It is currently Thu Mar 28, 2024 7:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Mon Sep 27, 2010 11:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Sep 08, 2010 1:03 am
Posts: 58
Var nettopp i fylkesnemden, fikk beskjed idag om at jeg tapte.
Får se datteren min 6 ganger i året, 3 timer, med tilsyn...

Jeg vurderer å bytte advokat.... NOEN TIPS?

_________________
:)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 6:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Ja, den som kunne hjulpet mennesker i dette vanviddet...

Det er vel snart ikke flere rettskafne advokater som tar fylkesnemndsaker? Det er jo bare å lure folk å gi intrykk av at de har en sjanse i fy-nemnden. Det er mulig tingretten har en bittelitt bedre statistikk? Kanskje også lagmannsretten? Høyesterett er imidlertid Arbeiderpartiets domstol hvor sjansen for å vinne har en klar statistisk sammenheng med Ap-meninger, offentlig part og pengebok.

Advokat Ola Lunde og Georg Kvande er et veldig godt team. Taper gjør man likevel. Staff er jo også herlig... Men man taper med all sannsynlighet likevel.

Om man er flere med partsrettigheter som samarbeider, så bør det være mulig med et team av advokater som slår kraftig fra seg. Men det er ikke så ofte forholdene ligger til rett for dette...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 6:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Trist veldig trist :( . Men ikke uventet , det er som regel slik det går i fy nemda. Barnevernet får det slik de vil.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 7:48 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Nov 14, 2009 7:03 pm
Posts: 123
Den ydmykelsen med besøk 6 ganger i året ,3 timer med tilsyn hadde ikke jeg funnet meg i.
Det blir noe lignende som å drikke seg full mot problemer, det bare forlenger problemene.
Hadde det vert meg ville jeg oppfordret barnet som var blitt stjælt ifra meg til å lage så mye helvete som det orket for å komme hjem igjen til sine kjære.
Slå, spark, bit, nekt og skrik. Da vil krapylet få så mye problemer at dem slipper henne. Gå ikke med på noen tiltak heller.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 1:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Nei Bernar

Mor må for all del ikke oppfordre barna til opprør på den måten. Da ender de bare opp med diverse diagnoser og all skyld vil legges på mor og tilknyttningsvansker.

Elsk barnet ditt alt du kan, både i ord, tanker og gjerninger. Det som skjer med BV og foreldre tilhører den voksne verden- det BV driver med er for tungt og for stygt til at et barn skal bære børen.

1. Les dommen nøye, hva er begrunnelsen for at du skal se henne med tilsyn?
Når de gir deg så lite samvær er det fordi de ser for seg en langtids plassering, det betyr at de har liten tro på at du blir en bedre omsorgsperson.
2. Hva begrunner de vedtaket om omsorgsovertakelse med?
3. Ank dommen til tingretten, det er litt ventetid for å få saken opp, få dette gjort snarest. Be om å få omsorgen tilbake, subsidiært mer samvær uten tilsyn.

Skal du vinne tilbake omsorgen for barnet ditt MÅ du være taktisk. Det betyr å la dem tro at evt hjelpetiltak som veiledning hjelper.

Hvis du ikke har jobb og utdanning, begynn nå! Ikke lev av offentlige ytelser- det vil bli brukt imot deg.

Når du har samvær, gi all den kjærlighet du kan til barnet, les deg opp på "riktige" teknikker om samspilet mellom mor å barn- slik at de ikke kan ta deg på noe.

Jeg var i samme situasjon, og det krevde beinhardt arbeid for å få barnet mitt hjem. Du må være sterk, veldig sterk og ha troen på at det kan løse seg.

Ta en dag av gangen og se fremover.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 2:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Nov 14, 2009 7:03 pm
Posts: 123
Dette er sørgeligt å høre. Du mener altså at foreldrene etter å ha blitt angrepet av barnefjern må krype mer ned i driten for dette perverse pakket. Barn har medføtte instingt og forstår mer enn vi tror.

Det er vel bedre å lage så mye helvete dær dem er ,eller at barna blir pint ihel av barnefjernere, dette gjelder jo livet Barn og foreldre blir så ødelagt at dem ramler av lasset totalt.
Når barna blir 18 år blir dem instutisjonsbarn for resten av livet.

Jeg vet at en psykolog skulle ha fått skrevet hva f. han ville om meg.
Barn som kommer seg klar dødsgrepet vil komme hjem igjen som helter og kan sammens med foreldrene og andre være med på å knuse dem som har anntasta dem.

Enkelte fattige folkeslag seller jo barna sine. Etterpå lager barna vanskeligheter de lux og kommer hjem igjen. Det var dem innforstått med. Barna er akkurat like frist og tidig for det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 5:04 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Bernar wrote:
Dette er sørgeligt å høre. Du mener altså at foreldrene etter å ha blitt angrepet av barnefjern må krype mer ned i driten for dette perverse pakket. Barn har medføtte instingt og forstår mer enn vi tror.


Desverre så har Barnevernet i Norge så mye makt at dette blir realitet. Jeg mener ikke å krype, men å tilsynelatende tilpasse seg systemet.

Det er ikke mange som opplever å få barna sine tilbake, BV's grep er stort og klamt- dersom acctualy velger "skrike & hyle taktikken" vil en psykolog og ti stemple henne som i ubalanse og uskikket til å ha barn. Barnet blir plassert på hemmelig adresse og all kontakt brytes. For Acctually er ikke det formålstjenelig.

Kanskje hun vinner på sikt, men da er ungen blitt voksen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 5:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Nov 14, 2009 7:03 pm
Posts: 123
Å ( tilpasse seg systemet) ved å la barnefjernet ta ifra seg barn er en forferdelig forbrytelse mot seg selv og barnet.
Desse perverse sadistene av såkalt psykologer, barnefjern, dommere og nemder tvinger foreldre til å bryte Guds bånd.
Det er helt svart opp i hodet på dem.
Folk som har kontakt med sitt høyere klarer ikke utføre slike grusome ting


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Tue Sep 28, 2010 11:10 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er naturlig for barn å kjempe på foreldrenes side. Dette skal ikke undertrykkes, for det ødelegger barnet. På den annen side så vet vi at barn er blitt plassert på lukket avdeling om de reiser seg mot overgrep. Så da blir spørsmålet: Hva hjelper?

Vi har aldri krøpet for maktpakket, og vunnet med den taktikken.

Vanskeligere er det når små barn er fjernet og hjernevaskes av liksomforeldre som har behov for å legalisere og rasjonalisere sine overgrep mot familiene. Fosterpersonene er jo også i utgangspunktet bedratt med feilinformasjon fra det såkalte barnevernet. Alt dette hjernevaskes barnet med. Desto mer opprør foreldre da gjør, desto mer vil barnet lære å forakte dem.

Perversiteten i dette systemet er grotesk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Wed Sep 29, 2010 2:50 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Hvis BV ikke tror at fosterbarn kan gi omsorg, beviser det at de ikke tror på sine egne metoder. Fosterbarna har jo vokst opp i familier spesielt utvalgt av BV. Likevel får de ikke ta seg av sine egne barn.

Men dette er jo forskjellig fra person til person. Om noen har levd i en helt vanlig familie til de ble tenåringer og deretter mistet kontrollen, mener jeg de har like gode forutsetninger for å ta seg av småbarn som alle andre. Forutsatt at de har skjerpet seg ellers.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Thu Sep 30, 2010 4:35 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skuffet wrote:
Hvis BV ikke tror at fosterbarn kan gi omsorg, beviser det at de ikke tror på sine egne metoder. Fosterbarna har jo vokst opp i familier spesielt utvalgt av BV. Likevel får de ikke ta seg av sine egne barn.

Men dette er jo forskjellig fra person til person. Om noen har levd i en helt vanlig familie til de ble tenåringer og deretter mistet kontrollen, mener jeg de har like gode forutsetninger for å ta seg av småbarn som alle andre. Forutsatt at de har skjerpet seg ellers.


Barn tar skade av å bli tatt fra også uperfekte foreldre. Og også for de uperfekte foreldrene er det tortur å miste sine barn.

Mennesket er konstruert som et familievesen, hvor det klart sterkeste båndet er mellom mor og barn.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KAN NOEN HJELPE MEG?
PostPosted: Fri Oct 01, 2010 3:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barna tilhører foreldrene.
Barn knyttes til mamman og pappan sin som bare gjør feil og har mange mangler hele veien.
Ikke perfekte foreldre er tross alt de som barna er knyttet til like mye som andre foreldre.
Fosterforeldre kan aldri ta denne plassen.
Bånd som ikke kan brytes uten å skade barna.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]