It is currently Sun Jun 22, 2025 9:55 pm

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Min Historie...
PostPosted: Wed Sep 08, 2010 12:59 pm 
Rang: Ivrig bruker

Jeg mistet datteren min til BV når hun var knappe 4 uker. Jeg var på
fødeavdelingen og dro rett på mødrehjem i Molde, der de tydeligvis mente
at jeg ikke var en god nok mor. Jeg fikk ikke en sjanse til å ha henne
hjemme engang... de bruker
det at jeg er ung alenemor, med en fortid. (var selv barnevernsbarn).
...Ja, har gjort mye dumt som tenåring, men ikke noe som kan tilsi at jeg
er en dårlig mor. Nå er det snart fylkesnemdsak, der barnevernet vil ha
datteren min i langvarig fosterhjem, og jeg får se henne MAX 2 ganger i
året MED tilsyn (pga at BV mener at det er viktig at datteren min
knytter seg til fosterforeldrene)... Jeg kommer ikke til å få se
datteren min vokse opp:( har allerede gått glipp av både første
skikkelige smil, og latteren hennes....Når jeg møter henne, så kjenner
hun meg ikke igjen engang:( hun er 4 måneder nå....

Profile  

Post subject: Re: Min Historie...
PostPosted: Wed Sep 08, 2010 2:55 pm 

Det finnes ikke noe verre enn det du har opplevd, og det finnes ingenting i verden som kan fylle tomrommet etter det du har mistet. Jeg er lei meg på dine vegne, jeg har selv mistet barn og har den samme tommheten.
Det eneste du kan gjøre er å kjempe for å barnet tilbake. Og ikke la BV få rett. Rett deg opp i ryggen ta utdannelse om du ikke har, ha en stabil tilværelse, og vis hver dag med handling at BV har feil.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 08, 2010 7:32 pm 
Site Admin

actually wrote:
Jeg mistet datteren min til BV når hun var knappe 4 uker.

Å gjøre slikt er tortur mot mennesker. Ikke minst mot den voksne part. Prognoser for barn som får slik behandling (blir stjålet fra sin familie) er svært dårlige. Derfor handler ikke slikt om barnevern, men om farlige destruktive ideologier, maktmisbruk, makt bak moralisering etc.

De som driver med denne grusomme praksis, skulle i det minste hatt lange fengselstraffer, slik andre forbrytere får.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 4:24 am 
Superposter

Kjempetrist og ødelegende. skadelig for barnet å bli adskilt fra mamman sin. det er ufattelig at de kan gjøre slik grusomheter mot folk.
Men barnevernet har ingen grenser for perversitet.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 6:59 am 

Hvorfor skal de ha datteren din i langvarig fosterhjem?
De kan vel ikke ha funnet ut at det ikke er håp for deg allerede etter at du ble fratatt barnet 4 uker gammelt?
Hensikten med barnevernloven er at barn skal tilbakeføres så fort "det er overveiende sannsynlig at foreldrene kan gi barnet forsvarlig omsorg."

Norsk lov er laget på prinsippet om at mennesker forandrer seg hele livet.
Håper du har en advokat som kan bruke loven.
Lykke til!

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 3:07 pm 

Quack wrote:
Hvorfor skal de ha datteren din i langvarig fosterhjem?
De kan vel ikke ha funnet ut at det ikke er håp for deg allerede etter at du ble fratatt barnet 4 uker gammelt?
Hensikten med barnevernloven er at barn skal tilbakeføres så fort "det er overveiende sannsynlig at foreldrene kan gi barnet forsvarlig omsorg."

Norsk lov er laget på prinsippet om at mennesker forandrer seg hele livet.
Håper du har en advokat som kan bruke loven.
Lykke til!

Barnevernet bruker fortiden min som grunn for at jeg ikke kan få tilbake omsorgen for datteren min. Jeg har vært barnevernsbarn selv, gjorde mye dumt. Men det ligger i FORTIDEN, skjønner ikke hvordan barnevernet mener at jeg ikke kan forandre meg. For det har jeg gjort!

Og det å ta fra meg datteren min når hun er 4 uker gammel ,er sykt. De møtte tilogmed opp på fødeavdelingen dagen etter at jeg fødte, og sa at jeg fikk ikke lov til å skrive meg ut, jeg MÅTTE på mødrehjem...
Virker som at de har planlagt å ta fra meg datteren min FØR hun ble født...

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 5:44 pm 
Site Admin

Du kan være temmelig sikker på at de hadde planlagt å ta barnet før hun ble født. Det er slik de arbeider.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 5:48 pm 

Arild Holta wrote:
Du kan være temmelig sikker på at de hadde planlagt å ta barnet før hun ble født. Det er slik de arbeider.

Ja, tviler ikke ett sekund på det engang.
Falske er de. De sa at de ville hjelpe meg bare. ser hvordan det gikk...

