It is currently Sun Apr 28, 2024 12:53 am



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Wed Feb 02, 2011 4:46 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Alenemødre er uten tvil en gruppe som BV slår hardt ned på, med hvilken rett?
Er det slik at barn av alenemødre oppdrar barna sine dårligere enn andre foreldre?
Og når alenemødre finner seg en livsledsager, heter det at dette forholdet er ustabilt, og kommer til å ta slutt.
Rettigheter for aleneforeldre skulle være et eget avsnitt under menneskerettighetene.

Når en alenemor får tvangsplassert sitt barn, hos en fosterfamilie, blir fosterfamilien sett på som mer stabil fordi de er to. Kiss my ass...

Hvorfor skal det være slik i dette landet


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 10:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MissBBet wrote:
Alenemødre er uten tvil en gruppe som BV slår hardt ned på, med hvilken rett?
Er det slik at barn av alenemødre oppdrar barna sine dårligere enn andre foreldre?
Og når alenemødre finner seg en livsledsager, heter det at dette forholdet er ustabilt, og kommer til å ta slutt.
Rettigheter for aleneforeldre skulle være et eget avsnitt under menneskerettighetene.

Når en alenemor får tvangsplassert sitt barn, hos en fosterfamilie, blir fosterfamilien sett på som mer stabil fordi de er to. Kiss my ass...

Hvorfor skal det være slik i dette landet


Jeg har også inntrykk av at alenemødrene er "barnevernets" hovedleverandør av barn til fosterindustrien.

Istedenfor å motta litt ekstra beskyttelse fra samfunnet, virker det som om alenemødre betraktes som lovlig vilt for "barnevernet" med jaktsesong hele året.

Ikke alle alenemødre har planlagt å bli alene med barnet. Noen opplever at mannen dør, andre blir forlatt. Det er uetisk at en sårbar gruppe skal bli møtt med samfunnets mest inngripende tiltak: fratagelse av barnet med tvang.

Jeg opplevde som alenemor å bli sjikanert av barnehagestyrer. Hun plukket meg ut allerede før oppstart og tenkte nok at jeg var en easy target blant alle de ressurssterke parene. Sammen med "barnevernet" klarte hun å knuse en liten familie. Istedenfor støtte møtte jeg uforstand og ondskap. Bedreviterne forlangte total underkastelse. Som alenemor har man ikke rett til å mene noe som helst, aller minst om egne barn. Det er bare "fagpersonene" som har rett til å mene noe, selv om de ikke kjenner situasjonen.

Det er ikke lett å være alenemor i dette landet når alle oppfordres til å sende inn såkalt "bekymringsmelding" til "barnevernet". Bare det at man er alenemor, oppleves som bekymringsfullt av mange. Årevis med trakassering og forfølgelse gjør ikke akkurat livet lett. Om bare myndighetene kunne holdt seg unna og latt alenemødre være i fred. Takket være Carl I. Hagens intense propaganda mot alenemødre, blir alenemødre betraktet som en ressurssvak gruppe som lever på samfunnet og snylter. Men det er ikke alltid slik.

Jeg tror alenefedre har større mulighet for å bli latt i fred fra "barnevernet" enn alenemødre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 2:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er jammen heller ikke få familier dem har splittet opp og ødelagt. Gifte prøver dem å manipulere til å skille seg forde det er lettere å ta fra en enn fra to.
Slik prøvde dem å manipulere meg til å skille meg fra Arild uten å lykkes.

Vell de smadrer familier etter familier ikke bare alenemødre. Barnevernsansatte her i byen er alena med sine barn. Og en fostermor her i byen er og alena mor. Det handler om å ta barna fra foredrene. I aller størst grad, grunner tdikter dem i hop.

Ingen er bra nok i barnevernets øyne- Kommer man under deres øyne så er man skutt enten man er to foredre eller en foreldre.
Og når de vil skile gifte for å kunne ta barna lettere så sier det seg selv at de har enklere for å ta fra ene alena mødre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 2:21 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

agrippa wrote:
Takket være Carl I. Hagens intense propaganda mot alenemødre, blir alenemødre betraktet som en ressurssvak gruppe som lever på samfunnet og snylter. Men det er ikke alltid slik.

Tror det er media som blåser opp dette, ikke Hagen. Det er slik det er å være politiker som media er ute etter. Da løfter de frem saker politikeren ikke gjør til en stor sak, og demper det politikeren ser som store saker.

Derfor er det bra at politikere i større grad bruker internett, og selv kan vise hva som er store og små saker i sin politikk. Altså hva de vil prioritere.

Helt uavhengig av sterk eller svak: Alle har rett til sine barn.

Vi må passe oss for argumenter som ligner på at "vi har rett til våre barn fordi vi er en sterk gruppe." Eller "vi har mer rett til våre barn for vi er ikke så svake som "dem."

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 5:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Helt sant Arild alle ha rett til sine barn. Enten de er resurssterke, svake eller andre.
En må og passes eg for og si at noen ganger synes en virkelig at barnevernet burde gripe inn, men i akkurat min sak er det helt gernt å gripe inn.
Ikke trenger man et slikt barnevern som stikker av med barn og sender dem langt i fra slekt og venner. Familien og slekta kan ta seg av barn dersom tilstander er slik at det virkelig behøves.
Mange barnevernsofre hjelper til med å holde på plass barnevernet ved å mene at andre enn dem selv trenger dem.
man har da slekt!! Og politi om det er så grusomt stelt da.

Legg ned barnevernet det er nok overgrep,.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 8:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Jeg tror samfunnet skal passe seg for å gå løs på minioriteter, aleneforeldre, og andre. Å vokse opp med forskjellig bakgrunn er med på å styrke samfunnet, mens å utslette minioriteter og svake vil gi samfunnet et begrenset syn på virkligheten.
Men det er rett slik du sier Turid, BV vil splitte forhold, det har de forrsøkt med mitt også, men vi bet ikke på. Når man blir alene er man ikke troverdig, men så fort man får en samboer, teller meningen mye mer.
Jeg har vert alenemor i 10 år, alltid klart meg selv. Jeg har i løpet av denne 10 års perioden fått en høyskole utdannelse, alltid jobbet 100% og fulgt opp barna alene fordi pappaen enten var borte eller var mindre interessert.
Jeg er forbannet fordi jeg blir sett på som sterkere nå når jeg har en samboer. Joda min samboer er fantastisk, men jeg har like mye ansvar likevel, og jeg kommer til å følge opp barna mine på samme måte som jeg alltid har gjort. Men så fort det kommer en mann inni bildet så tror alle at han skal gjøre all oppfølgingen. Grise innstilling.

Det er ikke bare alenemødre som sliter, men også de som er jehovas vitne eller en annen minioritets relligion. I en samtale med en dame fra Jehovas vitne sier hun at det er svært vanlig at BV vil ha omsorgsovertagelse i familier i deres menighet.

Alle har lov til å være foreldre. jeg blir forbannet når jeg leser at 72 barn er fjernet i møre i 2010. Jeg blir forbannet da actually ikke fikk igjen barnet sitt.

Og jeg lurer på om det finnes en gud, og jeg ønsker meg da også at det skal finnes et stort helvete der man kan stappe alle BV folkene og gjerne for meg gasse de ihjel slik at de siste tankene deres blir sent gud i et håp om syndsforlatelse.

Ingen som har stjålet barn, har rett til å gå fritt rundt i samfunnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Fri Feb 04, 2011 6:07 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Nå som enslige av og til får adoptere barn, skulle det ikke være noen automatikk i slik nedvurdering i rettssakene heller.
Flere topp-politikere er alenemødre, Karita Bekkemellem ble sint en gang fordi noen nedvurderte "nye familieformer", deriblant hennes tilværelse som alenemor.
Hun hadde også en utrygg barndom.
http://www.dagbladet.no/2009/03/28/maga ... f/5494239/

Flere enslige kvinner reiser også til Stork-klinikken i Danmark, eller prøver å få barn via surrogatmor (det siste er sjeldnere).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Fri Feb 04, 2011 11:04 am 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Jeg kommer fra Vietnam og har fått forbudt som går på at jeg ikke skal snakke vietnamesisk i samværene av bv.
Jeg klaget til fylkesmannen og jeg fikk nå svar fra bv:
"Bakgrunn for barneverntjenesten har bestemt at Dung Svalland ikke skal snakke vietnamesisk under samværene med sine barn er at barneverntjenesten da ikke klarer å kontrollere hva mor formidler til sine barn. Dung og Harald Svalland har ved en anledning da barna var plassert på institusjon i Arendal klart å legge planer og stikke av med barna. Ved en anledning da barna bodde i beredskaphjem hadde foreldrene avtalt med sin eødste sønn at de skulle hente han på skolen. Harald ble oppdaget da det var i skolegården til den andre sønnen, de stakk av og måtte stoppes av politiet.

Under samværene med barna må foreldrene stoppes, da de ellers bruker tiden til å snakke med barna om hvor forferdelig barnevernet er. De spør ut barna hva de har gjort og lignende, når barna da fortelle ting de har vært med på eller opplevd kritiserer foreldrene dette. De instruerer barna i hva de skal si og hva de kan kreve av barnevernet.

Barneverntjenesten hadde tidligere tolk med tilstede under samværene mellom foreldrene og barna. Det som da skjedde var at mor og tolken snakket vietnamesisk sammen. Barna sier at de ikke har snakket vietnamesisk sammen da de bodde hjemme, og at de ikke kan snakke språket, men at de forstår litt.

Dung Svalland snakket og forstår godt norsk og hun har selv jobbet som tolk."

Hva skal jeg gjøre med sånn påstand mot meg? Hvis ikke barna mine forstår eller snakke vietnamesisk så trenger ikke barnverntjenesten å begrunne med at de ikke klarer å kontrollere hva jeg formidler til mine barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Fri Feb 04, 2011 1:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
BV angriper deg Dung fordi de ikke kan vitnamesisk. De ser lite positivt på at ungene faktisk kan tilegne seg et nytt språk, de hindrer faktisk barnas utvikling.
De skriver som om de også forstår vitnamesisk, når de kommer med beskyldninger om at du bare snakker negativt om BV.
Dette er beskyldninger de kommer til å holde fast på, om du søker en tilbakeføring, er dette ord de vil bruke i retten.
Unger har rett til å føre sin kultur arv videre, og BV arbeider her aktivt for å utslette barnas kulturelle identitet. Noe som strider mot menneskerettighetene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Fri Feb 04, 2011 5:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Din historie er så veldig trist Dung. Tenk å være så slem mot utlendinger som bosetter seg i Norge.

Barnevernet er selv snart de eneste man ikke tar barna fra. På den måten har de gardert seg selv mot å bli fratatt barna.
Stadig nye grupper blir hjemsøkt av det grusomme og perverterte barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Fri Feb 04, 2011 5:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnevernet starter og flest undersøkelses saker i de tre nordligste fylkene. Nordland Troms og Finnmark.Kilde SSB


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Sat Feb 05, 2011 9:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Skuffet wrote:
Flere enslige kvinner reiser også til Stork-klinikken i Danmark, eller prøver å få barn via surrogatmor (det siste er sjeldnere).


De har åpenbart ikke den rette forståelsen for betydningen av en far i et barns liv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Har alenemødre mindre rett til å være foreldre enn andre?
PostPosted: Sat Feb 05, 2011 2:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er jeg helt enig i Agrippa! En far er viktig for barna. Og det er veldig trist at noen barn må vokse opp uten far.

Mor og far kan ikke erstatte hverandre, Men utfylle hverandre også i foredrerollen.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]