Det er en god løsning å gå til det offentlige hvis man trenger dokumentasjon på skader. Mer konkret: Psykiatrien, ved psykiatrisk poliklinikk. De er veldig innstilt på “stakkars“ i den bransjen. Enten det gjelder stakkars tidligere barnevernsbarn, eller enda verre, stakkars barn med fryktelige foreldre som må reddes over i fosterhelvetet.
Nå mener ikke jeg at du er en “stakkars“, tvert om virker det som du har mye styrke. Det jeg mener å si, er at du kan risikere å finne folk i det offentlige som kommer til å tro deg og ta ditt parti.
Innenfor rettsvesenet har en leges (psykiaters) uttalelse størst verdi, tett oppunder følger psykologer. Andre yrkesgrupper bør unngås.
Hvor har du ordet “sakkyndig“ fra?
I en slik sammenheng som du søker uttalelse, heter det spesialisterklæring mener jeg. “Sakkyndig“ er et begrep man bruker innenfor barnevernsindustrien - det er hva man kaller de som leies inn fra barnevernet for å samle inn løgner og såkalte vurderinger av spinneri fra eget hode, som kuliminerer i anbefalinger om “tiltak“.
Det ville være fint om du i respekt for forumet kunne svare på Ninas spørsmål.
Quote:
Hvem var det du skulle bruke til saken din, da?
Quote:
Har du ikke avtalt dette på forhånd med den "sakkyndige"?
Skal du tåle et søksmål mot barnevernet, må du i alle fall tåle å ringe advokaten for å høre hva privat innleie av spesialisterklæring vil koste i kroner og øre. Du har overlevd barnevernet, da tåler man MYE.