It is currently Sun Apr 28, 2024 6:01 am



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Tue Dec 07, 2010 2:55 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Sep 08, 2010 1:03 am
Posts: 58
Føler at det ikke er håp lenger.
Jenta mi har bodd i fosterhjem siden hun var 4 uker gammel. Hun er nå 7 måneder.

Jeg har snakket med mange, og alle sier det samme, at nemda/domstolene er korrupte, og da ser jeg ikke vitsen egentlig.

Men ikke misforstå meg nå, jeg elsker datteren min over alt! Og jeg har kjempet! Mister bare håpet mer og mer...:/

Jeg er så sliten.

Saken kommer opp i tingretten 19 og 20 januar.

_________________
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Wed Dec 08, 2010 2:06 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Det er vel bedre å kjempe, enn å sitte hjemme og gruble. Og etterpå vet du i hvert fall at du gjorde alt som var mulig.

Men ser ut som bloggen og facebookgruppa er sletta?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Wed Dec 08, 2010 2:14 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Sep 08, 2010 1:03 am
Posts: 58
Skuffet wrote:
Men ser ut som bloggen og facebookgruppa er sletta?


Ja, har måttet slette det pga at BV truet med mindre samvær om jeg fortsatte med såkalt "drittslenging" på nett...

_________________
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Wed Dec 08, 2010 12:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
actually wrote:
Skuffet wrote:
Men ser ut som bloggen og facebookgruppa er sletta?


Ja, har måttet slette det pga at BV truet med mindre samvær om jeg fortsatte med såkalt "drittslenging" på nett...


Dessverre spiller det ingen rolle at du slettet det du har skrevet. De har alt tatt sine kopier, som blir lagt til saken.
Etter min erfaring blir de fleste som snakker og skriver offentlig om saken sin truet av barnevernet med at de vil få mindre samvær etc. Enkelte velger å slette, slik du har gjort, mens andre fortsetter å skrive. Hva de velger å gjøre har ingenting å si for utfallet av saken.
De som har fortsatt med å ytre seg offentlig, har stått opp for seg og sin rett til å uttale seg når saken deres har blitt behandlet i nemnda/retten, og sett det som en anledning til å si høyt at det er begått en feil i saken, at barnevernet har begått et overgrep mot en selv og mot barnet.
Enhver må imidlertid finne sin egen vei videre.

Skal jeg gi opp, spør du. Du tenker kanskje på å gi opp saken, gi opp å få tilbake barnet ditt. Men orker du det da? Orker du å leve med at du ikke gjorde alt som sto i din makt for gjenforening? En dag vil du kunne si til barnet "Jeg gjorde alt for deg"...

Vi var i nemnda/retten hele 9 ganger. Kristoffer bor fortsatt i fosterhjem, men vi får stadig mere samvær. Nå, etter 8 år i fosterhjem, får Kristoffer være hjemme hos familien 6 helger om året, og det er mye mer enn 4 samvær á 3 timer med tilsyn på nøytralt sted, slik det var i starten. Vi har vunnet frem med krav siden, og det siste 1 1/2 året har vi fått gjennomslag for weekendbesøk hos oss (godt hjulpet av at Kristoffer selv maser om det). Han har fått vite at vi kjempet for ham, og det er viktig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Thu Dec 09, 2010 7:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Synes det er viktig det Nina skriver.

Det har ingen betydning for saken at man fjerner det man skriver på nett. Det har kun betydning for den enkelte barnefjerner at vedkommende slippe å bli presentert offentlig som den overgriper vedkommende er.

Det er imidlertid avskrekkende for andre, både generelt og i din sak, at du viser vilje til å offentliggjøre overgrepene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Thu Dec 09, 2010 7:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
actually wrote:

Ja, har måttet slette det pga at BV truet med mindre samvær om jeg fortsatte med såkalt "drittslenging" på nett...


Slike pressmetoder må tas opp på bånd, og publiseres på internett.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Thu Dec 09, 2010 8:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ikke gi opp! kan ikke med det påståtte barnevernet som truer deg til å slette innlegg. Ellers skal de hevne seg på deg og ditt lille barn. Motbydelig barnevern.
Stå på !
ta opp på bånd alle møter med barnevernet.Viktig!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Burde jeg gi opp?
PostPosted: Thu Feb 03, 2011 10:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
actually wrote:
Skuffet wrote:
Men ser ut som bloggen og facebookgruppa er sletta?


Ja, har måttet slette det pga at BV truet med mindre samvær om jeg fortsatte med såkalt "drittslenging" på nett...


Hvis "barnevernet" truer med å frata barnet samvær fordi du bruker ytringsfriheten din på nettet, så skal du vite at dette strider mot EMK artikkel 10 om ytringsfrihet:

Art 10. Ytringsfrihet
1. Enhver har rett til ytringsfrihet. Denne rett skal omfatte frihet til å ha meninger og til å motta og meddele opplysninger og ideer uten inngrep av offentlig myndighet og uten hensyn til grenser. Denne artikkel skal ikke hindre stater fra å kreve lisensiering av kringkasting, fjernsyn eller kinoforetak.
2. Fordi utøvelsen av disse friheter medfører plikter og ansvar, kan den bli undergitt slike formregler, vilkår, innskrenkninger eller straffer som er foreskrevet ved lov og som er nødvendige i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, territoriale integritet eller offentlige trygghet, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, for å verne andres omdømme eller rettigheter, for å forebygge at fortrolige opplysninger blir røpet, eller for å bevare domstolenes autoritet og upartiskhet.


Her står det klart og tydelig at enhver skal ha rett til å ha meninger og motta og meddele opplysninger og idéer uten inngrep av offentlig myndighet. Dersom myndighetene søker å frata deg ytringsfriheten ved å straffe deg med mindre samvær, så er dette et grovt brudd på menneskerettighetene.

Har du det skriftlig at de har truet deg? Hvis saksbehandler har sagt dette i retten, så er det mange vitner. Stevn staten for brudd på menneskerettighetene, som det er på høy tid etterleves i dette landet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]