It is currently Sun Jun 15, 2025 7:34 pm

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Trenger hjelp med å finne en god advokat
PostPosted: Tue Sep 22, 2009 12:29 am 

Trenger hjelp med å finne en god advokat i Bergen eller omegn. Saken skal opp igjen. De vil redusere samvær og vil derfor ta saken opp i fylkesnemnda igjen. Derfor etterlyser jeg en advokat i Bergensområdet som far god erfaring med slike saker. Har noen noe tips eller erfaring så vær så snill å hjelpe meg. Fra før har jeg kun hatt et samvær siden 07. Skulle egentlig vært 2 i året, men nå vil de senke dette ytterlige med å legge inn en ettårs pause på samvær. Det orker ikke jeg. :cry: Vær så snill å hjelp meg å finne ne god Bergenbasert advokat.

edit: NB Haster!

edit2:om denne er feilplasser så flytt den gjerne

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 22, 2009 10:27 am 
Rang: Storbruker

Nå er jeg boende i Danmark, så er ikke særlig kjent, men jeg VET at Sverre Kvilhaug har hat praksis nord for Bergen i Knarvik siden 1967 og han er den mest roste Advokat her på forum.
Dersom han ikke kan så tror jeg en anbefaling videre fra denne manden vil være bedste budet. Han har skrevet boken Atskillelse Barn og forældre.
Bedste bok og værste gyser jeg til dato har lest.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 22, 2009 8:11 pm 

Tusen takk. Får prøve å ta kontakt med kontoret hans i morgen.
Men han er sikkert en travel mann, så hvis han er for opptatt, er det noen andre jeg burde vurdere?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 22, 2009 8:49 pm 
Rang: Storbruker

Aner som sagt ikke mye til skikkelige norske advokater, men tror han er det bedste bud å spørge til råds om hvem som er brukande. Kansje noen andre fra forummet her har gode erfaringer de vil dele ?
Uanset så er jeg sikker på at det å selv undersøke, desuten å forberede sig selv, er det beste du kan gjøre.

Nå er jeg temmelig "ny" i dette spillet, men jeg tror det er mye sanhet i Monas bud
7. Grav deg ned i §-ene: Dersom Prusselusken har kidnappet barna dine, så anbefaler jeg deg å prosedere din egen sak. Saken din kan ikke bli verre enn den er, og fordelen med denne metoden er at du får stille opp med dine egne utvalgte spesialister som vitner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 9:17 am 
Rang: Ivrig bruker

Sverre Kvilhaug er dyktig. Hvis du får han. ta an:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 10:02 am 

Sverre kvilhaug kunne desverre ikke ta saken, men han anbefalte meg en som heter Georg Kvande. Selv om han da ikke er i Bergensområdet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 1:23 pm 
Site Admin

Georg Kvande er anbefalt. Problemet er at det såkalte barnevernets lakeier i fylkesnemnda, driter i redelige advokater, forskning og vitner. Sjansen for å vinne er derfor mikroskopisk.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 2:12 pm 

Jeg regner i grunnen med å tape også i denne omgangen. Men nå tror jeg at jeg skal kjøre den så langt det går med anker helt opp til så høyt det går om jeg ikke får det til slik jeg ønsker.
Psykologen (barnevernet sin) sa det selv at her lå det en del prinsippielt til grunn så en anke ville antagelig ikke bli avvist om saken skulle gå så langt som via tingretten og videre til lagmannsretten. Jeg er så lei av å bli overkjørt gang på gang. Jeg har prøvd å sammarbeide med dem, men det har ført intetsteds hen. Tvert i mot. De berømmer meg for sammarbeidet, men snur rundt og begraver den figurative kniven i ryggen min etterpå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 3:17 pm 
Site Admin

Det anbefales at du lar saken gå til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg, så sant det er en fnugg av sjanse for å vinne der

Dette grunnet at barnevernspolitikken i Norge er sprø på ganske generelt grunnlag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 2:25 am 

Endelig har jeg fått beskjed om når saken skal opp til behandling. I april.
Det som var overaskelsen er at de denne gangen ikke vil gå inn for en pause i samværet som de tidligere har signalisert. De vil faktisk stanse alt samvær totalt.
Fått advokat da. Sikkert ikke verdens beste og siden det er fylkesnemndsak så regner jeg med å tape.
Advokaten ble ganske forundret over innstillingen fra BV. Det har jo aldri vært snakk om at jeg har mishandlet ungen. Samværene jeg har hatt har gått greit også. Det er bare det at det har vært en del etter-reaksjoner hos guttungen. Noe som nesnten må regnes som normalt.
Uansett. Her skal det ankes hvis jeg taper. Ikke snakk om noe annet. Om jeg må gå helt til topps i strasbourg får så være.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 2:35 am 
Site Admin

Ja, stå på! Angående Strasbourg: Desto flere saker de får fra Norge (og Norden), desto bedre. Om de velger å ikke behandle saken (de er relativt overarbeidet mm), så er det likevel en påminnelse der nede om menneskerettighetsbruddene i Norge.

