It is currently Tue Jun 17, 2025 11:51 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Trenger hjelp!
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 6:11 am 

På jobben har jeg blitt kjent med ei dame som er i en fortvilt situasjon.
Hun er innvandrer, muslim - snakker ganske dårlig norsk.
For tre og et halvt år siden (!) grep barnevernet inn og tok fra henne datteren som da var tre år gammel. Bakgrunnen var at mor har epilepsi med kraftige anfall, mens far har slitt med depresjoner. I barnehagen skal jenta ha fortalt at "pappa var så sinna at han kasta en kopp te opp i taket", noe som i og for seg er sant...

:?: Men - kan man virkelig ta barna fra folk på slikt grunnlag :?:
Jeg har da både kastet ting og bannet stygt, jeg, uten at noen kom og erklærte meg uskikket til å ha omsorg for ungene mine av den grunn - det har vel de fleste som har barn, vil jeg tro.

Barnevernet var inne i saken, kom mens mor var hjemme alene - og med sin elendige kjennskap (den gang) til Norge, norsk kultur og barnevernet, skrev hun under på noen papirer hun ikke engang visste hva var!

Så kommer det som for min kollega er tragedien i tragedien:
Datteren hennes ble plassert hos et lesbisk par.
Jeg vet ikke hvor mye dere kjenner til islam, men kan forsikre om at dette er et voldsomt slag for en muslim!
Jeg har engasjert meg noe i dette, og i lov om barnevern fant jeg følgende:

"§ 4-15. Valg av plasseringssted i det enkelte tilfelle.

Innenfor den ramme som er fastsatt i § 4-14 skal stedet for plassering velges ut fra hensynet til barnets egenart og behov for omsorg og opplæring i et stabilt miljø. Det skal også tas tilbørlig hensyn til at det er ønskelig med kontinuitet i barnets oppdragelse, og til barnets etniske, religiøse, kulturelle og språklige bakgrunn. Det skal videre tas hensyn til hvor lenge det er trolig at plasseringen vil vare, og til om det er mulig og ønskelig at barnet har samvær og annen kontakt med foreldrene..."

Vel, denne moren ser datteren sin
EN GANG I MÅNEDEN - UNDER TILSYN!

Barnevernet har gitt henne følgende "råd":
* Få deg en jobb.
* Skill deg fra mannen din(!)

Den stakkars kvinnen har gjort begge deler, og står nå igjen uten sin datter, med en lusen jobb (via sosialkontoret) og skilt fra en mann hun egentlig elsker - han har aldri vært slem eller voldelig, men slitt mye med depresjoner. Jeg har ikke kjent denne dama lenge, men er sikker på at hun elsker datteren sin og at dette er i ferd med å ta livet av henne!

I august skal en ankesak opp - hun har tapt i en tidligere sak.

Så, til dere som vet bedre enn meg:

Hva kan jeg gjøre?
Hvor begynner jeg?
Finnes det advokater vi bør kontakte? (Vi bor i Trondheim)
Kan jeg, med min kollegas samtykke, få se sakspapirer, avgjørelser, begrunnelser?

Hun vil fryktelig gjerne involvere meg, men vet enda mindre enn meg.

Jeg er tale- og skrivefør i rikt monn, slett ikke redd for å "synes", er ganske flink til å finne frem både på nett og irl, og VIL gjøre noe med dette.

Jeg er selv mor til flere barn, og blir helt dårlig av denne saken - det KAN da ikke være riktig gjort, dette?

Håper på mange og fornuftige svar med konkrete råd!

Vennlig hilsen :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 11:36 am 
Rang: Storbruker

Hei Pink

Jeg er selv helt ny her på forum, men en ting har jeg lært, og det er :

1. LÆS !
Alt på dette forum med videre links er nyttig viten.
2. Tilbyd henne at du er med til alle hennes møter som bisidder.
3. Støt henne, tro på henne. Hun har helt sikkert 99% ret (uvitenhet er ingen forbrytelse)
4 I Danmark kan du be om alle sakens akter, regner med samme lov er i Norge.
5. Klag klag klag på ALLE beslutninger.
Resten kan jeg desværre ikke hjelpe dig med, men dere skal ikke gi op håpet !

