It is currently Sat Apr 27, 2024 3:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 24, 2010 11:50 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Nina wrote:
ellen wrote:
kan jeg kreve betaling av regninger for advokat? hvor kan vi eventuelt prøve å sende oppkrav til?


Snakk med advokaten om dere fyller kravene til FRI RETTSHJELP. Advokaten kan søke for dere.


http://www.norge.no/temaside/tema.asp?id=902

http://www.fri-rettshjelp.no/

Normalt får man ikke dekket advokatutgifter på det stadiet dere befinner dere nå. Ikke automatisk. Det er nemlig ikke slik at dere MÅ HA advokat - selv om dere trenger en.
For Fri Rettshjelp gjelder imidlertid andre regler. Det kan dere søke om.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 25, 2010 8:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Dekning av advokatutgifter får en i allefall om det dreier seg om omsorgovertagelse. Eller at barnevernet vil ha barna i tvangsbarnehage. Eller andre tiltak som tilsyn i heimen. Etc annet som de vil tvinge ved en fylkesnemd igjenom.
Har ikke hørt noe om at staten dekker noe utenom utgifter en måtte ha, forde man bruker en adokat. Og det ikke er noe tvangsak på gang.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Til Ellen
PostPosted: Mon Jul 26, 2010 10:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Nå ser jeg at du har fått så mye informasjon fra forumets medlemmer at det ikke er grunn til å "misforstå" denne mer.

Jeg skal være skikkelig streng med deg og sier følgende:

SETTER DU NORSKE KRONER OG BEHAG FORAN BARNET DITT OG FAMILIEN DERES SÅ MÅ DU GJERNE BLI I LANDET.

OM IKKE- DRA- PÅ LANGVARIG FERIE- HELE FAMILIEN.
BARNEVERN KOMMER TIL Å TA DATTEREN DIN. SOM DET NÅ ER ,ER DET DET ENESTE SOM ER SIKKERT- OM DERE BLIR



SÅ LØP - FØR DET ER FOR SENT. ALTERNATIVET ER 12 ÅR MED SORG- TIL DATTEREN DERES ER 18. DA VIL DERE FORTSETTE Å SØRGE - DA VIL DERE INNSE AT HUN ER EN ANNEN ENN DEN DERE KJENNER. BARNEVERNETS PÅVIRKNING FORDREIER OG ØDELEGGER BARNAS PSYKE OG MORAL. GÅ. OG GJØR DET NÅ.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Mon Jul 26, 2010 12:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Bjørn Erik wrote:
ellen wrote:
alt ble bare verre og nu e jeg redd at vi må flykte fra norge tilbake til hjemlandet vårres for å berge dattra våres. jeg er veldig bekymret. hvordan kan jeg forberede meg til møtet og hva skal vi si og gjøre. takk


Faren for at allt kommer til å bli enda værre etter et "møte" med det såkalte barnvernet er abslutt tilstede, dette viser all statistikk- det er bare et spørsmål om tid.
Dere er allerede underdogs bare ved at dere er innflyttede utlendinger.

Eneste måten å forberede seg til et møte med representanter for det såkalte barnevernet er IKKE å si noe, men heller sende en advokat, om dere finner en redelig en!?

Eneste noenlunde sikre dere kan gjøre er som du sier å flytte tilbake til hjemlandet.
INGEN må få kjennskap til det dere tenker å gjøre!
I all hemmelighet melde flytting til den nye utenlandske adressen.

Dette må dere gjøre først den dagen dere går på flyet eller passerer grensen.
Send flyttemeldingen BÅDE på nett og ett eksemplar som rekommandert post til folkeregisteret.
Da får dere kvittering på at det er motatt.


Dessuten: Som Bjørn Erik sier- kjempeviktig: SEnd flyttemeldingen BÅDE på nett og ett eksemplar som rekommandert post til folkeregisteret.

I TILLEGG: TA kopi AV KVITTERINGEN DU FÅR PÅ NETTSIDEN VR. FLYTTEMELDING PLUSS TA FOTOKOPI AV DEN DU SENDER REKOMMANDERT- FØR DU LEGGER DEN I POSTEN.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lovverket legitimerer overgrep mot barnefamiliene
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 11:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
Agrippa jeg ser at du er kjent med lovverk. kan du skaffe meg lovverk om hjemmebesøk og opplysninger fra lege som beskytter meg og lar meg nekte det. vi føler at vi er ofre fordi vi er ikke norsk og kan ikke norske lover!!!! så kan vi ikke beskytte oss!!! skriv er du snill, så kan vi bare (det blir mannen min siden jeg skal reise helt sikkert) sjekke om at advokaten gjør det som han skal. har ikke tro på noen nu. mannen min er veldig syk- han var syk fra før og dette krenker ham. send meg link til kor jeg kan lese om lovverket i forhold til det. men jeg vil ikke at dem kommer med politi- ungen er skremt av politi.om jeg noen gang blir i stand å komme tilbake til jobben så skal jeg hjelpe å spre riktig informasjon om b.v. og fraråde alle kontakte dem. Gud velsigne deg og alle her!


Hvis du har bestemt deg for å reise, så gjør det med en gang. "Barnevernet" kan fatte akuttvedtak dersom det frykter at dere skal forlate landet. Jeg har lagt ut lenke til www.lovdata.no. Det er Lov om barneverntjenester som regulerer det såkalte "barnevernet". Det er en såkalt skjønnslov, som gir "barnevernet" ekstremt vide fullmakter. "Barnevernsleder" kan med sin signatur kreve bistand fra politiet, som bryter seg inn i hjemmene til folk dersom de mistanker at foreldrene og barna skjuler seg i hjemmet.

Det har ikke krav på fri advokat i undersøkelsesfasen. Du bør heller ikke be "barnevernet" dekke dine utgifter, for da vil det kunne fatte vedtak om såkalte "hjelpetiltak" og dere er inne i systemet. Det ønsker dere ikke. Dersom du tjener mindre enn kr. 230 000 kroner i året, vil du ha krav på fri rettshjelp. Dette kan advokaten sjekke for dere.

Du kan dra ut av landet og eventuelt vende tilbake til et annet skandinavisk land. Men gjør det før "barnevernet" fatter vedtak. Alternativt kan du la være å dra og håpe at det går bra. Det håpet jeg, og det gikk ikke bra. Jeg skulle ønske jeg hadde forlatt landet og bosatt med utenlands. Det er umulig å vinne mot "barnevernet". Hvis det bestemmer seg for å ta barnet, vil det lykkes før eller siden, og dere får mange vonde år.

Du har rett i at utlendinger er spesielt utsatt, men også nordmenn med tilknytning til utlandet får barnet tatt og plassert på sperret adresse. "Barnevernet" kan nekte foreldrene kontakt med barnet. Det er i praksis snakk om snikadopsjoner, og det skjer så fort, så fort. De kommer og henter barnet ditt i barnehagen, og du ser det aldri mer i frihet.

De ansatte i "barnevernet" er eksperter på hvordan de skal utmanøvrere foreldrene. De er slue og ondskapsfulle. De tror på sine egne forkvaklede forestillinger om at barnet har det best hos fremmede profittører. Det er staten som skal oppdra barna dersom foreldrene anses å ha feil holdninger. De kjøper og betaler sine egne sakkyndigutredninger hvor psykiatere og psykologer skriver at foreldrene er uegnede omsorgspersoner. "Barnevernet" sakkyndigutredninger blir tillagt 100 % vekt av domstolene mens foreldrenes egne sakkyndigutredninger blir ignorert.

Det er så altfor mange i dette landet som har fått sine barn stjålet av "barnevernet". Ikke bli en av dem. "Barnevernet" har blitt en statlig kidnappingssentral, som sørger for en stadig strøm av barn ut til ventende fosterpersoner, som ofte har det som forretningsidé. Det er nemlig meget godt betalt å ta til seg et såkalt "barnevernsbarn". Er barnet ditt blåøyd og blondt har du ekstra stor grunn til bekymring. Slike barn er spesielt ettertraktet. Harmoniske, sunne barn foretrekkes av personene som jobber for "barnevernet", som på sikt håper å forbedre sin egen statistikk ved å konsentrere seg om barn som i utgangspunktet ikke har noen problemer. Da kan de peke på dette barnet og si: Se, det er vår fortjeneste at dette barnet har vokst opp til et gangs menneske. Slik skryter barnehagetantene av innsatsen sin mens foreldrenes innsats bagatelliseres. Alt foreldrene gjør er dumt og feil mens de profesjonelle barnepasserne er perfekte.

PS: Ikke bruk offentlige transportmidler ved utreise. Dere risikerer å bli stoppet av politiet. Det har skjedd før at foreldre er blitt stoppet på flyplassen av "barnevernsfolk" og politi. Nå som du har varslet at dere tenker dra, så må du gjøre det før "barnevernet" stopper dere. De leser på dette forumet og kan lett identifisere deg på bakgrunn av de opplysningene du har gitt. Det nytter ikke nekte at det er deg, for mistanke holder lenge. Må Gud holde sin beskyttende hånd over dere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 27, 2010 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Om du er veldig redd som du skriver at du er så følg dine klare instinkter hvor redselen taler sitt språk. Og alle gode råd fra folk her. Da bør du vell dra snart da,i morgen kan det være for sent.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fordi
PostPosted: Mon Aug 02, 2010 10:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
De fleste av oss tror at "dette ikke kan skje meg" fordi jeg er ikke narkoman, psykisk syk, mishandler mitt barn etc. Derfor reagerer man med å forsvare seg. Det er en normal reaksjon.
Alle som gir råd her i forumet har vært gjennom fasen som Ellen beskriver. Det tar flere runder med BV for å skjønne BV's iboende galskap.

Ikke argumenter, si pent og pyntelig nei takk. Og for ettertid: ha alltid advokaten tilstede.

Ikke be om dekning av advokathonorar, eller erstattning for sykemelding, da vil de vedta at du behøver hjelp. Klar deg selv, uansett om dette innebærer å ta opp lån.

Forøvrig lykke til.

(slettet et innlegg da jeg postet d samme 2 ganger)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Sun Sep 12, 2010 9:52 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
saken er henlagt!!!!
etter 2 måneders mareritt og stoooore utgifter til advokat. takk alle for støtte og hvis noen trenger an god barneretts advokat i min by så skriv meg i privat.

_________________
Se, Gud hjelper meg, Herren holder meg oppe


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Mon Sep 13, 2010 1:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Jeg gleder meg på deres vegne :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Mon Sep 13, 2010 5:58 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det var svært gledelig. Stopper det der, så er det større sjanse for å få være i fred senere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Mon Sep 13, 2010 10:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
:)

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Sat Nov 30, 2013 8:23 am 
Offline

Joined: Tue Nov 26, 2013 12:00 am
Posts: 11
Rart at dette ble henlagt, kan dere som ropte høyest gi noen kommentarer ? Noen som vet hvilken advokat hun brukte?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Sat Nov 30, 2013 11:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
ellen wrote:
saken er henlagt!!!!
etter 2 måneders mareritt og stoooore utgifter til advokat. takk alle for støtte og hvis noen trenger an god barneretts advokat i min by så skriv meg i privat.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Sun Dec 01, 2013 12:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Worryman wrote:
Rart at dette ble henlagt, kan dere som ropte høyest gi noen kommentarer ? Noen som vet hvilken advokat hun brukte?

Idiotisk kommentar!

I Fylkesnemnda taper familiene gjerne rundt 90% av gangene - i første omgang. Tallet varierer noe fra tid til tid og mellom fylkene. Det såkalte barnevernet starter ofte sakene på nytt. Om sjansen for å tape er 90% så kan du jo selv finne enkle faktore, multiplisere og finne hvor mange promiller som vinner der barnevernet bestemmer seg for at disse barna SKAL vi ta.

Dette noe svingende tallet gir en svært god indikering på hvor nyttige advokatene var.

Mattematikken for å skjønne dette lærte du på barneskolen.

På den annen side sett, så består ikke dette forumet av logiske datamaskiner, men av mennesker som gjerne har fått ødelagt sine liv og sine barn av det såkalte barnevernet. Da er det uempatisk å forvente at debatten ikke skal kunne påvirkes også av sterke følelser.

For å si det helt klart: Jeg setter ikke pris på den arrogante tonen din. Om du ønsker lære noe av de som har holdt på med dette i 10, 20 og 30 år, så må du ordlegge deg slik at de gidder bruke tid på deg.

Poeng nr 1: I barnevernet er det tilfeldighetene som rår.

At noen er dyktigere til å kjempe mot dem og/eller heldigere, endrer ikke det generelle i dette. Desto raskere du forstår at det ikke finnes klare regler for magefølelsen til såkalte barnevernere, desto bedre for deg og dine.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: er veldig redd, hjelp meg!
PostPosted: Sun Dec 01, 2013 10:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Worryman wrote:
Rart at dette ble henlagt, kan dere som ropte høyest gi noen kommentarer ? Noen som vet hvilken advokat hun brukte?


Kanskje hun var venninne med barnevernsleder? Slik saker blir gjerne henlagt, jf. Alvdal-saken.

Det er helt vilkårlig hvilke barn som blir tatt. Det er ingen systematikk overhodet. Barn blir tvangsfjernet fra gode hjem mens barn, som mishandles til døde ikke blir fjernet. Slik er det bare. De ansatte i "barnevernet" baserer seg på følelser i underlivet sitt (vaginanen, magen, albuen eller you-name-it). Det er rent kvakksalveri satt i system for å opprettholde den såkalte "arbeidslinja" hvor udugelige kjerringer/gubber skal ut i det offentlige med LO som pådriver, for det er deres gull-medlemmer all "velferden" skal gå til.

Det er gjerne de slue foreldrene som får barna tilbake. De er like gode til å lyve som de ansatte i "barnevernet". De skiller seg proforma og gjør tilsynelatende slik "barnevernet" og fylkesnemnda krever. Man må ha et kriminelt sinnelag for å kunne konkurrere med de ansatte i "barnevernet" og deres samarbeidspartnere blant dommere, advokater, psykologer/psykiatere, profejonelle fosters, profesjonelle avlastere, tilsynsførere, leger med flere.

De uskyldige derimot, taper. Slik er dette ondskapsfulle og brutale systemet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]