It is currently Sat Apr 27, 2024 11:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hvor langt kan man gå for å få innsyn i saken sin?
PostPosted: Tue Oct 19, 2010 3:33 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Jeg har nå kjempet 1 mnd for å få innsyn i min sak, dvs de siste dokumentene fra juni, BV sier at de skal sende dette, med gjør det ikke. Min advokat har satt frister men dokumentene kommer aldri.
Vi har klaget til fylkesmannen men han er en dott, som egentlig ikke gjør veldig mye. Vi har ført flere klager inn for sivilombudsmannen, som sistnevnte har hjulpet oss med....
Men jeg får ikke dokumentene mine...Om man anmeldte det til politiet...hvordan ville det bli?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvor langt kan man gå for å få innsyn i saken sin?
PostPosted: Tue Oct 19, 2010 10:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Politiet er ofte nyttige idioter for barnevernet. Men om du har dokument fra fylkesmannen og sivilombudsmannen om at barnevernet ikke skal holde tilbake dokumenter, så kan det muligens hjelpe.

Har du vurdert å forsøke å bruke Datatilsynet. Man kan ikke se bort fra at de kan ha noe å si om dette.

- - -

Datatilsynet stoppet politiet, for få år siden, "skikken" med å ha dokumenter liggende om anmeldte småsaker, som ble henlagt. Tro om man kunne fått Datatilsynet til å få barnevernet til å fjerne mer av gamle unødvendige dokumenter?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hvor langt kan man gå for å få innsyn i saken sin?
PostPosted: Wed Oct 20, 2010 2:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Aug 23, 2010 3:49 pm
Posts: 151
Det jeg opplever i saken min, er at BV skriver til de 2 ovennevnte myndighetspersonene at de selvfølgelig skal sende dokumenter. Dette utsagnet gjør at de kan dra ut tiden, og håper dermed at vi glemmer de dokumentene vi har krav på.
Ved å lese de dokumentene jeg har fått avdekkes isfjellet av dukumenter de har forsøkt å undra. Helt bevisst har de forrsøkt å hemmligholde 8 dokumenter i saken, men tingretten godtok det ikke.

I min sak er de flæste involverte fra skole, BV, støttekontakt mm, familie og omgangsvenner og kollegaer, på et dokument jeg fikk tilsent engang (sikkert ved en feiltagelse) sto det "fostermor beslutter tilsyn når barna har samvær med mor"
Dette dokumentet er selvfølgelig sent til tingretten, og er med på å bevise samveldets hønekakle gjeng sin inkompetanse. Er jo bare fylkesnemda og andre rettsinstanser som kan veta å sette inn tilsyn.
Av og til lurer jeg på hvorfor vi ikke kan nyte alle godene som flyktningene burde gitt oss, kan ikke se at vi har hatt selvmordsbombere som bomber, den overgripende statsmakt enda..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]