It is currently Tue Apr 23, 2024 6:16 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 5:36 pm 
Offline

Joined: Tue Oct 12, 2010 2:09 pm
Posts: 2
Først vil jeg bare si at dette er et supert forum for mennesker som sliter med dette "barnevernet"

Jeg fikk disse tragiske folkene inn i mitt hjem for ikke lenge siden. Jeg hadde bare vert syk i noen dager å ikke hatt mulighet og krefter til å rydde leiligheten min til det opptimale. I tillegg så var jeg utmatten den dagen "bv" kom hjem til meg. jeg hadde vert våken over halve natten med et sykt barn i tillegg til at jeg selv var syk. så jeg hadde ikke våknet den morgenen. klokken var blitt over halv 12 før jeg våknet. å det var en elektrikker som tok seg inn i hjemet mitt mens jeg sov (hun skulle gjøre en jobb der, men tidspungtet var ikke avtalt). å hun ringte da igjen "bv"

"bv" mente at jeg hadde inngrodd skjit i leiligheten som dem så fint sa. videre sa dem at jeg ikke fikk ha barna boende hos meg mere.
i min panikk ringte jeg min mamma som kom med en gang. å heldig for mine barn så fikk hun lov å ta barna med seg uten større styr.

videre den samme dagen på ettermiddagen så kom "bv" tilbake å fortalte at dem hadde misstanke om at jeg gikk på stoff siden jeg ikke våknet den morgenen (noe jeg IKKE gjør)
samtidig så har dem spurt min mor ut om meg. spurt om jeg hadde det helt bra og at det ikke var noe psykisk eller noe slik for dem syntes jeg virket så BLEIK.. hva i alle dager skal det bety da??

på første møte med "bv" så fortalte dem at dem ville sette inn hjelpetiltak i hjemmet mitt (jeg viste at jeg kunne ta barna tilbake siden ikke "bv" hadde vedtak på å ta barna)
dem begynte å snakke om såkaldt mødrehjem og fritt tilsyn i leiligheten min.
mødrehjem syntes jeg hørtes skummelt ut siden jeg vet dem henger seg opp i ALT, til og med hvor mye ØYEKONTAKT foreldre å barn har.
så jeg følte meg presset å flyttet så hjem i sokkel leiligheten til foreldrene mine.
videre sa min advokat at jeg skulle skrive under på 1 måned fritt tilsyn og 3 måneder avtalte tilsyn.

dom som jeg var så gjore jeg dette da.
siden jeg alt er i systemet å sliter økonomisk så ba jeg "bv" selv om et hjelpetiltak som går ut på å betale barnehage plassen til sønnen min.
hun skulle da skjekke opp dette denne "bv" damen. å gjett hva. hun fortalte nesten TO UKER senere at dem hadde diskutert å kommet fram til at dem IKKE dekker barnehagen nå siden dem ser situasjonen som usikker. HVA usikker på hva? dem skulle kartlegge situasjonen først var svaret jeg fikk

videre på et av hjemmebesøkene fra "bv" så ble det en liten "diskusjon" hær. grunnen for at min mor var sint pga måten dem trår fram på. jeg blandet meg inn i diskusjonen fordi at jeg ikke vil bare sitte å "ta imot" uten å kunne forsvare meg.
da ble "bv" nesten sint å sa at dette skulloe vi ta på kontoret å ikke i min datter på 1 år sitt nærvær.. hvorfor? hun skjønner ikke å det ble ikke brukt sintstemmer med henne tilstede heller.

Helt siden dem kom i mitt hjem første gang så har ikke jeg fått info fra dem om noe. hva som skal skje eller noe.. JEG måtte ha ringt dem hele tiden å spurt.
på ene referatet står det "telefonsamtale til mor".. dette er FEIL. det skulle vert "telefonsamtale FRA mor"

nå har dem bedt om et møte med meg i neste uke på kontoret.. Jeg kjenner meg litt nervøs for møtet for jeg lurer på hva dem kommer til og si.
kjenner jeg vil ta barna å rømme landet, men det kan jeg ikke. jeg får bare med meg sønnen min som ikke har kontakt med sin pappa, datter mi har jeg å bf delt foreldreansvar på så henne kan jeg ikke ta med. å ikke kan jeg bare forlate henne heller..

kjenner jeg bare vil sette meg ned å grine.. skjønner ikke hva dem er ute etter.
brev fra barnehagen til sønnen min var positivt i alt som sto. jeg leverer sønnen min i barnehagen, han utvikkler seg fint å er en blid å glad gutt. + at samarbeid med meg er godt.
brev fra helsesøster vet jeg ikke, men jeg vet at hun kan fortelle at ingen av barna ligger etter i utvikkling å begge legger godt på seg (ja bv misstenker meg også for å ikke gi barna mine mat)

hva i alle videste verden er det dem prøver seg på å oppnå å hvordan vil dem gå fram for det? :/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 7:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Ikke la BV betale barnehageplassen, ikke be om at de betaler noe som helst! Det vil bli oppfattet som om du ikke klarer deg selv.

