It is currently Wed Jun 18, 2025 5:53 am

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vennesla kommune?
PostPosted: Sun Sep 06, 2009 3:58 pm 

Hei! Er ny her, så vet ikke helt hvordan jeg skal finne fram på forumet. Prøver derfor her.
Jeg bor i Vennesla kommune i Vest-Agder. Har hatt et ublidt møte med barnevernet her. Det ble sagt mye løgn, som heldighvis er rettet opp i. Det krevde endel. Dette er tre år siden.
Jeg har tre barn, hvorav de to eldste er under abup og ungdomsklinikken i kristiansand kommune. Jeg føler jeg blir bra behandlet der, men føler hele tiden for "å se meg over skulderen" på en måte. Leste på forumet om tips å forholde seg til når det kommer til barnevernet og hva de ser etter. Så jeg holder det ryddig hjemme. Har jeg og sambo hatt en flaske vin en fredags kveld, passer jeg på å rydde den bort osv. Det er ingenting som tilsier at barnevernet skal kobles inn, men pga tidligere erfaringer vet jeg at det skal ingenting til før en blir sjekket. Jeg har ikke psykiske eller alkoholproblemer. En av tingene som er blitt brukt mot meg, er min adhd diagnose som jeg fikk i voksen alder.

Nå er ikke dette innlegget kun for min del. Jeg har ei venninne som sliter med barnevernet i Vennesla. En Ole Olsen gjør sitt for å sverte venninnen min. Han har sendt en bekymringsmelding for et barn han enda ikke har truffet! Han er ikke interessert i å sjekke fakta. Dette er pga min venninnes fortid. Hun har klart å snu livet rundt og har nå et støtteapparat i form av nye venner. (inkludert meg) Hun har bosatt seg på et sted som er bra for barna å vokse opp i. Hun har avsluttet et voldelig forhold, og klarer seg bra. Er jo mer enn det jeg skriver, men innlegget mitt er langt nok alrede...

Er det flere som har erfaring med barnevernet i Vennesla? Og hva med helsesøsteren ved Skarpengland skole? Har mistanke om at hun er en tyster.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 07, 2009 11:23 pm 
Site Admin

ADHD-diagnoser kan visst en og enhver få. De verste testene i USA gjorde visst 80% av den amerikanske befolkning til ADHDere.

En som driver en stor amerikansk internettside sa at så mye som han fikk gjort, så hadde han nok fått diagnosen ADHD...

Man må ikke ta disse diagnosene så høytidlig. Psykobablerne må jo få føle seg viktig og få klassifisere mennesker... (eller ikke).

Det finnes over 700 Ole Olsen i Norge, så Datatilsynet kan neppe slå ned på oss for å nevne det navnet.

Ang. helsesøstre. De er normalt tystere - nyttige idioter for adferdsindustrien. Selvsagt i større og mindre grad.

Vår kultur er jo opplært med at 50-årene med sin familiebetoning, var en fæl tid. Forskerne som forsker på lykke, finner imidlertid ikke at folk var mer ulykkelige da. Familien demoniseres i vår tid. Siden opinionsdanningen hele tiden spyr ut slike budskap, er "vi" alle mer eller mindre påvirket av dette, og tror man må ha hjelp av staten, sosio- og psykobablere i en grad man aldri har sett i historien.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Sep 08, 2009 1:36 am 
Superposter

Hehe ja har hørt det at hele 80% av den Ameriknske befolkningen fikk ad\hd på noen tester.
Ikke mye pålitelig greier. Mennesker er nå heldigvis forskjellig. Alt skal et intolerat system forsøke diagnosere.

Sikkert mange som kunne fått en slik diagnose.

For diagnoser serverer de gladelig som pølser fra en bod.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 09, 2009 8:22 am 
Rang: Storbruker

De prøvde å klistre på den diagnosen på mellemste gutten min. Han var energisk og gad ikke sitte stille. De proppet ham ind i socialbablerskole, men vi fik "reddet" ham ut, over på privatskole og nå har han bare noen måneder tilbake før han er 25 år og utlært smed og veldig populær på arbejdspladsen.
Løsningen var å få lov til å være energisk når han kedet sig i timene.
Hans lærer anerkendte at han var kvik, og arbejdede ind fysiske utfordringer.
Han er også i dag råstærk, men mild og from som et lam. Å klatre i trær er undervurderet.
Springe om kap likeså.
Den diagnose er forbundet med alt fra vaccination til å se for mye tv.
Er det å være energisk en sykdom ?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]