Profile  

Post subject: Null samvær
PostPosted: Fri Jan 08, 2010 9:54 am 
Superposter

Barnløsfar81 wrote:
Endelig har jeg fått beskjed om når saken skal opp til behandling. I april.
Det som var overaskelsen er at de denne gangen ikke vil gå inn for en pause i samværet som de tidligere har signalisert. De vil faktisk stanse alt samvær totalt.
Fått advokat da. Sikkert ikke verdens beste og siden det er fylkesnemndsak så regner jeg med å tape.
Advokaten ble ganske forundret over innstillingen fra BV. Det har jo aldri vært snakk om at jeg har mishandlet ungen. Samværene jeg har hatt har gått greit også. Det er bare det at det har vært en del etter-reaksjoner hos guttungen. Noe som nesnten må regnes som normalt.
Uansett. Her skal det ankes hvis jeg taper. Ikke snakk om noe annet. Om jeg må gå helt til topps i strasbourg får så være.

Dette er virkelig ganske skremmende, det at "barnevernet" vil ta fra deg alt samvær med barnet ditt.

Det kan være et signal om at "barnevernet" nå tenker å sette igang med tvangsadopsjoner av barn. Da vil jo foreldrene ikke ha rett til samvær overhodet.

Det er skremmende at myndighetene ved det såkalte "barnevernet" kan hindre all kontakt mellom barn og foreldre, også i tilfeller hvor det ikke foreligger kriminelle forhold.

De fleste foreldre som har fått barna bortført, har allerede minimalt med samvær. Tolv timer i året er ikke uvanlig. Dette er likevel ikke lite nok for de kynisk kvinnene som sitter og skalter og valter med andres liv. De vil frata de stakkars barna og deres fortvilte foreldre all kontakt med hverandre. Dette er satanisme, i praksis, mener jeg. De er noen ondskapsfulle djevler de som "jobber" i det såkalte "barnevernet". De burde selv bli utsatt for noe av den ondskapen de utsetter andre for. Isteden får de fortsette med sine behagelig liv, og alle naboene betrakter dem som anstendige og respektable mennesker. De skulle bare visst hva de egentlig holder på med. Det er derfor de grusomme menneskehandlerne er så livredde for å bli fotograferte, og de sletter telefonnumrene sine. De vet innerst inne at det de har medvirket til er en avskyelig handling, og så skal de beskytte seg selv. Men hva med å la være å utføre onde handlinger? De har faktisk et valg. De trenger ikke utføre ordrene til den forkvaklede "barnevernslederen" som utav fremstår som en anstendig kvinne, men som har det kaldeste og ondeste reptil-blikket du kan tenke deg.

Kjære Barnløsfar81, du skal vite at du ikke er alene om å bli rammet av "barnevernets" meningsløse ondskap. Vi er så altfor mange som har blitt knust av dette rovdyret som går under det misvisende navnet "barnevern". Jeg håper disse hunndjevlene ikke klarer å frata deg all kontakt med barnet. Det våset de anklager deg for er bare hysterisk kvinnemas. Det vet jeg, for jeg har opplevd det selv.

De er forbrytere de som stjeler barna våre og fratar oss all kontakt. Dette er legitimert slavehandel. Nå må noen snart ta til motmæle mot disse groteske overgrepene. Hvordan kan et kvinnemenneske i korte skjørt og med fete lår drive og terrorisere hele nabolaget? Det skulle ikke vært mulig, hadde det ikke vært for at onkel politi (gutta med lue) digger disse lodne kvinnfolkene som ringer dem og maser om at nå må de gripe inn mot "voldelige, aggressive og særs farlige alenemødre". Politiet må snart begynne å tenke litt selv, istedenfor å la seg lure av de djevelske kvinnfolkene som stadig gnåler og maser om seksuelle overgrep, trusler og "vold mot offentlig tjenestekvinne".

Barn og foreldre trenger politiets beskyttesle mot disse kriminelle voldskvinnene som har fått politikernes fullmakt til å herje fritt med barnefamiliene.

HJELP OSS, VÆR SÅ SNILL.

ps: Listene over de kriminelle kvinnene som bortfører barna våre og selger dem til svindlere, MÅ opp igjen.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 2:04 am 

Missforstå meg rett. Jeg vet at han har det godt der han er nå. Antagelig bedre enn det jeg noen gang kunne tilbudt han. Men å fra ta meg alt samvær slik tror jeg ikke vil hjelpe noe. Å se han et par ganger i året kan jeg under tvil går med på. Jeg vil bare at han skal vite hvem jeg er og at jeg fremdeles er hans far.

I innstillingen til BV står det at en psykolog har anbefalt et opphold på minst 3-5 år. Om dette går gjennom så kan jo BV kjøre på med at det vil være unaturlig å oppta samvær etter så lang tid og det kan igjen bli enda lenger.

