It is currently Sun Apr 28, 2024 4:04 am



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Tue Dec 14, 2010 3:46 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Og føler meg egentlig helt tom innvendig. Jeg er beskyldt for å være pillemissbruker, hasj røyker og en ganske ustabil person. Sannhenten er at jeg aldri bruker en pille, aldri har røyket hasj og at jeg har en MMpi test som beviser at jeg er normal. Men det er ikke alle jeg kjenner som aldri har røykt hasj, aldri har tatt piller eller ikke har psykiske problemer. Jeg har en veninne som gjør/har alle disse tingene, og hun har vert skikkelig ond mot meg i perioder, jeg tåler henne rett og slett ikke. Likevel så holder hun seg ikke unna meg. Mine barn bor i fosterhjem og hun får lov å ha de hjemme hos seg på besøk, jeg vrenger meg ved tanken. Hun sier ikke ifra når hun får besøk av dem, sier det bare etterpå. Hun er veldig stolt over at hun kan ha mine barn på overnatting etc..Jeg sliter virkelig med megselv pgadette. Har sagt fra til fosterforeldrene men de gjør ingenting med det.
I går ble det nok. Jeg hadde vert i et bursdagsselskap der mine barn også var.. Veninnen min var også det og hun valgte å lage bråk av det. Det er nå rett før jul, og jeg har også fått avslag på å ha de mer i julen. Jeg sitter her for meg selv og skjelver, kjenner at det er veldig nok nå.... Har ikke lyst til noen ting...

Kjenner at jeg hater denne veninnen mer en pesten, hun står for alt det jeg er "dømt" for, forrsøkte å forklare dette til en annen veninne av oss i går, men hun sier bare "xxxxx forrsøker bare å gjøre alt riktig"
Ble bare innmari sliten av dette, og har nesten lyst til å melde henne til BV..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Thu Dec 16, 2010 12:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
1. Ingen som vet hva BV står for bør ikke melde andre til BV. Uansett.
2. Antagelig er din "venninne" instruert av BV gjennom fosterforeldre om at du skal holdes utenfor.
3. Finnes mange flotte folk som tar seg en krydderrøyk innimellom, de er alikevel strålende foreldre.
4. a) Kutt kontakten med denne "venninnen" b)eller smisk for henne i forsøk på å få henne over på ditt lag.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Fri Dec 17, 2010 12:03 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Du har et godt poeng med å melde til BV, Diamanten. Bare det at når hun har hatt sine "psykiske" runder har hun truet meg med det, and look what happend..
Kommer nok ikke til å noen gang tilgi henne, men jeg må spille til saken min er over....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Sat Dec 18, 2010 11:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hvordan kan en venninde ha dine barn på besøk? Hvilke lover er brutt her? Kutt ut slike venninder. Bli sint! Nå!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bvl § 4-21...
PostPosted: Sun Dec 19, 2010 1:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Denne venninnen er vel ikke noe å samle på, vel? Men når det er sagt, så skal man ikke nekte barn som er tatt å ha kontakt med mennesker som de kjente før plasseringen. Det er viktig for dem - og for tilbakeføringssaken! - at de kan opprettholde kontakt med det "gamle" nettverket, for det skal jo også utgjøre det "nye" nettverket etter gjenforening med foreldrene.
Vi som har barn (barnebarn, for mitt vedkommende, da) som har blitt nektet all kontakt med familien og venner fra tiden det bodde i den naturlige familie, vet hva de har mistet, og hvordan akkurat DET ble brukt for alt hva det var verdt i barnevernets favør da tilbakeføringssaken ble ført.

Legg merke til bvl § 4-21 om tilbakeføring:
"Avgjørelsen skal likevel ikke oppheves dersom barnet har fått slik tilknytning til mennesker og miljø der det er, at det etter en samlet vurdering kan føre til alvorlige problemer for barnet om det blir flyttet."

Forsøk derfor å være rause, for jo mer kontakt barnet har med nettverket rundt foreldrene, desto vanskeligere blir det for nemnda/retten å argumentere mot tilbakeføring. I vår sak har ordlyden i siste dom satt kroken på døra for nye runde om tilbakeføring, for § 4-21 sier også (annet ledd):
"Er krav om opphevelse i forrige vedtak eller dom ikke tatt til følge under henvisning til § 4-21 første ledd annet punktum, kan ny behandling bare kreves der det dokumenteres at det har funnet sted vesentlige endringer i barnets situasjon."
Det betyr at vi ikke kan fremme ny sak (med mindre "vesentlige endringer i barnets situasjon" tilsier det), og må leve med atskillelsen slik den er nå. Det er hardt å tenke på.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Mon Dec 20, 2010 1:10 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Nå er det slik at resten av nettverket mitt blir nektet kontakt med jentene. De har 2 oldforeldre som er gamle og syke, og jeg lurer på om barna mine får se oldeforeldrene sine i live igjen. Jeg søkte om å få ta jentene med til sin Oldefar, men ble nektet.
Denne onde veninnen min, får derimot ha de...

Hun bruker situasjonen min for det den er verdt også for at andre skal synes synd på henne. Det er ynkelig. Jeg har ikke den luksusen at jeg kan krangle med henne, derfor må jeg vente til etter dette er over med å fortelle hva jeg mener.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Tue Dec 21, 2010 12:11 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja det er vel som med foreldrene til bestevenninden til dattra mi. Dem er nå besøkshjem og får betalt når hun er der. Å så pengegriske er dem at hvis hun bare så mye som hilste på meg, så fikk hun trussler om å ikke få komme til denne bestevenninden. Dette er å missbruke to barn til sitt egen formål. Barnehandel.

Nina. Det grunnlaget er IKKE godt nok. EMK art 8.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Tue Dec 21, 2010 1:54 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Sånn er dessverre praksis, likevel. Tilføyelsen i loven og lovanvendelsen er politisk ønsket. Naturligvis bryter det med EMK, og vi kunne kanskje fremmet ny sak, blitt avvist, anket osv, for til sist å ta saken til EMD, men det har vi ikke krefter til lenger; vi har tross alt 9 nemnds- og rettsrunder bak oss.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Tue Dec 21, 2010 2:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Tror ikke det bare er penger, tror at besøkshjem, føler at de har mer perfekte hjem enn andre. De har det bevist gjennom tillit fra BV. Vi som har havnet i denne situasjonen vil de ikke forstå. Tror de soler seg ved å reise på kjøpesenter med barna våre, for da ser hele nærmiljøet hvor bra de er. Denne følelsen av åha et perfekt hjem betyr mer for dem, enn å sette seg inn i vår situasjon...
Er bare forfengelighet. Men vi kommer sterkt tilbake, vi kommer til å få igjen våre barn en eller annen gang, og da er det pay back...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Wed Feb 02, 2011 4:10 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Sånn er dessverre praksis, likevel. Tilføyelsen i loven og lovanvendelsen er politisk ønsket. Naturligvis bryter det med EMK, og vi kunne kanskje fremmet ny sak, blitt avvist, anket osv, for til sist å ta saken til EMD, men det har vi ikke krefter til lenger; vi har tross alt 9 nemnds- og rettsrunder bak oss.


EMK er norsk lov og har forrang foran andre lover. Jeg ville kreve tilbakeføring og dersom bv eller retten avviser kravet, så ville jeg vist til artikkel 8 og tatt ut stevning. Staten må utfordres og tvinges til å etterleve EMK. Men du trenger en advokat som har greie på EMK, og det er ikke så mange, dessverre.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Wed Feb 02, 2011 6:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
EMK er norsk lov og har forrang foran andre lover. Jeg ville kreve tilbakeføring og dersom bv eller retten avviser kravet, så ville jeg vist til artikkel 8 og tatt ut stevning. Staten må utfordres og tvinges til å etterleve EMK. Men du trenger en advokat som har greie på EMK, og det er ikke så mange, dessverre.

Det første hinderet ligger i loven: kun barnevernet kan fremme sak om tilbakeføring. Dersom man tilskriver barnevernet at man ønsker ny sak, så skal de først "utrede" saken jf. bvl § 7-10. De vil kanskje nekte å fremme sak jf. bvl § 4-21. Man kan kanskje ta dette spørsmålet til domstolen jf. EMK art. 8. OM man vinner frem, så kommer man uansett ikke unna det faktum at barnevernet skal "forberede saken". Og vi vet hva det innebærer. Jeg tror ikke min familie klarer mer av det nå, dessverre.
Kristoffer blir 12 år. Når han er 15 kan han selv kreve sak. Men da er barndommen hans over. Den mistet vi...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 9:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Det første hinderet ligger i loven: kun barnevernet kan fremme sak om tilbakeføring. Dersom man tilskriver barnevernet at man ønsker ny sak, så skal de først "utrede" saken jf. bvl § 7-10. De vil kanskje nekte å fremme sak jf. bvl § 4-21. Man kan kanskje ta dette spørsmålet til domstolen jf. EMK art. 8. OM man vinner frem, så kommer man uansett ikke unna det faktum at barnevernet skal "forberede saken". Og vi vet hva det innebærer. Jeg tror ikke min familie klarer mer av det nå, dessverre.
Kristoffer blir 12 år. Når han er 15 kan han selv kreve sak. Men da er barndommen hans over. Den mistet vi...


Det er jo helt ulogisk at "barnevernet" skal forberede saken. "Barnevernet" er motparten og representerer staten, ikke barnet. Kristoffer er bare 12 år, ennå ikke tenåring. Det ville vært en stor fordel for ham å få tilbringe ungdomstiden hos familien. Da ville skaden kunne repareres slik at han fikk en god start på voksenlivet. Man vet dessuten aldri hva "barnevernet" kan finne på. Nå som såkalt ettervern er innført er det fare for at ungdommene blir værende i systemet til de er 23 år. Det er mye på gang. Flere og flere nekter å la seg diktere av lover som strider mot menneskerettighetskonvensjonen, som Norge har forpliktet seg til å følge. Dersom vi skal vinne frem, kreves det at flere krever sin rett. Kristoffer er dessuten et selvstendig rettssubjekt selv om han er under 15 år, jf. EMK artikkel 34:

Art 34. Individklager
Domstolen kan motta klager fra enhver person, frivillig organisasjon eller gruppe av enkeltpersoner som hevder å ha vært utsatt for en overtredelse av de rettigheter som er fastsatt i konvensjonen og dens protokoller fra en av de høye Kontraherende Parters side. De høye Kontraherende Parter forplikter seg til ikke på noen måte å hindre utøvelsen av denne rettighet.


Dette betyr at Kristoffer kan reise sak allerede nå.

Myndighetene har vedtatt mange lover som utvilsomt er i strid med EMK. Det er ikke sånn at myndighetene kan vedta hvilke lover som helst, gjerne av såkalte "prosessøkonomiske hensyn", som er latterlig all den stund milliarder sløses vekk hvert år på unødvendige og skadelige "omsorgs- og hjelpe"-tiltak hvert år.

Jeg har forståelse for at du føler deg utmattet, men den som gir opp har tapt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Så freaket jeg ut...
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 10:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Ja, det er fullstendig ulogisk at det er barnevernets oppgave å utrede og fremlegge saken for fylkesnemnda. Private parter burde selvsagt selv kunne ta opp ny sak. Jeg håper at noen kan finne en utvei, ev. presse frem en endring.

Agrippa, det at man gir opp rettens vei betyr ikke at man har gitt opp barnet. Vi holder så tett kontakt med Kristoffer som mulig. Man kan "vinne barnet" selv om man tapte saken. Saken har flere sider enn de kampene man fører i nemnda og retten. I nesten 7 år befant vi oss enten i planleggingsfase for neste sak, eller i nervøs venting på avgjørelsen, eller i vantro og sjokk når avgjørelsen kom. Jeg kjenner godt kvalmen, som gjør det bortimot umulig å lese ordene i dommen. 9 ganger i kampen for Kristoffer. Nå er den veien stengt for oss slik rettspraksis er.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]