It is currently Mon Jun 23, 2025 1:21 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
Author |
Message |
1fingerup
|
Post subject: Dikt til sakkyndige Posted: Mon Sep 06, 2010 5:01 am |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
|
Sakkyndige dikt
Du ser undrende på meg, fordi jeg ikke gråter Men det er dødt inne i meg Tårene er brukt opp, og sjelen sover Jeg vet ikke om det vil ordne seg Jeg kjenner mine barns smerter på min egen kropp som en kniv som skjærer meg til blods Jeg har de ikke lenger, klokken sa stopp for den tiden jeg fikk være mamma, det jeg aldri forstod Var at de kunne ta det som jeg elsket mest Ved å lyve og manipulere, det var da alarmen slo Jeg våknet i Helvetet alene og forlatt Mine barns tårer er det jeg husker best Min sjels tårer rant, og aldri har det siden kommet en etteratt Jeg døde den dagen, det er enda ferskt Om jeg så vandrer, går jeg videre for dem. Til mitt siste ånde drag, til min siste dråpe blod Vil jeg kjempe for å få jentene mine hjem. Du spør meg hvorfor jeg ikke gråter Ingenting kan måle seg med det jeg har mistet Ingenting annet enn mine barn er verdt mine tårer Følelser kommer fra hjertet Du krever mine følelser, men med hvilken rett Om gud finnes havner du i helvetet Du skal ikke lyve, du skal bare ikke tro At du kan kalle meg ustabil og forvente å sove i ro Jeg vet ikke om det vil ordne seg Men om du får følelser av meg Da er det ikke meg som er død, det er deg Og den som danser på graven, det er meg.
|
|
 |
|
1fingerup
|
Post subject: Re: Dikt til sakkyndige Posted: Tue Sep 07, 2010 6:01 am |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
|
Sakkyndige dikt
Om jeg hadde lest all verdens bøker Ville følelsene mine forandret seg da? Om jeg hadde reddet verden med mine tanker Ville verden vert en annen enn det gårsdagen ga? Hvor mange bøker må man lese For å lære at kjærlighet er mindre viktig At det for mennesket bare er fortapelse At vi bare er primitive, og kan erstattes er sikkert riktig Dette er din verden, og jeg skjønner den ikke En grå verden, med mangel på myke verdier Når solen glimter, så ser du det ikke Hånden som strekkes ut, avviser du og går dine egne stier Undres om noen noen gang har vert glad i deg Mørket som oser rundt deg gjør meg skremt Kanskje tror du på at kjerlighet kan erstattes, fordi ingen var glad i deg Da var det nok lett å ty til psykologien når du ble beklemt Her ute stiger solen, og det blomstrer I hjertet mitt er det plass til mange Skjønner ikke at du fant det frastøtende glede og latter Og at du måtte skrive ting som ikke var sanne Du skyggela min verden og gjorde den mer lik din Et trist og mørkt liv, med stridigheter og konflikt Du orket ikke å se lykken i tilværelsen min Man trenger ikke bøker til slikt Jeg skulle gjerne brent dine bøker Og lagt deg inn på en psykiatrisk anstalt For du trenger det, og ikke bøker, dette har gått for langt Man kan ikke hevne sin ulykke på uskyldige andre Du sier det kreves så mye for å forstå Men om man roter i gerne teorier så vil man alltid mangle De enkle løsningene og logikken som menneskeheten er bygget på En mor elsker sitt barn, punktum finale Du er blitt et missfoster og et eksempel på alt som er gale. Tenk at du har lest så mange bøker, og ikke skjønner dette Du ville sikkert befri verden, men evner ikke Når du har levd nok kanskje du hører etter Kanskje ikke før du treffer din like Og hvem vil hjelpe deg da?
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her