Jeg personlig tror at en mer normalisering av samværene vil være til nytte for både meg og gutten. Kanskje tilogmed en økning av samvær hadde hjulpet på dette.

I det foreølpige tilsvaret fra min advokat så virker det som han vil kjøre hardt på lover og regler og drar også inn EMK.

Har tatt opptak av flere møter med psykologen og barnevernet. Der ble det forespeilet noe helt annet enn hva de nå kjører på. Mulig det er noe der jeg kan bruke. De siste to årene har jeg også godt til terapi for mine angstproblemer som var en stor faktor i den opprinnelige omsorgsovertagelsen. Har desverre flyttet i løpet av det siste halvåret og måtte dermed inn til ny venteliste for behandling. Den starter snart. Der er det snakk om bl.a. personlighetsanalyse. Kanskje det er noe jeg kan bruke der også.

Jeg og fostermor har sporadisk kontakt og det virker forsåvidt som det er lite problemer mellom oss personlig heldigvis. Vi vil jo begge to guttens beste. Vi er bare litt uenige på noen ting.

Jeg skal ikke juge og si at jeg det siste året jeg bode med guttungen så var jeg verdens beste far. Jeg hadde mine problemer. Men jeg vil prøve å vise at det er mulig å forandre seg. Og den beste måten å få guttungen til å føle seg mer trygg må vel være å la han se det? Eller er jeg på bærtur nå? I stedet for at han skal bare se det siste (halve) året før omsorgsovertagelse. La han bli tryggere på meg igjen.

Uansett så virker det som om advokaten min vil prøve å kjøre hardt på lover og hva de faktisk ikke kan bestemme sånn helt uten videre.

Dette ble mye rambling, men det er seint på natta så det får dere bare prøve å overse.

Mister jeg all kontakt med han så veit jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. Han er en av grunnene til at jeg i det hele tatt orker å kjempe meg gjennom hverdagen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 7:58 am 
Site Admin

Det finnes i liten grad dårlige/gode foreldre, men kun foreldre. Barn har naturlige instinkt til å tilpasse seg sine oppvekstvilkår. Ideen om dårlige foreldre er oppfunnet av "adferdsindustrien" og de krefter som vil ha makten over barna.

Den sykdomsbehandlende psykologien (klinisk psykologi) er lite kvalitetsvitenskap, og behandlingsmetodene lite effektive. Sykdomsidéene deres er delvis oppkonstruerte.

Men i Norge er det altså kultur for å tro på disse...

Barn tar skade av å ikke relatere til sine foreldre. Skadene er gjerne like alvorlige som hos barn som blir utsatt for mye sexuelt misbruk, eller langvarig vold. Men dette forties eller fornektes i Norden og i mye av den vestlige kultur.

Angstproblemer er ikke grunnlag for å ta barn.

[url=http://lov.r-b-v.net/#art8]Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv
1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse. [/url]

Menneskerettighetene er helt klare: Du har rett til respekt for ditt familieliv. Barnevernet er menneskerettighetsforbrytere.

Profile  

Post subject: Sønnen din trenger deg
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 10:49 am 
Superposter

Barnløsfar81 wrote:
Missforstå meg rett. Jeg vet at han har det godt der han er nå. Antagelig bedre enn det jeg noen gang kunne tilbudt han. Men å fra ta meg alt samvær slik tror jeg ikke vil hjelpe noe. Å se han et par ganger i året kan jeg under tvil går med på. Jeg vil bare at han skal vite hvem jeg er og at jeg fremdeles er hans far.

Det er jo faktisk snakk om rettighetene til sønnen din, også her. Det er ikke bare du som ønsker samvær med sønnen din. Det er like mye sønnen din som ønsker samvær med sin far. Kanskje du kan klare deg med samvær to ganger i året, men vet du hvordan dette oppleves for din sønn? Kanskje han har behov for å se faren sin langt oftere. Det er ikke sikkert det er slik stas å bo i "fosterhjem" omgitt av halvskrullete sosialkvinner som plager ham med sitt ustanselig kvinnegnål til alle døgnets tider.

Sønnen din trenger et mannlig forbilde. Han kommer til å hate kvinner dersom han ikke får noe alternativ til "barneverns"-skrullene.

Du er faren til sønnen din. Det er viktig at du tar ansvar for sønnen din, for han trenger deg mer enn han trenger den offentlige "omsorgen". Selv om du er en såkalt dårlig far, er du langt bedre enn de kjøpte og betalte omsorgsgiverne. Sønnen din vil merke at han er viktig for deg. Slikt gjør mye med et barns selvfølelse. Tenk hvordan det må føles for et barn at omsorgspersonene forakter foreldrene? Det er ingenting annet enn forakt "barnevernet" har for barnets naturlige foreldre. Kvinnfolkene snakker til tungen blir stor og tykk om "respekt" og "verdighet", men dette er bare tillært papegøyesprog.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next