It is currently Tue Jun 17, 2025 1:02 pm

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Sak mot melder
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 9:20 pm 

Er det noen her som har erfaring fra å gå til sak mot melder av bekymringsmelding? Noen som vet hvor dyrt det kan bli? Vi har bare vært til et par samtaler med barnevernet, og vet ikke utfallet av saken, men de har ingenting å ta oss for, så hvis det skulle bli noe så er det i såfall basert på løgner. Jeg ønsker imidlertid å gå til sak mot vedkommende som sendte bekymringsmelding, for det som står der er rent oppspinn og fantasier. Ble anbefalt av politiet i dag å levere en anmeldelse, men en advokat jeg snakket med mente det var lite hensiktsmessig og bare ville medføre henleggelse. Men vurderer uansett å reise sak. Noen som har erfaringer med det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 9:41 pm 
Rang: Storbruker

Kan dere bevise hvem som har sendt "bekymring" og at innholdet i denne er i uoverenstemmelse med virkeligheten?
Da bør der ikke nøle med å anmelde forholdet og dere bør også, absolutt vurdere en annen advokat.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 9:56 pm 

Vi kan bevise hvem som har sendt meldingen, samt at det som står i meldingen kun er basert på fantasier og "følelser". Det er utrolig hvor sprikende anbefalinger man kan få. Har snakket med flere fra politiet -noen sier at dette er alvorlig og må anmeldes - andre sier at det er liten vits. Og advokaten jeg snakket med var blant de negative. Leter etter en dyktig advokat som er idealist og virkelig villig til å ikke bare hjelpe oss, men se saken fra den vinkelen den bør ses. Det skal være unødvendig å bli utsatt for barnevernets mistro basert på andres folk ondskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:01 pm 
Rang: Ivrig bruker

Vil antagelig bli henlagt. Hva med å bestille et tonn grus i melders navn og få det tømt i oppkjørselen hans/ hennes ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:03 pm 

Diamanten wrote:
Vil antagelig bli henlagt. Hva med å bestille et tonn grus i melders navn og få det tømt i oppkjørselen hans/ hennes ?

Utrolig fristende :lol: Men det er nok best å forholde seg saklig. hehe Kan ramme vel så hardt dersom jeg velger å gå til sivil sak.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:14 pm 

i forslaget til ny barneverns lov inngår et forslag om å gi melder obligatorisk tilbakemelding. Da blir det mange "gode naboer" som kan kose seg med andres privatliv.

Hva er det melderen har følt seg frem til?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:14 pm 

Justice wrote:
Vi kan bevise hvem som har sendt meldingen, samt at det som står i meldingen kun er basert på fantasier og "følelser". Det er utrolig hvor sprikende anbefalinger man kan få. Har snakket med flere fra politiet -noen sier at dette er alvorlig og må anmeldes - andre sier at det er liten vits. Og advokaten jeg snakket med var blant de negative. Leter etter en dyktig advokat som er idealist og virkelig villig til å ikke bare hjelpe oss, men se saken fra den vinkelen den bør ses. Det skal være unødvendig å bli utsatt for barnevernets mistro basert på andres folk ondskap.

Kostnadene ved å få en jurist til å prosedere en slik anmeldelse kommer på noe omkring et par tusenlapper.
Ytterligere kostnader kommer naturligvis til om samme advokat skal prosedere i retten, men de blir neppe overveldende da saksaspektet er rimelig smalt og dermed "enkelt" å prosedere.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:28 pm 

Det var det jeg også tenkte og håpte. At du sier det samme gir meg pågangsmot, for det kan umulig bli særlig dyrt i forhold til det som er ringt inn i saken. At vi sitter på bevis vil jo også være positivt. Jeg hadde i utgangspunktet ikke noe godt forhold til hun som sendte inn bekymringsmeldingen, og nå eksisterer hun ikke for meg engang. Og jeg syns rettferdigheten skal seire. Jeg ønsker å gå til sak av egne hensyn, men også av hensyn til alle de andre som rammes av slike falske bekymringsmeldinger. Det skal ikke være en lav terskel for å melde noen inn til barnevernet, spesielt ikke når etaten jobber med slike tvilsomme metoder. Jeg opplevde det som et rent overgrep å sitte i første møte med barnevernet. De pøste på med informasjon fra alle prosedyrer og regler, og fremstilte en hypotese basert på innringningen -uten noen alternativ hypotese. DET reagerte jeg spesielt negativt på! Jeg kan heldigvis snakke for meg, så jeg fikk sagt det jeg ville, men tar det ikke for gitt at det jeg sa nådde frem. Dessuten syns jeg det virkelig er på sin plass at en melder som ringer inn en melding basert på ren løgn og fantasi skal stå til ansvar for sine handlinger, på lik linje med andre som gir falske forklaringer eller gjør andre overgrep.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:38 pm 
Superposter

Bare anmeld det. Det kan fort bli mer pinsomt for mennesker å melde inn falske bekymringsmeldinger, om de vet at flere bare melder det til politiet. Politiet henlegger det nok. Men bare det bryderiet for disse menneskan som meldte falskt å stå til ansvar for det kan hjelpe på. Mange har respekt for politiet. Tenk om flere bare begynte med det . kan hende det blir en smule mere pinsomt da for melderne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:42 pm 

Justice wrote:
Dessuten syns jeg det virkelig er på sin plass at en melder som ringer inn en melding basert på ren løgn og fantasi skal stå til ansvar for sine handlinger, på lik linje med andre som gir falske forklaringer eller gjør andre overgrep.

I det overgriper -og angiversamfunnet såkalt barnevern dyrker frem er det eneste redelige mennesker har å motvirke denne utviklingen med- å anmelde og spesiellt der angiver er kjent, anmeld denne.

Anonymitet i denne sammenheng er i seg selv like suspekt som innholdet er subjektivt idet såkalt barnevern legger det til grunn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 10:53 pm 

Ja, jeg kommer til å anmelde det. Saken ville vært anmeldt i dag hadde det ikke vært for den lange køen som var på politistasjonen. Men det kommer en dag i morgen også :D Jeg skal også gå til privat søksmål mot melderen. Hun skal IKKE slippe unna. Jeg hater denne personen så intenst nå at jeg er villig til å både gjøre personlige ofre som karriere og egen økonomi. Jeg ønsker også å jobbe mot barnevernet, for bare det at de tar slike meldinger på alvor uten å snakke mer grundig med anmelder gjør at jeg ser rødt. Alt annet jeg har lest om barnevernsofre gjør at jeg blir enda mer skeptisk. I mange tilfeller virker det som om de jobber MOT barnas ve og vel. Jeg har enkelte ganger vurdert å melde meg selv og min familie som fosterfamilie, men når jeg ser hvilke familier barn kan tas fra så har jeg begynt å se med avsky på fosterfamilier også. De støtter jo egentlig oppunder et system som baserer sine hypoteser på grunnlag som en forsker ville forkastet med et lite blikk. Jeg har selv høy utdanning og har jobbet med hypoteser, og bare det at de hadde slengt opp en hypotese basert på en innringning syns jeg var svært kritikkverdig. De burde hatt mothypoteser og alternative forklaringer å jobbe ut fra, spesielt når det ikke er andre grunnlag enn en ondsinnet, ustabil uvenn av familien som har ringt inn. Hadde de tatt forskerutdanning basert på denne fremgangsmåten hadde de alle strøket.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 11:07 pm 

Litt frustrerende at man ikke får lov til å svare under riktig kategori. Men jeg har nå lagt inn et fast oppdrag for å støtte Holta og teamet for å komme til Strasbourg. Hva skal til for å få tilgang i andre deler av forumet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 11:42 pm 

Justice wrote:
Hva skal til for å få tilgang i andre deler av forumet?

Vær aktiv og vis hvem du er og hva du står for. Slik at ledelsen får et "bilde" av deg. man må gjøre seg fortjent til respekt

Liker ledelsen "bildet", så får du tilgang etter hvert... å liker di det ikke, så får du garantert høre det...

Ledelsen er nødt til å gjøre det slik, for å luke ut alle barnefjernerne, som lider av Borderline. 8)

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:40 am 

Justice wrote:
Litt frustrerende at man ikke får lov til å svare under riktig kategori. Men jeg har nå lagt inn et fast oppdrag for å støtte Holta og teamet for å komme til Strasbourg. Hva skal til for å få tilgang i andre deler av forumet?

Jeg er nok kanskje den mest "liberale" brukeren her inne. Og jeg har ganske så mange innlegg å vise til. Jeg tror i utgangspunktet det bare er godt at vi samles på ett sted, "vi nye". Fordi det er folk der uten som er aktivt ute etter å skade dette forumet. Dessuten er det faktisk mulig at BV prøver å innfiltrere dette stedet for å få greie på enkeltsaker.
Ha tolmodighet, vent og se.
Jeg forventer ikke noen tilgang på andre steder, men jeg får alikevell sagt og får hjelp med det jeg trenger. :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:49 am 

Justice wrote:

He he he. . .. jeg vet ikke helt, vi er nok "de ubestikkelige" :)
- men det hindrer ikke å gi utrykk for dyp takknemlighet for ditt bidrag til rettsprosessen for Strasbourg.
Saken er av umåtelig stor prinsipiell betydning (Knskje mer enn de flest skjønner)
Hjertelig mange tusen takk- og respekt . . ...

Ellers så får du bare vente på at de vanlige rutinene for nye medlemmer trer inn.
Vi har en del slike da vi av erfaring er blitt kloke med hensyn til angrep fra spam til bl.a barnevernsromantikere og annet åndsfattig utøy.

Bjørn Erik

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next