg, det finnes et håp... Men ødeleggelsene BV gjør med et barn er mer graverende enn de skadene barn får fra sine foreldre.
BV har det med å forsøke å danne et styggt bilde av biologiske foreldre, noe som kan få barn til å tvile på sine egne tanker etc... Når barn er i fosterhjem skal foreldrene avskjermes fra barna, type samvær 4 timer i mnd eller mer skjeldent.
Bv ødelegger da psyken til barna og barna blir de skadelidne som lider av dette kanskje resten av livet.....


Jeg er helt enig med deg. Plassering av barn utenfor hjemmet er et skadelig tiltak, som traumatiserer barna og reduserer deres livskvalitet. Dertil påfører det foreldrene stor sorg. Derfor kan dette tiltaket ikke forsvares, og det er helt klart i strid med menneskerettighetene. Det er på tide at Norge begynte å etterleve menneskerettighetene istedenfor å lytte til meningene til de som profitterer på "barnevern". Forskning og empiri viser at tvangsplassering av barn er skadelig, så hvorfor får det lov til å fortsette? Det er fordi "barnevernet" har tilranet seg så stor makt at dets ord får triumfere over både fornuft og rettssikkerhet.

Men poenget mitt var at barn og foreldre aldri må oppgi håpet. Barna trenger ikke å bli narkomane selv om de har havnet under "barnevernet" både mot egen og foreldrenes vilje. Men det er viktig å fjerne barna fra "barnevernet" så tidlig som mulig. Derfor må foreldre holde døren åpen og tålmodig vente til barnas fangenskap er over. Barna vil føle foreldrenes kjærlighet til dem og vende tilbake. I Norge er det ingen fremtid for barna, mener jeg, for "barnevernet" vil forfølge også neste generasjon. Så lenge Norge nekter befolkningen elementære menneskerettigheter, så er eksil eneste utvei. Norge er blitt et sosialdiktatur hvor politi og sosialmyndigheter herjer med befolkningen. Vekst i offentlige budsjetter antas å være eneste vei til lykke, men vi som er blitt fratatt våre elskede barn av tyrannene vet at så ikke er tilfelle.

Tvangsmedisinering av friske barn er utvilsomt skadelig og føyer seg inn i rekken av overgrep mot barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Sat Jul 16, 2011 11:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Quote:
MissBeth skrev:...som kan få barn til å tvile på sine egne tanker


Føyer til: Og tvile på det en føler og opplever.

Å være tatt fra foreldrene, til å bli prisgitt "barnevernet"s "omsorg" er så ødeleggende at barn den dagen de får komme hjem igjen, har mye å reparere og mye de har mistet. De færreste barn som barnevernet setter ut på legd erfarer respekt for grensene sine, for følelser og tanker.

Skammen: "ja hun drakk jo da" sa en som hadde vært under barnevernets "omsorg. - Men det gjorde fosterfaren óg, og han slo. En fosterfar som drikker og slår=raseri, en mamma som "drikker"=skam. Det er forferdelig for barn å komme hjem igjen og oppleve hva de kunne ha fått, hvis de hadde fått bli.

Og ellers tante Alfred er overtydelig en barnevernsarbeider ute på tur i blåbærskogen. Masse deilige bær. Tante Alfred og hennes gode venner er kreative og morer seg på barns bekostning. Iq 80. Dessverre fins ingen piller for slikt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 12:43 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Viktig å ha håp, og viktig å støtte barna.. Gir man hele seg selv har man en fear sjangs til at ungene fatter budskapet. Distanserer man seg som er lett å gjøre i en slik situasjon er det skadelig for ungene, for de betviler da følelsene foreldrene har..

Joda athene forfatteren kan godt være fra BV, de slutter aldri å plage en. Etter at jeg vant saken min, startet de en ny sak som de måtte henlegge. Jeg er så uheldig å eie en eiendom i den kommunen. Kommunen har sendt varsel om tvangsfullbyrdelse 2 ganger, på beløp på 4000 (som jeg ikke hadde fått regning på) og sist gang på 2049 (der regningen uteble og de gikk rett til tingretten)
I følge norsk lov skal man sende purring, om ikke den første regningen er betalt, men slike regler gjelder ikke for hevnlystne kommuner.
Data angrep på et forum som dette kan komme gjennom mange kanaler, alt for å sikre seg hevn mot hvem det nå skulle være


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 5:10 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 10, 2011 12:11 pm
Posts: 9
Jeg er ikke fra barnevernet. Jeg er ikke journalist.

Registrerer at flertallet her forholder seg til påstander og ikke til konkrete eksempler. Jeg er nødt til å forholde meg til fakta. Spør derfor igjen: Noen som kan vise til konkrete eksempler?

Ber de som vil sitere bibelvers og de som forestiller seg at jeg er en del av en større sammensvergelse om å ikke ødelegge denne tråden, med tanke på at noen (andre) etter hvert kan vise til noe konkret.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 5:22 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Alfred wrote:
Jeg er ikke fra barnevernet. Jeg er ikke journalist.

