It is currently Thu Mar 28, 2024 6:28 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 12, 2011 6:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Skrekkhistorier fra Alvdal

- Fortalte tidligere barnevernsleder om overgrepsfilm

"En tidligere barnevernsleder i Alvdal kommune skal ha visst om en film som viste overgrep mot et av ofrene."

"De to kvinnene skal ha blitt gode venner mens den tidligere barnevernslederen fortsatt arbeidet i kommunen. Dette skyldes blant annet den tette oppfølgningen datteren og sønnen til den tiltalte barnemoren fikk fra barnevernet."

"- Hun ansatte mange folk til å følge opp datteren min, forklarer 46-åringen."

Jeg har ikke ord.

Det såkalte barnevernet er gjennom-infisert av ansatte med avvikende og alvorlige personlighetsforstyrrelser.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Sun Jan 23, 2011 8:10 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Det såkalte barnevernet er bemannet av avvikere med mangelfullt utviklet følelsesliv.

Da de er ute av stand til å oppfange unormale forhold i unormale hjem, er de blitt avhengige av å støtte seg på idiot-ideologien de kaller ”barnefaglighet”. Avvikerne er så følelsesskadde og virkelighetsfjerne at de ikke ville oppdaget en rev i et hønsehus engang.

****
I et kommunehus, et sted i Norge: BV-Krek1 til BV-Krek2: ”Det er meldt om kakling fra hønsehuset, vi må finne tid til en undersøkelse.”
Etter mye papirarbeid og langt om lenge, står de endelig i døren til hønsehuset og myser med de imbesille små øynene sine. Reven ligger og koser seg på en haug med blodige fjær, mens hønsene vagler seg og dirrer av frykt.
”Ligner ikke det der litt på en rev?” mumler Krek 1, litt fordekt så reven akkurat skal høre det. Krek 2 er bekymret og blar og blar i Kari Killèn, før hun lyser opp og svarer ”mmnei, det er feil farge, ser du, reven skal være rød den, dette må være en huskatt tror jeg, det står her i Kari Killèn-bibelen vår at i mørket er alle katter grå, og da er det nok riktig, det er en katt ja, så hyggelig, la oss hjelpe den litt”. Krek2 dytter på plass Himmler-brillene sine og lukker boken.”Ja”, sier Krek1, ”hjelpetiltak må vi ha, da kan vi komme tilbake mange ganger, det er så koselig her”. Og så ler de godt, slike BV-krek blir så glade når de finner arbeidsoppgaver. De nikker stolt til hverandre, så flinke og viktige de er, og legger ansiktene i mer bekymrede folder før de takker for seg.

I bilen på vei tilbake til kommunehuset, ”tenk så dumme folk er” ler Krek1, ”ser ikke forskjell på en rev og en katt engang”. ”Men det er bra de varsler fra”, svarer hun med Himmler-brillene, ”og husk, det er ikke så greit for vanlige folk som ikke har lest Kari Killèn, vi har jo studert lenge og lest mye og mangt før vi ble så flinke som vi er nå, det er vi og bare vi som greier å se forskjellen vet du, vi er skolerte til å se slikt vi, det er oss og bare oss som forstår seg på sånt”.
Neste gang har de med seg kattemat, og reven bjeffer noen mjau i skyggene mens han mesker seg med kitekat.
****

Alvdal-skandalen ruller videre, iflg Aftenposten: Sorenskriver vil pågripe vitner

”Et annet skjær i sjøen er to sentrale vitner som har levert legeerklæring om at det vil være en for stor belastning for dem å møte i Tinghuset på Elverum. Dette gjelder den tidligere lederen av barnevernstjenesten på Alvdal, en 61 år gammel kvinne som nå driver som healer og er en venninne av den hovedtiltalte moren.”

Nei, vi vet av erfaring at ryggesløse krek i idiot-etaten aldri vil stå til rette for overgrepene sine. De liker seg best når de kan gjemme seg bak like ryggesløse ”sakkyndige” for å stjele friske barn fra normale famlier.

Også politiet skrev bekymringsmeldinger til idiot-etaten:
” ... selv om politiet både i desember 2004 og januar 2005 skrev bekymringsmeldinger om nabobarna til barnevernet på Alvdal, skjedde det ingen ting.”

Hvorfor startet ikke politiet etterforskning?

Fordi den generelle tillit til idiot-etaten tilsynelatende er uuttømmelig, uansett hvor grove feilvurderinger de er blitt avslørt på. Politiet må ha en selvstendig plikt til å iverksette etterforskning ved mistanke om at barn lider under mishandling.

Skandalen forgrener seg; Gjerdrum kommune begjærer tilsynssak mot sine egne BV-ansatte:
”Gjerdrum kommune gikk onsdag selv til Fylkesmannen i Akershus med begjæring om at det opprettes tilsynssak mot barnevernet i kommunen siden det kom inn flere bekymringsmeldinger om familien uten at det kom noe ut av dette.”

Dette blir tilfeldigvis nevnt, og får ikke oppslaget nyheten fortjener. Presse og redaktører er vaksinerte mot slå opp barnevernskritikk, selv når kritikken er klinkende klar og kan få strafferettslige følger.

Overgreps-verneren i Alvdal risikerer å bli pågrepet:
”- Jeg ber om at aktor sørger for å få pågrepet de vitnene som eventuelt forsøker å unndra seg vitneplikten, sa sa konstituert sorenskriver Tom L. Urdahl før han hevet retten.”

Ja, pågrip de, bur de inne, kast nøkkelen.

Ta med resten av det såkalte barnevernet, forbrytere hører hjemme i fengsel.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Mon Jan 24, 2011 10:38 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Nesten utrolig.... Bv er visst så programmerte til å kontrollere andre, at de stikker av når noen en sjelden gang vil undersøke dem. Bv hevder innbitt at foreldre som ikke er rede til å undersøkes når som helst, ikke er bra nok til å være foreldre. Men selv kan hun ikke vitne i en rettssak.

Flere ting er merkelige her:
-Barna har gått igjennom, og går fremdeles igjennom et helvete, men hun kan ikke stille opp for å gi dem svar på hva som har skjedd. Hun, som skulle verne barna tenker bare på seg selv.

-De som jobber i Bv hevder å ha en god psykisk styrke som gjør at de holder ut i jobben. Men her ser vi at en av deres tidligere sjefer har dårlig psykisk helse. Mon de ikke burde undersøke henne i 3 måneder dersom hun selv er mor? Da vil de kunne dokumentere hvor mye frustrasjon hun tåler før hun bryter sammen.

-Det er besynderlig at hun oppsøker lege når hun selv er praktiserende healer. Skulle det være slik at hun ikke kan helbrede seg selv, bør hun da oppsøke en annen healer slik at hun kan vitne i rettssaken!

Men nei, hodet nedgravd i sanden er alt man kan forvente. Dette beviser vel at det denne kvinnen driver med, både Bv-virksomhet og healing er tull. Hun stoler ikke på det selv engang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Tue Jan 25, 2011 7:44 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Barnefjernerne er ikke psykisk sterke. Frykten for å ikke få anerkjennelse, er nesten hysterisk. Dette er vi godt kjent med som har opplevde deres årelange kamp for å sensurere alle motparter.

Narsissister og maktmennesker er gjerne tøffe mot det de føler svakt. Det styrker deres ego og storhetstanker om dem selv. Møter de motstand, så reagerer de med å ville knuse den. Går ikke det så blir de helt ifra seg, og kaster seg inn i offerroller.

Derfor er det effektivt å gå ut med navn på involverte. Det er også med å gjøre barnefjernsyrket mindre attraktivt for narsissister og maktmennesker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Tue Jan 25, 2011 3:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
"En tidligere barnevernsleder i Alvdal kommune skal ha visst om en film som viste overgrep mot et av ofrene."

"De to kvinnene skal ha blitt gode venner mens den tidligere barnevernslederen fortsatt arbeidet i kommunen. Dette skyldes blant annet den tette oppfølgningen datteren og sønnen til den tiltalte barnemoren fikk fra barnevernet."

"- Hun ansatte mange folk til å følge opp datteren min, forklarer 46-åringen."

Jeg har ikke ord.


Det har jeg: Dette sier vel litt om hva slags folk som liker/digger barnevernet; Seksuelle overgripere kommer godt overens med de ansatte i barnevernet. Der er det ingen "samarbeidsproblemer". De ansatte i barnevernet liker mennesker som forgriper seg på sine barn. Da foreslår ikke barnevernsleder at barna skal tas på akuttvedtak. Det blir ikke sendt inn begjæring om tiltak til fylkesnemnden.

Jeg synes dette er tankevekkende.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Tue Jan 25, 2011 6:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Skuffet wrote:
Hun, som skulle verne barna tenker bare på seg selv.


Så sant som det er sagt, det såkalte barnevernet beskytter bare seg selv.

Iflg Dagbladet; Barnevernet i Alvdal må forklare seg med pressen til stede.

Er det teppefall for det uigjennomtrengelige jernteppet av "taushetsplikt" og "barnefaglighet" maktpakket har skjult seg bak?

" - Jeg synes det er vanskelig å se at de skal beskyttes i denne saken, og slik jeg ser det vil det være i barnas interesse at vitneforklaringene fra det offentlige blir lagt fram for pressen, forklarer forsvarer Anniken Mellergård."

Nå ser det altså ut som galskapen, representert ved tidligere BV-leder i Alval, vil bli stilt til veggs og må svare for seg, offentlig:
"Nå må denne kvinnen forklare seg med pressen til stede."

Historisk vet vi at det såkalte barnevernet alltid har tiltrukket seg perverse barnemishandlere. Slik vil det alltid være.

Når BV-avvikeren møter foreldre-avvikeren, velger begge parter samarbeide; det er for risikabelt å starte maktkamp mot individer som er like hensynsløse og følelsesskadde som de selv. "Barnefagligheten" gir rikelig rom for skjønn, det gjelder å etablere en ordning som tilsynelatende ivaretar lovverkets krav. Barn bryr de seg ikke om, barn er bare råvaren de misbruker og snylter på.

Når BV-avvikeren møter sunne og normale foreldre som vil beskytte egne barn; kommer maktmennesket fram, her er foreldre som kan manipuleres og terroriseres, her skal ikke-eksisterende og usynlig "omsorgssvikt" dokumenteres ved hjelp av korrupte "sakkyndige" rapporter, her skal uskyldige barn frarøves familie og røtter ved å konstruere "frykt for framtidig omsorgssvikt".

Det er så tragisk det hele. Når skal samfunnet våkne?

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Tue Jan 25, 2011 10:22 pm 
Offline

Joined: Fri Mar 19, 2010 8:18 am
Posts: 29
Location: kristiansand
Det hjelper å kunngjøre fra munn til munn.
Nå er det mange som har greie på at barnevernet stjeler barn.
For første gang så vi i dag at vi ble offentlig anerkjent i en internasjonal samling i en kirke i Kristiansand om myndighetene røver barna fra gode foreldre.

Barnevernet har just stjålet ett barn fra noen som kjenner en dame som går ofte i menigheten og vi hadde bedt for familien

Folk kan ikke tro på det de hører fra oss en gang. De må høre gang på gang for å få vekk deres livsløgner de blir imprentet hele tiden fra omgivelsene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 12:22 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:53 am
Posts: 90
Det høres veldig interessant og oppmuntrende ut, Dung. Ja, enkelthistoriene må ut, og det er viktig at de fortelles personlig. Veldig viktig at det kommer frem i en kirke. Kan du ikke fortelle litt mer?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 5:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja agrippa det er sant! sexuelel overgripere kommer godt overens med barnevernsannsatte.
De har nok noe til felles der ja.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 8:01 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Turid Holta wrote:
Ja agrippa det er sant! sexuelel overgripere kommer godt overens med barnevernsannsatte.
De har nok noe til felles der ja.


Både ansatte i barnevernet og seksuelle overgripere har det til felles at de mangler empati.

Avstumpethet er en fellesnevner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 2:38 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
agrippa wrote:
Turid Holta wrote:
Ja agrippa det er sant! sexuelel overgripere kommer godt overens med barnevernsannsatte.
De har nok noe til felles der ja.


Både ansatte i barnevernet og seksuelle overgripere har det til felles at de mangler empati.

Avstumpethet er en fellesnevner.


Det er en tragedie at barn og familier ikke har noen effektiv beskyttelse mot offentlig ansatte avvikere.

Alvdalsaken fortsetter, iflg Dagbladet; - Jeg er flau. Jeg stolte på henne

En demonstrasjon av grundigheten og seriøsiteten bak de vektige og taushetsbelagte "barnefaglige vurderinger":
"- Det var et vanlig hus, med vanlig gardiner, blomster. Det var ikke fortrekte gardiner. Hun hadde den nydelige hagen. Det er helt uforståelig det som har skjedd, forklarer kvinnen."


Et avvikende og mangelfullt utviklet følelsesliv er ikke til hinder for "utdanning":
"Hun fortalte i retten at hun i dag både er barnevernspedagog, miljøterapaut og healer."

Det er dessverre fullt mulig å "utdanne seg" til idiot.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 9:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det er veldig bra at hele landet får se at Bv ikke har noen oversanselige evner som gjør dem i stand til å snuse seg fram til overgriperne. Til og med denne dama som er healer, feiler i å sanse overgriperens aura.

I stedet sier hun latterlige ting som; De hadde blomster og gardiner. I samme gate er uttalelsen: "Jeg følte meg ikke inhabil". Hva? Hun følte seg ikke inhabil? Hun burde vite at mennesker ikke er i stand til å vurdere sin habilitet selv, og det er derfor opp til andre å bedømme habiliteten deres. Det virker som vennskapet hennes med den såkalte Alvdal-kvinnen faktisk var svært nært, og dermed valgte den Bv-ansatte å stole på henne. Er ikke det inhabilitet, så vet ikke jeg.

De fleste mener det er en konspirasjonsteori å hevde at Bv tar friske og sunne barn, og ikke griper inn overfor de mishandlede barna, fordi disse allerede er ødelagt. Men denne saken kan gi oss nettopp slike ideer. Det virker helt usannsynlig at en "barnas venn" skal la være og gi politiet beskjed om en overgrepsvideo. Som mora tydeligvis nøler svært med å si fra om selv.

Det er ganske vanlig å utdanne seg til idioti, se for eksempel på skolesystemet som var i Sovjetunionen og det som er i dagens Nord-Korea. De har utdannet millioner av mennesker. Derimot er det svært mange som vegrer seg for å innse at noe slikt skal finne sted i den Norske Stat, for den Norske Stat er jo så snill og flink og kjekk! Og det samme med dem som jobber i rådhuset... Jaja.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Wed Jan 26, 2011 9:58 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Skuffet wrote:
I stedet sier hun latterlige ting som; De hadde blomster og gardiner. I samme gate er uttalelsen: "Jeg følte meg ikke inhabil". Hva? Hun følte seg ikke inhabil?

Standard sosiobabler prosedyre å regne egne følerier som "bevis".

Mer synsing og føleri, iflg Aftenposten; - Hun var blitt en god venninne

” - Jeg stolte på at moren til barnet, som var min gode venninne, selv skulle anmelde saken. Dette er jeg veldig flau for. Jeg burde ha vært den første til å forstå. Egentlig skjønner jeg ikke så mye av det hele, sa Karin Westum da hun i formiddag forklarte seg for Nord-Østerdal tingrett.”

Stakkars, det er hardt når virkeligheten avviker fra sosio-vrøvlet. Sosiobablerens rolle er uklar; hun ber forbryteren politianmelde seg selv og reagerer med å bli ”flau” over at dette ikke skjer. Går det an å bli mer uansvarlig? Går det an å vise mindre omsorg for barn?

”Karin Westum, venninne av hovedtiltalt mor og tidligere leder av barnevernet på Alvdal, synes rapportene om overgrep var for negative og pessimistiske.”

” - Hun var blitt en god venninne, men jeg har aldri følt meg inhabil, sa kvinnen, som sluttet i barnevernet før nyttår 2004.”
Standard ”saksbehandling” i sosiobablernes verden; synsing og føleri.

Sosiovrøvlerens definisjon på den gode mor:
”Westum beskrev venninnen som en god mor, som tok i mot tilbudet om hjelp fra barnevernet:”
Nei, gode mødre gjør alt som står i deres makt, rømmer landet om nødvendig, for å slippe unna avvikerne i det såkalte barnevernet.

Alvdalsaken viser at opp til 15 ”fagfolk” var engasjert over flere år, uten å oppdage noe mistenkelig.

Jeg får angst ved tanken på at denne saken skal kunne føre til mer penger til flere ”barnefaglige” avvikere, resultatet vil i så fall bli økende press og terror mot normale familier.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Thu Jan 27, 2011 10:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
”Karin Westum, venninne av hovedtiltalt mor og tidligere leder av barnevernet på Alvdal, synes rapportene om overgrep var for negative og pessimistiske.”

” - Hun var blitt en god venninne, men jeg har aldri følt meg inhabil, sa kvinnen, som sluttet i barnevernet før nyttår 2004.”
Standard ”saksbehandling” i sosiobablernes verden; synsing og føleri.

Sosiovrøvlerens definisjon på den gode mor:
”Westum beskrev venninnen som en god mor, som tok i mot tilbudet om hjelp fra barnevernet:”
Nei, gode mødre gjør alt som står i deres makt, rømmer landet om nødvendig, for å slippe unna avvikerne i det såkalte barnevernet.

Alvdalsaken viser at opp til 15 ”fagfolk” var engasjert over flere år, uten å oppdage noe mistenkelig.


Dette synes som saken i et nøtteskall: Den mor som tar imot "hjelp" fra "barnevernet", blir betraktet som en god mor mens den mor som "takker nei" til såkalte frivillige hjelpetiltak blir betraktet som en dårlig mor.

Jeg takket nei til såkalte hjelpetiltak som var basert på falsk bekymringsmelding, som hadde blitt avkreftet. Psykologer diktet opp medisinske diagnoser som "bekymret 'barnevernet'". Målet deres var å klientifisere meg og gi "hjelp" som det ikke var grunnlag for og som jeg absolutt ikke ønsket. Når jeg da nektet å motta denne "hjelpen", svarte "barnevernet" med å ta fra meg barnet uten tanke på barnet selv. Dette fordi "barnevernsleder", lik barnevernsleder i Alvdal ikke klarer å skjelne sant fra usant. Hun tror at hun har tilnærmet synske evner. Det eneste hun har er tilnærmet uinnskrenket makt, og det er veldig farlig å bli uvenner med "barnevernsleder". Da vil hun sette alt inn på at ta barnet ditt, selv om det ikke er grunnlag for det. Det er lett å dikte opp halvsannheter, og de sakkyndige lar seg kjøpe. De er avhengige av inntektene fra barnevernet.

Så slik går det til at barn fjernes med tvang fra gode foreldre mens foreldre som utsetter sine barn for grove seksuelle overgrep, får fortsette i åresvis. Når skal vi forstå at "barnevernet" ikke er rette instans til å etterforske overgrep mot barn? Det burde være forbudt å ta barna fra foreldrene uten at det foreligger en straffbar handling mot dem.

Barn som blir fratatt sine foreldre på grunn av falske meldinger mot foreldrene, lider stor overlast. Staten plikter å beskytte barnas integritet. Det gjøres ikke idag. Også barn har rett til et privat- og familieliv. Det samme har uskyldige foreldre. Uskyldspresumpsjonen skal ikke tilsidesettes fordi saksbehandler "føler" noe i magen sin. Likevel aksepteres slike vitnesmål av retten. Mistanke kastes mot foreldrene, og dommeren gjør ingenting for å stoppe det. Dette er krenkelser av menneskerettighetene, artikkel 6.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OVERGREPSVERNET I ALVDAL
PostPosted: Fri Jan 28, 2011 11:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
agrippa wrote:

Så slik går det til at barn fjernes med tvang fra gode foreldre mens foreldre som utsetter sine barn for grove seksuelle overgrep, får fortsette i åresvis. Når skal vi forstå at "barnevernet" ikke er rette instans til å etterforske overgrep mot barn? Det burde være forbudt å ta barna fra foreldrene uten at det foreligger en straffbar handling mot dem.

Det såkalte barnevernet gjør så stor skade på barn og familier at det må legges ned.

Mer fra Alvdalssaken iflg Aftenposten; Skal være barnas dørvoktere

Hjermann ble satt ettertrykkelig på plass av Domstols-Administrasjonens direktør Tor Langbach:
Quote:
” Barneombudets forsøk på å blande seg inn i overgrepssaken fra Alvdal falt på juridisk stengrunn hos Domstolsadministrasjonen. Direktøren peker på bistandsadvokatene som rettens dørvoktere.”


Midt i denne tragedien, kjenner jeg en gryende tillit til rettsapparatet:
Quote:
- Feil adressat

I kveld kom svaret fra DA-direktør Tor Langbach.

Først slår han fast at form og innhold i mediadekningen er et redaksjonelt ansvar, som Domstolsadministrasjonen hverken kan eller vil gripe inn i.

Så fortsetter han:
«Som kjent er retten helt uavhengig i sin dømmende virksomhet og hverken retten eller andre av ”sakens aktører” for øvrig kan instrueres av Domstoladministrasjonen», skriver Langbach, før han fastslår at rett adressat for brevet nok er de tre bistandsadvokatene som representerer fire av ofrene i saken:


Det ser ut som om iallfall denne domstolsadministrasjonen er villig til å trekke lærdom av tidligere feil:
Quote:
- Viktig vaktbikkje

Langbach trekker til slutt frem flere store overgrepsaker fra 1980- og -90-tallet, hvor pressen ble kastet på dør. Mange av de domfelte har senere har fått sakene sine gjenopptatt,og de er blitt frifunnet:

«I lys av disse erfaringene er det grunn til å understreke at åpenhet og tilstedeværelse av pressen kan være et bidrag til at domstolenes virksomhet settes under et kritisk lys i det offentlige rom. Det kan også være slik at åpenheten bidrar til at slike overgrep ikke skjer igjen, eller til at det varsles hvis noen blir kjent med at overgrep skjer», skriver direktør Langbach.


Denne saken avdekker det såkalte barnevernets skadelige virksomhet i all sin skrekkelige grellhet, og burde være begynnelsen på slutten for idiot-etaten.

Hjermann påstår han
Quote:
... er glad for at barnevernets rolle i saken nå får et kritisk søkelys:

Sorry Hjermann, men du har null, absolutt null, troverdighet.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]