It is currently Sat Apr 27, 2024 5:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: BLIR SÅ SINT! (Trenger svar fort!)
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 2:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Sep 08, 2010 1:03 am
Posts: 58
Jeg fikk idag beskjed om at det er samvær med datteren min i morgen.
Jeg prøvde å utsette det til en annen dag denne måneden (Jeg har 3 timer med samvær annenhver måned), men da fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke kan møte imorgen, så blir det ikke samvær før i MARS!

Grunnen til at jeg ikke kan møte imorgen er at jeg skal til tannlegen idag for å operere ut TRE visdomstenner. Har fått beskjed med tannlegen om at jeg kommer til å være veldig hoven i ett par dager, og at jeg må gå på sterke smertestillende, og at jeg kommer til å ha problemer med å snakke skikkelig de første to dagene..

Jeg ønsker ett best mulig samvær, noe som er grunnen til at jeg vil utsette det...

HAR DE LOV TIL Å NEKTE MEG SAMVÆR? :(

_________________
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BLIR SÅ SINT! (Trenger svar fort!)
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 2:22 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Du må bare møte opp, det samme har skjedd i min sak, jeg har måttet kaste alt jeg hadde i hendene å reise 520 km for å ha samvær....
Om du ikke kommer brukes det mot deg ogdet vil du ikke, har selv kjørt 520 km med feber.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BLIR SÅ SINT! (Trenger svar fort!)
PostPosted: Fri Jan 07, 2011 2:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Man har krav på å få gjennomført det antall samvær som er bestemt av nemnda/retten. Forsøk å få utarbeidet samværslister for hele året, slik at du unngår slike kollisjoner.
Dersom man dukker opp og er syk, så vil det bli rapportert: "mor virket ruset" og "far var sløv".

Nei, barnevernet kan ikke pålegge deg å stille til samvær på kort varsel. Du kan be om utsettelse, uten at de skal frata deg det gjeldende samværet (men de vil prøve seg!). Hold korrespondansen skriftlig, slik at du dokumenterer kontakten. Vær saklig!

Vi som ikke kommer unna barnevernet, fordi de har våre kjære som gisler, er tvunget til å svelge kameler (og enda større dyr) dersom vi ønsker å opprettholde kontakten med barnet/barna. Vi - i motsetning til hva som er å anbefale - må samarbeide med dem.

Gjennom våre 8 år som samværsfolk har det vært hendelser i begge retninger, selvsagt. Jeg har opplevd å måtte snu pga vær- og føreforhold på vei til samvær. Jeg ringte fosters og sa fra, og sendte brev til barnevernet øyeblikkelig med forklaring og forslag til nye samvær som erstatning for det som utgikk. Det har stort sett ordnet seg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BLIR SÅ SINT! (Trenger svar fort!)
PostPosted: Sat Jan 08, 2011 12:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
De vil forvanske alt dem kan ! Hørtes sprøtt ut at du ikke skulle få samvær før i mars om du ikke tok den nå.
Men de finner jo på hva som helst.
Skulle vært andre enn barnevernet som styrte med samvær (normale folk skule tatt den jobben)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: BLIR SÅ SINT! (Trenger svar fort!)
PostPosted: Sat Jan 08, 2011 5:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Vær oppmerksom på at nemnda/retten angir et minimums-samvær i sine vedtak/dommer. Søk om mere! Skriv brev til barnevernet med forslag til samvær utenom de som er bestemt av barnevernet. Skriv at dere skal gjøre noe spesielt, f.eks. dra til Tusenfryd eller et familiebesøk, og at du gjerne vil ha med barnet. Du må regne med at du får et negativt svar, og om så skjer (og uansett) så skal du søke igjen etter kort tid.

I mange år opplevde vi at barnevernet utelukkende var negative til slike forslag. Ja, vi måtte kjempe for at minimums-samværene ikke skulle bli forkortet. Fortsatt er det mye å si om den saken, men vi får ha helgesamvær i stedet for 6 timer på dagtid, som retten har sagt. Jeg er selvfølgelig hele tiden redd for at de skal begrense igjen. Det nytter at barnet selv setter frem krav.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]