It is currently Tue Jun 17, 2025 11:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Gå til sak mot barnevernstjenesten. (Endelig kanskje)
PostPosted: Mon May 18, 2009 6:30 pm 

Ja nå har min gamle mormor fått viljen sin, og jeg har nå bestemt meg for og gå til sak imot barnevernstjenesten som hadde omsorgen for meg hele livet.

Jeg ønsker per idag ikke og gå inn på detaljene rundt saken, siden jeg netopp har fått til avtale med advokaten som mener jeg har en god sak.

Men jeg må si jeg gruer meg, men samtidig gleder meg. Jeg er ikke gammel (24år) og har nå bestemt meg for og gå til sak imot kommune og fylke. Det er jo ikke smågutter jeg "leker" med nå.

Lurer jo litt på om jeg vet egentlig hva jeg har startet :? Altså som sagt er det jo IKKE noen smågutter. Dette er folk som i Norge har STOR makt. Og tanken "Har jeg gjort noe dumt?" har slått meg.

Men når min advokat sa jeg hadde en sterk sak så langt hun kunne lese av det jeg skrev, så ble jeg glad men også rett.

Min mormor har jo bedt meg i mange år om og gå til sak, jeg har "feiget" ut. Men nå har jeg faktisk gått til det skrittet ved og velge og gå til sak. Og det er vanvittig skummelt og tenke på faktisk.

Noen som vet hva jeg har i vente? Jeg har møte med advokat om 1uke, så jeg får vel vite noe da, men noen som vil fortelle hva jeg har i vente, og hvordan en sak som dette vil foregå??

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 18, 2009 7:24 pm 
Rang: Storbruker

Hvem er din advokat?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 18, 2009 7:55 pm 

Bjørn Erik wrote:
Hvem er din advokat?

Anna Marie Berg i Bergen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 18, 2009 9:57 pm 
Site Admin

Her på forumet vil vi forsøke å gi deg alle råd vi har, i en slik sak.

Det er bare å spørre, så vil gjerne flere her på forumet forsøke å svare.

Det finnes en del forskning som er interessant for slike saker. I vår høringsuttalelse til regjeringen, så finner man forskningen fra s. 15, eller i fra s. 17 og utover.

Slikt kan normalt ikke advokatene.

Advokater er ikke bare rådgivere, de er også selgere som selger sine tjenester. Derfor vil man ofte finne dem positive - det gir penger...

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed May 20, 2009 8:55 pm 

Det er flott at du går til sak. Har du lest alle pairene dine?
Det du må stålsette deg for er all den negative omtalen av deg og din familie. Omtalen er reinspikka løgn, men det er vondt for det.

Ta ut alle kosrtra blankettene nr 15 på deg. Du skal opp imot et korrupt regime som du ikke ante fantes, vel du vet jo om det. Jeg håper advokaten din kan ta alle løgnene. Det som er litt viktig er at advokaten din har analyse kunnskaper. Husk at dette regimet er lukket, de som tjener på dette er "utredere", de såkalte "proffene".

La meg spørre? Hadde du det bra under "barnevernet", mest sannsynlig var du bare en inntekskilde for noen. Dvs. så lenge noen kunne tjene penger på deg. Jeg er glad for at du lever i dag, mangen går til grunne.

Du kan gjerne kontakte meg med PM. Det å analysere innenfor disse regimene, krever litt kunnskap. Dvs. kunnskap om hvordan du avslører dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 23, 2009 10:37 am 
Rang: Ivrig bruker

Kjempe fint om du går til sak mot barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 26, 2009 8:22 pm 

Gikk supert i møte med advokaten idag.

Hun advokaten hadde jo saken til en av offrene ifra bergen kommune, de overgreps sakene på barnehjemmet på 60tallet var det vel. Er vel ikke mer enn ett par år siden de sakene var, og hun hadde en av de sakene. :)

Så hun virket super, og virkelig bestemt på hva hun drev med :) Så da håper jeg at dette vil gå veien :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue May 26, 2009 10:26 pm 

Selvfølgelig er det godt med ein god advokat, det er en forudsætning for å vinne, men først og fremst HURRA for mormora di som holdt kontakten, og som nu gør du orker å gi dig i kast med det. :)
Kan fornemme at det ikke har vært like greit for dig og mormor alle disse åra.
Min anbefaling er å bruke så mye tid du har til å lese så mye som mulig her på forum, samt lenker og forberede alt som forberedes kan. Små detaljer fra opvæksten du nu finder uvesentlige kan være utslagsgivende for resultatet uanset hvor god Advokat du har.
Spørg dersom du er i tvil om noe, der er sammenlagt hundrevis av års erfaring med bv blandt debatørene. Ingen grunn til å genta gamle tabber.
Jeg kan ikke bidra med mye, men vet at dette forum har mye av æra for at vi fik barnebaret tilbake. I første omgang på prøve, men den viten jeg har fått her, forøke muligheterne for å beholde henne mange ganger.

