It is currently Thu Jul 17, 2025 1:00 am

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Økning av psykiske problemer blandt ungdom!
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 3:28 am 
Rang: Ivrig bruker

Det påstås at det ikke finnes slik dokumentasjon, og at det er feilinfo at det er mer psykiske plager blandt barn nå en tidligere!

Det finnes ikke et tema jeg heller skulle ønske jeg kunne vert enig med dere alle i. Men dessverre kan jeg ikke si meg enig her.

Årsak: Det økende presse på barn og ungdom igjennom TV, Multimedia, Internett osv skaper et område hvor kyniske voksene utnytter barn og unge til å få et negativt syn på seg selv, noe som igjen skaper et press på unge og ungdommer!

Her er en liten historie om hva som skjedde under åpningen av Norway Cup 2007.
Norway Cup åpningen 2007 som fotograf på tredje året dekket hadde ingen ringere en Lene Alexandra Øien på sitt program med "My Boobs are OK" Som fotograf må jeg si at jeg så mer av den lille bommulstrusen hun hadde på seg en resten av henne.
Da vi kom tilbake til vår lille desk (Vi er frilansjournalister) kontaktet vi manageren til L.A. Øien for å få hennes kommentar.
Den umiddelbare kommentaren vi fikk var : Hva? Hadde jeg vist at det var barn ned i 12 års alderen ville jeg aldrig tillatt dette. Forøveri er det ikke jeg som har godkjent denne opptredene, det er det Norway Cup, sammen med Crister Falk som eventuelt har.
Vi ringte så opp kulturannsvarlige på Norway Cup, hvorpå jeg fikk rene overhøvlingen! Jeg fikk beskjed om at noe slik pressedekning var uaktuelt å svare på, og at med akkreditering burde jeg heller finne noe mere positivt og fokusere på!

Så som sagt så gjort!
Vi dro ned til Tiger Tiger, (Utested i Oslo) Hvor barne og ungdomsdiskoteket for Norway Cup var lagt. Her intervjuet vi flere deltakere og foreldre som hadde sett åpningshowet og var mildt sagt forskrekket! Nåja, de yngste syns det var kult! Det var også selvfølgelig noen fedre der som hadde litt problemer med å svare, men konene kom kjapt på banen.
Så etter avtale med Kulturannsvarlig for NC fikk vi adgang til Tiger Tiger.
Med all respekt for Kyvåg og hans presentasjon! Jeg fikk "nakensjokk"
det var som å komme inn på en strippebule hvor det fløy halvnakene annsatte rund om kring og massive TVer med musikkvideoer med mer hud en klær.
Sjokkert skulle vi dokumentere dette, men da jeg med mitt "lille" speilreflekskamera skulle ta noen bilder fikk vi pent beskjed av vaktene at bilder kun var tillatt på utsiden!
Og igjen ble jeg ringt opp av kulturannsvarlig som lurte på om vi ikke hadde bedre fore en å lage skandale ut av alt?! Nå skal det sies at vi ikke fikk solgt storyen fordi vi ble forsinket til deadline på trykk, men tenk på dette!
Hvem støtter Norway Cup?
1. Redd Barna
2. Norges idrettsforbund
3. Dagbladet
4. Coop
5. UNICEF

og listen går og går.
Tror dere virkelig at dette ikke påvirker barn og unge? Tror dere at Robinson, Farmen, Big Brother, Idol og alle andre tåpelige media påfunn ikke påvirker barn og unge?
Et kokain vrak av en Amy Whinehouse i Bergen?
Store postere som forteller at det er ok og lyve, bare man vinner?!

Før i tiden var ikke kommunikasjon på et slikt nivå som det er i dag. Dermed må man også forvente seg at problematikken psykisk rammer langt flere unge i dag en for 15 år siden. Det sier seg selv.
Sorry, men dette er et område dere tar fundamentalt feil på. Og tro det eller ei, men her ligger den fundamentale feilen også ganske godt på våre skuldre!

Dessuten vet jeg med sikkerhet at narkotika benyttes av så unge som ned i 10-11 års alderen, og om DET ikke skaper psykiske problemer, så vet ikke jeg?

En ting derimot som er meget viktig! Jeg vil påstå at miljø er årsaken til disse problemen. Om dere søker opp Fossum kollektivet (Avrusningsklinikk i Østfold) mener de at dette er arv som er faktoren bak rusmissbruk! Det er BS fra ende til annen!

Jeg håper dere ser hvor jeg vil henne? :idea: For det er ufattelig mange ungdom der ute som trenger rådgivning og hjelp, men som ikke får det fordi det er fordårlig kompetanse på feltet!

have a good night

X :arrow: (PS: off topic: Salem marsjen i stockolm er snart på tampen, vil du være med å vise din avsky mot nazisme, første uka i Desember)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 4:40 am 
Site Admin

Postingen handlet ikke om kampen mot det såkalte barnevernet.

Ikke er det dokumentasjon heller. Men de fleste har gjerne litt problemer med å se forskjellen på argumenter og dokumentasjon.

Postingen er meningsytring om noe forumet primært ikke handler om. Meningene sine må vedkommende gjerne spre en plass det er TEMA, topic, sak. Altså et annet sted.

Hadde det vert klart relatert til kampen mot det såkalte barnevernet, så hadde det vert av interesse på dette forumet.

Jeg ser imidlertid ikke bort fra at oppløsningen av den biologiske familien gir flere psykiske problem og narkotikaproblem. Den vitenskapelige dokumentasjonen for at de psykiske problem er økt i Norge, er imidlertid ikke klare. Men forskningsrapporten om bl.a dette ble jo sensurert, trolig kun for å skjule dokumentasjon om at norske barns helse er i verdenstoppen. Slikt må skjules om bv skal vokse.

Kun ting som klart bryter med mennesket som biologisk vesen, lager psykiske skader. Det er vanskelig å lage psykiske skader. Mennesket kommer tross alt fra naturen, hvor hard motgang er normalen. Ganske mye må vi derfor være "konstruert" for å tåle. Men fra naturen sin side: ikke adskillelse barn og foreldre. Det er vi ikke "konstruert" for. Det ville vært livsfarlig i en naturlig tilstand.

(PS: Uten å beskylde DEG for noe. Vanskelig å demonstrere sammen med antisemitter og totalitære mot noe antisemittisk og totalitært. Blir for irrasjonelt for meg som antifascist. Slike demonstrasjoner bruker å være full av totalitære mennesker. Underlig og tåkeleggende.)

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ]