It is currently Sat Jun 21, 2025 11:28 am

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Når man velger å flytte fra norge
PostPosted: Mon May 31, 2010 2:31 am 

La oss si at jeg flytter ut av dette drittlandet. bør jeg da flytte til et land uten utleverings avtale med Norge for å være sikker på å ikke bli hukka fast av disse folka?
Hvordan sånn rent praktisk ordner dere evnt. et nytt bosted, reiser til landet og finner et billig sted og bo? Her i norge er det jo vanseklig å finne et "billig" sted å bo i utlandet. Melder dere da adresse forandring når dere kommer frem til deres nye hjem. Fint med alle praktiske svar.

Profile  

Post subject: Re: Når man velger å flytte fra norge
PostPosted: Mon May 31, 2010 1:38 pm 
Superposter

pippi wrote:
La oss si at jeg flytter ut av dette drittlandet. bør jeg da flytte til et land uten utleverings avtale med Norge for å være sikker på å ikke bli hukka fast av disse folka?
Hvordan sånn rent praktisk ordner dere evnt. et nytt bosted, reiser til landet og finner et billig sted og bo? Her i norge er det jo vanseklig å finne et "billig" sted å bo i utlandet. Melder dere da adresse forandring når dere kommer frem til deres nye hjem. Fint med alle praktiske svar.

Tja, hvordan flytter folk til et annet land? Skal du ha med barnet ditt, så må du flytte FØR barnevernet har overtatt omsorgen, dvs. FØR nemnda har behandlet saken. Du MÅ melde fra om flyttingen, ellers kan barnevernet fatte vedtak på tross av at dere oppholder dere i utlandet. Dersom dette er gjort riktig: glem dette om land som har utleveringsavtale med Norge.

Altså: dere sender flyttemeldingen idet dere forlater landet.

Det er bedre for familier i katolske land, Spania for eksempel. Og det er billigere å bo der. Du kan ikke vende tilbake til Norge med det første - og slett ikke med barnet. Heller ikke på ferie.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jun 11, 2010 10:06 am 
Rang: Storbruker

Meget viktig for alle som velger å dra:

TA KOPI AV FLYTTEMELDINGEN FØR DERE REISER.

Dere kan komme til å trenge den. Det er et livsviktig dokument.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 12, 2010 2:28 am 

Vdr flyttemelding til Skatteetaten.

Post flytte melding rett før avreise.

Bv lover alle!! gjelder kun innenfor Norsk kongeriket,de kan ikke fatte vedtak uten for riket. :-)

Du kan kjøre ned med europeisk bil sertefikat (visa Lappen ) uten pass og få pass på consulat i spania,fordel viss en myndig av de som reiser har pass.
grunnet da kan vedkommende bekrefte hvem medreisende er,ta med fødsels attester.

Det er ikke lett å flytte fra Norge grunnet jeg og mine fikk avslag hvis vi ikke kunne oppgi gyldig adresse i spania til skatteetaten,campingplass holdt ikke.

Skattetaten avslo utvandring,grunnet ny bopel måtte være godkjent,staten norge prakket norske byggelover etter oss,me anntall barn = antal soverom etc.

Syntes dette var sprøtt vandrer en fra norge til feks Spania må vel spanske regler gjelde.

http://www.nkmr.org/SocialensJul.jpg

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]