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 2:50 pm 
Superposter

Dette er bare et stygt overgrep fra barnevernet. Det er selfølgelig ingen grunn for å ta datra fra moren. Men barnevernet er kjent og finner på utrolig mange rare ting bare for å ta barn. Her er nok av historier som bare er rene overgrep fra barnevernet. De kan heller ikke plasere deres datter hos et lesbisk par når mor og far selv er muslimer. Det stemmer at det ikke skal være lov. Barnevernet bryter loven hele tiden og det er et problem mange har erfaring med. Kjønner at dette med språk og har vært vanskelig og at det blir feiltolket ting. Velkommen hit håper dere finner flere gode råd av å lese her. Saken deres er kjente problem stillinger her.

Profile  

Post subject: Re: Trenger hjelp!
PostPosted: Thu Feb 05, 2009 3:21 pm 
Site Admin

Pink wrote:
Kan jeg, med min kollegas samtykke, få se sakspapirer, avgjørelser, begrunnelser?

Din kollega har rett til kopier av alle dokumenter i saken. Hun har også rett til å vise dem til hvem hun vil. Ja, t.o.m legge dem ut på internett. Det er det offentlige som har taushetsplikt, ikke din kollega.

Vi kjenner litt til den skandalesaken. Uten at man skal ha noen som helst forhåpninger, så er den saken også nevnt for FN. Det er imidlertid nesten umulig å få FN på banen.

Fra brevet:
Quote:
In another case which was reported in the media [10], a child of Muslim parents was placed with a same sex couple, against the wishes of the parents, and without regard for the child's culture and identity.

FN har imidlertid en representant i Norge, som har med urbefolkningsproblematikk. Når et samisk barn ble tatt og plassert utenom kulturen, så var han på banen. Navnet var: Rodolfo Stavenhagen (tror jeg). Det skader ikke å kontakte han. Barnevernet gir imidlertid blaffen i omtrent alt, dessverre.

FN har tidligere kritisert Norge (Oversatt til norsk):
Quote:
Barn fratatt sine familiemiljøer

23. Komiteen er bekymret over antallet barn som har blitt flyttet fra familien og lever i fosterhjem eller institusjoner. Komiteen tar til etterretning at staten (Norge) er villig til å gå gjennom praksisen med å flytte barn ut av sine familier.

24. Komiteen anbefaler at staten undersøker hvorfor antallet barn som fjernes øker så kraftig, og sørge for at det ytes hjelp til biologisk familie. Komiteen oppfordrer staten til å beskytte biologisk familie, og sørge for at barn bare fjernes som siste utvei når det er til barnets beste.

Periodisk tilsyn ved plassering

25. Komiteen er positiv til bestrebelsene fra Barn- og Familiedepartement på dette område, men er bekymret for det utilstrekkelig tilsyn som føres med barnet etter barnet er plassert. Dette på grunn av for få tilsynsførere og oppfølging av dem faglig.

26. Komiteen anbefaler at staten fremmer tiltak for å sikre nødvendig tilsyn med situasjonen for de plasserte barna både i fosterhjem og institusjoner.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 3:31 am 
Rang: Ivrig bruker

Mennesker kommer til landet for å finne fred og trygghet fra grusom heter de har rømt i fra. Og så blir de brutalt overfalt av barnevern som tar deres barn. Hvilken forståelse og hjelp til menneseker er vell dette.
Rømmer for å redde sin familie , bare for å komme til Norge for så å bli fratatt sine barn.

Burde en ikke ha en større forståelse for at de er vant med helt andre forhold.
Burde det ikke blitt sørget for kompetent tolk.
Kan de ikke få beholde sin kultur og familie ? hva gjør vell det andre?

Så lenge det er frederlige og greie mennesker som ikke gjør andre noe ondt må de få ha sin kultur og tro.
Tenk å sette et muslimk barn til lesbiske fosterforeldre det er så krenkende på deres tro at det er ei stor skam. Det er også ulovlig.. barnevernet er ei skam.

Legg ned barnevernet nok mange ødlagte familier og barn tatt fra sine foreldre. PGA. Et påstått barnevern.

Profile  

Post subject: Arbeidslinjens pris
PostPosted: Fri Feb 06, 2009 8:49 pm 
Superposter

tutta wrote:
Tenk å sette et muslimk barn til lesbiske fosterforeldre det er så krenkende på deres tro at det er ei stor skam. Det er også ulovlig.. Tenk å påføre disse menneskene slik unødvendig tileggsmerte fra alt de fra før av har opplevd. Stakkars denne mammaen barnevernet er ei skam.

Det ville vært like for et kristent barn å bli plassert hos lesbiske fosterpersoner. Også kristne tror på ekteskap mellom mann og kvinne.

Dessverre har den nye ekteskapsloven, som tillater såkalte enkjønnede ekteskap, ført til etterspørsel etter fosterbarn blant homofile og lesbiske.

Kvinnen skulle aldri ha skilt seg fra mannen sin, og jobben hun fikk fra sosialkontoret har ikke hjulpet henne å få datteren tilbake. Men slik er forholdene i Norge. Kvinner skal ut i arbeidslivet for enhver pris, og enslige kvinner uten barn har ikke så mye annet å gjøre enn å arbeide.

Hun bør gifte seg på nytt med mannen sin. De ansatte i "barnevernet" gir utelukkende dårlige råd. Det er bedre å gjøre det stikk motsatte av det de foreslår.

Kvinnen har full rett til å gi deg innsyn i sakspapirene. Det er "barnevernet" som har taushetsplikt, ikke foreldrene.

Om ikke annet, så kan du vitne til fordel for henne i retten. Pass deg så ikke "barnevernet" blir "bekymret" for dine barn. Man skal ikke helt se bort fra at det kan hevne seg på personer som forsøker å hjelpe ofrene. De ansatte i "barnevernet" er fullstendig skruppelløse og har tilnærmet totalitær makt.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 12:15 pm 

Agrippa skrev:

Quote:
Hun bør gifte seg på nytt med mannen sin. De ansatte i "barnevernet" gir utelukkende dårlige råd. Det er bedre å gjøre det stikk motsatte av det de foreslår.

Man får ikke barna tilbake ved å danse etter barnevernets pipe. Å sitte på glattcelle er langt mindre nedbrytende, enn de Kafka-prosessene barnevernet utsetter familier for.

Barnevernet tar fra foreldrene barna helt vilkårlig, og bruker de som gisler for å få foreldre som adlyder blindt. Og de truer med å ta barna, for å få foreldre til å adlyde "frivillig". Det vil alltid være noe å sette fingeren på i enhver familie, deretter pakker man på 90% med selvproduserte løgner. Resterende sykeliggjøres i sakkyndige-rapporter ved å gjøre det normale skadelig, "NN har fritidsaktiviteter fem ettermiddager i uken". "XX har ingen fritidsaktiviteter". (Her menes det da organiserte, min tilføyelse).

At menn får skylden, og moren beskjed om å skille seg, enten for å unngå å miste barnet eller få satt det fri, er vanlig. Hensikten er å ødelegge familien. Barna slippes ikke fri, om man så skulle strippe på gaten fordi barnevernet sier det. Det er også vanlig å gi mor skylden, for gjennom det få skilt de to foreldrene fra hverandre. Desverre hjelper det ikke uansett hvor mange ganger man skiller seg. Barnevernet har nådd sitt mål: Å få ødelagt en familie.

Selv om barnevernet promoterer seg med "barnets beste", er deres skjulte agenda å destruere familier. Denne prosessen nyter barnevernsarbeideren i langdrag.

At barnevernet ene og alene er destruktivt, vet alle som har opplevd barnevernet på nært hold over tid. Og evnet å ta innover seg hva som blir resultatene av det de gjør.

