It is currently Tue Jun 17, 2025 9:46 pm

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: ANSVAR?!
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 5:46 am 
Rang: Ivrig bruker

Fakta.

1. Barns rettsikkerhet og sikkerhet generelt skal til enhver tid være til det beste for barnet.

Fakta.
Barn som vokser opp i dag, har ingen skyld i sammfunnet slik det har blitt.

Fakta

Hvem står da igjen med annsvaret?
Alle roper ulv ulv! Enten det er fra venstre eller høyre. Men når konfrontasjonen DU som voksen kommer frem! J
a da piler enhver liten bedreviter seg under det nærmeste "skjoldet" og kommer med noeon angrep som minner om tekstene til Beatles på syretripp!

All in All.... Vi har anne sammen annsvar. Annsvar for barns sikkerhet, og den kloden vi forhåpentlig vis får overgitt dem.
Jeg sier bare, la alle feie for egen dør.. Kanskje ting blir litt bedre?!

Profile  

Post subject: Re: ANSVAR?!
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 6:53 am 
Site Admin

Dette var ikke enkelt å forstå.
EXxon81 wrote:
Fakta.

1. Barns rettsikkerhet og sikkerhet generelt skal til enhver tid være til det beste for barnet.

Dette er vel ikke fakta, men juss eller ideologi. I tillegg så finnes det ikke noe slikt som "barns beste".

Mennesker skal kunne leve som naturlige mennesker lever. Innenfor den rammen vil barnet møte forskjellige muligheter og forskjellige belastninger. Så vil det vokse opp og bli et normalt menneske.

Å leve er ikke en idrettsbane hvor alle skal prestere optimalt, for å gi barnet opptimale (hva nå det måtte være) muligheter.

Nei, vi er KUN normale mennesker, og har rett til å leve liv som ikke får oss til å minne om veddeløpshester i konkurranse med staten om "barnas beste".

EXxon81 wrote:
Fakta.

Min skyld kan deles opp i miliontedeler av promiller. Altså er individet uskyldig.

EXxon81 wrote:
Fakta

Alle roper ulv ulv! Enten det er fra venstre eller høyre. Men når konfrontasjonen DU som voksen kommer frem! J
a da piler enhver liten bedreviter seg under det nærmeste "skjoldet" og kommer med noeon angrep som minner om tekstene til Beatles på syretripp!

All in All.... Vi har anne sammen annsvar. Annsvar for barns sikkerhet, og den kloden vi forhåpentlig vis får overgitt dem.

Tror ikke vi skal være så opptatte av å feie, men heller leve. Så kan de med skremselspropaganda om alt fra familiens påståtte djevelskap til jordens undergang, heller piske hverandre. :wink:

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 9:41 am 
Superposter

Ja det er sant vi er bare mennesker med rett til å leve. og livet er ingen konkuranse om hvem som er best, livet er en gave vi alle bare skal leve.

Staten har en slags syk tanke om "barns beste" som ikke hører hjemme noe steder. Livet skal leves for liten og stor. Hadde dette våset "barns beste " vært noe å jage etter så hadde Gud vår far tatt det med i bibelen noe Han ikke gjorde.

Menneske røvere bruker det som et vakkert djevelsk ord for å lokke de som ikke vet hva barnevernet bedriver på med i sin snare. Dette vrålet " barns beste" har ingenting å gjøre med hva barns virkelige behov er.

Mye skal være svært galt før det kan gagne et barn å heller bo hos slekt familie. evt.flytte bare mor barn dit dersom det eks, var en voldelig far som var problemet.

Profile  

Post subject: Ingenting om "barnets beste" i Bibelen
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 6:40 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
Staten har en slags syk tanke om "barns beste" som ikke hører hjemme noe steder. Livet skal leves for liten og stor. Hadde dette våset "barns beste " vært noe å jage etter så hadde Gud vår far tatt det med i bibelen noe Han ikke gjorde.

Kloke ord. Det står ingenting om "barnets beste" i Bibelen, følgelig er "barnets beste" noe menneskeskapt vås som fører lukt i helvete. På fruktene skal treet kjennes. Hadde "barnets beste" vært et godt prinsipp, ville det ikke ført til slik enorm sorg og lidelse, som det beviselig gjør. Det kan vi som skriver på forumet, dokumentere.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Ingenting om "barnets beste" i Bibelen
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 1:50 am 

agrippa wrote:
Turid Holta wrote:

Kloke ord. Det står ingenting om "barnets beste" i Bibelen, følgelig er "barnets beste" noe menneskeskapt vås som fører lukt i helvete. På fruktene skal treet kjennes. Hadde "barnets beste" vært et godt prinsipp, ville det ikke ført til slik enorm sorg og lidelse, som det beviselig gjør. Det kan vi som skriver på forumet, dokumentere.

Er det noe jeg har gått glipp av? Med tanke på at det til stadig ref til bibelen?
Barnets beste er absolutt ekte. At det er menneskeskapt er det liten tvil om, og at det tolkes vidt forskjellig fra menneske til menneske er det heller ingen tvil om.

Eksempel på dette er foreksempel at det er til barnets beste å få mest mulig sunn mat og kosthold i seg. Burger King og McDonalds 7 dager i uken er ikke til barnets beste.
Det er heller ikke til barnets beste om man slår barnet sitt hennsynsløst, eller slår det i det heletatt.
Ergo, Barnets beste "er". Men kan tolkes forskjellig. Agrippa: Jeg tolker din måte å se det på som en del av et større helhetlig bildet, heller en enkeltsituasjoner slik jeg beskrev ovenfor. Samt at dine ord er lagt til grunne ihh til barnevernet. Så i så forstand er det forståelig. Men man ønsker jo at barn skal ha det så godt som mulig?
Og forståelsen for at BV i større grad bruker dette som et påtvunget sitat for å få sin vilje hersker det ingen tvil om.

Profile  

PostPosted: Tue Nov 25, 2008 1:57 am 

Arild Holta wrote:
Dette var ikke enkelt å forstå.
EXxon81 wrote:
Fakta.

Dette er vel ikke fakta, men juss eller ideologi. I tillegg så finnes det ikke noe slikt som "barns beste".

Mennesker skal kunne leve som naturlige mennesker lever. Innenfor den rammen vil barnet møte forskjellige muligheter og forskjellige belastninger. Så vil det vokse opp og bli et normalt menneske.

Å leve er ikke en idrettsbane hvor alle skal prestere optimalt, for å gi barnet opptimale (hva nå det måtte være) muligheter.

Nei, vi er KUN normale mennesker, og har rett til å leve liv som ikke får oss til å minne om veddeløpshester i konkurranse med staten om "barnas beste".

EXxon81 wrote:
Fakta.

Min skyld kan deles opp i miliontedeler av promiller. Altså er individet uskyldig.

EXxon81 wrote:
Fakta

Tror ikke vi skal være så opptatte av å feie, men heller leve. Så kan de med skremselspropaganda om alt fra familiens påståtte djevelskap til jordens undergang, heller piske hverandre. :wink:

Jeg skjønner ikke formuleringen din? For samtidig som du fremhever indivitet i mennesket, nekter du for din del av sammfunnet?

Opplys meg! :idea:
[/quote]

Profile  

Post subject: Re: Ingenting om "barnets beste" i Bibelen
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 4:05 pm 
Site Admin

EXxon81 wrote:
eller slår det i det heletatt.

Viljen til å dokumentere dette har vert til stede i 40 år, med blant annet 70- og 80-tallets frie oppdragelse.

Men er det dokumentert? Ikke det jeg vet. Det er selvsagt dokumentert at hard vold er skadelig. Men forsiktig kliping i arm, en liten dask på hånden og lignende...

Når jeg var barn fikk jeg meg noen dasker. Dette hindret meg fra en del galmannsklatring i tretopper, på tak, i stup og fra farlig bruk av verktøy. Spesielt om det var flere til stede, og jeg viste at mamma og pappa kunne få vite. Rett som det var begrunnet jeg med: - For da får jeg... Og så gjorde jeg ikke det farlige.

Kort sagt: Mine kjærlige foreldres bruk av mild fysisk irettesettelse hjalp meg fra mange farlige situasjoner. Jeg har heller ingen ONDE eller SÅRE minner fra den milde fysiske grensesettingen.

Men folk er forskjellige...

Jeg oppfordrer folk til å være forsiktige, så de ikke hisser på seg bv gjennom bruk av fysisk straff. Ta PCen, mobilen ea for en dag eller to. Eller nekt dem dra på et arangement som ikke betyr så alt for mye for dem. Demonstrer fra de er små at du har autoritet, så er det ikke mye behov for straff. Det holder da med ord.

Men som sagt, barn er forskjellige.

Samtidig ser jeg på forvanskningen av oppdragerrollen som et av veldig mange angrep på den biologiske familie. Man skal gjøre det så vanskelig som mulig for foreldre, for slik å liksomlegitimere offentlige inngrep.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 9:48 am 
Superposter

Historien viser at "det beste" er svært vanskelig, for ikke å si umulig å definere.
Et typisk eksempel er hvilke råd og anbefalinger "ekspertene" har gitt om behandling av spedbarn.

