It is currently Sat Apr 27, 2024 10:58 pm



Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 9:03 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Agrippa jeg ser at du er kjent med lovverk. kan du skaffe meg lovverk om hjemmebesøk og opplysninger fra lege som beskytter meg og lar meg nekte det. vi føler at vi er ofre fordi vi er ikke norsk og kan ikke norske lover!!!! så kan vi ikke beskytte oss!!! skriv er du snill, så kan vi bare (det blir mannen min siden jeg skal reise helt sikkert) sjekke om at advokaten gjør det som han skal. har ikke tro på noen nu. mannen min er veldig syk- han var syk fra før og dette krenker ham. send meg link til kor jeg kan lese om lovverket i forhold til det. men jeg vil ikke at dem kommer med politi- ungen er skremt av politi.om jeg noen gang blir i stand å komme tilbake til jobben så skal jeg hjelpe å spre riktig informasjon om b.v. og fraråde alle kontakte dem. Gud velsigne deg og alle her!

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 9:50 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
et spørsmål til- må b.v. betale våre regningen for advokaten?
kan jeg kreve at dem betaler mine legevisitt (keg må ta sykemeldning for å ikke miste jobben) siden jeg havnet på sykemeldning pga dem og demes metoder?

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 11:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnevernet angriper haugevis med Normenn og. Og det er heller ikke vanlig at alle kjenner lovverket. Således er ikke din situasjon mere spesiell enn andres. Håper du får all den hjelp du trenger til å komme deg vekk fra barnevernet. Og det er riktig at agrippa kjenner godt til lovverket så hun er god å ha.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 11:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quack wrote:

Takk for god informasjon. Det er mulig det er dette jeg har lest tidligere. Vi burde vel hatt en oversikt over slike publikasjoner...

S. 10 fant jeg det jeg søkte:

Quote:
ed pålegg fra barneverntjenesten om utlevering av opplysninger, er det ikke
helsepersonellet, men barneverntjenesten som skal vurdere om vilkårene for opplysningsplikten foreligger. Det er også barneverntjenesten som vurderer hvilke opplysninger som er relevante. Barneverntjenesten må imidlertid til en viss grad konkretisere hva slags opplysninger som skal gis16. Det kan for eksempel ikke kreves utlevert en fullstendig pasientjournal, da barneverntjenesten ikke på forhånd kan vurdere om alle opplysninger i journalen er av betydning for saken. Det er helsepersonellet som på bakgrunn av opplysninger fra barneverntjenesten tar stilling til hvilke opplysninger som skal utleveres.


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Grunnlovsstridige besøk i hjemmet
PostPosted: Fri Jul 23, 2010 11:40 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Jeg gjentar agrippas lenker:
agrippa wrote:
Det står i Grunnlovens § 102 at Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde.

I den såkalte "barneverns"-loven står det stikk motsatte, nemlig at foreldre ikke har rett til å motsette seg besøk i hjemmet (les: husinkvisisjon).

[i]§ 4-3. Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser.



_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 12:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Angående beskyttelse mot "husinkvisisjoner" versus barnevernets makt til å gjøre hva de vil i folks hjem: Man vil huske denne dommen fra Strasbourg:

K.T. mot Norge

Etter den er det neppe mere å håpe på. Den sier klart nok at barnevernets hensikt er "den aller beste". Barnets beste. Så da så.

*

Ellen kaster bort tid og krefter på å argumentere med/mot folk her på forumet, fortelle hvordan hun føler seg, og skrike opp om at barnevernet gjør de og de feil. Alt det barnevernet foretar seg i saken hennes, er vel kjent for forumet fra før. Det er slik barnevernet er. Hun kan lese om det i utallige tråder på forumet, samt på andre nettsteder, som BarnasRett.no, barnevernet.origo.no eller nkmr.org. Det springer også stadig opp nettsteder i andre land som forteller om de samme overgrep fra sosiale myndigheter. Overgrepene foregår også i blant annet tidligere kommunistland, langt fra i samme omfang og tempo, men opplæringen av sosialarbeidere er basert på samme filosofi og til dels samme lærestoff.

Ellen gjør hele tiden det gale: protesterer til barnevernet, argumenterer, får venner til å skrive/protestere/argumentere overfor barnevernet, lager drama om hvor belastet og syk hun er. Det har nokså nøyaktig samme effekt som å stille seg opp på Den Røde Plass i 1950 og argumentere mot Stalin og rope at han gjør en syk, og rette argumentasjonen til folk som går forbi.

Ellen har fått klare råd fra flere her om hva hun må gjøre, og hun må gjøre det i stillhet, uten å fortelle det til andre enn sin mann, uten flere om og men, og omgående. Husk å poste utmelding av folkeregisteret, rekommandert, ikke før man reiser, men idet man reiser, eventuelt sende den rekommandert fra et annet land.


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 2:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
ellen wrote:
et spørsmål til- må b.v. betale våre regningen for advokaten?
kan jeg kreve at dem betaler mine legevisitt (keg må ta sykemeldning for å ikke miste jobben) siden jeg havnet på sykemeldning pga dem og demes metoder?


Barnevernet kommer ikke til å betale dine legeregninger. Uansett om du kan dokumentere at de har skyld i dine plager.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 9:19 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
må dem betale advokat?

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 3:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
I barnevernsaker har man fri advokatshjelp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 7:09 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
uansett korsn advokat man bruker? korsn blir advokaten betalt da? gjennom staten? det står her at b.v. skal betale det.

http://www.bufetat.no/Documents/Bufetat ... andbok.pdf

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 8:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Husker jeg rett, så har man fri advokat KUN når/om det blir fylkesnemnd og rettsaker. Da bruker man å få den man har valgt selv. Noen har visst hatt litt problemer om de har valgt en advokat langt borte fra der de bor, men for oss gikk det greit.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 10:09 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
kan jeg kreve betaling av regninger for advokat? hvor kan vi eventuelt prøve å sende oppkrav til?

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 10:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
et spørsmål til- må b.v. betale våre regningen for advokaten?
kan jeg kreve at dem betaler mine legevisitt (keg må ta sykemeldning for å ikke miste jobben) siden jeg havnet på sykemeldning pga dem og demes metoder?


Nei, nei, nei! Du skal ikke ha noe med barnevernet å gjøre! Du skal IKKE be dem dekke noe, for det betyr at de fatter vedtak på dere.

Dersom det blir sak om OMSORGSOVERTAKELSE, så vil staten automatisk dekke deres advokatutgifter innenfor en grense.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 10:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
kan jeg kreve betaling av regninger for advokat? hvor kan vi eventuelt prøve å sende oppkrav til?


Snakk med advokaten om dere fyller kravene til FRI RETTSHJELP. Advokaten kan søke for dere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 10:32 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
nei snakker ikke om det. jeg spør om man betaler advokat selv og så KREVER erstattning av utgifter siden det var unødvendige pga oppblåst sak så hvor skal man sende dette innkrevning eller hva skal den hete. noen som veit?

og et spørsmål til: om saken går slik vei at saksbehandler får legejournal uten samtykke fra meg og både meg og saksbehandleren er ansatte i det samme kommune og evt. kan møtes ifht jobben på felles møter samt at meg og saksbehandleren har felles bekjente går det an å be om å skifte saksbehandleren og be at saken blir tatt av saksbehandleren fra annen kommune?

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]