Unntatt er de få utvalgte til å være "fornøyde foreldre". Disse opplever respekt, blir ikke satt under administrasjon, utsatt for forfølgelse mv. Men også disse brukes av barnevernet: Ikke til å få utløp for sadisme og syke behov for å bruke makt, men for å være barnevernets nyttige idioter og alibi ved å si "men jeg er fornøyd jeg, - jeg har ingen negative erfaringer med barnevernet - uten barnevernet hadde jeg ikke greid meg".

Hvis absolutt alle foreldre beskrev barnevernet som ødeleggere og forfølgere, ville barnets-beste-folkene havne i vanskeligheter de ikke ønsker seg.

Profile  

Post subject: Takk, dere som svarer!
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 4:21 pm 

[Admin har i all vennlighet fjernet noe, og sender PM med forklaring. Ingen kritikk i dette. Kun for familiens sikkerhet.]

Profile  

Post subject: Re: Arbeidslinjens pris
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 11:09 pm 
Rang: Ivrig bruker

agrippa wrote:
tutta wrote:
Tenk å sette et muslimk barn til lesbiske fosterforeldre det er så krenkende på deres tro at det er ei stor skam. Det er også ulovlig.. Tenk å påføre disse menneskene slik unødvendig tileggsmerte fra alt de fra før av har opplevd. Stakkars denne mammaen barnevernet er ei skam.

Det ville vært like for et kristent barn å bli plassert hos lesbiske fosterpersoner. Også kristne tror på ekteskap mellom mann og kvinne.

Dessverre har den nye ekteskapsloven, som tillater såkalte enkjønnede ekteskap, ført til etterspørsel etter fosterbarn blant homofile og lesbiske.

Kvinnen skulle aldri ha skilt seg fra mannen sin, og jobben hun fikk fra sosialkontoret har ikke hjulpet henne å få datteren tilbake. Men slik er forholdene i Norge. Kvinner skal ut i arbeidslivet for enhver pris, og enslige kvinner uten barn har ikke så mye annet å gjøre enn å arbeide.

Kvinnen har full rett til å gi deg innsyn i sakspapirene. Det er "barnevernet" som har taushetsplikt, ikke foreldrene.

Om ikke annet, så kan du vitne til fordel for henne i retten. Pass deg så ikke "barnevernet" blir "bekymret" for dine barn. Man skal ikke helt se bort fra at det kan hevne seg på personer som forsøker å hjelpe ofrene. De ansatte i "barnevernet" er fullstendig skruppelløse og har tilnærmet totalitær makt.

Helt klart gjelder selfølgelig og det kristne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 08, 2009 10:08 am 

athene wrote:

Unntatt er de få utvalgte til å være "fornøyde foreldre". Disse opplever respekt, blir ikke satt under administrasjon, utsatt for forfølgelse mv. Men også disse brukes av barnevernet: Ikke til å få utløp for sadisme og syke behov for å bruke makt, men for å være barnevernets nyttige idioter og alibi ved å si "men jeg er fornøyd jeg, - jeg har ingen negative erfaringer med barnevernet - uten barnevernet hadde jeg ikke greid meg".

Hvis absolutt alle foreldre beskrev barnevernet som ødeleggere og forfølgere, ville barnets-beste-folkene havne i vanskeligheter de ikke ønsker seg.

Nemlig!
Vill bare GJENTA det Athene sier: Det er IKKE respekt..å være "få utvalgte". Det er kun taktikk.

Det blir bl.a brukt i media..og som propaganda til folket.

Så- om "noen" skulle føle at de får hjelp av barnevernet....vent og se...Men hold dere våkne!
Les Alvheims 10 bud...

Det opprettes som sagt "papirer" på enhver "hjelp".
Dvs. du og din familie er i saksa.. Noe som kalles fremtidsrettet og forebyggende barne- VERN - arbeid.

Du slipper fri når barnet er 18? Du er en "virkelig trengende"? Glem det.
Dere er kun "tyvegods" i statens règi..
Glem også å "slippe fri"..... det er som sagt "fremtidsrettet og forebyggende".....................

Profile  

Post subject: Litt oppdatering!
PostPosted: Wed Feb 11, 2009 12:50 pm 

Hei igjen!

Nå har jeg vært i kontakt med min kollegas advokat , så om få dager skal vi møte hos ham. Som tolk tar vi med oss en bekjent av kollegaen min, da jeg antar at det ikke er helt trygt å bruke tolketjenestens folk - de er vel i lomma på barnevernet, de også - i alle fall har jeg bestemt meg for at utgangspunktet mitt blir å ikke stole på noen som helst fra det offentliges side.

Ved advokatbesøket: Hva bør jeg spesielt tenkt på - noen som har tanker om dette? At jeg skal be om utskrift av sakens samtlige papirer er allerede klart - men hva annet gjør man? Jeg tenkte også å spørre om hva advokaten vil fokusere på i ankesaken som skal opp i august.

Kryss fingrene for oss!

Vennlig hilsen :)

Profile  

Post subject: Den aktuelle saken:
PostPosted: Wed Feb 11, 2009 1:35 pm 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 020199.ece

Det aller mest sjokkerende ved denne artikkelen er jo gjennomgangstonen i leserreaksjonene under - er dette representativt for nordmenn, så hjelpe meg...

:(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Feb 11, 2009 9:47 pm 

Du mangler en båndoptager ! Mora skal også huske å altid ha ein med og tenne dersom hu blir ringt op av bv. (Kan anbefale ein liten diskret billig mp3)
Det som skriker mest i denne saken er at ungen overhovedet er fjerna . Dem skulle hat støtte og hjælp. Manden på medicin for å slå ned tungsindet hans til han var ovenpå og kunne få noen å snakke med, ein med Islamsk bakgrunn. Det samme skulle mora hatt. Ikke medicin, men noen hu kunne snakke med. At ungen var i barnehage, er for så vel fint, trur ikke hu har tat skade av noen timer daglig sammen med jevnaldrende. Især så forældrene kunne få tia sammen og snakke om fortida, og bearbejde de oplevelser de har hatt sammen på godt og vondt. I den perfekte verden skulle de blit tilbudt plads i et bofelleskap med egen liten lejlighet, og fellesareal sammen med andre par med unger i lignende situation. Hertil kunne knyttes en støtteperson heltid de kunne spørge til råds om alt fra papirer og breve fra offentlige instanser, til hvordan computeren skal repareres. Dette ville ikke bare være bedre for barn og forældre, men også integrere barn og voksne til det norske samfund på ein naturlig måte. Om 3-5 år vil resultatet være en glad familie som sikkert kunne delta i arbejdslivet og ei glad lita jente som var med mamma og pappa. Alle tre med grunleggende norsk språk uten å glemme bakgrund, religion eller kultur.
Å rive stykker familien helt KAN ikke bli godt. :cry:

Profile  

Post subject: Ja...
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 6:44 am 

Du har helt rett i alt du sier - skal prøve å få tak i en opptaker!

Takk for gode råd og gode tanker!

:)

Profile  

Post subject: Torturofre ?
PostPosted: Thu Feb 12, 2009 10:46 am 

Er der ikke et center for torturofre i Norge som kan kontaktes på farens vejne ? Nu kan jeg se at Islamisk forening protestere, men jeg synes som de fleste andre her at ungen skal hjem, og ikke ind i en ny fosterfamilie. Heller ikke bli hvor hu er. Hvordan har pappa det i dag ? Hvad vil han ? (Utover jentas beste selvfølgelig) Prøv å ta ein snak med ham, og prøv å få samla insatsen. Har han egen advokat ?

Noe er råttent i denne sak. Den stinker !

Jeg er så gla på moras vegne at du hjælpe henne. Trur at det er den beste ting hu har oplevd, og det beste overhovedet nest efter å få jenta hjem.
:-)

Vi sitter selv i ei heilt absurd anbringelse, og himler ikke før vi har vores jente hjemme hos mamma. Mamma er det beste for alle barn, og ei frisk mamma og pappa er eneste som er bedre.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next