It is currently Sat Apr 27, 2024 10:00 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 1:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Har hatt mareritt i natt, drømte om at den minste datteren min gråt og gråt og jeg kunne ikke trøste henne. Sist gang jeg så henne spurte hun "mamma, viss fosterforeldrene vinner denne saken, får jeg se deg igjen da?"
Kjenner at nervene sitter i magen, er skikkelig kvalm, og tankene svirrer nervøst gjentatte ganger rundt temaet.."vinner jeg?"
Er nesten ferdig med å pusse opp rommene til jentene, de skal trives når de kommer hjem, om de kommer hjem. Får de sove i de nye rommene, eller får de ikke se rommene iheletatt? Har arbeidet hardt for å få de ferdige, handlet møbler fra USA for å få alt perfekt.
Men til hvilken nytte, om de ikke kommer tilbake.
Øynene til den minste jenta mi, var tårevåte da vi tok farvel, for en uke siden. hun sa "jeg vil ikke miste deg mamma" hvorpå jeg begynnte å tvile på om det var riktig av meg å rissikere 3 ganger så lite samvær, for å ha muligheten til å få dem hjem for godt.
Hun er så snill, den minste datteren min, finnes ikke en eneste vond tanke i hele jenta. Hun krangler aldri, og lar alltid andre gå foran henne selv.
I fosterhjemmet får hun mye kjeft, hun har et problem med at hun kan tiltider være distre og glemme. Dette godtar ikke forsterforeldrene og sier hun er glemsom med vilje. Det er tøfft for henne i fosterhjemmet, armene hennes er blitt vridd gjentatte ganger, og hun får ikke være alene på badet. Hun er nå 11 år.
Alt hun ønsker seg er å komme hjem.

Alt kan bli endret av det papiret som kommer en av de neste dagene. Håp kan bli knust, håp kan tennes.
Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke kunne hatt en bedre advokat, eller en bedre sakkyndig. Rettsaken i tingretten var det beste jeg har muligheten til å oppdrive.
Jeg husker at jeg hadde klokketro på rettsvesenet tidligere, jeg trodde at det retten bestemmte uten unntak var det beste. Jeg stoler ikke lenger på rettsystemet.
Jeg har tellt alle punching lines i rettsaken, ført statestikk og kommet frem til at BV i følge bevisførsel skal ha 7% sjangs til å vinne. Men da ser jeg bort fra at BV muligens har større troverdighet enn meg. Og troverdighet kan jeg ikke regne på.
Dessuten kan de 7% innholde tema som er viktigere for dommeren, det har jeg heller ikke regnet på.

Jeg er redd for åbli sittende i morgen knust sammenrullet, med gråttunge øyne, jeg er redd for å se inn i knuste døde barneøyne neste gang jeg treffer dem.

Jeg vil ikke svikte barna, om jeg ikke får de tilbake gjør jeg akkurat det.
Er bare så redd, kjenner det dirrer inni meg, hendene skjelver. Tørr jeg å høre dommen når den kommer? Skal jeg sette ut lesingen av dommen slik at jeg i hodet mitt har det samme samværet litt lenger? Lurer på hva advokaten vil si når hun ringer og forteller resultatet. Den første tonen i stemme leiet hennes vil nok helt sikkert være avgjørende for det budskapet hun kommer med. Alle sier at de tror det går bra. Men jeg vet bedre. Jeg vet hva BV kan gjøre dumdristig som jeg var valgte jeg å anke fylkesnemd avgjørelsen....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 3:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er fryktelig at en skal gå igjenom slikt. Det er slik tortur av mennesker at ordene ikke strekker til.
har opplevd hvordan det er å få en fylkesnemd på nakken for å ville stikke av med alle barna , det er en ulidelig smerte.
Du må ha det vondt jeg kan bare ønske deg og ikke minst dine barn som fortjener og har rett på å få leve med mamma alt godt. Må alt gå til ditt favør.
Barn må få rett på sine foredre det er ingen tvil om. Men barn blir ikke engang hørt! barnevernet fylkesnemd disse sorte menn og heksekvinner, ødelgger familier.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 3:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Tusen takk Turid. Jeg håper seff også at det går bra, men man vet aldri. Actually feks, har aldri fått prøve det å være mor, likevel fikk hun ikke datteren tilbake. Actually er ikke skyldig i noen omsorgsvikt, bare en tenkt en fra BV side. Jeg på min side ble syk og fikk angstanfall, i den perioden var jeg ikke den beste mammaen barna mine kunne ha. Oppå dette kom BV og annla sak. Det tok 6 mnd før jeg ble frisk.
Så er altså jeg mer skyldig en Actually, og hun fikk ikke sitt barn tilbake. Den gangen jeg tapte i fylkesnemden anbefalte ikke den sakkyndige BV omsorgsovertagelse, men de gjorde det likevel. Selv om jeg har en bra sak, er det liten sjangs for å vinne. Men har seff fremdeles et håp om at det kan gå bra.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 5:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg er nok av den oppfatning at du er den beste mamman barna dine kunne hatt. Det er jo ingen som kan erstatte mamma!
Om man i perioder er syk enten det er feber eller annet, så er ikke det noe barna tar skade av at foredre som dem blir syk iblant.
Det er helt naturlig å bli syk iblant og slikt takler barn så fint. Du er ikke skyldig i noe som helst i denne saken, det er barnevernet som er de skyldige.

