It is currently Tue Jun 17, 2025 11:37 pm

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Menneskerettighetsdomstolen med virkning?
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 2:47 am 
Rang: Ivrig bruker

Når selv Lillo Stenberg kan stevne Se & Hør inn for MRDomstolen i Strausborg stiller jeg spørsmål til hvor effektivt det egentlig er? At det er en juridisk seier, ja! Men om det vil ha noe effekt for samfunnet og kampen mot barneverne er jeg heller tvilende på! Det som derimot ville kunne ta knekken på systemet er et "multitask" angrep i alle pågående BV saker internt i landet. Dvs alle som har saker i BV skaffer seg advokat og går til søksmål mot BV i hver sin enkelt kommune eller fylkeskommune. Søksmålet må blandt annet inneholde et krav om økonomisk oppreisning for psykisk vold. (Voldsoffererstattning). En slik "multitasking" vil kunne få ringevirkninger om bare en av dommene går igjennom i positiv favør.
Men selvfølgelig, MRDomstolen er jo noe det da.... Så får dere 15 minutes of fame i media og så det glemt! En dom i Norge som kan brukes som presedens i fremtidige saker derimot kan være av enorm betydning da ingen rettsinstanser i Norge behøver å stå til ansvar annet en moralsk over for MRDomstolen.

Bare min mening!
Lykke til!,

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 5:36 am 
Site Admin

Det er opinionsdanning. Imidlertid er det slik at om vi får medhold, så kan jeg fortsette med det jeg gjorde, eller med en helt klar parallell.

Vi kan bruke bilder og koble det opp mot knallhard kritikk, bruke det gang på gang på... Dette effektive "våpen" er vi nå nektet.

Store aviser kommer til å gi blaffen i dommen. Som her hvor de legger seg tett opptil:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/24/539012.html

Barnevernsofrene vil imidlertid ikke ha økonomi til å kjøpe nytt PCutstyr, som politiet stikker av med, og til å betale bøter i 10-tusen kroners klassen.

Men vi kan jo forsøke å bruke f.eks Dagbladet som en direkte mal.

Å tro man får barnevernsofrene til å anmelde samlet, er helt urealistisk. Vi har ikke en gang lyktes i å få tak i mer enn toppen prosenter av barnevernets offer. De gjemmer seg, livredde, knekte og knuste. Og de har selvsagt grunn for å være redde!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:11 am 
Superposter

Sant barnevernsofrene vil ikke anmelde samlet.Di er redde og knust av makta.Det er et efektivt våpen å bruke bilder etc. av barnevernsansattei media o\a.Samt hard kritikk av det di holder på med.

Profile  

Post subject: så hvor er kampviljen
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 8:09 pm 

Nå har jeg lest forumet opp og ned, og syns nesten at forumet motvirker sin hensikt! Det virker på meg som om enkelte her påberoper seg kunnskapen som er "nøkkelen" til en kamp mot barnevernet.
At familier i frykt for barnevernet hjemmer seg, og ikke tørr være på en agressiv front er det ikke noe tvil om. Men å si at noe er umulig, er det samme som å si at de har vunnet, og vi har tapt!!!
Det som trengs er en felles "spydspiss" som kan påvirke, endre og hjelpe! Men det virker som om en slik felles front ikke ønskes av forumets aktive medlemmer.
"vi syns synd på oss, og andre, men der er intet noe vi kan gjøre med det"
Vi har nå sett at USA har fått sin første afroamerikanske president!
Grunnen til det er fordi mennesker som jobber i "kulissene" virkelig ønsker en Change! Og som tør stå opp og rope ut!!!
Jeg føler at dette forumet mangler den entusiasmen?
Ja Strausbourg, et godt initiativ. Men når dere har svartelistet mesteparten av media, hvordan skal dere da få ut budskapet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:32 pm 
Rang: Storbruker

Sagt flere ganger her: Seier - tap er en illusjon.

Du skulle bare visst hvor mange modige mennesker som har kjempet, kjempet hardt og lenge mot bv, for sine barn og seg selv.
Det er mødre, fedre, besteforeldre, tanter og onkler. Og så videre.
Som fortsatt kjemper.
Men, behold pågangsmotet ditt! Du vil ha bruk for det.

Profile  

Post subject: Ikke tro at jeg ikke vet!
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:54 pm 

Svane wrote:
Sagt flere ganger her: Seier - tap er en illusjon.

Du skulle bare visst hvor mange modige mennesker som har kjempet, kjempet hardt og lenge mot bv, for sine barn og seg selv.
Det er mødre, fedre, besteforeldre, tanter og onkler. Og så videre.
Som fortsatt kjemper.
Men, behold pågangsmotet ditt! Du vil ha bruk for det.

Seier - Tap er ingen illusjon! Si det til de som kjempet mot nazismen under II verdenskrig!! Fortell det til våre soldater som har vert i UN tjeneste! Si det til de som startet kvinnekampen i sin tid! Fortell det til de som kjemper for likestilling, eller for de legene som jobber med livet som innsats i Kongo, Sudan, Afghanistan osv... Seier - Tap er en realitet! Du kan vinne og du kan tape!
Forøveri
Tror du IKKE JEG vet at det er mange modige mennesker som kjemper, har kjempet for seg selv og sine barn mot BV? Tror du jeg er så naiv at jeg ikke vet det? Da tar du grundig feil!
Siden 2000 som 20 år gammel uerfaren mann har jeg jobbet med "systemet". Jeg har jobbet for å unngå nedleggelse av ungdomstilbud i kommunen, jeg har jobbet mot feilbehandling av pasienter i helsesystemet, jeg har sett unge mennesker døde av overdoser på toalettene på Oslo S, jeg har vert i åpen konflikt med verdens nest største sikkerhetselskap for å bedre arbeidsforholdene til de ansatte!
Jeg har hjulpet familier og brukt av mine egene små middler i kampen mot overformynderiet og klart det!
Så jeg har til tross for mine fattige 27 år vert uten en hard stormnatt!!!!!!
Jeg vet hva det vil si å sitte i tingretten, lagmansretten! jeg vet hva det vil si å tape er, og hva det gjør med en! Men finnes det så mye som et lite glimt av håp!!!
Ja, noen ganger har jeg tapt! Men noen ganger har jeg også vunnet!!!! Hadde det ikke vert for det faktumet at det er mulig og vinne, ville jeg ikke gitt alt!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 12:57 am 
Site Admin

Vi arbeider systematisk for å samle folk. Det har vert veldig vanskelig når media har boikottet "oss" i noen desenier.

Nå har vi imidlertid internett og når mange tusen mennesker.

Den største gruppen, på over 3000 på Nettby, ble (selvsagt) nedlagt av Nettby i år.

Trines forum, som kom før dette, ble nedlagt av forum-/server-leverandør.

På VGD ble barnevernsofre systematisk utkastet få år tilbake. Jeg var blant dem. Det samme skjedde på andre forum. Sensur i mengder og utkastelse.

Men vi kjemper videre, vi... I år har vi hengt opp hundrevis av plakater, ETTER at min kone og jeg tapte i retten og ble dømt til 15000,- i bøter. Strasbourgklagen har foreløpig kostet kr 36000,-. Takk, gode givere!

Jeg tror på seier generelt. Mot urett, og for sannhet. Jeg er født optimist og gir meg ALDRI. Desto dårligere odds, desto mer inspirasjon. Bortebane gir adrenalinkick...

Men det er nok mange her som undrer hvor de har deg... Farlig motgang gjør mistenksom. Da blir frontene skarpe og mye "vi" kontra "de". Det handler jo om ruinerte liv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 8:09 am 
Superposter

RBV er ikke konstruert rundt en optimisme i forhold til barnevernsproblematikken. Det er det jo ingen grunn for! Vi kan heller ikke feire stort om én av oss vinner frem mot barnevernet, når systemet likevel undertrykker oss.

Vi er her for å samle motstand mot det barnefaglige systemet. Da nytter det lite med kosestunder rundt en simpel seier (og hvor lenge varer den før systemet er igang igjen?). Men det betyr jo ikke at vi ikke gleder oss med de (få) av oss som klarer å få gjennomslag for retten sin.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 1:55 pm 
Superposter

Det er nok vanskelig å samle folk. Exxxon 81 Sier noen tanker. Og det er vel bare greit man lufter tanker rundt forumet. Og det må være mulig for ledelsen å ta i mot nye impulser. For man bør være våken for at det kan være noen som har en god ide.

Og iallefall tenke over det slik at en ikke bare valser i samme sti. Det kan lett bli en klikk hvor andre ikke får komme med ideer. For jeg kan være enig i at det er litt lite driv på forumet\mest sørgestunder.

Og man trenger det. Men mon tro om man ikke trenger flere med pågangsmot en litt tøffere spiss. Men trolig vil det komme av seg selv. Når den nye barneloven trer i kraft og langt flere blir rammet.

Da vil det nok dukke opp noen som er flinkere til å virkelig kjempe for å knuse barnevernet. Jeg venter på di resurs sterke.

Profile  

Post subject: Gullungen til media/fylkesnemnda/politikerne
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 9:58 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Ja Strausbourg, et godt initiativ. Men når dere har svartelistet mesteparten av media, hvordan skal dere da få ut budskapet?

Det er ikke vi som har svartelistet media, det er media som har svartelistet oss.

Det er så godt som umulig å få media til å skrive kritisk om "barnevernet". "Barnevernet" er medias gullunge, og det vil aldri komme et kritisk ord fra media om "barnevernet".

"Barnevernet" er forøvrig alles gullunge - ikke minst fylkesnemndenes gullunge.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Gullungen til media/fylkesnemnda/politikerne
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:34 pm 
Site Admin

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:

Det er ikke vi som har svartelistet media, det er media som har svartelistet oss.
(...)

Ikke med beste ghostwriter, en gang, fikk jeg inn i avisene noe så banalt som leserinnlegg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:51 pm 
Superposter

Ja sant. Barnevernet er virkelig gullungen til hele makt hireakiet. Makt pakket forøvrig skulle kjent barnevernet på strupen selv, før di sendte det helvettes pakket på befolkningen. La oss få slutt på dette såkalte barnevernet.

Profile  

Post subject: Re: Gullungen til media/fylkesnemnda/politikerne
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:21 am 

agrippa wrote:
EXxon81 wrote:

Det er så godt som umulig å få media til å skrive kritisk om "barnevernet". "Barnevernet" er medias gullunge, og det vil aldri komme et kritisk ord fra media om "barnevernet".

"Barnevernet" er forøvrig alles gullunge - ikke minst fylkesnemndenes gullunge.

Som frilansjournalist skal jeg si meg enig i dette. Jeg hadde en pågående aktuell sak som var av stor betyding og som hadde alle de elementene nyhetens interesse burde ha, men når jeg da tok dette med flere red, blant annet NRK hvor jeg har en del bekjente, fikk jeg beskjed om at jeg selv måtte gjøre produktet til et slutt produkt Audiovisuelt, og at de i etterkant av dette skulle ta stilling til om de ville være med eller ikke.
For en frilansjournalist som prøver å jobbe idealistisk er det dessverre ikke mulig å lage et sluttprodukt uten hjelp fra redaksjoner, mangel på utsyr blant annet gjør det serdeles vannskelig. Selv har jeg investert over 150.000,- bare i rent teknisk utsyr som fotograf, og jeg så skulle skaffe video utsyr måtte jeg nok ut med en yttligere 60.000 - 70.000 til for å få noe som er i samsvar med produktsjonslinjene til blandt annet NRK.
Så en idealistisk frilansjournalist lever på luft og kjærlighet :wink:
Så uten en redakjon i ryggen blir det vannskelig å levere et fullverdig dokumentar. (Artikler m bilder er lettere i så stand, men til tross for sakens brennaktuelle nivå har jeg fått blankt avslag av flere red)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ]