It is currently Sun Apr 28, 2024 9:46 am



Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 11:47 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Trenger oppmyntring eller råd som jeg veldig gjerne tar imot. vet ikke om det finnes emne om barnevernet og utlendinger , men det gjelder oss. Både meg og mannen min er utlendinger. Vi trives her veldig godt. Vi var godt etablert begge e i jobb og med godt økonomi. Så ble mannen min syk ifjør og måtte gå på sterke smertestillende som påvirket humøret hannes selvfølgelig. Vi har ei nydelig datter, prinsessa vårres på 4 år. Ho e enebarn som e planlagt, veldig høyt elsket og vakreste på jorden. Ho var hjemme med meg til ho var 2,5 år etter det var faren hjemme med henne og ho skal begynne i barnehage bare nu til høsten.
Siden mannen min ble syk og gikk sykemeldt måtte jeg jobbe mere. Jeg jobber med funksjonshemmede barn og jobben krever mye i tillegg hadde jeg syk man med smerter hjemme og ungen som krevde full oppmerksomhet. Vi begynte å slite med hverdag og våres forhold. Kranglinen oppstod og en dag kranglet vi så mye at jeg orket ikke mer og ringte til krisesenter. jeg villle bare få hjelp. krisesenter tilba meg å komme til dem , men ungen ville ikke gå noen sted og mannen min sa at ungen får vare hjemme.krisesenter ringte politiet selv om jeg ba dem å ikke gjøre det og politiet kom og så at ingen var skada og vi bare kranglet. likevel sendte dem bekymringsmeldning til barnevernet. dem sa at dem skal hjelpe. men det tror jeg ikke på!!! jeg vet HVA barnevernet er pga at jeg e ofte i kontakt med dem i forhold til jobben min.dem sendte oss innkalling på et møte og jeg likte ikke dette brevet. det var skrevet ganske aggressivt og der står bl.a. at vi kan ikke nekte dem å forhøre ungen våres alene, bringe hennes på sykehus osv. Stakkars jenta mi! ho snakker ikke godt norsk og det blir skremmende for henne å være alene på rommet med den som ho ikke forstår og ho e livsredd for leger og sykehus. hvis dem må hjelpe hvorfor gjør dem det så vanskelig og skader ungen min?! vi skal på møte i neste uke, men jeg får ikke sove et eneste hatt- alt ble bare verre og nu e jeg redd at vi må flykte fra norge tilbake til hjemlandet vårres for å berge dattra våres. jeg er veldig bekymret. hvordan kan jeg forberede meg til møtet og hva skal vi si og gjøre. takk


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 2:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
ellen wrote:
alt ble bare verre og nu e jeg redd at vi må flykte fra norge tilbake til hjemlandet vårres for å berge dattra våres. jeg er veldig bekymret. hvordan kan jeg forberede meg til møtet og hva skal vi si og gjøre. takk


Faren for at allt kommer til å bli enda værre etter et "møte" med det såkalte barnvernet er abslutt tilstede, dette viser all statistikk- det er bare et spørsmål om tid.
Dere er allerede underdogs bare ved at dere er innflyttede utlendinger.

Eneste måten å forberede seg til et møte med representanter for det såkalte barnevernet er IKKE å si noe, men heller sende en advokat, om dere finner en redelig en!?

Eneste noenlunde sikre dere kan gjøre er som du sier å flytte tilbake til hjemlandet.
INGEN må få kjennskap til det dere tenker å gjøre!
I all hemmelighet melde flytting til den nye utenlandske adressen.

Dette må dere gjøre først den dagen dere går på flyet eller passerer grensen.
Send flyttemeldingen BÅDE på nett og ett eksemplar som rekommandert post til folkeregisteret.
Da får dere kvittering på at det er motatt.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 3:24 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
vil egentlig ikke å flytte tilbake siden der blir vi fattige og det er psykologisk vanskelig å flytte etter så mange år i Norge. Jeg er virkelig redd og vet ikke hva vi skal gjøre. vi alle har russisk statborgerskap. kan dem bestemme over barnet som har ikke den norske statsborgerskapet en gang? kor kan vi finne advokaten? finnes det noen instans som er over barnevernet og hvor vi kan klage da?

vi valgt å gå på møte men vi trenger å forberede oss kan noen gi oss tips?trenger vi å ta noen vitner med oss?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 4:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
ellen wrote:
kan dem bestemme over barnet som har ikke den norske statsborgerskapet en gang?


JA- "(...)myndighet over alle barn på Norsk jord(...)

Quote:
kor kan vi finne advokaten?


Vet ikke, det er som å ta ett lodd i verdenslotteriet hvorvidt en advokat FAKTISK vil prosedere FOR dere.

Quote:
finnes det noen instans som er over barnevernet og hvor vi kan klage da?


Formellt gjør det det- Fylkesmannen, sivilombudsmannen, helsetilsynet, domstolene, departementet, men i praksis gjør det IKKE det!
Alle de ovennevnte er bare en forlengelse av det såkalte barnevernet.
De vil bare summarisk avvise all klager.

Quote:
vi valgt å gå på møte men vi trenger å forberede oss kan noen gi oss tips?trenger vi å ta noen vitner med oss?


Dere kan og BØR ha med dere vitner og gjerne en advokat, gjør også under alle omstendigheter OPPTAK av samtalen under dette "møtet".

Inngå INGEN avtaler der og da (ta betenkningstid eller avvis "tilbudene" deres der og da- med at dere føler ikke at dere trenger det), skriv IKKE under på noe, ikke en gang referatet!
IKKE en gang om en advokat skulle finne på å tilrå det!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 5:54 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
tusen takk for råd.

hvem er best¨å ta som vitne? må vitnen bli norsk? kanskje det er best.
kan vi kreve tolk siden norsk er ikke våres morsmål og misforståelser kan oppstå?

korsn opptak må vi ta? må vi spørre om det?

vil vite alt og forberede meg skikkelig.
en ting til: jeg er kommune ansatt og jobber med barn, aldri hatt problemer og har ren rulleblad som ble levert før jeg begynte på jobb. hvis dette landet mener at jeg er bra nok for å passe og ta ansvar for andre unger er det ikke tåpelig at det e tvil i at jeg kan ta vare på min egen unge? kan det brukes for noe?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 6:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
Trenger oppmyntring eller råd som jeg veldig gjerne tar imot. vet ikke om det finnes emne om barnevernet og utlendinger , men det gjelder oss. Både meg og mannen min er utlendinger. Vi trives her veldig godt. Vi var godt etablert begge e i jobb og med godt økonomi. Så ble mannen min syk ifjør og måtte gå på sterke smertestillende som påvirket humøret hannes selvfølgelig. Vi har ei nydelig datter, prinsessa vårres på 4 år. Ho e enebarn som e planlagt, veldig høyt elsket og vakreste på jorden. Ho var hjemme med meg til ho var 2,5 år etter det var faren hjemme med henne og ho skal begynne i barnehage bare nu til høsten.
Siden mannen min ble syk og gikk sykemeldt måtte jeg jobbe mere. Jeg jobber med funksjonshemmede barn og jobben krever mye i tillegg hadde jeg syk man med smerter hjemme og ungen som krevde full oppmerksomhet. Vi begynte å slite med hverdag og våres forhold. Kranglinen oppstod og en dag kranglet vi så mye at jeg orket ikke mer og ringte til krisesenter. jeg villle bare få hjelp. krisesenter tilba meg å komme til dem , men ungen ville ikke gå noen sted og mannen min sa at ungen får vare hjemme.krisesenter ringte politiet selv om jeg ba dem å ikke gjøre det og politiet kom og så at ingen var skada og vi bare kranglet. likevel sendte dem bekymringsmeldning til barnevernet. dem sa at dem skal hjelpe. men det tror jeg ikke på!!! jeg vet HVA barnevernet er pga at jeg e ofte i kontakt med dem i forhold til jobben min.dem sendte oss innkalling på et møte og jeg likte ikke dette brevet. det var skrevet ganske aggressivt og der står bl.a. at vi kan ikke nekte dem å forhøre ungen våres alene, bringe hennes på sykehus osv. Stakkars jenta mi! ho snakker ikke godt norsk og det blir skremmende for henne å være alene på rommet med den som ho ikke forstår og ho e livsredd for leger og sykehus. hvis dem må hjelpe hvorfor gjør dem det så vanskelig og skader ungen min?! vi skal på møte i neste uke, men jeg får ikke sove et eneste hatt- alt ble bare verre og nu e jeg redd at vi må flykte fra norge tilbake til hjemlandet vårres for å berge dattra våres. jeg er veldig bekymret. hvordan kan jeg forberede meg til møtet og hva skal vi si og gjøre. takk


Jeg må si at det var fryktelig dumt av deg å kontakte krisesenteret og vil advare andre mot å gjøre det samme. Krisesenteret står i ledtog med både politi og barnevern, og får du den ene instansen inn i livet ditt, får du ofte samtlige. Derfor, samme hvor mye du krangler med mannen din, ikke kontakt krisesenteret. Det er normalt å krangle med ektefellen. Krisesenteret er der for å for å ødelegge ekteskapet.

Nå som dere har fått innkalling til møte med "barnevernet", må dere øyeblikkelig kontakte advokat. Advokaten vil sannsynligvis anbefale at dere går på møtet men kan muligens forhindre at "barnevernet" får snakke med datteren deres på tomannshånd. Dette krever de med hjemmel i barnevernsloven § 4-3. Rett og plikt for barneverntjenesten til å foreta undersøkelser, femte ledd:

Barneverntjenesten, og sakkyndige som den har engasjert, kan kreve å få samtale med barnet i enerom.

"Barnevernet" kan når som helst fatte akuttvedtak dersom det frykter at dere planlegger flukt fra landet. Utenlandske statsborgere er spesielt utsatte i så måte, for dere har et land å flykte til. Jeg håper de holder seg i skinnet, men man kan aldri vite. Blir de nervøse, så slår de til. Det er bare å dra hjem til dere og ta med seg barnet.

På møtet kan du ta opp hva som blir sagt med en mp3-spiller. Vær rolig og si minst mulig. De kommer til å kreve hjemmebesøk. Ha hjemmet ryddig og rent. Forbered dere som om dere skal ha visning med tanke på salg.

"Barnevernet" er noe av det verste man kan havne oppe i når man har små barn. Du har all grunn til å være redd. Det er ikke så mye vi kan gjøre, annet enn å gi deg råd og støtte.

Be Gud om hjelp.

PS: Sjekk om undersøkelsen er hjemlet i § 4-4 eller § 4-12. Sistnevnte er verst. Da planlegger de å ta barnet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 7:42 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
det sto på brevet kap.4-4 sikkert. skal sjekke om det er 4-12 og.Men ungen våres skjønner ikke norsk!!! korsn kan dem forhøre henne da? ho får psykisk skade av å være med en fremmed på enkeltrom uten å skjønne og uten å kunne svare! stakkars ungen min. Jeg hater meg selv fordi jeg var overreagert og kontaktet krisesenter. jeg ser nu at eneste som støtter og hjelper meg er faktisk mannen min! systemet er helt fæl.

må jeg bringe vitne til det første møte? kan dem nekte bruk av mp3 og annen opptak? hvis dem skal nekte korsn lov kan jeg anvende da?

jeg skjønner at jeg må kontakte advokaten med en gang. vi har god advokat i Oslo, men vi bor i tettsted i nord norge og da blir det dyrt å få advokaten hit:(

og angående hjemmebesøk- vi har alltid ryddet hjemme, jeg vasker huset hver dag, rommet til prinsessa mi er den peneste i huset, og ho får minst 5 forskjellige varmelaget måltider per dag. vi elsker barnet våres og ingen får gi henne bedre omsorg enn oss. tror ikke dem kan finne noe om dem kommer hjem til oss. eller hjemmebesøk er også farlig?


Last edited by ellen on Thu Jul 15, 2010 8:09 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Undersøkelse
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 8:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
og angående hjemmebesøk- vi har alltid ryddet hjemme, jeg vasker huset hver dag, rommet til prinsessa mi er den peneste i huset, og ho får minst 5 forskjellige varmelaget måltider per dag. vi elsker barnet våres og ingen får gi henne bedre omsorg enn oss. tror ikke dem akn finne noe om dem kommer hjem til oss. eller hjemmebesøk er også farlig?


Ja, hjemmebesøk er absolutt farlig, for det er så lett å vise at du er redd. Hvis du viser dem at du er redd, tror de at du har noe å skjule.

Det hjelper ikke hvor god omsorg dere gir barnet, om de bestemmer seg for å ta henne. Mange gode foreldre har blitt fratatt barna sine. De kommer hjem til deg og sier at de har mottatt melding om bekymring. Deretter blir du sakte men sikkert presset til å gi dem innsyn i hele privatlivet ditt, og alle mennesker har noe de ønsker ikke skal bli blottlagt for offentligheten.

Det verste er at de ofte går inn for å splitte ektefeller, så om du nå sier at du elsker mannen din og betrakter ham som din beste støttespiller, så vil de bli mistenksomme og tenke at han har manipulert deg til å si det. "Barnevernet" tvinger ofte ektefeller til å skille seg under påskudd av at mannen er voldelig! Likevel er det viktig at dere støtter hverandre nå. "Barnevernet" har vanskeligere spill mot ektefeller som står sammen. Det er derfor de foretrekker å splitte dem.

Du kan ri det av, men det er trist at dere har kommet inn i journalene. Det er uhyre stressende å ha dem inn i livet, og de kommer til å holde på i minst tre måneder. Kanskje vil de forsøke å presse dere til såkalte hjelpetiltak etter at de tre månedene har gått. Ikke la dem presse deg til utredning på mødrehjem eller lignende. Da er det virkelig fare på ferde. Ingen kommer helskinnet gjennom en slik undersøkelse, for de kliniske psykologene er opplært til å lete etter sykelige trekk. Det kan være nok at du føler deg nervøs foran videokameraet, for de liker å bruke såkalt Marte Meo, hvor de først filmer mor og barn for deretter å gjennomgå filmen bilde for bilde. Hvis du ikke har tilstekkelig blikkontakt med barnet ditt, så stryker du og vil få en negativ vurdering. Marte Meo er noe uvitenskapelig tøv, men det stopper ikke "barnevernet" fra å tillegge det stor vekt. Alt de driver med er egentlig tøv, og det er derfor så mange barn blir unødvendig tvangsfjernet fra sine gode hjem.

Jeg håper inderlig de ikke klarer å ta den lille prinsessen fra dere.

PS: Sett advokaten på saken, selv om han befinner seg i Oslo. Han kan alltids skrive brev. Det er vel anvendte penger. Det er nå i den tidlige fasen at dere trenger hjelp fra advokat. En god advokat kan forhindre at saken utvikler seg uheldig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 15, 2010 11:41 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
tusen-tusen takk for støtte!

nu har jeg snakket med sommer vikar som er 4-års juss-student og fikk nummer til barnerettsadvokat i byen min. ho e også villig og bli med som en vitne om vi trenger det. snakket med folk på jobb dem er sjokkert over at vi i det hele tatt kom i kontaktet med barnevernet. imorra skal vi skaffe oss en advokat.

et spørsmål til hadde politi rett til å sende melding uten våres samtykke?

og i papirer står det begrunnelse i 4-3, men det står utskrift fra loven 4-12 ledd c at ungen kan bli sendt til sykehus for undersøkelse om det er mistanke om overgrep osv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 12:32 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det var trist og høre Ellen! Jeg er bekymret på dine vegne da så alt for mange havner dårlig ut med barnevernet.( Det såkalte).

Å flytte til hjemlamndet er så absolutt det tryggeste i forhold til det at barnevernet har blandet seg inn.
Det er fryktelig trist at en ikke kan oppsøke et krisecenter uten at slikt skjer.
Men slik er det og ikke noe anbefalt sted å dra.
Forøvrig må du følge de råd andre her har gitt veldig viktig.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 12:41 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
ellen wrote:
skal sjekke om det er 4-12 og.Men ungen våres skjønner ikke norsk!!!


Det og det alene er en "bekymring" når det såkalte barnevernet begynner å synse.

Si meg, hvorfor i all verden lærer ikke barnet språket til det landet og det folket det bor i og blant og skal kommunisere med !???
Hvordan klarer en 4-åring seg uten å kunne formidle eller kommunisere til omgivelsene!!???

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 5:28 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
begge foredlre er russiske og kan ikke snakke norsk hjemme siden da lærer ungen språket med feil. ungen må få lære først morsmål da er det viktig for hennes utvikling- det er absolutt anbefalelse fra våres helsesøster og fra norsk lærer som vi var ikontakt med. ungen snakker perfekt russisk for sin alder og har stor ordsforord så om dem skaffer tolk (gjerne russer) da får hun fortelle mye om dem e interessert i.
vi søkte barnehage ifjør men fikk avslag siden dem så på oss som på " ressurssterk familie" som kan passe ungen selv et år til. iår søkte jeg barnehage pånytt og skrevet et brev kor jeg forklarte at ungen må komme ut i sosial miljø og hjemmesitting er ikke bra for hennes språkutvikling ifht norsk. jeg tar mastergrad i spesial pedagogikk foreløping og dem skal ikke fortelle meg hva er viktig for barnets utvikling for det vet jeg godt! jeg kommer til å beskytte ungen min med klør og tenner!

mannen min leste dette forum igår han gråt etterpå og ble også veldig bekymret. før hadde han noen tro på barnevernet og ble sikker at dem ser med en gang at det ikke noe galt med oss, men nå er han redd samme som meg og vil bare skaffe advokat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 7:14 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Når du møter barnevernet: du/dere må ikke gi dem tillatelse til å innhente opplysninger om dere. Dette er viktig, for de utnytter en sånn situasjon til å få ut legejournaler og annet taushetsbelagt materiale.
Barnevernet kan likevel kreve utlevert en hel mengde opplysninger, men det er ingen grunn til å gjøre det lett for dem. Og man bør forhindre at sensitive opplysninger om en selv blir spredt på en ukontrollert måte. Barnvernsfolk er ikke medisinsk personell og burde på ingen måte få tilgang til medisinske journaler.

Si minst mulig til dem - og utelukkende at dere har det bra og at dere ikke trenger hjelp, takk. Det er stor fare for at de vil tilby seg å betale for barnhagen eller et avlastningshjem, men husk at barnevernet ikke bedriver foreldrevern, så deres agenda er ikke å hjelpe foreldrene, men utelukkende å få tilgang til barnet og på den måten få snuse i foreldrenes privatliv. (Barnevernet bedriver heller ikke med vern av barn, til tross for navnet.) Hjelpetiltakene er barnevernets døråpnere til private hjem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 8:00 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
politikvinne som snakket med meg spurte hva slags sykdom mannen min har så jeg svarte at jeg kan ikke si det siden det e privat sak og han har ikke noe psykisk sykdom. vi ble enige at vi ikke forteller hva slags sykdom mannen min har til noen i barnevernet heller til familieterapeut som vi har lyst å gå til.

det var to politi som kom til oss mann og kvinne- kjærringa pratet med meg alene og det var ikke vitner til stede, samtale ble ikke tatt opp på opptakk heller. kan jeg nekte alt jeg har sagt til henne siden det finnes ikke vitner? snakket med kollega idag som selv var forstermor ho sier det er veldig viktig hva jeg har sagt til krisesenter og politi. lurer på om samtale med krisesenetr ble tatt opp? kan vi kreve å se på selve bekymringsmeldingen som politi kjærring skrev? koffør ble vi beskyld bare pga det hun synes?

det er godt at vi fikk allerede nu masse støtte fra bekjente og kollegaer, og her også! ellers følte jeg meg som en elendig mor og hadde lyst å dø bare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 16, 2010 10:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
politikvinne som snakket med meg spurte hva slags sykdom mannen min har så jeg svarte at jeg kan ikke si det siden det e privat sak og han har ikke noe psykisk sykdom. vi ble enige at vi ikke forteller hva slags sykdom mannen min har til noen i barnevernet heller til familieterapeut som vi har lyst å gå til.

det var to politi som kom til oss mann og kvinne- kjærringa pratet med meg alene og det var ikke vitner til stede, samtale ble ikke tatt opp på opptakk heller. kan jeg nekte alt jeg har sagt til henne siden det finnes ikke vitner? snakket med kollega idag som selv var forstermor ho sier det er veldig viktig hva jeg har sagt til krisesenter og politi. lurer på om samtale med krisesenetr ble tatt opp? kan vi kreve å se på selve bekymringsmeldingen som politi kjærring skrev? koffør ble vi beskyld bare pga det hun synes?

det er godt at vi fikk allerede nu masse støtte fra bekjente og kollegaer, og her også! ellers følte jeg meg som en elendig mor og hadde lyst å dø bare.


Dersom det skulle utvikle seg til en barnevernssak i fylkesnemnda vil politiet og krisesenteret bli innkalt som vitner. Det de sier, og det barnevernet sier, blir tillagt høy troverdighet. Tilsvarende liten troverdighet har foreldre som er under mistanke for "omsorgssvikt". Det samme gjelder for foreldrenes vitner.

Ja, du har krav på å få utlevert HELE saksmappen hos barnevernet. Skriv til dem den dag i dag at du ønsker kopi av journalen de har opprettet på dere. Be også om kopi av indexen slik at du kan kontrollere om noen dokumenter blir tilbakeholdt.

(Hadde jeg vært deg, så hadde jeg valgt å flytte tilbake til hjemlandet igjen. I verste fall så er det først nå deres livs verste mareritt har begynt.)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]