Registrerer at flertallet her forholder seg til påstander og ikke til konkrete eksempler. Jeg er nødt til å forholde meg til fakta. Spør derfor igjen: Noen som kan vise til konkrete eksempler?

Ber de som vil sitere bibelvers og de som forestiller seg at jeg er en del av en større sammensvergelse om å ikke ødelegge denne tråden, med tanke på at noen (andre) etter hvert kan vise til noe konkret.

Mange av forumets brukere ER rammet av barnevernet. Vi ER konkrete eksempler. Vi har vår smertefulle erfaring. Men vi føler ikke alltid for å utlevere våre barn og vår innerste smerte til kreti og pleti som ber om "fakta".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Tue Jul 19, 2011 5:59 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 10, 2011 12:11 pm
Posts: 9
Nina wrote:
Men vi føler ikke alltid for å utlevere våre barn og vår innerste smerte til kreti og pleti som ber om "fakta".


Det respekterer jeg, men ser på den annen side ikke nytten av usaklige påstander om negative hensikter.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 9:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Alfred wrote:
Nina wrote:
Men vi føler ikke alltid for å utlevere våre barn og vår innerste smerte til kreti og pleti som ber om "fakta".


Det respekterer jeg, men ser på den annen side ikke nytten av usaklige påstander om negative hensikter.


Det er en ganske frekk insinuasjon du kommer med. Usaklighetene til tantene i "barnevern" er vi vant med. Dette er en frisone for barnevernsidioti. Kunnskapsløse besserwissere er det tusenvis av i "barnevern". Jeg foreslår at du trekker deg tilbake til hullet du kravlet ut fra slik at forumet ikke forsøples unødig av barnevernspropaganda.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 4:34 pm 
Offline

Joined: Sun Jul 10, 2011 12:11 pm
Posts: 9
agrippa wrote:
Det er en ganske frekk insinuasjon du kommer med. Usaklighetene til tantene i "barnevern" er vi vant med. Dette er en frisone for barnevernsidioti. Kunnskapsløse besserwissere er det tusenvis av i "barnevern". Jeg foreslår at du trekker deg tilbake til hullet du kravlet ut fra slik at forumet ikke forsøples unødig av barnevernspropaganda.


Er en slik holdning representativ for resten av forumet? Det var for øvrig ikke en insinuasjon jeg "kom med". Det ble konstatert faktiske forhold, samt oppfordret til å holde seg til opprinnelig tema/problemstilling. Da du åpenbart ikke skjønte budskapet, men istedet tolket det som noe negativt rettet mot din personlighet, skal jeg gjenta det i klartekst for deg:

Minner om denne trådens opprinnelige problemstilling: Finnes det konkrete eksempler på at barnevern (i Norge) har tvangsmedinisert barn mot foreldres vilje? Om du ikke har konkrete eksempler på dette: Skygg unna denne tråden. Regner med at du ikke eier dette forumet, og det å komme med absurde beskyldninger helt ute av kontekst hører ikke hjemme noe sted. Ingen er her for ta deg, eller noen andre. At du ser spøkelser overalt bør ikke få ødelegge denne trådens formål.

Jeg er kun ute etter ett konkret eksempel på nevnte problemstilling. Er ikke interessert i å høre om deres historier uteom disse problemstillingene, eller interessert i å debattere om jeg er fra barnevern eller om jeg er journalist eller om jeg er et annet spøkelse. Se hva denne tråden har som overskrift. Takk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 4:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det er åpenbart mye "alfred" ikke ønsker å forstå, fremfor å videreføre med "bevis" sine allerede godt forankrede holdninger mot alt som er virkelig i forhold til såkalt barnevern.
-"alfred" synes å tro at bare man står utenfor problemstillingen er man automatisk objektiv, det er man ikke! noe som "alfred" herved synes å ha bevist.
-"alfred" synes også kunne oppføre seg som om hun eier både forum og brukere, samt deres sannhet, og kaller deres sannhet for usakligheter.
-"alfred" oppfører seg direkte nedlatende overfor de øvrige brukerne.
-"alfred" synes svært opptatt av å bli oppfattet korrekt mens hun mer eller mindre med overlegg misforstår brukerne.
-"alfred" har ikke synliggjort egen legitimitet, motiv eller reelle hensikter på en overbevisende måte, ikke en gang til forveksling overbevisende- "alfreds" hensikter synes å være at vi skal servere "alfred" med materiale som beviser "alfreds" forutinntatte holdninger.
-"alfred" kan gå til avisene for å få sin "historie"

Jeg ser ingen grunn til at "alfred" skal få forstette å kaste bort tiden til forumets legitime brukere og sier herved farvel- og stenger tråden for videre kommentarer.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barn og tvangsmedisinering i forhold til ADHD o.l.
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 9:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Dette forumet er for en bestemt brukergruppe og har et bestemt tema. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå for "Alfred". Om man ikke er en del av brukergruppen og heller ikke interesserer seg så mye for Redd Våre Barns tema, så er det vel bare å la være å skrive her...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]