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 5:57 pm 
Superposter

Barnefjernet kaller det å hjelpe og fjerne barna fra foreldrene. Det var garantert planlagt. De hadde deg i kikkerten lenge før hun ble fødr. At de bruker det at du har vært barnevernsbarn mot deg for å ta barna er helt sprøtt. Men det er slik de jobber.
Slik sikrer de alltid å ha jobber i fremtiden, ved å bruke barnevernsbarnas fortid og så tar de barna.
Barnevernsbarn er forhåndsdømt og få hele livet sitt ødlagt den gang de tar dem fra foreldrene.
Skrekkens barnevern som bare ødelegger. De er ikke ute etter å gjøre livet bra for barn, men for å sprenge familier, ødelgge og tjene penger på det hele. Komuner tjenr jo på å stjele barn. Så får de mere støtte og greier fra staten.
Ei hyperoveraktiv barnefjernsarbeider i en komune er en velsigneelse for komunens økonomi.
De bryr seg overhodet ikke om hva som er best for barnet! Som selfølgelig i omtrent alle tilfeller er å være hos mamma og pappa.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 6:01 pm 

Turid Holta wrote:
Barnefjernet kaller det å hjelpe og fjerne barna fra foreldrene. Det var garantert planlagt. De hadde deg i kikkerten lenge før hun ble fødr. At de bruker det at du har vært barnevernsbarn mot deg for å ta barna er helt sprøtt. Men det er slik de jobber.
Slik sikrer de alltid å ha jobber i fremtiden, ved å bruke barnevernsbarnas fortid og så tar de barna.
Barnevernsbarn er forhåndsdømt og få hele livet sitt ødlagt den gang de tar dem fra foreldrene.
Skrekkens barnevern som bare ødelegger. De er ikke ute etter å gjøre livet bra for barn, men for å sprenge familier, ødelgge og tjene penger på det hele. Komuner tjenr jo på å stjele barn. Så får de mere støtte og greier fra staten.
Ei hyperoveraktiv barnefjernsarbeider i en komune er en velsigneelse for komunens økonomi.
De bryr seg overhodet ikke om hva som er best for barnet! Som selfølgelig i omtrent alle tilfeller er å være hos mamma og pappa.

Skjønner ikke at det er lov. Norge er ett korrupt land...

Finnes det i det hele tatt noen som har vunnet mot barnevernet??

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 7:21 pm 

Bilder av datteren min og meg ...
herregud så jeg savner henne:(

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 9:40 pm 
Superposter

Norge er vell det værste landet når det gjelder barnevernet. Og barnevernet får det som de vil i 96%av sakene i fylkesnemda. Så det er ikke mange som vinner saker mot barnevernet. er det snakk om fylkesnemd så er det faktisk best som en ser å forlate landet. Flytte til land som Spania ol.
Nesten umulig å få barna tilbakeført til foreldrene og. Det er jo ikke mange prosent som vinner saker i fy nemda mot pakket i barnevernet.
Ja dette landet er ingen ting å skryte av.
Forstår at du må savne datteren din forferderlig slik er bare helt umenneskelig å bli fratatt barnet sitt.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 9:57 pm 
Superposter

Mødrehjem er det mange de har presset til å dra til etter fødsler. Det måtte være å få kontakt med folk utafor sykehuset som en kjenner, som kan komme og hente en på sykehuset og dra fortest mulig i dekning.
Dekning godt nok er Spania.

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 11:39 pm 
Site Admin

actually wrote:
Bilder av datteren min og meg ...
herregud så jeg savner henne:(

Ja, det er dette som regelrett ødelegger helsen til mange. Å gå slik gjennom flere år, er direkte skadelig.

Angående bilder.
Beklager, men vi har nettopp oppgradert forumet. Dette gjorde at man kunne opplaste bilder til serveren. Men da går serveren full.

Det man heller kan gjøre er å bruke Flicr.com. Last opp der. Det er verdens enkleste sted å laste opp bilder - og verdens mest populære.

På Flicr.com får dere en liten kode som limes inn her i forumet. Da får dere et lite bilde i forumet, som forumbrukerne kan trykke på, og vips, så blir bildet stort.

Eventuelt kan man lime inn lenken til der bildet er på Flicr. (Om bildene er ammebilder eller annet som kan gjøre enkelte brukere støtt, så er dette den muligheten. Folk er jo forskjellige mht hva de legger ut på nett.)

En annen sak, er at jeg fant ikke en funksjon, i dette nyforumet, for å minske bildene som ble lastet opp. Dermed presset de forumet ut av sin rette størrelse. Det finnes helt sikkert tillegg for å fikse dette, men jeg har ikke tid nå til å sette meg inn i det nå.

En sak til: Dersom barnevernet lykkes med å få bildene fjernet fra Flicr.com, så si fra. Da finnes det andre muligheter, et sted plassen er ubegrenset...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ]