It is currently Tue Jun 17, 2025 5:36 pm

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: ¨Dagfinn Klovning og co
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 1:00 pm 

Kjenner noen til han? Og Lillian Grønnestad? Hun er i BV Randaberg. De har også fått seg en ny leder som heter Jone Skjeldbred.

Jeg skal inn i et møte på onsdag den 10.12 2008 etter at Dagfinn har skrevet en raport etter noen hjemmebesøk. Fikk brevet på fredag (typisk). Ringte Lillian idag, men hun ville ikke si noe pr. telefon.

Har også PPT her i Randaberg inne i bildet, lurer også på om noen har erfaring med dem. Føler på meg at dette ikke bærer rette veien, men har ingen muligheter til å stikke. Har prøvd å få kontakt med advokaten min, Arnhild Skretting, men uten å lykkes.

HJELP

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 1:30 pm 
Superposter

Ingen mulighet til å rømme til utlandet heller?

Profile  

Post subject: hmmm
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 1:33 pm 

Nei. Jeg har hverken penger eller pass

Profile  

Post subject: Re: ¨Dagfinn Klovning og co
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 2:38 pm 
Rang: Storbruker

Litn wrote:
Kjenner noen til han? Og Lillian Grønnestad? Hun er i BV Randaberg. De har også fått seg en ny leder som heter Jone Skjeldbred.

Jeg skal inn i et møte på onsdag den 10.12 2008 etter at Dagfinn har skrevet en raport etter noen hjemmebesøk. Fikk brevet på fredag (typisk). Ringte Lillian idag, men hun ville ikke si noe pr. telefon.

Har også PPT her i Randaberg inne i bildet, lurer også på om noen har erfaring med dem. Føler på meg at dette ikke bærer rette veien, men har ingen muligheter til å stikke. Har prøvd å få kontakt med advokaten min, Arnhild Skretting, men uten å lykkes.

HJELP

Sjekk her: Svartelister.com

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 6:42 pm 
Rang: Ivrig bruker

ta opp samtalen på mandag ! prøv å få med advokat, si minst mulig!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 6:47 pm 

Har vært i kontakt med advokaten min Arnhild Skretting. Hun skulle i retten den dagen møtet er, men skulle gi beskjed til en av sine kollegaer som også jobber med slike saker

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 6:55 pm 
Rang: Ivrig bruker

Dagfinn Klovning : http://www.iaa.no/dokument/anbefaling2.htm
Spiller golf, er medlem i golfklubb.

Lillian Grønnestad: Bor på Bokn, kunstinteresert og korps dirigent. Politisk aktiv. Sitter eller satt i kommunestyret.

Jone: http://aftenbladet.no/lokalt/article666681.ece

http://aftenbladet.no/lokalt/article666681.ece
Tidligere ansatt i Hero, jobbet med minderårige asylsøkere.

Tror ikke det er de verste du kunne havne hos. Uansett føre var:)

Ingen står på lista.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 6:59 pm 

Sorry..kunne ikke dy meg...: "Klovning" er da et meget passende navn....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 7:24 pm 

Er bare sykt redd. Har en vond klump i magen. De bruker mine kroniske smerter mot meg, selv om de vet at jeg ikke er skyld i dem selv, men er feiloperert av sykehuset her, og har vunnet saken mot NPE. Istedenfor hjelp i hjemmet vil de helt sikker plassere ham bort.

Lillian ville ikke si noe på telefonen, siden det var så alvorlig. Nå har jeg kjempa i alle år for å skaffe sønnen min hjelp. Han har et utrolig sinne, og det virker ut som han dirrer av indre uro. Jeg klarte etterhvert å tvinge ham inn på Barnepsyk, og skal på møte der på torsdag. Han skal utredes for ADHD, og at han er så sykelig opptatt av meg. Han er klengete, og oppmerksomhets syk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 8:32 pm 

Litn wrote:
Er bare sykt redd. Har en vond klump i magen. De bruker mine kroniske smerter mot meg, selv om de vet at jeg ikke er skyld i dem selv, men er feiloperert av sykehuset her, og har vunnet saken mot NPE. Istedenfor hjelp i hjemmet vil de helt sikker plassere ham bort.

Lillian ville ikke si noe på telefonen, siden det var så alvorlig. Nå har jeg kjempa i alle år for å skaffe sønnen min hjelp. Han har et utrolig sinne, og det virker ut som han dirrer av indre uro. Jeg klarte etterhvert å tvinge ham inn på Barnepsyk, og skal på møte der på torsdag. Han skal utredes for ADHD, og at han er så sykelig opptatt av meg. Han er klengete, og oppmerksomhets syk.