De som fikk barn på tretti-tallet ble oppfordret til å la ungene ligge alene utenom de faste stelletidene "ekspertene" hadde utarbeidet.
En skulle ikke bry seg om gråtende spebarn, for de måtte ikke skjemmes bort og gråting skulle utvikle lungene.

På seksti-tallet ble alle mødre anbefalt morsmelktillegg for "sikkerhets" skyld.

På åtti-tallet ble mødre anbefalt å legge spedbarna på magen (noe som de nå mener førte til den eksplosive økningen i krybbedød).

Alt dette var "til barnas beste" og nåde den som opponerte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 11:56 am 
Site Admin

Fri oppdragelse var "barnas beste" på 70 og 80-tallet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 11:06 pm 

Ole Texmo: Hva er "barnets beste"?
http://www.barnasrett.no/ole_texmo/hva_ ... _beste.htm

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:07 am 

De som ofte befatter seg med å vite barns beste er kanskje ikke mors beste barn selv? Jeg mistenker et sladderbehov, et maktbehov og et behov for å være noe bedre enn alle andre? Jeg håper at de som gjør urett mot familier, enten det er meldere eller barnevernet får sin straff som fortjent den dagen det kommer. Jeg liker å leve i håpet om at rettferdigheten vil seire til syvende og sist. Og da kan vi som er blitt forrådt le hånlig og endelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 09, 2008 9:49 am 
Superposter

De fleste antar (og har lært gjennom sin utdannelse) at det finnes en akkumulert kunnskap som kun de som har blitt loset gjennom utdanningssystemet har. Det gjelder på alle områder også i forhold til enkeltindividet. Det er derfor folk blir oppfordret til å søke hjelp hos "ekspertene" for alt mulig. Det er til og med blitt hevdet at det kun er ekspertene som kan vite om du har et problem eller ikke.

Foreldreskap er et av områdene som i stor grad har unndratt seg dette ekspertveldet - siden de ennå i har fått til en formalisert godkjenning av foreldre generelt. Foreløpig gjelder det kun de som er i barnevernets klør og de som ønker å adoptere, men det er rimelig sikkert at ropet etter en generell ordning bare vil bli strekere.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 09, 2008 6:58 pm 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Arild Holta wrote:

Jeg skjønner ikke formuleringen din? For samtidig som du fremhever indivitet i mennesket, nekter du for din del av sammfunnet?

Kravet til bevis.

Hvor sterkt er dokumentasjonen for at barn ikke har det tilfredstillende.

Det samme med jordens undergang (miljøhysteri), men det er ikke TEMA på RVB.

Noe kan dokumenteres. Annet ikke.

Myndighetene bruker all mulig hysteri, for å liksomlegitimere et behov for deres overvåking og kontroll. Man bruker frykt (i denne sammenhangen: barns påståtte lidelse) for å manipulere frem høyere skatter, politi-inngrep, overvåking - MAKT.

Dette kan brukes på alle livets områder.

Slik fikk fascistene og nazistene tilslutning til en aggressiv utenrikspolitikk (mildt sagt), og slik får sosialdemokratene, kristendemokrater og konservative MAKT over eget folk. - Det vil/kan skje noe forferdelig om ikke... Folk reagerer på slik retorikk med lydighet, for å delta i "den store redningsaksjonen".

Det er viktig å se forbi maktretorikken, og spør om skremslene virkelig kan dokumenteres med rimelig sikkerhet.

Profile  

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 6:19 am 

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:
Arild Holta wrote:

Kravet til bevis.

Hvor sterkt er dokumentasjonen for at barn ikke har det tilfredstillende.

Det samme med jordens undergang (miljøhysteri), men det er ikke TEMA på RVB.

Noe kan dokumenteres. Annet ikke.

Myndighetene bruker all mulig hysteri, for å liksomlegitimere et behov for deres overvåking og kontroll. Man bruker frykt (i denne sammenhangen: barns påståtte lidelse) for å manipulere frem høyere skatter, politi-inngrep, overvåking - MAKT.

Dette kan brukes på alle livets områder.

Slik fikk fascistene og nazistene tilslutning til en aggressiv utenrikspolitikk (mildt sagt), og slik får sosialdemokratene, kristendemokrater og konservative MAKT over eget folk. - Det vil/kan skje noe forferdelig om ikke... Folk reagerer på slik retorikk med lydighet, for å delta i "den store redningsaksjonen".

Det er viktig å se forbi maktretorikken, og spør om skremslene virkelig kan dokumenteres med rimelig sikkerhet.

Takker for et meget godt svar. Det var opplysende :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ]