It is currently Sun Apr 28, 2024 7:21 pm



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Fri Nov 05, 2010 8:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Dere vil sikkert svare et klart ja på at man bør avvise såkalte hjelpetiltak. I vår sak var bekymringen veldig alvorlig i begynnelsen, mens den nå er kraftig tonet ned. Likevel er jeg skitredd for hva som vil skje hvis jeg sier nei til hjelpetiltakene, ettersom noen sier det bare er frivillig i navnet.
Men jeg må jo prøve og slippe unna, ellers vil jeg angre voldsomt.

Saksbehandler har sagt de "vurderer det som nødvendig med flere hjelpetiltak enn veiledning".
Grøsser ved tanken...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 2:26 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Det er rett og slett bare å si nei, det ganger hverken deg eller barna dine å bli brukt/misbrukt i "hjelpe tiltak" industrien som blomster for tiden.

Det er opp til deg hvor lenge du vil la deg misbruke på bekostning av dine barn.

Det er bare advokater og "sakkyndige" som tjener på dette i privatøkonomisk regi.

Om du sier ja ti hjelpetiltak, så har du ofret dine barn, barn har ikke behov for å omgås med sine overgripere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 11:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Hva slags "hjelpetiltak" er det snakk om?
Føler du eller er det på noe vis noe som tilsier at det er hensiktsmessig med slike tiltak?

Det som er litt skummelt med slike tiltak er at den dagen de går til nemda så sier de at "hjelpetiltak er utprøvd uten å kunne avhjelpe situasjonen".
Dermed ser de seg nødt for å be om omsorgsovertkelse.

Med påfølgende regime på kontakt mellom Barnet og Familien.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Sat Nov 06, 2010 1:00 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er farlig med kontakt med det såkalte barnevernet, og det er farlig å si nei til hjelpetiltak.

Man trenger noen å rådførere seg med, som er grundig innsatt i sakens alle aspekter og trent i kamp mot barnevernet. Være seg om det er advokat eller andre. Men det er ikke enkelt å få til.

Man bør selvsagt komme seg ut av landet. Men det er fryktelig vanskelig for mange. Både sosialt, psykisk og økonomisk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Mon Nov 08, 2010 9:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Si nei takk til "hjelpetiltak". Tar du imot, vil dem bare overbevise nemnda om at du ikke klarer deg selv. Å dem vil bare finne på fler å fler "hjelpetiltak" Å dem vil da bruke mot deg at omfattende "hjelpetiltak" er prøvd. Å grunnlag for å sjele barnet er da til stede. Sier du nei takk, så regn med at dem kommer til å svare med hastevedtak. Husk å bruke Grunnlovens § 102. Konsekvent. Dem har ingenting inn i ditt hjem å gjøre hvis dem ikke kan bevise at du har begått en straffbar handling og har med politi og arrestordre.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Mon Nov 08, 2010 11:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Det er nok et godt råd. Det er hovedlinjen vi har ført overfor det såkalte barnevernet. Men man risikerer da å få det hardkjøret med det samme, som man ellers ville fått senere. Oddsene er imidlertid større for å vinne mest på sikt da.

Jeg tror det kan sammenfattes slik:

Ha ikke mer å gjøre med barnevernet enn hva som er strategisk nødvendig.

Forsøk å bruke advokat som mellommann. Krev alt skriftlig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Tue Nov 09, 2010 6:21 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Quote:
Ha ikke mer å gjøre med barnevernet enn hva som er strategisk nødvendig.


Enig med Arild her, det som er vanskelig er å tolke hva som er strategisk nødvendig.
Jeg ble i min sak frarøvet baret mitt, og kjørte sak for å få han hjem. I den anledning satte BV som et krav at jeg mottok veiledning. Da var det strategisk nødvendig å prate denne veilederen etter munnen. Det kan også sies at jeg var usedvanlig heldig med denne veiledningen, hun tok etter 3 møter fullstendig mitt parti og skrev tilslutt en rapport med gulkanter om meg og barn til BV. Etter det fikk jeg ikke dekket flere timer med veildening:D

Må du ta imot veiledning må du på en troverdig måte dempe ned problemer, sli at konklusjonen blir at det ikke behøves er veildening. Et krevende manøver..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Tue Nov 09, 2010 6:35 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Uansett hva man velger å se på som strategisk nødvendig, bør man hele tiden ha i bakhodet at desto lengre barnevernet får holde på, desto slitnere blir du og familien.

Hvis du merker dem jobber seg fram mot en sak, så sett foten ned. Hvis barnevernet ikke gir seg. La dem kjøre sak. For sak blir det da uansett. Før eller siden. Å da er det en fordel for deg og din familie at det skjer før. Ikke siden, når dere er utslitt og barnevernet har produsert nokk dasspapir.

Å skulle dem fatte hastevedtak og kidnappe barna på skole/barnehage, så anmeld dem for kidnapping straks. Og det samme med skole/barnehage, for delaktighet i kidnapping. For det er akkurat det dette er!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Tue Nov 09, 2010 9:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Diamanten wrote:
Quote:
Ha ikke mer å gjøre med barnevernet enn hva som er strategisk nødvendig.


(...) Da var det strategisk nødvendig å prate denne veilederen etter munnen. Det kan også sies at jeg var usedvanlig heldig med denne veiledningen, hun tok etter 3 møter fullstendig mitt parti og skrev tilslutt en rapport med gulkanter om meg og barn til BV.
(...)
Et krevende manøver..

Det er et problem at dette slår gjerne fullstendig galt ut for mange.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Wed Nov 10, 2010 7:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Quote:
Det er et problem at dette slår gjerne fullstendig galt ut for mange.


Helt sant, et krevende manøver. Et eksempel på hvor galt det kan gå er fra mitt første møte med en sakkyndig psykolog på Bergenskanten: Jeg er en voksen dame etterhvert og har hatt tre lengre forhold i mitt liv, hvorpå jeg lever i det 3 nå, mao 2 ekser. Dette ble i hans rapport til flere ukritiske forhold til menn...

Lærte litt eterhvert her da, og det var kanskje derfor det gikk bra- kløkt og kunnskap.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Thu Nov 11, 2010 9:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Har hørt de har plikt til å opplyse om det hvis de har nok på oss til å ta saken til nemnda. Derfor antar jeg at de ikke har nok på oss. Men selvsagt snuser de hele tida for å finne ut om vi er ekstra syke, eller om det er andre ting som gjør oss upassende som omsorgspersoner.

Jeg har ikke noen betalt veileder, det er en miljøterapeut fra Bv som har vært hjemme noen ganger og veiledet. Jeg har tidvis et sinneproblem overfor Bv, og sistgang ble jeg nesten redd for meg selv. Veiledningen i seg selv har jeg sjelden nytte av, da jeg kan lese og har andre personer som kan gi info.

Som Alvheim sa; hjelpetiltak betyr som oftest overvåkning eller omsorgsovertagelse.

Vil helt klart vekk fra dette, og lagde tråden for å finne ut om andre har hatt dårlige konsekvenser av å si nei til hjelpetiltak. Dersom de tar hjelpetiltaket til nemnda og nemnda gjør det til tvangstiltak kan man jo ikke nekte. Men tror /håper at vår sak ikke er så alvorlig.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Thu Nov 11, 2010 11:42 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Skuffet wrote:
Vil helt klart vekk fra dette, og lagde tråden for å finne ut om andre har hatt dårlige konsekvenser av å si nei til hjelpetiltak. Dersom de tar hjelpetiltaket til nemnda og nemnda gjør det til tvangstiltak kan man jo ikke nekte. Men tror /håper at vår sak ikke er så alvorlig.


De har ikke lovhjemmel for å lage tvangsopplegg i menneskers hjem. Vi har rett til privatliv. Derfor tar de barna.

Grunnloven §102:
Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

http://www.lovdata.no/all/tl-18140517-000-006.html#102

Menneskerettighetene:
1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.

http://lov.r-b-v.net/#art8

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 12:44 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Som du skrev kan bare de som kjenner sakspapirene vurdere om det er tvangstiltak eller ikke. Derfor har jeg en advokat som for tida leser gjennom papirene. Advokaten virket OK ut fra søk på nettet, og har greie på BV-saker.

Bv vil garantert appellere til meg som forelder og spørre om det er ansvarlig å si nei til hjelpetiltak. Og de kommer til å vente på nye bekymringsmeldinger, og de kan bruke avslaget mot oss i en eventuell framtidig sak i Fylkesnemnda. Da kan de si at de hadde rett hele tida.
Jeg håper jo ikke det vil skje...

Saksbehandleren skriver at det går bedre enn de hadde trodd, men at jeg må skjønne at det er tiltakene deres som er årsaken! Noe så frekt... Først går jeg igjennom ekstreme påkjenninger med undersøkelse og terror med uventede besøk, og så får jeg ikke engang litt anerkjennelse! Selvfølgelig har de i løpet av denne perioden fortalt en ting eller to jeg ikke visste fra før, men det oppveier ikke den enorme psykiske belastningen. Og det er jo ikke de som har tatt seg av barnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 8:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skuffet wrote:
Selvfølgelig har de i løpet av denne perioden fortalt en ting eller to jeg ikke visste fra før, (...)

Jeg vil tro også du kunne fortalt de en og annen ting som ikke de visste...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei til "hjelpetiltak"?
PostPosted: Fri Nov 26, 2010 9:54 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Bv har sagt til advokaten min at det er kun disse hjelpetiltakene de er ute etter. Men under møtet om hjelpetiltak foreslo de likevel en sakkyndig vurdering, "for å se hvem som har rett".
Jeg leste et annet sted på forumet at Bv er som blodigler, og det stemmer godt.

Ikke tale om at vi sier ja til sakkyndig vurdering om det bare dreier seg om hjelpetiltakene.
Det verste var at veilederen deres nærmest sippet under møtet og tok det personlig at jeg ikke ville ha henne som veileder mer :cry:
Men så er det jo ikke alle som mener de trenger veiledning. Jeg er ikke psykisk utviklingshemmet eller analfabet.
Så inntil videre er saken avsluttet, men frykter de snart begynner på igjen fordi min manns psykiater mener hun er pliktig til å melde fra til "hele verden" om at han slutter hos henne snart.
Jeg mener det er tøv at hun har plikt til å melde fra om noe slikt. Det er kun hennes egen vurdering.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]