Barna tar jo derimot vbeldig skade av den adskillesen som de utsetter barna for fra sine foreldre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 5:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Actually har ikke vært å sett her på forumet etter at de barnevernet knuste håpet.
Det er grusom tortur av folk dem driver med.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 5:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Kjære Missbet- glem nå ikke at det ikke er deg som svikter barna dine.

Det er det de som arbeider i barnevernet som gjør.
De svikter dine barn fundamentalt OG på alle plan. Du må ikke blande kortene og ta på deg deres ansvar.


DU må plassere ansvaret der det hører til..
Du har ikke fratatt barna dine deres hjem, du har ikke tvunget dem til å være med fremmede, og du har heller ikke gjort noe som helst for hva barna dine nå opplever.

Din datter på 11 vet det. Det gjør også du. Likevel må du hver gang du har kontakt med henne fortelle dette -og at det ikke har noe med henne å gjøre- men de som bestemte.

Det fosterf.. gjør har heller ingen ting med henne å gjøre
Det er dem, ikke henne.

Du har i ditt innlegg lagt frem graverende forhold - som er grov barnemishandling av disse personene hun tvinges å være med.



Det verste k a n skje - og det verste er skjedd. Barnevernet.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 5:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Actually er ikke her inne på forumet lenger fordi det hun skriver blir overvåket av BV. Klart hun er knust. Ble skikkeig motløs da jeg fikk høre resultatet hennes. Sjangsen for å få datteren sin tilbake er vel ikke så stor når datteren aldri har bodd sammen med sin mor.
Charles Dickens har flere historier hvor "fosterforeldre er filmatisert" virkeligheten for norske fosterbarn er desverre veldig likt det Charles Dickens skriver om.
Fosterbarnet blir aldri fosterforeldrenes eget barn, og det tolereres ikke så mye fra barn som ikke er egne.
Til Jul fikk mine barn, ullundertøy fra fosterfamilien til jul. Andre barn fikk sikkert Nitendo, flatskjerm eller lignende på juleaften. Heldigvis hadde jeg jul med dem og de fikk fine gaver. Gaver som vi har sent til fosterhjemmet blir retunert fordi fosterhjemmet synes det er for dyre gaver. Neste år er det ikke sikkert barna får ordentlige gaver.
Fosterhjemmet unnskylder seg med "jentene har ikke begrep på penger eller hvor mye ting koster", "vi må lære ungene å få en god økonomisk sans" Dette er fraser som kunne vert med i en Dickens bok.

Grådighet kjenner ingen grenser. I alle Dickens bøker blir de grådige stillt til ansvar til slutt, jeg håper dette skjer også i min sak.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Wed Feb 09, 2011 6:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Svane, du har rett i at BV er ansvarlig. Men jeg tror det er vanskelig å ikke laste seg selv i en slik situasjon. Jeg kunne valgt å ikke kjøpe hus i den kommunen. Da ville dette aldri ha skjedd.
Vi har alle valg, noen valg vi gjør fører til dårlige konsevkvenser fordi de mennesker vi møter på ikke er verdt tilliten. Ikke alle mennesker vil deg det beste, noen vil alltid fryde seg når det går dårlig, kunsten er å skygge banen fra disse menneskene.
Desverre kan vi ikke se fremtiden og konsekvenser av alt vi gjør. Om vi hadde det hadde ingen av oss noengang valgt å få problemer med BV.
Det vi skriver her inne på forumet kan kanskje hjelpe andre til å bli obs om de kommer i samme situasjon engang.

Desverre stopper nok ikke "merkingen" om jeg vinner denne saken eller ikke. Når barna mine blir mødre, vill vi også ha rissikoen for at noe slikt vil kunne skje dem også senere.

Denne episoden min, er en del av det som vil være familiens kamp så lenge vi er merket av BV. Om jeg taper, blir det ny rettsak om 1 år, om jeg vinner, vil jeg aldri være trygg. Noen total frifinnelse finnes ikke uannsett.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I morgen eller i over i morgen kommer dommen
PostPosted: Thu Feb 10, 2011 3:46 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
dommen kom ikke i dag.... kommer muligens i morgen


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]