Lykke til ! Og stor klem til mormor :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 03, 2009 11:34 am 

Hvordan skal jeg takle alt egentlig?? :cry:

All informasjonen som popper opp i papirene mine, alt som BV har skjult for meg i alle år..

Og ikke minst hvordan skal jeg kunne leve med det overgrepet som BV gjorde imot meg?

Vinner jeg saken? Ja jeg kan ikke skjønne noe annet, jeg har vel funnet 15-20punkt som BV har ignorert hvor de SKULLE gjort noe, men de ga faen.

Men samtidig oppi all denne lesingen av papirer og meg, familie, venner og gudene vet ikke hva. Så hvordan skal jeg takle dette??

Jeg ser på meg selv som en veldig livsglad jente, som har stort sett vært glad i livet og menneskene rundt meg. Jeg er nå ærlig og setter veldig stor pris på mine venner og familie.

Men etter og ha lest papirene mine så nesten så jeg begynner og tvile på meg selv :cry:

Jeg blir fremstilt som en alkoholiker som 14åring, jeg kan legge til at jeg knapt har drukket alkohol på de årene jeg har levd.
Jeg blir fremstilt som en psykopat som ønsker total kontroll over alle
Jeg blir fremstilt som en som juger om alt, og jeg har knapt løyet til min fostermor noen gang.

Hva skal jeg tro :cry: Er dette sånn jeg er? Jeg ser meg da virkelig ikke sånn, jeg trodde virkelig ikke jeg var sånn... Jeg er nå godt gift med 2barn og eg tror da virkelig ikke min mann ser meg sånn heller. Ikke de veninnene jeg har heller.

Men er det sånn BV ser på BV barn?

Kunne ønske jeg fikk mulighet til og treffe igjen en av disse saksbehandlerne mine fra denne tiden. Sånn at jeg kunne fått en forklaring, kanskje en forståelse for hvorfor de gjorde som de gjorde.

Kjeda de seg? Hadde de for lite jobb?

Skjønner ingenting egentlig :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Jul 03, 2009 1:55 pm 

Tone skrev det længer oppe, men trur du har bruk for å høre det igen
Quote:
Det du må stålsette deg for er all den negative omtalen av deg og din familie. Omtalen er reinspikka løgn, men det er vondt for det.

Vi har alle som har fått aktindsikt hørt det samme. Løgn på løgn.
Dersom du har sagt faren din var sportsidiot, så skriver bv at du sier pappan din er idiot.
Snak med bedstemora di, trur hu er ei riktig god støtte.
Trist å lese løgnene, men desværre er det sådan de arbejder.
Jeg føler med dig. Stor klem fra Dk :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 2:00 am 
Site Admin

Tidl. Barnevernsbarn wrote:
Jeg blir fremstilt som en alkoholiker som 14åring, jeg kan legge til at jeg knapt har drukket alkohol på de årene jeg har levd.
Jeg blir fremstilt som en som juger om alt, og jeg har knapt løyet til min fostermor noen gang.

(...)

Kunne ønske jeg fikk mulighet til og treffe igjen en av disse saksbehandlerne mine fra denne tiden. Sånn at jeg kunne fått en forklaring, kanskje en forståelse for hvorfor de gjorde som de gjorde.

Kjeda de seg? Hadde de for lite jobb?

Skjønner ingenting egentlig :(

For all del: Hold deg borte fra disse. Disse menneskene mener at du gjennom for dårlige foreldre har arvet (miljødeterminisme) deres væremåte, eller tatt skade, og at DU derfor er skadelig for dine barn. Det er deres ideologi som de kaller "faglig".

Du må for all del ikke ta kontakt med disse. Du risikerer da å få barnevernet på nakken mht egne barn.

Slike løgner om barna og seg selv er det foreldrene hele tiden kjemper imot. De blir fullstendig overkjørt av det såkalte barnevernet, fy-nemnden og domstolene. Av løgn, overdrivelser, forskrudde vinklinger fra ende til annen. Disse menneskene får makt gjennom løgn, og ingen konsekvenser av løgn. De kan bevisligen lyve i retten uten at dommeren løfter på øyenbrynene en gang.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 3:39 am 
Superposter

Barnevernet vil bare skrive dritt og løgner om barnevernsbarn,dette for at det skal være en enkel sak å ta fra dem barna som de får en gang. Da skraper de bare frem sine løgnaktige papirer om barnevernsbarn. Ikke finn på å ta noe som helst kontakt med slike onde mennesker.Barnevernet har ingen planer om å hjelpe barnevernsbarn eller andre mennesker.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 04, 2009 2:56 pm 

Kjære deg!

Det er viktig at du ikke lar deg fange!

Dette er ikke din "dritt" (for å si det sånn). Det er barnevernerne (og deres medløgnere) med sine overgrep som er sånn.

De løgnene er produserte for å kunne holde på deg gjennom alle årene , løgner for at de ikke skulle tape ansikt. Det har med dem å gjøre- ikke deg.

Det vet du. Så hev hodet og vær deg.

Profile  

Post subject: Snuskete "barnevern"
PostPosted: Sun Jul 05, 2009 1:23 pm 
Superposter

Tidl. Barnevernsbarn wrote:

Hva skal jeg tro :cry: Er dette sånn jeg er? Jeg ser meg da virkelig ikke sånn, jeg trodde virkelig ikke jeg var sånn... Jeg er nå godt gift med 2barn og eg tror da virkelig ikke min mann ser meg sånn heller. Ikke de veninnene jeg har heller.

Slik lyver "barnevernet" om alle, både foreldre og barn. Det fabrikkeres løgner på løpende bånd. Det å lyve om andre mennesker er hovedgeskjeften til "barnevernet". Slik skapes alle de "alvorlige" sakene. Det er ved å lyve om foreldre at "barnevernet" klarer å stjele barna deres. Retten krever ikke bevis - det rekker at en eller annen "fagperson" sier det. "Fagpersoner" kan si hva som helst om både barna og foreldrnene i retten. Meningene deres blir tillagt sannhetsverdi, nettopp fordi de er "fagpersoner". Men dette gjelder bare fagpersoner som taler foreldrene imot. Fagpersoner som støtter foreldrene, blir ignorert. Det de sier legger ikke retten vekt på overhodet. Men kommer det noe dr*tt om foreldrene eller barna, ja da, noterer dommeren som besatt. - Dette må vi få med i dommen, sier vaskekjerringa iført dommerkappe.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jul 18, 2009 9:44 pm 

Skifter mellom og være fly forbann og trist når det kommer til denne saken jeg har begynt og starte opp.

Jeg kan ikke skjønner hvordan barnevernstjenesten kunne overse bekymringene ifra min tilsynsfører, eller bekymringene ifra alle de andre som meldte.

Hvor de har alkoholproblematikken ifra skjønner jeg rett og slett ikke. Men er vel en ide de har fått.

Vet bare at flere av mine saksbehandlere, spesielt en, håper jeg på og aldri treffe igjen.

Jeg vil så gjerne vinne. Og hvis jeg gjør det. Da kan jeg endelig si "Hva sa jeg, dere dreit dere ut"

Skjønner ikke hvorfor de ikke engang kunne beklage feiliene dems, så kanskje de hadde slippi denne saken som nå er igang.

Advokaten er på ferie, og jeg skal ta og gjøre klar noen papirer til hun, som jeg skal sende tilbake til hun. Så blir det spennende utover nå og se hva hun kan gjøre ut av dette.

Hun hadde fått veldig få timer nå i første omgang, så håper hun får innvilget noen flere timer snart. (Fri rettshjelp) Hun virker hvertfall veldig klar for denne kampen også. Hun hadde jo denne saken imot Bergen kommune ang disse barnehjemmene som utsatte barna for overgrep på 60tallet engang.

Jeg er virkelig spent, og jeg håper så at jeg kan vise dere GODE resultater med hvertfall EN barnevernstjeneste som er nødt til og krype til korset. Jeg HÅPER.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next