Med at situasjonen er usikker, mener de at de overveier å flytte barna i fosterhjem. De kartlegger for å finne argumenter FOR å fjerne barna fra deg, ingen vits med barnehageplass da!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 7:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Det hjelper ikke med et supert forum hvis en ikke selv er super nok overfor barnevernet. Å sette seg til å krangle med familiemedlemmer, i barnevernsansattes påhør, er det samme som å be om å miste barna. Det virker som du har en dårlig advokat. H@n har ikke fortalt deg hva du skal gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 7:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
De er en pest og en plage for folk det påståtte barnevernet. Hele saken din virker ikke noe bra i det hele tatt.
De har begynt å fantasere en masse tull omkring deg og dine barn.
Det var ikke bra dette. Vell det er ikke lett å vite hva en skal gjøre i en press situasjon når barnevernet bråker.
rart de klaget på at barna hørte på samtalen, jeg ble selv innklat på kontoret deres til samtale for noen år tilbake og hadde med flere barn uten at de sa noe om det.
Og hjemmebesøkene de gjorde var jo og barna til stede. Så det er nå slik de holder på alt blir gernt i deres øyne.
De bare har rett og ferdig med det.
Nei du skulle jo ikke tatt i mot noe hjelp fra dem, men vell heller nektet å ha med dem å gjøre.
De vil bare tulle på og balle sammen flere fantasier og løgner.
Det er veldig dumt at du ikke har mulighet til å reise fra landet, for det er jo det som går an for å slippe unna bv.
ikke enkelt nei!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 8:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Hvordan stiller barnefaren seg da til at du evt forlot landet tenker på datra de?
For om barnevernet tar barna fra deg så får jo ikke han heller noe mye med dem å gjøre.
Han kunne ikke tenke seg å samarbeide med deg slik at du kan reise utlands? Det er jo tross alt snakk om barna deres begge.
For jeg synes bare det stinker at de vil lage masse trøbbel for deg.
Jeg er enig i at advokaten din ikke virker særlig god. Men de fleste advokater i bv saker er ikke gode og gjør bare en rutine sak og bryr seg ingenting om klientene. Det ligger mye penger i å ta bv saker og det frister advokater.
Lett jobb hvor en bare driter i klienten sine og mest overlater alt til det påståtte barnevern. Og de får det som de vil i nesten samtlige saker i fy nemda.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Fri Nov 12, 2010 8:37 pm 
Offline

Joined: Tue Oct 12, 2010 2:09 pm
Posts: 2
Turid Holta:

Barnefaren til dattera mi jobber som en pest mot meg og har også vert på "bv" å sakt løgner om meg i tillegg til at han ønsker å ha jenta på 50/50. per dags dato har han henne en dag i uken å 2 dager annen kvær helg. ingen overnatting.


athene:

hvordan skal man være "færdig utlært" til å være super ovenfor "bv" når man er helt ny innenfor systemet å nesten ikke har en eneste skjel som jobber med en istedenfor mot en?
Å jeg har ikke kranglet med familiemedlemmer ovenfor "bv". jeg å min mor diskuterte mot "bv" å fikk til beskjed om at dem ikke ville diskutere med datteren min tilstede

Diamanten:

Jeg vil ikke at dem betaler for meg, men jeg har dårlig økonomi for tiden å har rett å slett ikke penger til å ta han ut av barnehagen. bør jeg heller ta han ut fra barnehagen da?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sat Nov 13, 2010 1:20 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Tja, hvorfor skal alle barn være i barnehage da?
Greitt nok at de kan ha nytte av det som en slags innledning til og før skoletilværelsen, begge forldrene jobber dagtid (da har man også dagmammaer som alternativ) eller hvis de ikke har andre barn og omgås i hverdagen.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sat Nov 13, 2010 1:27 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
En advokat som råder deg til uanmeldt tilsyn i hjemmet? Spark ham på flekken! Å finn deg en annen. Husk å Google navnet før du ringer.

Barnehage. Søk på Stønad til barnetilsyn på NAV. Den dekker ca 70 % av barnehageutgiften.

Utlandet... Så lenge det ikke er noen fynemndsak, så skulle det holde lenge å komme seg over grensen til Sverige eller Danmark. Eller flytte til en annen kommune. Men gjør det fort.

Far. Anmeld ham for falske beskyldinger!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sat Nov 13, 2010 1:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Quote:
hvordan skal man være "færdig utlært" til å være super ovenfor "bv" når man er helt ny innenfor systemet å nesten ikke har en eneste skjel som jobber med en istedenfor mot en?
Å jeg har ikke kranglet med familiemedlemmer ovenfor "bv". jeg å min mor diskuterte mot "bv" å fikk til beskjed om at dem ikke ville diskutere med datteren min tilstede


En må reagere fort, dvs endre måten en er på, snakker på, tenker på, bli en strateg og kriger på sitt barns vegne. Samtidig, uansett hva du gjør, sier - så vil barnevernet bruke det i mot deg.

Var jeg deg, ville jeg IKKE diskutert mot barnevernsarbeidere, mens barnet mitt var tilstede. Jeg ville ikke diskutert imot de i hele tatt, det er spill av tid og krefter. Pass på kreftene dine! Bruk de på deg selv. Barnevern forpester en langt inn i sjelen. Krangle ikke med x-en din heller, hold sammen med moren din, la ikke barnevernet vite hva dere mener om de.

Les Alvheims ti bud. IKKE la de vite hva du tenker. IKKE forsvar deg. Det er ille slik du sitter fast, de fleste har sittet i revesaksen lenge, de oppdager at de har gått i en felle. En må tenke ut en plan, for å komme løs.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sat Nov 13, 2010 4:28 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er ikke skadelig med krangling. Det er en barnevernsmyte.

http://www.forskning.no/Artikler/2007/f ... 1281578.72

Denne bekrefter også det. Det er ikke miljøet (inkl. krangling) som skaper lykken eller manglende psykiske helse:

http://www.forskning.no/Artikler/2007/d ... 8052663.08

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sat Nov 13, 2010 6:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Syns det var merkelig at du måtte underskrive på uventede besøk. Jeg fikk bare utdelt et ark der det stod at undersøkelsen kunne innebære uventede besøk, og det var ingen signering på det arket.

De ville derimot at jeg skulle skrive under på et tiltak fra første dag, nemlig miljøarbeider i hjemmet. Vi klarte å nekte det, men da måtte de visst bruke uventede besøk i stedet for å få "innsyn i hjemmet".

Dette er som å få politiet på besøk, barnepolitiet. De er sikre på at du er skyldig i de grusomste ting fra begynnelsen av, og regner med å få det bekreftet utover i undersøkelsen. De skriver rapporter for å bruke rapportene i en eventuell rettssak mot foreldrene, og "for" barnas beste.

Det var ikke galt å godta uventede besøk, for det må du nemlig gjøre for ellers tror de du har noe å skjule. Dersom du ligger i senga på formiddagen, sørg for å være litt stelt og påkledd, slik at du på et minutts varsel kan åpne døra og se tilnærmet bra ut. La ikke barnet/barna gå i skitne eller innsausede klær. Ansett vaskehjelp om det er nødvendig, eller bruk home-start.no
http://www.home-start-norge.no/Default.aspx?ID=7


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vet ikke mine arme råd jeg :(
PostPosted: Sun Nov 14, 2010 2:28 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Det du skriver, kunne vert skrevet om meg også.

1. BV vil deg ikke noe godt, de vil ha omsorgsovertagelse. Tro det, dette er ikke fanatisk vrøvl.

2. Barnefaren som vil ha 50% omsorg, må du snakke med. Det er mulig han må få de 50%.. Snakk med han, går BV til fylkesnemda, så overfør straks omsorgen til han, da må BV lage ny sak.

3. Flytt til en annen kommune straks. Da må også BV lage ny sak

4. Det nytter ikke å tro at du er et normalt menneske og folk vil forstå dette tilslutt. Undertegnede er en høyt udannet person som alltid har vanket i de rette sosiale sirkelene, men det hjelper ingenting.

5.Gjør noe i dag, husk det er ungene vi snakker om.. Lever flyttemelding så fort som mulig..


6. Min kjære sjef som var en av firmaets høyt satsede medarbeidere (stort amrikansk konsern) som skulle blir dir av alt engang. Gikk gjennom dette fordi barna hans ikke snakket norsk. Han tok barna med engang og flyttet til utlandet.
Har aldri forstått hvor intellignet han var før jeg ser resultatene i min egen sak.
Barna er lykkelige nå, moren bor i norge og hun anmeldte han for kidnapping, men barna har det bra.


Jeg har 2 barn som jeg mistet fordi BV drev slik med meg. Mine barn har det ikke bra. Jeg trodde på rettferdighet oppe i dette, men det finnes ingen. Sakene er kjøpt og betalt av BV. Det vil lett koste deg 500 000 å få barna tilbake igjen. Tro meg når du leser dette. Du har ikke med et moralsk system å gjøre, men med et korrupt system der du er dømt til å tape......


Gjør noe nåååååååå


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]