Har du kuttet ut sukker i kosten hans, eller i hvertfall redusert?
Forsøk en stund med gluten- og melkefri kost, så finner du ut om det er matintoleranse som er årsaken til uroen/sinnet hans, for det er nemlig ofte sånn matintoleranse kommer til uttrykk. Og videre trenger alle barn tilskudd av oljer.

Ingen har noen gang påvist ADHD på noe barn, likevel medisineres barn med narkostiske medikamenter i store mengder. Det er utelukkende legemiddel-industrien som tjener noe på det.

Mer om ADHD her: http://www.barnasrett.no/Forskning/adhd.htm
Kritisk om Ritalin, Strattera og Concerta: http://www.barnasrett.no/bok/omtale_adhd_og_ritalin.htm

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 9:01 pm 

Pratet nettopp med advokat Jørgen Akreø-stueland, han tar over saken min, siden Adv. Skretting ikke har tid. Han skulle fly fra Oslo i morgen tidlig, se igjennom alle papirene mine, så skulle vi ha et møte før vi møter BV på onsdag. Det er Skretting selv som har ordnet denne kontakten, for han jobbet mye mot barnevernet. Han var også veldig klar på at mine smerter kan de ikke bruke mot meg.

Angående sukker og sønnen min: Han får rein hjemmelaget mat. Til og med brødet baker jeg selv. Hver dag er det frukt og grønnsaker til alle måltider. Godteri og brus hører til lørdagen. Med mindre han er i bursdags selskap. Selvfølgelig merker jeg en økning i sinne hans og uroen i helgene, jeg merker det også godt på fredager når han kommer hjem fra sfo. Da har de kosedag.

Må jeg på forhånd gi beskjed til BV at jeg har med advokat?
Det ble tipset om at jeg skulle ta opp alt som ble sagt på møtet, men jeg har ikke båndopptager, ei heller råd til å kjøpe en.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 9:07 pm 
Superposter

Litn wrote:
Må jeg på forhånd gi beskjed til BV at jeg har med advokat?

Nei. Overrask dem.

Du har ingen informasjonsplikt. Det er din rett ihenhold til bvl å ha med advokat eller annen fullmektig.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 9:19 pm 

Kommer til å bli noen søvnløse netter frem til onsdag.
Vond følelse i magen. Er redd jeg sitter her uten min kjære sønn på onsdag. Men advokaten skulle gjøre alt for å forhindre et akuttvedtak. Håper han er en dyktig advokat. Han sa selv at han satt ikke og dingla med beina ihvertfall. Han hadde fått opplæring om hvordan takle barnevernet av Skretting. Etter som jeg fortsår, så førte hun Tyrkiasaken.

Nå bare ønsker jeg.
Jeg skulle ønske at Dennis hadde en pappa i nærheten.
Jeg skulle ønske at Dennis hadde noen besteforeldre som faktisk inviterte ham på overnatting.
Jeg skulle ønske at noen hjalp meg mer.
Jeg skulle ønske at jeg visste svaret på alt.
Jeg skulle ønske at jeg nådde inn til min sønn, slik at jeg får vite hva som plager ham.

Jeg skulle ønske jeg ikke var så ensom

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 10:24 pm 

Det som kanskje plager din sønn, kan være at han merker din uro. Han har sikkert også oppfattet at din uro/redsel dreier seg om han. Det kan nok plage han like mye som det plager deg, selv om han ikke får sagt det med ord.
Barn liker ikke å ha så mye oppmerksomhet mot seg, det kan rett og slett være at han er redd for å miste sin mor. Hva har PPT inne i bilde å gjøre?

Han kan også ha allergier som nevnt ovenfor, det kan også være hormoner. Det en er 100% sikker på er at barne"vernet" ikke er i stand til å stille noen diagnose verken på din sønn eller deg.
Var det barne"vernets" ide om å sende en Klovning til deg?

Barnevernet er forøvrig pliktig til å opplyse om hva møte dreier seg om, du trenger ikke opplyse at du har med advokat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 08, 2008 10:42 pm 

Tone Hauglum wrote:
Hva har PPT inne i bilde å gjøre?

Han har et sinne på skolen. Han banker opp barn i klassen. Dette var noe som kom istand før han begynte, siden han allerede i barnehagen var slik

Tone Hauglum wrote:
Var det barne"vernets" ide om å sende en Klovning til deg?

Ja!

Tone Hauglum wrote:
Barnevernet er forøvrig pliktig til å opplyse om hva møte dreier seg om, du trenger ikke opplyse at du har med advokat.

Det eneste som står i brevet, er at det er et evalueringsmøte. Vi skal i hovedtrekk gå igjennom rapporten som Klovning har skrevet. Den nye barnevernslederen her skal også være med. Hans navn er Jone Skjeldsberg

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next